برای سفرهای طولانی چه اتوبوسی انتخاب کنیم؟

0

اگر قصد دارید تا برای سفر به مقصدی دور، یک بلیط اتوبوس را خریداری کنید باید حتماً بهترین نوع اتوبوس را انتخاب نمایید. چرا که در غیر اینصورت در طول سفر احساس آرامش و راحتی نخواهید داشت و ممکن است در طی مسیر با مشکلاتی مواجه شوید. البته خرید بلیط هواپیما یا قطار، انتخاب های مناسب تری برای سفرهای طولانی هستند اما اگر به هر دلیل ممکن، به این دو نوع بلیط دسترسی نداشته باشید و یا اینکه بخواهید در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید، بدیهی است که انتخابی جز اتوبوس نخواهید داشت. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز با انواع اتوبوس آشنا شوید و بهترین نوع آن را برای مقاصد دور دست انتخاب نمایید. بدین منظور می‌توانید مطلبی با عنوان ” بهترین اتوبوس برای سفرهای طولانی کدام است؟ ” را در قاصدک 24 بخوانید.

بهترین اتوبوس از نظر برند

در حال حاضر اتوبوس های مختلفی نظیر ولوو، اسکانیا، مان و… در ایران فعالیت می‌کنند. این اتوبوس ها هر یک نسبت به دیگری مزیت هایی دارند که سبب می‌شود یک مسافر، اتوبوس ساخت این برندها را برای سفر انتخاب بکند یا نکند. به طور مثال اتوبوس های مان طراحی داخلی بهتری نسبت به انواع دیگر اتوبوس ها دارند و صندلی های راحت تری در آنها جایگذاری شده است. این امر سبب می‌شود تا مسافر در مسیرهای طولانی احساس آرامش بیشتری داشته باشد. چرا که هم در صندلی مناسبی به استراحت می‌پردازد و هم از امکانات مختلف تعبیه شده در اتوبوس بهره می‌گیرد.

از سوی دیگر این نوع اتوبوس ها مورد پسند اغلب رانندگان نیز است. بسیاری از رانندگانی که با اتوبوس های مان به جابجایی مسافران خود می‌پردازند، معتقدند که رانندگی با این نوع از اتوبوس ها نسبت به اتوبوس سایر برندها راحت تر است. البته با این تفاسیر نمی‌توان گفت که اتوبوس های ولوو یا اسکانیا به هیچ عنوان اتوبوس های راحتی نیستند چرا که سفر با این نوع از اتوبوس ها نیز مزایای خاص خود را دارد. با این حال مان در این میان هم از نظر مسافران و هم از نظر رانندگان اتوبوس برتر شمرده می‌شود و می‌تواند خاطره بهتری از یک سفر را در ذهن مسافران به یادگار بگذارد.

رونیکس

با همه اینها لازم به ذکر است که تفاوت اتوبوس ها از نظر برند با هم به اندازه تفاوت قطارهای مسافربری از هم نیست. چرا که انواع قطار از نظر راحتی و امکانات، تفاوت های بسیاری با هم دارند. به طور مثال کسی که بلیط قطار رجا را می‌خرد کیفیت سفر یکسانی را با مسافری که بلیط قطار فدک را خریداری کرده است، تجربه نمی‌کند.

 

بهترین اتوبوس از نظر امکانات

اگر بخواهیم اتوبوس های مسافربری را از نظر امکانات با هم مقایسه کنیم باید اتوبوس ها را به دو دسته معمولی و وی آی پی تقسیم کنیم. در این دسته بندی مشاهده می‌کنیم که انواع اتوبوس vip نسبت به اتوبوس های معمولی از صندلی های راحت تری برخوردارند. علاوه بر این چون تعداد صندلی های کمتری در یک اتوبوس وی آی پی جاگذاری شده است مسافران در اتوبوس های ویژه از فضای اختصاصی بیشتری برخوردار هستند. وجود سیستم های صوتی و تصویری به ازای هر مسافر نیز از جمله دیگر امکانات اتوبوس های وی آی پی هستند. در صورتی که در اتوبوس های معمولی اغلب یک مانیتور در ابتدای اتوبوس و یک مانیتور در وسط آن نصب شده است که همه مسافران به صورت مشترک از آن بهره می‌گیرند. یخچال، آب سرد کن، سیستم تهویه هوا و … نیز از جمله دیگر امکانات اتوبوس های وی آی پی هستند.

البته باید بگوییم که بلیط اتوبوس های وی آی پی در ازای تمام این امکانات، با قیمت بالاتری نسبت به اتوبوس های معمولی به فروش می‌رسد. بنابراین اگر مسافری تمایل دارد که در سفر طولانی پیش روی خود از امکانات مختلفی بهره مند شوند و در کنار آن مسافرتی راحت تر را نیز تجربه نماید، بهتر است با در نظر گرفتن هزینه سفر از اتوبوس های وی آی پی برای این کار استفاده نماید. البته لازم به ذکر است اتوبوس های vip شرکت های اتوبوسرانی مختلف در برخی از خدمات با هم متفاوتند. از این رو اگر مسافری تمایل داشته باشد که خدمات بیشتری را در یک سفر دریافت نماید می‌تواند در خصوص نوع امکانات ارائه شده در اتوبوس های ویژه هر شرکت تحقیق نماید و در نهایت بلیط اتوبوس خود را از شرکتی که امکانات بیشتری را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد، خریداری نماید. به همین جهت ما در مطلبی با عنوان ” 4 دلیلی که به شما می‌گویند چرا باید با اتوبوس های VIP ایران پیما سفر کنید” به بررسی برخی از خدمات این نوع از اتوبوس ها در شرکت ایران پیما پرداخته ایم که می‌توانید آن را قبل از خرید بلیط خود مطالعه نمایید.

در این میان خبر خوب اینجا است که شما می‌توانید بلیط اتوبوس های معمولی و وی آی پی کلیه شرکت های اتوبوسرانی موجود در کشور را با بهترین قیمت و در کمترین زمان، به صورت آنلاین از قاصدک 24 خریداری نمایید. برای این کار تنها کافی است به سایت این مجموعه سری بزنید یا از طریق کافه بازار نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را دانلود و آن را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید. حال باید به بخش مربوط به تهیه بلیط اتوبوس در سایت یا اپلیکیشن مراجعه نمایید، مسیر مورد نظر خود را جستجو کرده، صندلی مورد نظر خود را در اتوبوس انتخاب کنید و در نهایت با اتصال به درگاه بانکی، بلیط اتوبوس مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که شما از طریق این مجموعه می‌توانید انواع بلیط هواپیما اعم از چارتر و سیستمی را نیز در مسیرهای داخلی و خارجی خریداری نمایید. همچنین برای تهیه بلیط قطار برای سفرهای خانوادگی تنها کافی است تا کوپه مورد نظر خود را در به صورت دربست خریداری نمایید. در نهایت نیز می‌توانید با خرید بیمه مسافرتی و رزرو آنلاین هتل باقی ملزومات مورد نیاز خود در سفر را تهیه نموده و بدون کوچکترین دغدغه ای مسافرت خود را اغاز نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.