شش دانستنی جالب درباره خرید بلیط هواپیما که باید بدانید!

0

همه ما به اشکال مختلفی به سفر می‌رویم. برخی با هواپیما، برخی با خودروی شخصی و گروهی دیگر با قطار و اتوبوس. در میان همه این روش‌ها، داستان خرید بلیط هواپیما https://safarmarket.com/flights/ همیشه کمی پیچیده‌تر و متفاوت‌تر است و به همین دلیل نوعی ریزه‌کاری‌های خاص در آن وجود دارد که اگر آنها را بدانیم، می‌توانیم در بودجه سفرمان صرفه‌جویی کنیم. این نکات ممکن است خیلی هم عجیب به نظر نرسند، ولی اگر همه آنها را در کنار هم در نظر بگیرید، خیلی به سودتان خواهد بود.

در فصل های کم رونق، خرید بلیط هواپیما به صرفه‌تر است.

سفر به کیش، قشم و بندرعباس در تابستان یا رفتن به تبریز، ارومیه یا کرمانشاه در زمستان، کار سخت و دشواری به نظر می‌رسد. چون آب و هوا احتمالا بسیار گرم یا بسیار سرد و آزاردهنده خواهد بود. ولی اگر بدانید قیمت بلیط هواپیما در فصل‌هایی که گردشگری رونق کمتری دارد (low season) چه قدر ارزان تر است، شاید نظرتان عوض شود! اگر به همراه خانواده، کودکان یا سالمندان سفر می‌کنید، این روش را پیشنهاد نمی‌دهیم. اما اگر چند جوان دانشجو هستید که می‌خواهید ماجراجویی کنید، بد بودن آب و هوا در مقابل اقتصادی بودن سفر، مشکل خیلی بزرگی به نظر نمی‌رسد. علاوه بر اینکه بقیه هزینه‌های سفر مثل اقامت هم در این فصل ها ارزانتر است، چون ظرفیت هتل ها و اقامتگاه‌ها معمولا در این فصل‌ها، خالی است.

برای سفر روزهای وسط هفته را از دست ندهید.

همه ما وقتی می‌خواهیم برای سفر برنامه ریزی کنیم، در فکر این هستیم که اگر تعطیلی در طول هفته است، به اصطلاح آن را به پنج‌شنبه و جمعه «بچسبانیم»! البته شکی در این وجود ندارد که با این روش تعداد روزهای در اختیار شما بیشتر می‌شود. ولی جنبه دیگر داستان این است که به دلیل افزایش متقاضیان سفر در آخر هفته، قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد. به همین دلیل اتفاقا اقتصادی‌ترین زمان برای خرید بلیط هواپیما در میان هفته و دور از تعطیلات است. زیرا اگر به اندازه کافی مرخصی ذخیره کرده باشید! می‌توانید از قیمت‌های بسیار کم در پرواز و اقامت استفاده کنید.

رونیکس

به ساعت پروازتان هم توجه کنید.

حتما تا اینجای مقاله متوجه شده‌اید که عنصر زمان در سفر اهمیت زیادی دارد. این اهمیت تا آنجایی پیش می‌رود که حتی ساعت پرواز شما هم می‌تواند در خرید بلیط هواپیما شما تاثیر بگذارد. اما دلیل آن چیست؟ اگر پرواز شما برای نمونه ساعت ۸ صبح به مقصد کیش باشد، احتمالا حوالی ۱۰ صبح از فرودگاه کیش با چمدان‌هایتان بیرون آمده‌اید. اما اگر پروازتان ساعت ۱۱ باشد، عملا یک نیمه روز را از دست داده‌اید. از طرف دیگر هتل‌ها در ساعت‌های خاصی مسافران را پذیرش می‌کنند که معمولا ساعت ۱۲ نیمروز است. اگر ساعت ۸ شب به هتل برسید، هزینه یک روز کامل را باید پرداخت کنید، بدون آنکه واقعا یک روز را در هتلتان سپری کرده باشید. پس زمانی که در حال خرید اینترنتی بلیط هواپیما هستید، نیم‌نگاهی هم به ساعت داشته باشید! بسیاری از آژانس های گردشگری نیز از این روش و تاکتیک برای رزرو تور استفاده می کنند تا قیمت جذاب تری را به شما ارائه دهند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما به سودتان خواهد بود.

مساله فاصله‌ای که باید تا یک آژانس گردشگری بروید را می‌گذاریم کنار. فرض کنید یک آژانس مسافرتی سر کوچه شما قرار دارد! ولی خرید آنلاین بلیط هواپیما به مانند خرید اینترنتی هر کالای دیگری، دست شما را برای مقایسه، انتخاب و تحلیل بازمی‌گذارد. به لطف توسعه اینترنت و در دسترس بودن آن در همه جا، لازم است پشت میز کارتان در خانه بنیشیند و با خونسردی و آرامش، بهترین گزینه را برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بدون آنکه دچار تعارف و رودربایستی با فروشنده آژانس مسافرتی شوید.

خریدتان را از یک موتور جستجو بلیط هواپیما انجام دهید.

همانگونه که در بخش پیش گفتیم، رزرو اینترنتی بلیط هواپیما کار آسانتر و بهینه‌تری است. چون اینترنت همه جا در دسترس است و سایت‌های فروش بلیط هواپیما هم پرتعداد هستند. اما همین پرتعدادی سایت های خرید بلیط هواپیما، کار را دشوارتر هم کرده است. چون هر کدام قیمت‌های متفاوتی برای یک پرواز مشخص ارائه می‌کنند. در این شرایط نیاز است تا از یک روش هوشمندانه استفاده کنید و آن هم استفاده از موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و بازارهای مجازی سفر مثل سفرمارکت است. این ابزار، همه سایت‌ها و قیمت‌ها را گردآوری کرده و در یک جا به شما نمایش می‌دهد. همچنین شما می توانید از طریق مجله گردشگری سفرمارکت، مطالب مربوط به سفر و جاهای دیدنی شهر و کشورهای مختلف را بخوانید و مطالب تولیدی مانند راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید.

بلیط لحظه آخری یا چارتری چه طور است؟

بلیط چارتری به بلیط هایی گفته می‌شود که یک آژانس به دلیل پیش خرید کردن صندلی های یک پرواز، آنها را در اختیار و انحصار خودش دارد. گاهی صندلی های چارتر شده، پر نمی‌شوند و در نزدیکی زمان پرواز، آژانس آنها را با قیمت کمتری عرضه می‌کند تا هواپیما با صندلی های خالی پرواز نکرده و آژانس بیش از این زیان نکند. به همین ترتیب وقتی که به زمان پرواز نزدیکتر می‌شویم، قیمت بلیط هواپیما کم می‌شود و به همین دلیل به آنها بلیط لحظه آخری می‌گویند. هر دو این گزینه‌ها، برای سفرهای اقتصادی ایده آل هستند. اما دو نکته برای استفاده از آنها وجود دارد. یکی اینکه باید چمدانتان بسته و آماده سفر باشید. دوم اینکه گوش به زنگ و مراقب قیمت ها باشید که این مورد هم باز نیازمند استفاده از موتور جستجو بلیط هواپیما است. زیرا قیمت همه آژانس ها را در یکجا به طور پیوسته به شما نمایش می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.