بلیط سریع و یک طرفه به استرالیا با ویزای کاری

0

بسیاری از افراد معمولاً برای دور شدن از عوامل نامساعد مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری، ناامنی و یا برای ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنند.

دولت استرالیا با برنامه‌ریزی دقیق و سیستم مکانیزه‌ای که برای ویزای کار استرالیا در نظر گرفته است به دنبال جذب نیروی کار ماهر است که با استعداد و توانایی‌هایش بتواند باعث رونق و پیشرفت اقتصادی استرالیا شود. اقدام برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا ، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا در بین ایرانیان است. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد و به دلایلی تصمیم گرفته‌اید به کشور دیگری مهاجرت کنید اما اطلاعات کافی درباره چگونگی شرایط مهاجرت را ندارید. سایت های متخصص در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا مانند https://selectvisa.com که محتواهای تخصصی در حوزه مهاجرت به استرالیا دارد، میتوانند در این زمینه به شما یاری دهند.

برخی از کشورها شرایط خوبی برای مهاجرت دارند و استرالیا یکی از آن‌هاست. قبل از هر چیز بهتر است درباره شرایط کشور مقصد و تطابق آن کشور با خواسته‌های شما، اطلاعات کافی داشته باشید.

رونیکس

اگر شما هم به کشور استرالیا به‌عنوان یکی از گزینه‌های مهاجرت فکر کردید، حتماً سؤالات زیادی مشابه سؤالات زیر ذهنتان را درگیر کرده است. اگر می‌خواهید جواب این سؤال‌ها را پیدا کنید ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید.

· شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استرالیا چگونه است؟

· پروسه مهاجرت و شرایط اخذ ویزا به چه صورت است؟

· این کشور چه امکاناتی در اختیار مهاجران می‌گذارد؟

انواع ویزا در استرالیا

در این بخش می‌خواهیم شما را با انواع ویزا در استرالیا آشنا کنیم. تاکنون ویزای کار استرالیا سلکت ویزا به بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار داشته اند، کمک کرده است. قبل از اقدام برای اخذ این ویزا حتما چک کنید که آیا تخصص شما در بین کارهایی که مورد نیاز استرالیا هست یا خیر؟ این موضوع را میتوانید در سایت STSOL چک کنید. البته این سازمان مهاجرتی، خدماتی در رابطه با سایر ویزاهای استرالیا به شرح زیر هم ارائه میدهد. دقت کنید که ابتدا با انواع ویزای کار آشنا شوید و سپس برای آن برنامه‌ریزی کنید.

ویزای اسپانسرشیپ

این ویزا یکی از انواع ویزاهای استرالیاست که به‌صورت موقت و دائم برای تأمین نیروی کار استرالیا و فقط برای افرادی که تخصص بالایی درزمینه کاری خود دارند صادر می‌شود. برای اخذ این نوع ویزا تخصص و تجربه کاری و سطح زبان انگلیسی بالا موردنیاز است.

ویزای خانوادگی

ویزای ازدواج

ویزای نامزدی

ویزاهای نامزدی، ازدواج، فرزند و والدین برای کسانی صادر می‌شود که یکی از اعضای خانواده‌شان، جزو شهروندان کشور استرالیا، یا دارای ویزای اقامت دائم استرالیا و یا جزو شهروندان نیوزیلندی واجد شرایط زندگی در استرالیا باشند. هر چه رابطه خانوادگی نزدیک‌تر باشد، مراحل پذیرش ویزا سریع‌تر بررسی می‌شود.

ویزاهای نامزدی و ازدواج شامل هر دو ویزای دائمی و مشروط (مانند ویزاهای موقتی که به ویزاهای دائمی تبدیل می‌شود) است و برای همسر یا نامزد یک تبعه و یا مقیم دائمی استرالیا صادر می‌شود.

ویزای موقت

شرایط این نوع از ویزا هرسال و با توجه به قوانین جدید مهاجرتی تغییر می‌کند. این نوع ویزا ممکن است برای متقاضی ویزای تحصیلی و دانشجویی، ویزای کار، ویزای ازدواج، ویزای کارآفرینی، ویزای سرمایه‌گذاری و یا ویزای توریستی صادر شود.

ویزای توریستی

برای کسانی که قصد بازدید از کشور استرالیا را داشته باشند ویزای توریستی صادر می‌شود، البته این نوع ویزا انواع مختلفی دارد و تنها برای گردشگران صادر نمی‌شود. در صورتی که قصد سفر به استرالیا را برای ملاقات با خانواده یا برای یک سفر کاری داشته باشید، باید برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنید.

ویزای تجاری و سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری از طرف دولت استرالیا برای کسانی صادر می‌شود که صاحب تجارت و یا دارای توان مالی بالا برای سرمایه‌گذاری هستند. برای اخذ این نوع ویزا، باید سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار، در خاک استرالیا انجام شود و یا سرمایه‌گذاری در خرید سهام شرکت‌های ایالتی و مناطق خاص انجام شود که البته در حال حاضر این روش طرفداران زیادی درجهت مهاجرت به استرالیا ندارد.

ویزای بریجینگ

این نوع ویزا با توجه به شرایط و درخواست مهاجر صادر می‌شود. ممکن است این ویزا برای افرادی صادر شود که انقضای ویزای موقت قبلی آن‌ها (مثلاً ویزای تحصیلی) تمام‌شده است. در این حالت تا زمان صدور ویزای جدید که ممکن است موقت یا دائم باشد، این نوع ویزا باید اخذ شود. ویزای بریجینگ، ویزای اصلی محسوب نمی‌شود اما برای افرادی که مجبور به اقامت موقت در استرالیا هستند، کارگشا است

ویزای تحصیلی

بررسی توان مالی، سابقه درسی و کاری، تأهل، گپ تحصیلی و.. برای صدور ویزای دانشجویی از طرف دولت استرالیا انجام می‌شود.

ویزای نخبگان

این نوع ویزا، ویزای دائمی استرالیاست که به‌طور خاص برای آن دسته از متقاضیان که در سطح بین‌المللی و یا ملی به دلیل استعداد و دستاوردهای برجسته خود در طی سال‌ها شناخته‌شده‌اند، اختصاص داده می‌شود.

مدارک موردنیاز

انواع مدارک موردنیاز برای اخذ هر نوع ویزا ممکن است کمی تفاوت داشته باشد.

در این بخش مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا را شرح می‌دهیم:

پاسپورت معتبر کنونی با حداقل ۶ ماه اعتبار و ۳ صفحه خالی و پاسپورت قدیمی (در صورت وجود)

کپی برابر اصل پاسپورت و سایر مدارک موردنیاز برای هر نوع ویزا

بلیت هواپیما

فرم کامل پرشده مخصوص هر نوع ویزا و رسید پرداخت هزینه ویزا

۲ عدد عکس رنگی سایز پاسپورت

کاور لتر مربوط به جزئیات و اهداف سفر بر مبنای نوع ویزای تحصیلی، توریستی، کاری و..

نامه رسید بانک از تراکنش‌های ۶ ماه اخیر حساب بانکی شما

رسید رزرو یا هر نوع تدارک برای اقامتگاه برای ورود و مدت اقامت شما در استرالیا

تا اینجای این مقاله از وبسایت چطور، سعی کردیم تا شما را با مزایای مهاجرت استرالیا از طریق کار آشنا کنیم، انواع دیگر ویزا را نیز معرفی کردیم. در ادامه به بیان معرفی بیشتر استرالیا میپردازیم.

استرالیا کجاست؟

استرالیا در نیمکره جنوبی زمین واقع است و دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و اطراف آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب، اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب، اقیانوس هند و از شمال، چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا با ۷, ۶۸۶, ۸۵۰ کیلومترمربع وسعت ششمین کشور وسیع دنیاست و ۴ برابر ایران وسعت دارد. جمعیت کنونی استرالیا بیش از ۸/۲۰ میلیون نفر است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قاره اقیانوسیه به شمار می‌آید که کوچک‌ترین قاره دنیاست و با تراکم نسبی ۶/۲ نفر در هر کیلومترمربع، یکی از پایین‌ترین ارقام میزان تراکم در جهان را دارا است.

زبان

زبان رسمی کشور زبان انگلیسی با گویش استرالیایی است که برخی از واژه‌های بومیان استرالیا نیز در آن واردشده است. با اسکان اروپاییان در قرن هجدهم میلادی، شیوه زندگی اروپایی به فرهنگ غالب استرالیا تبدیل شد. تا پیش از ورود اروپاییان به استرالیا، مردمان بومی این سرزمین از آیین دیرینه خود پیروی می‌کردند ولی امروزه برخی از این بومیان به مسیحیت گرویده‌اند. مسیحیت را اروپاییان به استرالیا آوردند و با آغاز مهاجرت به این سرزمین فرقه‌های گوناگون مسیحیت، در آنجا به فعالیت پرداختند.

پایتخت

پایتخت استرالیا شهر کانبرا است. کانبرا شهری است که در آن مجلس کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. استرالیا کشوری است که دارای حکومت پادشاهی مشروطه است و بالاترین مقام سلطنتی بریتانیای کبیر یعنی ملکه الیزابت دوم، ملکه این کشور نیز به‌حساب می‌آید. جانشین ملکه در این کشور فرماندار کل استرالیا است که او نیز به‌نوبه خود فرمانداران ایالت‌های این کشور را تعیین می‌کند. هرچند فرماندار کل بر طبق قانون اساسی، از اختیارات فراوانی برخوردار است اما در عمل شخص اجرایی اول در استرالیا نخست‌وزیر است که طی یک فرآیند دموکراتیک انتخاب می‌شود و دولت را تشکیل می‌دهد.

گریزی بر تاریخ استرالیا

استرالیا برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ از کشور بریتانیا جدا و مستقل شد. بومیان استرالیایی پنجاه‌هزار سال قبل از این‌که بریتانیایی‌ها به استرالیا دست یابند در آنجا زندگی می‌کردند. زبان و نوع زندگی خاص خود را داشتند. امروزه می‌توانید بومیان قدیم را در نواحی مختلف استرالیا بیابید. آن‌ها هنوز هم ساکن دره‌ها و کرانه رودها هستند.

چرا استرالیا؟

1- اقتصاد پایدار

استرالیا از اقتصادی قوی برخوردار می‌باشد و سومین کشور توسعه‌یافته دنیا به‌حساب می‌آید. بعد از سوئیس، مردم این کشور بیشترین میزان ثروت جهان را دارند. درآمد متوسط در این کشور حدود ۵۸۵۰۰ دلار استرالیا در سال است و با توجه به مخارج یک زندگی استاندار در این کشور (حدود ۱۵۰۰ دلار استرالیا در ماه برای هر نفر)، مردم این کشور از سطح رفاه بالایی برخوردار هستند. اقتصاد استرالیا بر بازرگانی و کشاورزی متکی است. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. این کشور معادن فراوانی دارد. شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات‌متحده آمریکا هستند. تولید داخلی استرالیایی‌ها بسیار بالاست و این نشان‌دهنده ثبات اقتصادی این کشور است.

2- فرصت‌های شغلی فراوان و امنیت خوب شغلی

نرخ بیکاری در استرالیا پایین است. این کشور در بسیاری از زمینه‌های شغلی نیاز به نیروهای کاری متخصص و حرفه‌ای دارد. به همین علت افرادی که در زمینه‌های مختلف کاری داری تخصص، تجربه و دانش هستند می‌توانند به‌راحتی وارد بازار کار شوند.

در مشاغل مختلف در رشته‌های: ساخت‌وساز، مهندسی، درمان، آموزش و خدمات، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای مهاجران وجود دارد.

3- آب‌وهوای پاک

استرالیا به دلیل وسعت زیاد از تنوع آب و هوایی خوبی برخوردار است و همچنین آب هوای این کشور بسیار پاک و عاری از آلودگی است.

4- نظام آموزشی

این کشور از سیستم آموزشی پیشرفته‌ای برخوردار است. مهاجرت به استرالیا می‌تواند فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه‌های تراز اول جهان را برای مهاجران فراهم کند.

بسیاری از دانشگاه‌های استرالیایی با اعطای ویزای تحصیلی استرالیا و بورسیه کردن جوانان نخبه و بااستعداد کشورهای مختلف، فرصت تحصیل و پیشرفت در دانشگاه‌های تراز اول جهان را به آن‌ها می‌دهند. تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در این کشور مشغول به تحصیل‌اند.

5- خدمات درمانی

استرالیا از خدمات درمانی بسیار باکیفیتی برخوردار است. با ارائهٔ کمک‌هزینهٔ درمان و دارو به ساکنان واجد شرایط رفاه خوبی را برای شهروندان فراهم می‌کند.

6- امنیت

استرالیا یک کشور بسیار امن است و نرخ ارتکاب جرم در این کشور بسیار پایین است.

استرالیا همه‌ساله به بسیاری از افرادی که در کشورشان امنیت ندارند، ویزای پناهندگی اعطا می‌کند.

7- پاسپورت استرالیا و اعتبار آن

اعتبار پاسپورت کشورها یکی از مهم‌ترین مواردی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند. پاسپورت استرالیا یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و از این لحاظ در جایگاه هشتم قرار داند. سفر به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا از طریق اخذ تابعیت استرالیا و دریافت پاسپورت این کشور مقدور خواهد بود.

پاسپورت استرالیا این امکان را برای افراد فراهم می‌آورد که بدون ویزا به ۱۱۰ کشور دنیا سفر کنند.

ضرورت مشورت با یک وکیل متخصص مهاجرت

مهاجرت تصمیم بسیار مهم و حساسی است که نیاز به تأمل، ارزیابی دقیق و مشورت دارد زیرا با انجام اشتباهات هرچند کوچک در پروسه تصمیم‌گیری یا انجام فرآیند اخذ ویزا و… ممکن است مشکلات زیادی برای شما در این مسیر به وجود بیاید. بنابراین بهتر است با یک مشاور مهاجرتی یا وکیل متخصص مهاجرت یا ویزا مشورت کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. با این کار آرامش ذهنی شما بیشتر خواهد بود و فرآیند مهاجرت سریع‌تر و قانونی‌تر پیش خواهد رفت. همچنین کشور مقصد را می‌توان راحت‌تر و با آگاهی کامل از شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رفاهی و… انتخاب کرد که انتخابی مطمئن‌تر و عاقلانه‌تر خواهد بود.

قبل از انتخاب وکیل مهاجرت باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا فرد موردنظر شما ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

· قانونی بودن و مهلت‌دار بودن مجوز فعالیت در کشور مقصد و مبدأ

· دفتر حقوقی

· دارای روابط قانونی با وکلای کشور مقصد

· مسلط به قوانین کشورهای مقصد و سفارتخانه‌ها

· آگاه به جدیدترین امور و مناسبات سیاسی

· مجوز فعالیت در سطح بین‌المللی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.