با اتوبوس VIP سفر کنیم یا معمولی؟

1

اگر اهل سفر و جاده باشید بی‌درنگ و بدون هیچ معطلی دل به جاده می‌زنید. سفر زمینی از قدیم‌الایام تا کنون طرفداران بیشمار خودش را داشته است؛ اما برای آنکه مسیر لذت‌بخش بشود باید وسیله نقلیه‌ای مناسبی انتخاب گردد. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس را دارید، بهتر است درباره اتوبوس‌های VIP و معمولی بیشتر بدانید.

از دیرباز تاکنون سفر زمینی امری مرسوم و رایج بوده است و مسافران کثیری یا به علت علاقه و یا از سر جبر آن را انتخاب می‌کردند. با رونق گرفتن صنعت هوایی و ریلی، تراکم مسافران جاده‌ای کاسته شد. علت آن هم سختی‌های راه و پایین‌بودن کیفیت وسایل نقلیه جاده‌ای بوده است؛ اما در سال‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به طرز شگفت انگیزی دچار تحولات شده است، به طوری که مسافران بسیاری مبادرت به سفر با اتوبوس می‌کنند. شاید در تصور همه ما اتوبوس‌های مسافربری شلوغ، کثیف و تنگ به نظر بیاید، ولی همه این‌ها برای گذشته‌های دور است و امروزه برخی از اتوبوس‌ها دست‌کمی از یک قطار سوپر لوکس ندارند.

زمانی که به یک سایت اینترنتی معتبر همچون ره بال آسمان مراجعه می‌کنید تا بلیط اتوبوس مقصد مدنظر خود را تهیه کنید؛ با انتخاب‌های بی‌شماری از انواع اتوبوس‌ها با امکانات و تجهیزات فوق‌العاده برمی‌خورید. اتوبوس‌هایی که علاوه بر سیستم صوتی و تصویری، دارای پریز برق هم هستند که دغدغه همیشگی تمام‌شدن باطری وسایل هوشمند را از بین برده است. تمام این‌ها را هم که فاکتور بگیریم، وسایل پذیرایی و خوراکی موجود شما را شگفت‌زده می‌کند.

رونیکس

مسلماً اتوبوس‌ها همانند دیگر وسایل نقلیه دارای امکانات متفاوتی است که برای بسیاری از مسافران و مخصوصاً در مسیرهای طولانی حائز اهمیت است. البته برای کسانی که قصد خرج کردن هزینه زیادی را ندارند، اتوبوس‌های ساده و معمولی هم در لیست انتخاب موجود است. در این مطلب درباره سفر با اتوبوس VIP یا معمولی نکات زیادی را خواهیم خواند که شما را هنگام خرید بلیط اتوبوس آسوده خاطر می‌کند.

قیمت بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس

بر همگان آشکار است که اتوبوس در زمره ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل می‌باشد. افرادی که بودجه کمتری دارند، تمایل بیشتری به آن نشان می‌دهند. به‌علاوه این‌ها، باید گفت بلیط اتوبوس، یکی از با ثبات‌ترین قیمت‌ها را در میان دیگر وسایل حمل‌ونقل دارد و کمتر پیش می‌آید که با قیمت‌های پر و نامتعادل برخورد کنید. به همین علت حتی می‌توان برای سفرهای خارجی هم بلیط اتوبوس تهیه کرد و با بودجه کمتر به سفر رفت.

اما این عامل در شرایط گوناگون ممکن است تغییر کند و قیمت بلیط اتوبوس افزایش یابد. به‌طور مثال:

  • یکی از مؤثرترین عوامل روی افزایش قیمت بلیط اتوبوس، بُعد مسافت است. هر چقدر فاصله بین مبدأ و مقصد بیشتر باشد؛ بلیط اتوبوسی که خریداری می‌شود افزایش می‌یابد و یا بالعکس.
  • شرکت‌های اتوبوس‌رانی بسیاری ازجمله گیتی پیما ایران، مارال سیر ایرانیان، سفر سیر آریا، تک سفر ایرانیان، سیر و سفر، پی ام تی و همسفر چابک سواران در حال فعالیت هستند که به علت بازار رقابتی هر کدام درصدد ارائه خدماتی متمایز و قابل قبول به مسافران خود هستند. در این بین ممکن است ارائه خدمات بیشتر منجر به افزایش قیمت بلیط اتوبوس شود. البته شرکت‌های اتوبوسرانی مجاز به قیمت گذاری دلخواه نیستند و طبق تعرفه‌ها، قیمت را افزایش می‌دهند. شما می‌توانید با بررسی شرکت دلخواه خود از قیمت‌ها و خدمات آن‌ها آگاه شوید.
  • امری مسلم است که نوع اتوبوس در روند قیمتی بلیط اتوبوس تأثیرگذار باشد. حدود قیمتی اتوبوس‌های معمولی با VIP بسیار متفاوت است. شما با توجه به بودجه مدنظر و مقصد خود می‌توانید اقدام به تهیه بلیط اتوبوس کنید.

انواع اتوبوس‌های مسافرتی

انواع اتوبوس اسکانیامسلماً هنگام خرید بلیط اتوبوس دو انتخاب دارید، یا باید بلیط اتوبوس معمولی خریداری کنید یا اتوبوس‌های VIP. هر کدام از این وسایل نقلیه دارای تفاوت‌های فاحشی هستند که البته با توجه به طول مسافت شما، کارایی خود را نشان می‌دهد.

اتوبوس‌های معمولی

همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید، یک نوع وسیله نقلیه بسیار ساده است که هنگام خرید بلیط اتوبوس پول کمتری می‌پردازید و نباید توقعات سوپرلوکسی از آن داشته باشید. البته این بدین معنا نیست که بنا باشد شما سوار ماشین مشتی مندلی بدون بوق و صندلی شوید!

اتوبوس‌های درجه‌یک یا معمولی را باید در ردیف بیشترین درخواست‌های بلیط اتوبوس دانست، زیرا مشتریان بسیاری دارد. مسافران زیادی مسیر خود را به دست این نوع اتوبوس‌های نسبتا ساده می‌سپارند.
این اتوبوس‌های معمولاً بین 40 تا 50 صندلی دارند که صندلی‌های آن ساده هستند و فقط امکان نشستن در آن مهیا است. به علت تراکم صندلی‌ها و فاصله کم بین آن‌ها، صندلی‌های آن به حالت تخت خواب شو درنمی‌آید. به همین دلیل است که بلیط این نوع اتوبوس‌ها ارزان است و مسافران آن را برای مسیرهای کوتاه انتخاب می‌کنند.

دو صفحه نمایشگر در وسط و انتهای سالن وجود دارد که فیلم سینمایی پخش می‌کند که شما حق انتخاب ندارید و تنها باید تماشاگر سلیقه راننده باشید.

چنانچه قصد سفر با اتوبوس را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت ره بال آسمان اقدام به خرید بلیط دلخواه خود کنید.

اتوبوس‌های VIP

اتوبوس VIP در حال حرکتاگر به دنبال یک سفر راحت در مسیر طولانی هستید، هنگام تهیه بلیط اتوبوس به نام VIP دقت فرمایید. درواقع باید گفت اتوبوس‌های VIP تحولی شگفت‌انگیز در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای در ایران بوده است و مسافران را از انتخاب اجباری اتوبوس‌های شلوغ و پر سروصدا نجات داده است.

این نوع اتوبوس‌های با ظاهر و امکانات خاص مسافران بسیاری را تشویق می‌کند که حتی برای سفرهای طولانی خود از وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده کنند. تعداد صندلی‌های در این نوع کم و با فاصله است. به همین علت مسافران قادر هستند که صندلی‌های خود را تغییر شکل دهند و به‌راحتی بر روی آن دراز بکشند. علاوه بر این، امکانات خدماتی و رفاهی در این اتوبوس‌ها در سطح خوبی است و افراد حتی در مسیرهای بسیار طولانی خسته و کسل نمی‌شوند. در ادامه با انواع اتوبوس‌های VIP آشنا می‌شویم تا هنگام خرید بلیط اتوبوس انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

اتوبوس‌های VIP به دو دسته تقسیم می‌شوند: تخت شو و نیمه تخت شو

  1. تخت شو

یک اتوبوس جمع‌وجور که از تعداد کم صندلی‌های آن می‌توان متوجه شد که آرامش در آن حکم فرما است. در این نوع اتوبوس، تنها 25 صندلی به چشم می‌خورد که در ردیف‌های ۳تایی (در سمت ورودی اتوبوس دو صندلی در کنار هم و در سمت دیگر تنها یک صندلی) قرار گرفته‌اند. اندازه بزرگ صندلی‌ها باعث شده تا مسافران به‌راحتی روی آن بنشیند و اذیت نشوند. به علت فاصله زیاد بین صندلی‌ها، پشتی آنان به راحتی خم و تبدیل به تخت می‌شود؛ همچنین دارای یک زیرپایی است. حتی اگر مسافر شب‌رو هستید با خیال آسوده می‌توانید تا مقصد بخوابید.

  1. نیمه تخت شو

تنها تفاوت این دو مدل، در تعداد و نوع صندلی‌ها است. در نوع نیمه تخت شو تعداد صندلی‌ها بیشتر است؛ یعنی 26 تا 36 صندلی. به علت آنکه فاصله بین صندلی‌ها کم است، صندلی‌ها به‌صورت نیمه ‌تخت شو باز می‌شوند. اگر قصد سفر در مسیرهای کوتاه را دارید، شاید بهترین انتخاب، رزرو بلیط اتوبوس نیمه تخت شو باشد.

امکانات ویژه اتوبوس‌های VIP

امکان صندلی تختخواب شو در اتوبوس های VIP

طولانی بودن مسیر و نشستن به‌صورت طولانی مدت، باعث کسلی و خستگی مسافران می‌شود. به‌ویژه زمانی که مسافر شب باشید، از لذت بردن مناظر هم محروم می‌شوید؛ اما اتوبوس‌های VIP تمام این مشکلات را از بین برده است و با ارائه خدمات ویژه افراد را راضی نگه می‌دارد.

ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد اتوبوس‌ های وی آی پی می‌توان به مانیتورهای جداگانه هر جایگاه اشاره کرد که در پشت هر صندلی تعبیه شده است. مسافران دارای حق انتخاب هستند و می‌توانند فیلم و یا موسیقی مورد علاقه خود را از لیست مدنظر انتخاب کنند. از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برشمرد:

  1. وجود پریز برق ۲۲۰ ولت؛
  2. تجهیزشده به وای‌فای؛
  3. تهویه مطبوع و سیستم گرمایشی و سرمایشی؛
  4. وجود آفتاب‌گیر برقی؛
  5. صندلی با روکش قابل شست‌وشو؛
  6. مجهز به یخچال و تجهیزات سردکننده و گرم‌کننده آب؛
  7. کف‌پوش‌های PVC؛
  8. دارای کپسول آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه؛
  9. ارائه پتو به هنگام استراحت؛
  10. نمای داخلی آراسته و تمیز.

همچنین باید گفت پذیرایی در اتوبوس‌های VIP بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که شما فکرش را بکنید. علاوه بر تنقلات و نوشیدنی‌های گرم و سرد، برخی از شرکت‌های اتوبوس‌رانی وعده‌های ناهار و شام هم برای مسافران خود تدارک دیده‌اند. برای خدمات اینچنینی است که نام VIP بر بدنه این نوع اتوبوس‌ها حک شده است! قیمت بلیط اتوبوس VIP با توجه به خدماتشان، منطقی است.

اتوبوس‌ های وی‌ ای‌ پی آن‌قدر تمام و کمال هستند که مسافران را ترغیب می‌کند، بی‌درنگ بلیط اتوبوس خود را تهیه کنند و مسیر خود را به دست آن‌ها بسپارند.

چرا از ره بال آسمان بلیط اتوبوس رزرو کنیم

رزرو بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

اگر با خواندن این مطلب ترغیب شده‌اید که سفر بعدی خود را به‌صورت جاده‌ای انجام دهید، از حالا به فکر آن باشید. با توجه به اهمیت زمان، بهتر است تمام کارهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهید. سایت ره بال آسمان با دسترسی آسان، امکان خرید بلیط اتوبوس شما را مهیا می‌کند.

 

در خرید اینترنتی بدون اتلاف وقت و یا استرس می‌توانید بهترین نوع اتوبوس مقصد خود را انتخاب کنید؛ لیست اتوبوس‌های مقصد خود را همراه با قیمت مشاهده کنید و حتی این امکان را دارید که برای تاریخ و ساعت مدنظر خود صندلی دلخواه را هم رزرو کنید.

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس، تنها کافی ست به وب‌سایت ره بال آسمان مراجعه کنید. در صفحه نخست روی کلمه بلیط اتوبوس کلیک کرده و بعد از باز شدن صفحه مبدأ، مقصد و تاریخ مدنظر را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید. سپس لیستی با جزئیات کامل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، صندلی دلخواه خود را هم انتخاب کنید. همچنین اگر در زمان فرایند خرید بلیط اتوبوس به مشکل برخورید، در گوشه سمت راست صفحه، چت آنلاین را کلیک کنید و پرسش‌های خود را بپرسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب خود را دریافت کنید یا با شماره تلفن 05137170 تماس بگیرید.

آژانس ره بال آسمان با اتکا به تجربه و تعهد خود بهترین خدمات آنلاین بلیط اتوبوس را در اختیارتان می‌گذارد و با پشتیبانی 24ساعته در هر زمان و مکان در کنار مسافران خواهد بود.

منبع: ره بال آسمان

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. زهرا می‌گوید

    بالاخره تو یه مطلب تونستم تمام تفاوت‌های اتوبوس VIP و عادی رو باهم بخونم.
    ممنونم به خاطر متن جامعتون 🙂