تقویت سیستم ایمنی بدن با داروهای گیاهی

0

از گذشته تا به امروز مادر بزرگ ها برای درمان هر دردی، حتی درد های اصطلاحا بی درمان نسخه های گیاهی شفابخشی شامل انواع جوشانده، روغن، عصاره و… تجویز می کرده اند. شاید به همین علت است که بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند استفاده از گیاهان به عنوان دارو، روشی تجربی بوده و فاقد تحقیقات و پشتوانه علمی معتبر است.

در صورتی که اینطور نیست و سال هاست که خواص اعجاب انگیز گیاهان، دانشمندان و محققان بسیاری را از شرق چین تا غرب امریکا به کنکاش واداشته است. به همین دلیل است که امروزه اغلب تحقیقات علمی انجام شده بر روی اثرات درمانی گیاهان توسط محققین خارجی صورت گرفته و معتبر ترین کتب منبع و رفرنس در این زمینه توسط دانشمندان اروپایی و آمریکایی تالیف شده است. به طوریکه حتی گیاهانی که فکر می کردیم تنها مادربزرگ های ما میشناسند، در کتب رفرنس اروپایی و امریکایی به دقت بررسی شده و خواص آن ها با مطالعات گسترده علمی مورد بازبینی قرار گرفته است.

برای تقویت سیستم ایمنی چه باید کرد؟

سیستم ایمنی بدن در برابر میکروارگانیسم‌ های بیماری‌زا مانند ویروس‌ ها و باکتری ها از سلامتی محافظت می کند و به همین دلیل است که تقویت آن در شرایطی که شیوع ویروس و بیماری ها گسترش یافته است اهمیت بسیاری دارد.

رونیکس

برخی از افراد سیستم ایمنی قوی تری نسبت به دیگران دارند و سطح ایمنی این سیستم برای همه افراد یکسان نیست. عوامل مختلفی چون اضطراب، کم خوابی، مصرف الکل، سیگار کشیدن و رژیم غذایی نامناسب باعث تضعیف سیستم ایمنی و آسیب به آن می شوند. سیستم ایمنی ضعفیت نه تنها فرد را در معرض ابتلا به انواع بیماری ها و عفوت ها قرار می دهد، بلکه باعث افزایش مدت زمانی که طول می کشد تا بیماری بهبود پیدا کند نیز می گردد.

به طور کلی می توان گفت تغییر سبک زندگی و داشتن عادت های سالمی چون ورزش کردن، مصرف میوه و سبزیجات تازه، کاهش استرس و اجتناب از استعمال دخانیات و الکل به بهبود عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و تقویت آن کمک بسیاری می کند. همچنین پژوهشگران طب سنتی و گیاهی معتقد اند برای تقویت سیستم دفاعی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها می توان از گیاهان دارویی و خواص بی نظیر آن ها استفاده کرد.

مصرف گیاهان دارویی روشی سریع و موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

شرکت های داروسازی بسیاری در سراسر دنیا بر اساس به روز ترین نتایج به دست آمده از مطالعات محققان در زمینه گیاهان دارویی، اقدام به تولید انواع دارو های گیاهی به شکل های مختلف قرص، کپسول، شربت و… می کنند. این فرآورده ها که معمولا جزو دارو های مکمل و کمک درمان می باشند، گاهی اوقات بر پایه عصاره به دست آمده از یک یا چند گیاه، و گاهی با استفاده از ماده موثره گیاهان و بر اساس فرمولاسیون های خاص تولید می شوند.

اثربخشی مطلوب و عوارض جانبی ناچیز باعث شده است تا این داروهای گیاهی روز به روز در میان مصرف کنندگان طرفداران بیشتری پیدا کنند. یکی از شناخته شده ترین گیاهان دارویی در جهان اکیناسه یا سرخارگل است که به دلیل خواص فوق العاده ای که در تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

اکیناسه، محبوب ترین گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی در جهان

سرخارگل که با نام علمی Echinacea purpurea L. شناخته می شود، گیاهی بومی آمریکا و کشور های اروپایی است. این گیاه دارویی که از خانواده کاسنی ها می باشد، محبوب ترین گیاه در جهان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. اکیناسه و فرآورده های آن مانند سدی مستحکم در برابر ویروس ها از بدن محافظت می کنند.

گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی

پلی ساکارید ها و گلیکوپروتئین ها از جمله ترکیبات موجود در این گیاه می باشند که اثرات محرک ایمنی دارند و باعث تحریک دستگاه ایمنی بدن و تقویت ایمنی سلولی می شود. علاوه بر این سرخارگل ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهاب نیز بوده و موجب افزایش میزان گلبول های سفید بدن می شود.

به همین دلیل است که اکیناسه و فرآورده های حاوی آن دراروپا به طور گسترده جهت پیشگیری و درمان عفونت های ویروسی یا باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرند. عصاره به دست آمده از این گیاه عامل کمکی برای درمان بیماری های شدید عفونی است و معمولا جهت درمان عفونت های دستگاه تنفس فوقانی و عفونت های شبه آنفلونزا مصرف می شود.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف اکیناسه علائم متداول ناشی از سرماخوردگی مانند سرفه، گلودرد و گرفتگی بینی را به طور چشمیگیری کاهش می دهد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در صورتی که عصاره سرخارگل بلافاصله بعد از ابتلا به عفونت مصرف شود، می تواند باعث کاهش شدت بیماری و درمان بیماری در مراحل ابتدایی آن گردد. این گیاه خواص قوی آنتی اکسیدانی داشته و در درمان عفونت های عود کننده دستگاه ادراری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی داروهای گیاهی تقویت کننده سیستم ایمنی حاوی سرخارگل

خواص درمانی فوق العاده اکیناسه باعث شده است تا شرکت های داروسازی بسیاری در سراسر دنیا اقدام به تولید دارو های گیاهی حاوی این گیاه کنند. در ایران نیز برخی از شرکت های داروسازی معتبر با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و بهره گیری از دانش متخصصین، فرآورده های دارویی حاوی سرخارگل ارائه کرده اند که باعث تقویت سریع و موثر سیستم ایمنی می شوند. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین نمونه های خارجی و ایرانی این محصولات خواهیم پرداخت:

کپسول نیچرز وی اکینیشا (Nature’s Way Echinacea)

این فرآورده که توسط شرکت داروسازی آمریکایی Non-GMO Project تولید شده است، یکی از بهترین مکمل های حاوی اکیناسه در جهان است. هر عدد کپسول نیچرز وی اکینیشا حاوی 400 میلی گرم سرخارگل می باشد که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بهبود می بخشد. این محصول دارای گواهینامه های بین المللی تضمین کیفیت بوده و فاقد هرگونه مواد مصنوعی و مضر می باشد.

داروی-گیاهی-حاوی-سرخارگل

قطره ایمونوساپورت (Immunsupport)

قطره گیاهی ایمونوساپورت محصولی از شرکت داروسازی معتبر گیاه اسانس است که هر میلی لیتر از آن حاوی 32 میلی گرم عصاره‌ی تام استخراج شده از ریشه و اندام های هوایی گیاه سرخارگل می باشد. این داروی گیاهی پرطرفدار، تقویت کننده سیستم ایمنی بوده و از ابتلا به عفونت های ویروسی و باکتریایی پیشگیری می کند.

مصرف قطره گیاهی ایمونوساپورت نه تنها مانع از بروز عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و سینوزیت می شود، بلکه باعث تسریع روند بهبودی این بیماری ها نیز خواهد شد. ایمونوساپورت پیشگیری و درمان کمکی علیه عفونت‌های عود کننده دستگاه ادراری و عفونت‌های دهان و حلق نیز می باشد.

این فرآورده مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان (IRC) به شماره 1228078880 می باشد. قطره ایمونوساپورت یک داروی گیاهی موثر و مقرون به صرفه برای تقویت سیستم ایمنی کودکان (بالای 6 سال)، بزرگسالان و سالمندان می باشد.

شربت تقویت کننده سیستم ایمنی ایموژن

شربت ایموژن که هر میلی لیتر از آن حاوی 200 میلی گرم عصاره و ریشه خشک اکیناسه می باشد، عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و در درمان بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت و عفونت های ادراری موثر می باشد. مصرف این شربت به ویژه به افرادی توصیه می شود که دچار ضعف سیستم ایمنی می باشند.

این شربت گیاهی که توسط یکی دیگر از شرکت های معتبر داروسازی ایرانی، یعنی شرکت کیمیاگر توس تولید شده است نیز مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان بوده و شماره پروانه ساخت (IRC) آن 1228140419 می باشد.

شما می توانید قطره ایمونوساپورت و شربت ایموژن را از تمامی داروخانه های معتبر سراسر کشور تهیه کرده و یا این دو فرآورده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه های معتبر آنلاین مانندداروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.