بلیط لحظه آخری؛ ارزان یا گران؟

1

اگر به دنبال بردن یک بلیط بخت‌آزمایی در سفرهای هوایی هستید، لطفاً بلیط‌های لحظه آخری را خریداری نمایید. این نوع بلیط همانند یک شماره طلایی برای برنده شدن در یک مسابقه بزرگ است؛ زیرا با کمترین هزینه به یک مورد ایدآل می‌رسید. اما بلیط لحظه آخری چیست؟ حتماً بارها شده است که در سایت‌های آژانس‌های مسافرتی و یا اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی با واژه بلیط لحظه آخری برخورد کرده باشید. بلیط‌هایی که قیمت‌های باورنکردنی و ارزانی‌تری نسبت به نمونه مشابه دارند. خیالتان راحت باشد. زیرا این اعداد و ارقام برای کلاه‌برداری و گول زدن شما نیست و کاملاً واقعی هستند. البته این تصور را نداشته باشید که همیشه بلیط لحظه آخری ارزان تر است.
در این مطلب همراه ما باشید تا بلیط لحظه آخری هواپیما که در سایت آژانس ره بال آسمان هم موجود است، مطلع شویم.

بلیط لحظه آخری چیست؟

در ابتدا باید گفت بلیط‌ های هواپیما توسط آژانس‌های مسافرتی به دو صورت چارتری و سیستمی فروخته می‌شوند که بهتر است اول به تعریف آن‌ها بپرداریم.

رونیکس

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی به نوعی از بلیط‌ها گفته می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی مستقیم بر روی آن‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند. در این نوع چه از نمایندگی خود ایرلاین‌ها خریداری شود و چه از آژانس‌های مسافرتی، تغییر در قیمت آن‌ها ایجاد نمی‌شود.
قیمت‌گذاری بلیط‌های سیستمی براساس ‌نرخی ایرلاین‌ها محاسبه می‌شود و معمولاً هرچه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شویم قیمت بلیط‌های سیستمی افزایش می‌یابد. با این‌ حال در این بلیط‌ها شاهد لحظه آخری نخواهید بود.

بلیط چارتر

در مقابل بلیط سیستمی بلیط‌های چارتر قرار دارند که بسیاری از مسافران هوایی به آن علاقه‌مند هستند؛ زیرا از آفرهای مناسبی برخوردار می‌باشند. بلیط چارتری بدین صورت است که آژانس مسافرتی مانند ره بال آسمان، تمام صندلی‌های یک ایرلاین در یک پرواز مشخص را خریداری می‌کند و برای سود خوب، باید تمام آن‌ها را بفروشد.
قیمت بلیط در چارتری در دست آژانس چارتر کننده است که البته مجاز به افزایش بیش‌تر از حد تعیین شده توسط سازمان هواپیمای کشوری نیست.

آژانس مسافرتی چارتر کننده سعی بر آن دارد که تمام بلیط‌های از پیش خریداری شده خود را به فروش برساند. نقطه مقابل بلیط چارتری با سیستمی در اینجا مشخص می‌شود که در این حالت هر چقدر به ساعت پرواز نزدیک می‌شوند قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند و در اینجا است که بلیط لحظه آخری ارزان شکل می‌گیرد.

با نزدیک شدن به زمان پرواز و به فروش نرفتن بلیط‌های چارتری، برخی آژانس‌های هواپیمایی برای به فروش رفتن بلیط‌های خود، اقدام به ارزان فروختن آن‌ها می‌کنند. پس اگر به دنبال ارزان سفر کردن هستید، هوشیار باشید و سایت‌های آژانس‌های معتبر همچون ره بال آسمان را چک کنید تا ماهی بزرگ خود را صید کنید.

چگونه بلیط لحظه آخری ارزان بخریم؟

خرید آنلاین بلیط لحظه آخری ارزان

درست است که بلیط لحظه آخری مزایای فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما مناسب همه اقشار نیست. این نوع مناسب دو دسته از افراد است: 1- افرادی که برنامه ناگهانی سفر برایشان پیش آمده است. 2- افرادی که محدودیت زمانی ندارند و همیشه آماده هستند.

پس اگر زمان سفر برای شما در اولویت است باید پول کمی بیشتر پرداخت نمایید تا در تاریخ دلخواه خود پرواز کنید؛ اما اگر جز این است، با پولی بسیار کمتر به مسافرت ایدآل بروید.
برای آنکه بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان خریداری کنید به مناسب‌های تقویمی دقت بیشتری کنید. زیرا در زمان‌های اوج سفر امکان کنسلی بلیط‌های چارتری و به فروش رسیدن ارزان آن‌ها همیشه وجود دارد. احتمال تغییر نرخ هم در شرایط ویژه آب و هوایی هم در نظر بگیرید.

بلیط لحظه آخری در مقصدهای داخلی

اگر به دنبال بلیط لحظه آخری ارزان هستید، کمی در انجام سفرتان تعلل کنید. معمولاً در مقصدهای داخلی به ویژه مسیرهای پرطرفدار می‌توانید بلیط لحظه آخری هواپیما مقرون‌به‌صرفه‌ای پیدا کنید، کافی است وارد سایت ره بال آسمان شوید و قیمت بلیط را در روزهای مهتلف بررسی کنید. درواقع مسافران در این نوع، بلیط خود را حداقل دو روز یا چند ساعت قبل از پرواز دریافت می‌کند.

برخی از مسیرها همچون مشهد، کیش، قشم، گرگان و بندرعباس پر ترافیک و شلوغ هستند به همین خاطر نرخ بلیط آن‌ها معمولاً ثابت است. پس اگر به دنبال راه ارزان‌تری برای سفر هستید، در این مقصدها بلیط لحظه آخری را جست‌وجو کنید.

بلیط لحظه آخری مشهد

بر کسی پوشیده نیست که مشهد یکی از پر بازدیدترین شهرهای ایران است که سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی دارد. ترافیک زمینی و هوایی به این شهر به قدری زیاد است که در مناسبت‌های دینی بلیط آن به سختی پیدا می‌شود. فرقی ندارد که در چه زمانی از سال قصد سفر به مشهد را داشته باشید، چون در هر زمان قیمت بلیط هواپیما آن تقریباً ثابت است.

اما اگر قصد دارید بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد را به دست بیاورید کمی برای رفتن به این شهر بی‌برنامه باشید. در این صورت و با جست‌وجو می‌توانید بلیط لحظه آخری مشهد را ارزان‌تر هر زمان دیگر خریداری کنید.

بلیط لحظه آخری در مقصدهای خارجی

بلیط لحظه آخری در مقصدهای خارجی

این یک امر مسلماً است که بلیط‌های خارجی نسبت به داخلی گران‌تر هستند. دوری مبدأ از مقصد هم رابطه مستقیم با افزایش قیمت دارد. پس برای آنکه هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و یا دست‌کم مقداری از بودجه بلیط هواپیما را صرف مصارف دیگر سفر کنید؛ چاره‌ای جز بلیط لحظه آخری نخواهید داشت. برای تهیه آن نیاز به یک بازه زمانی یک هفته تا چند ساعت قبل از پرواز دارید.

تفاوت قیمت بلیط لحظه آخری در مسیرهای پرطرفداری چون استانبول، آنتالیا، نجف و بغداد کاملاً مشهود است.

نکاتی در مرود بلیط لحظه آخری

  • برای خرید بلیط‌های ارزان می‌توانید به پروازهای چارتری مراجعه کنید که کمتر از 24 ساعته به پرواز مانده باشد.
  • توجه داشته باشید که هیچ الزامی وجود ندارد که یک بلیط لحظه آخری ارزان‌تر از بلیط روز های آینده باشد.
  • تفاوتی در کیفیت و نوع صندلی‌های بلیط لحظه آخری و روز های آینده وجود ندارد.
  • معمولاً بلیط‌های تخفیف خورده که تنها یک ساعت تا پرواز زمان دارند، محدود بوده و حتی ممکن است هنگام رزرو شما تمام شود.

منبع: ره بال آسمان

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. سارا می‌گوید

    الان بلیط لحظه آخری از بلیط سیستمی ارزون تره؟