آشنایی با انواع پیانو و نکاتی برای خرید مطمئن‌تر

0

پیانو یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین ساز هایی است که در بسیاری از سبک های موسیقی از آن استفاده می شود. اما در عین حال که این ساز یکی از پر طرفدار ترین ساز های دنیاست، یکی از گران قیمت ترین سازهای دنیا نیز به شمار می رود.

پیانو در کل به دو صورت آکوستیک و دیجیتال ساخته می شود و هر کدام از این مدل ها در امکاناتی که برای نوازنده به ارمغان می آورند متفاوت هستند و همین موضوع باعث می شود تا قیمت آن ها نیز متفاوت باشد.

رونیکس

اما با این وجود، حتی پیانوهای دیجیتال نیز بسیار گران قیمت تر از دیگر ساز هایی است که می توانید تهیه کنید. در همین راستا و برای راحتی نوازندگان، فروشگاه اینترنتی سازکالا امکان خرید اقساطی تا دو سال را برای نوازنده ها فراهم کرده است.

اگر با این فروشگاه آشنا نیستید، باید بدانید فروشگاه سازکالا یکی از معتبرترین فروشگاه های تجهیزات موسیقی است که تخصص آن ها فروش انواع پیانو، تجهیزات استودیویی، گیتار و بسیاری دیگر از ساز ها می باشد. این فروشگاه نمایندگی رسمی برخی از بزرگ ترین شرکت های دنیا همانند یاماها و کرگ نیز می باشد.

پیانو های آکوستیک

همانطور که کمی قبل تر گفتیم، پیانو ها به دو صورت آکوستیک و دیجیتال تولید می شوند. پیانوهای آکوستیک به دلیل آن که متريال بسیار خاصی برای ساخت آن ها لازم است، اصولا قیمت بسیار بالا تری نسبت به پیانو های دیجیتال دارند. طراحی پیانو های آکوستیک، طراحی بسیار منحصر به فرد است و این طراحی منحصر به فرد باعث می شود تا صدای پیانو های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.

همچنین متريال هایی که برای هر پیانو استفاده می شود، ابعاد آن ها و فاکتورهای بسیار متنوعی باعث می شود تا نه تنها صدای پیانوهای آکوستیک با یکدیگر متفاوت باشد، بلکه قیمت آن ها نیز متغیر باشد. برای مثال پیانوهای گرند قیمتی به مراتب بیشتری نسبت به پیانوهای Upright دارند. از دیگر نکاتی که هنگام خرید پیانوهای آکوستیک باید در نظر داشته باشید، ابعاد آن است. در سازکالا میتوانید مشخصات و ابعاد سازهای مختلف را مشاهده کنید و برای خرید پیانو یاماها و دیگر برندهای معروف اقدام نمایید.

پیانو های دیجیتال

اما از طرفی دیگر، پیانوهای دیجیتال هستند که با استفاده از آن ها می توانید به راحتی به یادگیری و تمرین پیانو بپردازید. نحوه ساخت پیانوهای دیجیتال کاملا متفاوت است. ساخت این پیانو ها به این صورت است که شرکت سازنده یک پیانوی آکوستیک بسیار با کیفیت را با استفاده از تکنیک های بسیار پیچیده سمپل می کند و در ادامه این سمپل ها را جهت استفاده در پیانوهای دیجیتال خود آماده می کنند.

پیانوهای دیجیتال بسته به امکانات و صدایی که برای شما به ارمغان می آورند، دارای قیمت های متفاوتی هستند. برای مثال، پیانو های دیجیتال 61 کلاویه ای که دارای کلاویه های نرم هستند، قیمتی بسیار پایین تر نسبت به پیانو های 88 کلاویه ای با کلاویه های سنگین دارند.

همچنین پیانوهای دیجیتال متنوعی وجود دارند که این امکان را به شما می دهند تا با استفاده از آن ها بتوانید صدای سینتی سایزرها و دیگر سازها همانند گیتار را از پیانوی خود دریافت کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید با استفاده از یک پیانو دیجیتال به یادگیری و تمرین بپردازید، بهتر است پیانویی را تهیه کنید که شباهت بسیار زیادی به پیانوهای آکوستیک داشته باشد. زیرا با این کار، حافظه ماهیچه ای شما تقویت می شود و می توانید در ادامه با پیانوهای آکوستیک به راحتی به نوازندگی بپردازید.

این در حالی است که اگر با استفاده از یک پیانو دیجیتال به نوازندگی بپردازید که هیچ شباهتی به پیانوهای آکوستیک نداشته باشد، این کار باعث می شود تا نوازندگی در ادامه راه برای شما به کاری بسیار مشکل تبدیل شود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید آن را مد نظر بگیرید این است که پیانوهای دیجیتال اصولا فضای کمتری را اشغال می کنند و به دلیل این که صدای آن ها با استفاده از سمپل ها ساخته شده است، نیازی ندارید تا هزینه اضافه ای بابت کوک کردن آن ها بپردازید.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم برای این که بتوانید مناسب ترین پیانو ممکن را خریداری کنید، با مشاورین مجرب فروشگاه سازکالا تماس بگیرید.

پیانوهای دست دوم

پیانوهای دست دوم یکی دیگر از گزینه هایی است که بسیاری از افراد آن را انتخاب میکنند و دلیل آن عموما این است که می خواهند مبلغ کمتری برای خرید ساز مورد علاقه خود پرداخت کنند.

اما خرید پیانوهای دست دوم (چه آکوستیک و چه دیجیتال) با اینکه باعث می شود تا بتوانید مقداری پول ذخیره کنید، اما تصمیمی بسیار ریسک پذیر است. برای خرید پیانو های دست دوم حتما سعی کنید تا با ساز مورد نظر به نوازندگی بپردازید و به دنبال ایرادهایی از جمله کلاویه های نرم و یا صدا های نا متعارف در ساز باشید.

پیشنهاد دیگری که می توانیم به شما بدهیم این است که حتما با یک نوازنده مجرب برای

خرید پیانو دست دوم اقدام کنید زیرا در این صورت هیچ ایرادی از چشم شما پوشیده نخواهد ماند. در نهایت پیشنهاد بزرگ ما به شما این است که برای خرید پیانو های دست دوم، به فروشگاه ها معتبر مراجعه کنید و پیانوها را از شخص خریداری نکنید.

 

فروشگاه اینترنتی سازکالا

فروشگاه اینترنتی سازکالا نه تنها به عنوان نمایندگی رسمی شرکت های بزرگ پیانو همانند کرگ و یاماها، امکان خرید جدید ترین و بهترین پیانوهای دنیا را در ایران فراهم کرده است، بلکه با داشتن پنل ” فروش پیانوهای دست دوم “، امکان خرید پیانوهای دست دوم کاملا سالم به همراه گارانتی را برای عزیزانی فراهم کرده است که برای خرید پیانوهای دست دوم در جستجوی یک فروشگاه معتبر هستند.

خرید پیانو از فروشگاه سازکالا

از ویژگی هایی که فروشگاه سازکالا را از دیگر فروشگاه ها متمایز می کند، فروش اقساطی این شرکت است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به آسانی ساز مورد علاقه خود را از این فروشگاه تهیه کنید و مبلغ آن را طی دو سال پرداخت کنید.

شما می توانید پیانو، تجهیزات استودیویی، گیتار و انواع سازهای مورد نظر خود را به صورت نقد و اقساط در سراسر کشور خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سازکالا به نشانی Sazkala.com مراجعه کرده و یا با شماره تماس 021-54772 تماس حاصل فرمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.