توصیه های بهداشتی سفر به مشهد با هواپیما

2

پس از همه‌گیر شدن ویروس کرونا و درگیرشدن همه کشورهای جهان با آن، در خانه ماندن بهترین راه مقابله با این ویروس شناخته شد. برای هفته‌ها مردم در خانه‌های خود ماندند تا از ابتلا به این ویروس در امان بمانند. اما حالا که چندین ماه از شیوع این ویروس می‌گذرد، اگرچه هنوز هم در خطر ابتلا به آن قرار داریم؛ اما می‌توانیم با رعایت توصیه‌های بهداشتی، از خانه‌های خود خارج شده و حتی به مسافرت هم برویم. بهتر است تا زمانی که مشکل کرونا به‌کلی حل شود، ضمن تلاش برای خرید بلیط هواپیما مشهد درصدد رزرو بلیط رفت‌وبرگشت مشهد به‌صورت کاملا ایمن سفر کنیم.

برای سفر سلامت به مشهد باید چکار کنیم؟

اولین کاری که برای یک سفر سالم به مشهد باید انجام دهیم، رزرو بلیط مشهد به‌صورت اینترنتی است؛ با این کار دیگر درگیر ترافیک و ازدحام جمعیت در خیابان‌های شهر نخواهیم بود. خوشبختانه رزرو بلیط‌های هوایی سفر به مشهد از طریق سایت‌های متعدد ارائه‌دهنده خدمات رزرو بلیط به‌راحتی امکان‌پذیر است. بنابراین بهتر است چندین روز قبل از آغاز سفر خود با مراجعه به یکی از این سایت‌ها بلیط یا بلیط‌های هواپیمایی خود به مشهد را رزرو کنید؛ بدون اینکه ترسی از ویروس کرونا داشته باشید. این مورد نه‌تنها در سفر به مشهد، بلکه در همه سفرهای داخلی و خارجی باید رعایت شود. البته حتی اگر ویروسی هم در کار نباشد، رزرو اینترنتی بلیط همواره بهتر از رزرو حضوری آن است. اگر هنوز رمز دوم پویای کارت بانکی خود را فعال نکرده‌اید، بهتر است ضمن رعایت اصول بهداشتی در اسرع وقت برای این کار اقدام کنید تا هم برای رزرو بلیط و هم برای دیگر خریدهای اینترنتی خود مشکلی نداشته باشید.

رونیکس

توصیه‌های بهداشتی قبل از سفر به مشهد

بعد از رزرو آنلاین بلیط‌های هوایی مشهد، بهتر است یک سری اصول را نیز قبل از سفر در مرحله آماده‌شدن و رفتن به فرودگاه رعایت کنید. برای مثال بهتر است هنگام بستن چمدان، همه وسایل خود را ضدعفونی کنید. چند ماسک تازه و یک مایع بطری ضدعفونی‌کننده هم درمیان وسایل خود قرار دهید تا درطول سفر از آن‌ها استفاده کنید. یک ماسک مجزا همراه یک اسپری کوچک ضدعفونی‌کننده هم برای قبل از رسیدن به مقصد کنار بگذارید. سپس ماسک خود را بزنید، اسپری ضدعفونی را در جیب‌تان قرار دهید، چمدان‌ها را بردارید و به‌سمت فرودگاه حرکت کنید. تاکسی دربست گرفته و عقب آن بنشینید. بهتر است وقتی به فرودگاه رسیدید، زیاد به اشیای اطراف خود مانند کانترها یا دسته نیمکت‌ها دست نزنید. فاصله اجتماعی خود را نیز با سایر افراد رعایت کنید.

توصیه می‌کنیم در همه مراحلی که نیاز به پرداخت پول است، به‌جای پرداخت نقدی از پرداخت اعتباری و غیرنقدی استفاده کنید. البته برای موارد ضروری مقداری پول نقد هم همراه داشته باشید؛ اما به‌محض استفاده از آن، با اسپری ضدعفونی‌کننده دستتان را تمیز کنید. اگر به هردلیلی موفق نشدید به‌صورت اینترنتی بلیط ارزان مشهد تهیه کنید، پس از تهیه ارزان بلیط رفت‌وبرگشت مشهد خود به‌صورت حضوری، آن‌ بلیط‌ها را با شیوه‌های درست ضدعفونی کنید. مثلا روی آن‌ها مقدار کمی اسپری بزنید و جلوی پنجره بگذارید تا خشک شوند. مراقب باشید که بلیط یا پول‌های کاغذی خود را با این روش پاره یا خراب نکنید.

توصیه‌های بهداشتی در هواپیما برای سفر به مشهد

پس از اینکه سوار هواپیما شدید، باز هم فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده و بعد از دست‌زدن به هر سطحی از اسپری ضدعفونی‌کننده خود استفاده کنید. بهتر است تا رسیدن به فرودگاه مشهد، ماسک خود را از روی صورت‌تان برندارید. اگر گرسنه‌تان هم شد، از خوردنی‌های داخل کیف خود به‌جای خوراکی‌های هواپیما استفاده کنید. اگر خیلی گرسنه بودید، خوردن مواد یا غذای هواپیما کنار رعایت پرتکل‌های بهداشتی بلامانع است؛ اما سفر هوایی به مشهد نهایتا یک ساعت‌ونیم طول می‌کشد که کنترل گرسنگی و برنداشتن ماسک در این زمان کار سختی نیست. این ساعت در سفرهای خارجی ممکن است به سه یا چهار ساعت برسد که در آن‌ها نمی‌توان از خوردن غذا خودداری کرد.

توصیه‌های بهداشتی پس از رسیدن به مشهد

اگر قبلا کنار رزرو بلیط مشهد، محل اقامت خود را نیز به‌صورت آنلاین رزرو کرده باشید، با استفاده از ترانسفر رفت هتل مربوطه، دیگر از گرفتن تاکسی‌های شهری بی‌نیاز خواهید شد. به‌محض رسیدن به هتل های مشهد، مدارک خود را طبق اصولی که قبلا عنوان کردیم، به هتل‌دار تحویل دهید. با مراجعه به اتاق یا سوئیت‌تان، لباس‌های خود را عوض کنید و یک دوش بگیرید. هنگام مراجعه به حرم و بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحی مشهد هم ضمن استفاده از ماسک، سایر اصول بهداشتی مانند استفاده از ضدعفونی‌کننده و فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنید. همه این نکات برای حفظ ایمنی و سلامت شما است؛ بنابراین هرچقدر در رعایت این اصول بیشتر دقت کنید، هم به نفع خودتان است و هم به نفع سایر افرادی خواهد بود که درطول سفر با شما تعامل دارند.

سخن پایانی

اگر قبل از رزرو تور مشهد در خود یکی از علائم ابتلا به کرونا مانند سرفه، تب شدید یا سردرد شدید را تجربه کردید، بهتر است تا زمانی‌که حالتان کاملا خوب شود، از رفتن به این سفر اجتناب کنید. همه نکات و اصولی که در این مطلب عنوان کردیم، برای زمانی است که شما از سلامت خود مطمئن باشید و خطری از جانب شما سایر افراد را تهدید نکند. بنابراین مهم‌ترین نکته در سفرهای ایام کرونایی این است که: «شما منتشرکننده ویروس نباشید!». در ایام کرونا همه سفرهای تفریحی، زیارتی، داخلی و خارجی کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین رزرو بلیط ارزان مشهد بسیار راحت امکان‌پذیر خواهد بود. اکثر ناوگان‌های هواپیمایی هم بلیط رفت‌وبرگشت مشهد را در سایت‌های خود ارائه کرده‌اند تا مردم برای رزرو بلیط مجبور به مراجعه حضوری نباشند.
شما نه‌تنها برای بلیط هواپیما، بلکه در رزرو بلیط مربوط به قطار یا اتوبوس هم می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام کرده و ضمن رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، سفر مطمئن و سلامتی داشته باشید. البته اگر بتوانید با ماشین شخصی به سفر بروید، رعایت اصول بهداشتی در ماشین خودتان راحت‌تر از رعایت این اصول در وسایل نقلیه عمومی خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. احمدرضا می‌گوید

    بسیار مطالب خوبی بود ، بنده طی ۷روز آینده سفری پیش رو دارم و این مطالب بسیار برای من مفید بود ممنونم💛💫

    1. فاطمه زاهدی می‌گوید

      خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده دوست عزیز. سفرتون به خیر.