چطور تشخیص دهیم یک هاست با کیفیت است؟

0

هاست از آنجایی که یکی از اعضای اصلی فضای گسترده اینترنتی می باشد، در انتخاب آن باید دقت های بسیاری شود. پارامترهای مختلفی وجود دارند که می توانند شما را برای خرید یک هاست خوب راهنمایی کنند. سوالی که حالا پیش می آید این است که یک هاست خوب چه ویژگی هایی را باید داشته باشد. از این رو به خاطر اهمیتی که این موضوع پیدا کرده است، در ادامه به بررسی این مشخصه ها و ویژگی ها خواهیم پرداخت. از این رو با ما همراه باشید تا دریچه ای از اطلاعات گسترده را برای شما به اشتراک بگذاریم.

راه های تشخیص یک هاست خوب چیست؟

برای اینکه بتوانید یک هاست خوب را تشخیص دهید، تنها نباید به یکی از ویژگی های آن بسنده کنید. بلکه عوامل مختلفی در کنار هم جمع شده اند تا بتوانند بهترین راهنما برای شما باشند. از این عوامل مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت
  • اعتبار
  • پاسخ گویی و پشتیبانی
  • کنترل پنل دلخواه
  • سرعت
  • پشتیبان گیری (Backup)
  • خدمات SSL و Addon Domain
  • پایگاه داده یا دیتابیس
  • هاست رایگان

به قیمت توجه بسیاری داشته باشید

یکی از موارد بسیار مهمی که در رابطه با تشخیص یک هاست خوب وجود دارد، قیمت آن است. شما باید بدانید که یک هاست خوب از قیمت پایینی برخوردار نیست. البته بهتر است به این نکته نیز ذکر شود که بالا بودن هزینه هاست نیز دلیلی بر کیفیت و یا خوب بودن آن نمی باشد.

رونیکس

اعتبار را فراموش نکنید

یکی دیگر از مواردی که از اهمیت بالایی در تشخیص یک هاست خوب برخوردار است، اعتبار می باشد. منظور از اعتبار این است که شما به عنوان یک کاربر هاست مورد نظرتان را باید از یک شرکت کاملا معتبر تهیه کنید. تمامی شرکت هایی که در زمینه هاستینگ در حال فعالیت هستند، باید اعتبار بالایی داشته باشند و بتوانند از هاست های شما به طور دائمی محافظت کنند.

مهم ترین اصل؛ پاسخ گویی و پشتیبانی

بدون شک یکی از مهم ترین اصل هایی که در تشخیص یک هاست خوب وجود دارد، پاسخ گویی و پشتیبانی است که هر شرکت هاستینگی باید آن را با خود به همراه داشته باشد. شرکتی که شما هاست خود را از آن جا تهیه می کنید باید از دانش و تجربه کافی در زمینه پاسخ گویی به سوالات و مشکلات شما برخوردار باشند. اگر عکس این قضیه این اتفاق افتد، در این صورت آن ها نه تنها در کمک کردن به شما موفق نبوده اند، بلکه باعث وارد شدن ضرر به شما خواهند شد. پس به این نکته بسیار مهم توجه خاصی داشته باشید.

کنترل پنل دلخواه؛ دیگر راه تشخیص هاست خوب

کنترل پنل دلخواه یکی از دیگر راه هایی است که شما با استفاده از آن می توانید یک هاست خوب را تشخیص دهید. شرکت انتخابی شما باید به گونه ای باشد تا بتواند کنترل پنل دلخواه شما را ارائه دهد. دلیل این کار نیز بسیار واضح است. تصور کنید شما یک سایتی را با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین مدیریت می کنید. حالا اگر بخواهید سایت را با سی پنل جایگزین کنید، کار چندان راحتی نخواهد بود و سختی های خودش را به همراه دارد. از این رو مبدا و مقصد شما باید یکی باشد. در صورت یکسان بودن می توانید سایت خود را بدون هیچ دردسری انتقال دهید.

سرعت؛ انتخاب اول هر فردی

سرعت در همه انتخاب ها و کارها حرف اول را می زند؛ یک خودرو، سرچ گوگل، دانلود فیلم و… برای داشتن کاربری بالا نیازمند سرعت منحصر به فرد هستند. حال تصور کنید در صورت پایین بودن سرعت چه اتفاق خواهد افتاد. تمامی حواستان درگیر آن خواهد شد و آنقدر عصبانی می شوید که ممکن است همه چیز را به هم بزنید. سرعت در هاست نیز به همین صورت است. برای کاربران هیچ چیز مانند سرعت اهمیت ندارد.

سرعت بالا نیز می تواند به پارامترهای مختلفی تعمیم گردد که سخت افزار و همچنین شبکه در بین همین موارد قرار می گیرند. سرعت سخت افزارهای موجود و شبکه باید بالا باشند تا بتوانند رضایت کاربران را به سمت خود جذب نماید.

اگر هاست شما نتواند این انتظار را برای شما برآورده کند، باید به زودی آن را تغییر دهید. همچنین این نکته را نیز همیشه یادتان باشد که هاست های ارزان از سرعت بالایی بهره مند نیستند و هاست های با سرعت بالا نیز ارزان نمی باشند.

پشتیبان گیری (Backup)

مسئله پشتیبان گیری نیز اهمیت بالایی را به خود اختصاص داده است. فراموش نکنید در انتخاب و تشخیص یک هاست خوب باید به این قابلیت نیز توجه داشته باشید. به گونه ای که بتواند این فرآیند را به صورت کاملا منظم به انجام برساند و از دسترسی بالایی نیز برخوردار باشد. از این مسئله نیز می توانید با استفاده از تبلیغات موجود اطلاع پیدا کنید. چرا که شرکت های ارائه دهنده هاستینگ در معرفی هاست های خود به خوبی این مولفه یعنی پشتیبان گیری را نیز شرح می دهد که نوعی تبلیغ برای فروش است.

خدمات SSL و Addon Domain

یکی دیگر راه هایی که با استفاده از آن می توانید به تشخیص هاست خوب بپردازید، قابلیت پشتیبانی و ارائه خدمات SSL و Addon Domain می باشد. اگر سایت های مختلفی را تا الان راه اندازی کرده اید می دانید که خدمات SSL برای تبدیل کردن یک سایت HTTP به سایت HTTPS طراحی شده اند.

امنیت هاست

 

همچنین اگر چند سایت با دامنه های مختلف را مدیریت می کنید، با استفاده از خدمات Addon Domain می توانید آن را تنها به یک سایت نسبت دهید. شرکت های مختلفی وجود دارند که ارائه دهنده این دو خدمات ذکر شده هستند که برخی آن عرضه کننده به صورت رایگان و برخی دیگر غیر رایگان می باشند. در هر صورت فرقی نمی کند. تنها از خدمات دهی این موارد در هاستتان اطمینان ایجاد کنید. همین!

بهره مندی بیشتر از پایگاه داده یا دیتابیس

در تشخیص یک هاست خوب باید به پایگاه داده آن نیز توجه داشته باشید. از هاستی بهره ببرید که این فرصت را به شما بدهد تا بتوانید از دیتاسنترهای بیشتری استفاده کنید. این ویژگی زمانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود که شما قصد استفاده از یک سایت دو زبانه را داشته باشید. در این صورت است که قبل از خرید هاست وجود بیش از یک پایگاه داده را باید چک و بررسی کنید.

تست رایگان

مورد آخری که می تواند به شما کمک نماید تا به شرکت انتخابی تان اعتماد کنید، تهیه یک هاست کاملا رایگان است. در صورت دریافت آن می توانید تمام جوانب و المان های در دسترس را بررسی کنید و سپس بر اساس آن ها تصمیم خود را مبنی بر خرید هاست از آن شرکت قطعی کنید.

البته بسیاری از شرکت ها هاست رایگانی را در اختیار ندارند که آن را به مشتریان و کاربران خود ارائه دهند. در این صورت نیز یک راه حل ویژه در پیش روی شما قرار دارد و آن انتخاب یک هاست کوچک و کوتاه مدت می باشد. مدت زمان یک ماه برای اینکار کافی است.

هاست ابری؛ سادگی‌هاست اشتراکی به همراه قدرت سرور ابری! این تعریف ما از این سرویس است. با خریدهاست ابری علاوه بر اینکه با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین به‌سادگی سرویس خود را مدیریت می‌کنید، قیمت‌هاست شما کاهش و قدرت استفاده از منابع شما افزایش می‌یابد.

جمع بندی

هاست توانسته کاربری های ویژه ای را از خود به نمایش بگذارد. از این رو در انتخاب آن باید نهایت دقت و توجه را داشته باشید که آن را از شرکت های کاملا معتبر خریداری کنید. همچنین تمامی نکات گفته شده را نیز باید به کار بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.