دره ستارگان قشم و جاذبه های شگفت انگیزش

0

مسافران عزیز جزیره قشم، بازدید از جاذبه شگفت‌انگیز دره ستارگان قشم را فراموش نکنید. این دره عجیب‌وغریب، بازیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند تا از رمز و راز این مکان سر دربیاورند.

مسافران بسیاری سالانه به جزیره قشم سفر کرده و از اماکن توریستی و طبیعی آن بازدید می‌کنند. اما تنها افراد با دل و جرأت هستند که شهامت رفتن به دره ستارگان قشم را دارند؛ زیرا افسانه‌های زیادی در درون این دره مرموز نهفته است که محلی‌ها اصرار بر آن دارند که تمامی این داستان‌ها واقعی است.

«دره ستارگان قشم جن دارد و شب‌هنگام به کوه برگشته و از لابه‌لای صخره‌ها سوت‌زنان عبور می‌کنند.» این جمله توصیفی است که یک فرد محلی قبل از بازدید این مکان برای گردشگران تعریف کرده و بسیاری را از دیدن آن منصرف کرده است؛ اما به راستی حقیقت پشت پرده این دره چیست؟ همراه این مطلب باشید تا درباره این مکان، اطلاعات توریستی این دره و سایر جاذبه‌های جزیره قشم بیشتر بدانید.

رونیکس

اگر از تهران عازم قشم هستید می‌توانید بلیط هواپیما تهران قشم را از سایت ره بال آسمان به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

معرفی دره ستارگان قشم

زیبایی دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم یکی از جاذبه‌های اصلی این جزیره است که در روستای برکه خلف و در فاصله 5کیلومتری ساحل جنوبی واقع شده است. این دره یک شاهکار طبیعی است که گردشگران با دیدن آن متحیر می‌شوند؛ زیرا یک پدیده کم‌نظیر زمین‌شناسی محسوب می‌شود.

پدیده‌های طبیعی در این مکان شبیه به صخره یا تپه‌ای می‌مانند که در اثر فرسایش آب‌های سطحی، رگبارهای فصلی و تندبادها شکل گرفته‌اند. در درون هر ستون، لایه و حفره‌های پی‌درپی وجود دارد که هوا به‌راحتی به درون آن‌ها نفوذ می‌کند. فلات اولیه آن در بخش شمالی قرار دارد که هنوز دست‌نخورده باقی مانده و ارتفاع هر یک از صخره‌ها 7 تا 15 متر از کف دره است. جنس این اشکال هندسی از ماسه، سنگ و سیمان آهکی است. ازجمله بخشی‌هایی که در دره ستارگان قشم قابل مشاهده است می‌توان به مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند اشاره کرد.

افسانه‌های محلی درباره دره ستارگان قشم

افسانه های محلی در مورد وجود جن در دره ستارگان

مردم محلی اعتقاد دیگری درباره پیدایش دره ستارگان قشم دارند. آن‌ها معتقدند که در زمان‌های بسیار دور، یک شهاب سنگ عظیم‌الجثه با زمین برخورد کرده و در اثر این برخورد محکم، خاک با شکل‌های متفاوتی از زمین بلند شده و در همان حالت خشک شده است. درنتیجه علت وجود این اشکال طبیعی به همین خاطر است.

بومیان همچنین افسانه‌های دیگری را ضمیمه این دره کرده‌اند و این مکان را محل زندگی اجنه و ارواح می‌دانند. آن‌ها می‌گویند اجنه و ارواح در این دره زندگی می‌کنند و شب‌ها زمان آمدورفت آن‌ها است. شنیده‌شدن اصوات عجیب در دره ستارگان قشم مربوط به حضور این موجودات است که ورود گردشگران به این مکان را در هنگام شب توصیه نمی‌کنند.

علت شنیدن شدن صداهای عجیب در دره ستارگان قشم چیست؟

پیچیدن صدای عجیب در دره ستارگان

داستان‌های تخیلی بومیان، گردشگران زیادی را برای بازدید از دره ستارگان قشم می‌ترساند که علت آن‌هم شنیده‌شدن صداهای عجیب در نیمه‌های ‌شب‌ است؛ اما علت اصلی شنیدن شدن صداهای عجیب در دره ستارگان چیست؟

محققان زمین‌شناسی علت این اصوات را مربوط به روزنه‌ها و حفره‌های پر تعداد موجود در صخره‌ها می‌دانند. باد به درون هر لایه رسوخ کرده و هنگام عبور از دالان‌ها و ستون‌ها تولید صدا می‌کند. بنابراین از هیچ چیز نترسید و با خیال راحت بلیط هواپیما قشم را به‌صورت آنلاین از سایت ره بال آسمان خریداری کنید و به دیدن این دره پر از شگفتی بروید.

زیبایی بی بدیل دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم در هنگام غروب

زیبایی بی بدیل دره ستارگان قشم بر کسی پوشیده نیست و بازدیدکنندگان آن، خوب می‌دانند به چه مکان منحصربه‌فردی رفته‌اند. دره ستارگان بیش از دو میلیون سال قدمت دارد و تماشا آن انسان را به حیرت وا می‌دارد. صخره‌های رمزآلود آن در عین عظمت، سکوت و آرامش خاصی را به گردشگران هدیه می‌دهند تا ساعت‌ها غرق در شاهکار آفرینش شوند.

این دره شاید نمادی از کره مریخ روی زمین باشد. خاک سرخ بعضی قسمت‌ها و حفره‌های پی‌درپی ایجاد شده، بعضی از افراد را به یاد کره مریخ می‌اندازد. احتمال رفتن به فضا شاید برای اکثریت انسان‌ها غیر ممکن باشد؛ اما بازدید از دره ستارگان در جزیره قشم برای همه انسان‌ها به‌ویژه ایرانی‌ها امکان‌پذیر است. دیدن این جاذبه را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

حتماً بعد از بازدید از این دره، به دیدن غار خربس بروید که در نزدیکی آن قرار دارد. غار خربس یک حفره کوچک در دل کوه است که زیبایی خاص آن، توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

در دره ستارگان قشم به دنبال ستاره‌ها بروید

:alt نمای ستاره های آسمان در دره ستارگان قشم در شب

آسمان پاک و شفاف جزیره قشم، مسافران زیادی را ترغیب می‌کند که در دره ستارگان قشم به دنبال ستاره بروند. البته برای دیدن ستاره‌ها باید شب‌هنگام را انتخاب کنید تا قادر به رؤیت آن‌ها باشید.

بعد از غروب آفتاب و با تاریک‌شدن تدریجی هوا، آسمان این مکان به یک افسانه باورنکردنی شبیه می‌شود. ستاره‌ها در یک گوشه آسمان و ماه در گوشه دیگر آن، زیبایی مثال‌زدنی را خلق کرده و چشمان شما را نورانی می‌کند. پس ترس را کنار بگذارید و چند نفره شب را در دره ستارگان قشم بمانید و با تماشای آسمان لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به دره ستارگان قشم

بهترین زمان سفر به دره ستارگان قشم

بهترین زمان سفر به دره ستارگان قشم را باید مربوط به فصول بهار، پاییز و زمستان دانست. در این فصول هوای جزیره قشم رو به خنکی می‌رود و بازدید از اماکن گوناگون را راحت می‌کند. البته فصل بهار به علت وجود تعطیلات نوروزی، حجم مسافران بسیاری وارد جزیره شده که شلوغ‌ترین زمان سفر است. تابستان، به علت بالا رفتن دمای هوا و رطوبت زمان مناسبی برای گشت‌وگذار در جاذبه‌های قشم نیست.

چگونه به دره ستارگان قشم برویم

راه رسیدن به دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم در جاده غارهای خربس و در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد. برای رفتن به این مکان باید به سمت سواحل جنوبی قشم و روستای برکه خلف حرکت کنید که در پنج کیلومتری شمال روستا، به دره ستارگان قشم می‌رسید.

مراکز اقامتی دره ستارگان قشم

رزرو اقامت گاه بومگردی از ره بال آسمان

شما برای بازدید دره ستارگان قشم باید در یکی از مراکز اقامتی جزیره قشم اقامت داشته باشید. در سال‌های اخیر و با توجه به حجم بالای گردشگران به این جزیره، هتل‌های مناسب و با کیفیت زیادی ساخته شده که مسافران به راحتی بتوانند مدتی را در آن اقامت کنند.

برای رزرو هتل‌های جزیره قشم، می‌توانید وارد سایت ره بال آسمان شوید و نام هتل مدنظر خود را وارد کنید. برای این کار، نام شهر و تاریخ ورود و خروج را وارد کرده تا لیست کاملی از هتل‌ها با مشخصات آن‌ها برای شما نمایان شود. در این صفحه برای شما هر هتل با تعداد ستاره‌های آن، آدرس هتل، اطلاعات درباره هتل، معرفی اتاق‌های هتل و قیمت هر شب آن ذکر شده است. رزرو بلیط هواپیما قشم از سایت ره بال آسمان هم به همین طریق انجام می‌گیرد.

وسایل لازم برای سفر به دره ستارگان قشم

وسایل مورد نیاز برای بازدید از دره ستارگان قشم

وسایل لازم برای سفر به دره ستارگان قشم شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  1. کفش راحتی؛
  2. کلاه و عینک آفتابی؛
  3. آب‌معدنی؛
  4. اگر شب قصد ماندن دارید حتماً یک زیرانداز، پتو و غذای کنسروی همراه داشته باشید.

قشم و جاذبه‌های پرشمار آن

جاذبه های دیدنی جزیره قشم

قشم دارای جاذبه‌های پرشمار زیادی است که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. دره ستارگان قشم که لقب عجایب هفتگانه قشم را یدک می‌کشد، تنها یک نمونه از این جاذبه‌ها است. در این جزیره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که دیدن هر یک شما را شگفت‌زده می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های قشم می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  1. جنگل حرا؛
  2. دره چای کوه؛
  3. گنبد نمکی نمکدان؛
  4. غار خربس؛
  5. دژ پرتغالی‌ها؛
  6. ژئوپارک قشم؛
  7. چاه‌های تلا؛
  8. جزیره ناز؛
  9. جزیره هنگام؛
  10. جزیره هرمز.

عجایب جزیره هنگام

ساحل آبی رنگ جزیره هنگام

تا به حال ساحلی آبی رنگ دیده‌اید که شب‌هنگام همچون نور فلورسنس بدرخشد؟ از عجایب جزیره هنگام قشم، همین ساحل نقره‌ای-آبی آن است که هنوز هم بسیاری از وجود آن بی‌خبرند. به علت فیتوپلانگتون‌های موجود در آب این ناحیه، در برخی از ایام سال آب آن به رنگ آبی درمی‌آید که صحنه خارق‌العاده‌ای را خلق می‌کند.

حرف آخر

دره ستارگان را ببینید و از زیبایی و شگفتی ساختارش بازدید کنید. حیف نیست که ایرانِ پر از دیدنی را رها کنید و مدام در پِی رفتن به کشورهای دیگر باشید. البته جهان‌گردی بسیار لذت‌بخش است و سفر در هر شکل و شمائلی پر از لذت و درس زندگی خواهد بود؛ ولی منظورمان این است که اگر دوست دارید، سفر کنید از همین ایران دیدنی و پرماجرای خودمان شروع کنید. دل به جاده‌ها بزنید و شگفتی‌های آن را کشف کنید. ایران، مکان‌های دیدنی مانند دره ستارگان کم ندارد. کافی است، عزمتان را برای سفرکردن و ایران‌گردی جزم نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.