مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی

0

از جمله مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی، استفاده مشترک از امکانات فضاست. با توجه به هزینه های سنگین اجاره یا خرید مکان و خرید وسایلی نظیر کامپیوتر و لوازم جانبی آن، برای اتاق های مختلف در یک دفترکار صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل بهتر است از فضای کار اشتراکی استفاده کرد.

برای مثال می توان از باشگاه کارآفرینی تیوان نام برد.

مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی تنها به این مورد محدود نمی شود و کاربردهای زیادی در دفاتر تجاری دارد. بنابراین با شناخت این مزایا و استفاده از آن ها در کسب و کار علاوه بر رونق اقتصادی از نظر بهبود و پیشرفت نیز می توان در کسب و کار پیشرفت زیادی داشت. در این مقاله مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی به طور کلی بیان شده و در مورد چگونگی استفاده از این فضاها و تاثیری که در کسب و کار دارد نیز توضیحاتی ارائه شده است.

رونیکس
  1. فضای کار اشتراکی به چه معناست و از چه زمانی مرسوم شد؟
  2. مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی چیست؟
  3. چرا باید از فضای کار اشتراکی استفاده کرد؟
  4. فضای کار اشتراکی چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

 

فضای کار اشتراکی به چه معناست و از چه زمانی مرسوم شد؟

در فضای کار اشتراکی این امکان وجود دارد که با کمترین هزینه بیشترین امکانات را در اختیار کارمندان قرار دهند، این امکانات طیف وسیعی از فضاهای مختلف و کمک های انسانی و لوازم مورد نیاز برای کار است.

در فضای کار اشتراکی مجموعه ای از افراد که ممکن است در استخدام یک شرکت نباشد اما دور هم و با هم کار می کنند و به شکل جداگانه علی رغم انجام کسب و کار خود از امکانات موجود در فضا استفاده می کنند. این کار از گذشته های نه چندان دور و در آخرین سال های قرن نوزدهم میلادی مرسوم بوده است، اما به شکل کنونی و گسترده در سال های 2006 تا 2015 مطرح شد و اندازه این کار به دو برابر رسید. در سال دو هزار و پنج کلمه همکاری یا کار اشتراکی توسط براد نوبرگ مطرح شد. تحقیقی در سال دوهزار و هفت نشان داد که کارمندانی که یک دوره کاری را به عنوان دورکاری می گذراندند تمایلی به ماندن در خانه و انجام غیرحضوری کار نداشتند و در صورت عدم امکان کار حضوری راندمان آن ها پایین تر می آمد.

امروزه در فضاهای صنعتی به مقدار بیشتری از فضای کار اشتراکی استفاده می شود و در ایران نیز بعضی از باشگاه های کارآفرینی نظیر تیوان انجام این کار را میسر ساخته اند.

مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی چیست؟

انجام کار و فعالیت ها در فضای کار اشتراکی مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی کم کردن بعضی هزینه ها مانند اجاره دفتر است. معمولا وقتی دفتری به طور اشتراکی اجاره و استفاده شود هزینه کمتری نسبت به دفترهای خصوصی دارد. همچنین دغدغه های مربوط به ابزار کار در فضای کار اشتراکی کاهش پیدا می کند. در این گونه فضاها میز و صندلی، اینترنت، نگهداری وسایل و… با هزینه کمتر و ساده تر در اختیار کارمندان قرار می گیرند. به علاوه در فضاهای کار اشتراکی امکان استفاده مشترک از وسایل وجود دارد، وسایلی نظیر پرینتر، اسکنر و… استفاده دائمی ندارند و در صورتی که هر فرد برای مصرف شخصی خود قصد تهیه جداگانه آن را داشته باشد علاوه بر هزینه بر بودن با مشکل جا و نگهداری آن نیز روبرو می شود در این شرایط هم فضای کار اشتراکی کار را راحت تر کرده و دردسر این موارد را کاهش می دهد.

در فضاهای کاری به صورت اشتراکی می توان به روزتر بود و زودتر از کار در فضای شخصی اطلاعات جدید در مورد رویدادها و دیگر اتفاقات را به دست آورد. هم چنین کار در فضای اشتراکی باعث پویایی و تلاش بیشتر می شود که از این نظر نیز امتیازی بزرگی است. در فضاهای کار اشتراکی تجربیات بین افراد به میزان بیشتری اتفاق می افتد و هر فرد علاوه بر کسب و استفاده از تجربیات دیگران می تواند ایرادات کار خود را نیز برطرف کند.

چرا باید از فضای کار اشتراکی استفاده کرد؟

برای استفاده از فضای کار اشتراکی دلایل زیادی وجود دارد برخی از این دلایل به مزایای استفاده از فضای کار اشتراکی باز می گردد و سایر دلایل تاثیراتیست که این مدل از کار بر کسب و کار می گذارد.

فضای کار اشتراکی به امکانات زیادی نیاز ندارند و گاهی می توان با یک میز و صندلی، اینترنت و اتاقی برای جلسات و استراحت این فضا را به وجود آورد. در فضای کار اشتراکی هزینه بین افراد تقسیم می شود بنابراین امکان پس انداز بیشتر را به افرادی که در این فضاها کار می کنند می دهد.

یکی از دلایلی که افراد و تیم های استارت اپ باید از فضای کار اشتراکی استفاده کنند انگیزه گرفتن و تشویق برای کار بیشتر است. در این گونه فضاها فعالیت و انرژی کارمندان بیشتر است و راندمان کاری بالاتری دارند. همچنین چون در فضاهای کار اشتراکی افراد با تخصص های مختلف فعالیت می کنند می توان از انواع تخصص ها اطلاعات کسب کرد. مزیت دیگر در استفاده از فضاهای کار اشتراکی کمکی است که اینگونه فضاها به نظم و انضباط و ارتباط اجتماعی بهتر می دهند. در ایران باشگاه تیوان تمام شرایط مناسب برای برخورداری از یک فضای اشتراکی خوب را فراهم کرده است.

فضای کار اشتراکی چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

تلاش و زمان گذاشتن بیشتر برای کار یکی از دلایل تاثیرگذار در بهبود کسب و کار است. برخلاف فضای سنتی اداری که در آن کارمندان واحدهای خصوصی یا مشترک با تعداد کم برای انجام کارهای خود دارند فضای کار اشتراکی امکان ارتباط با افراد زیاد و تخصص های مختلف را میسر می سازد. به خصوص برای کسب و کارهای نوپا که هم تجربه انجام کار کمی دارند و هم از نظر هزینه تا به سودآوری نرسند امکان خرج های سنگین وجود ندارد استفاده از فضای کار اشتراکی امتیاز بزرگی محسوب می شود. فضای کار اشتراکی مشابه شرکت در یک انجمن کوچک است که سودمندی های زیادی دارد با شرکت در فضای کار به صورت اشتراکی کارمندان دیرتر خسته شده و برای کار وقت بیشتری می گذرانند هم چنین در صورت اشتباه یا اشکال در روند انجام کار ایرادات خود را زودتر فهمیده و کسب و کار سریعتر بهبود یافته و پیشرفت می کند.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.