تست MBTI آزمونی آسان برای نزدیک‌تر شدن به شغل مناسب

0

تست‌های شخصیت شناسی راهی عالی برای آگاهی از آنچه هستید و همچنین شناخت لایه‌های مختلف شخصیت هستند. در حالی که بسیاری از این تست‌ها غیر قابل اعتماد هستند و هیچ تأییده علمی ندارند، با این وجود تست‌های خودشناسی خوبی نیز وجود دارند که شناخت کافی مبتنی بر علم روانشناسی در مورد رفتارها، جاه طلبی‌ها و علایق به شما می‌دهند.

در واقع، برخی تست‌های شخصیت شناسی آنلاین، سرنخ‌های خوبی از خودآگاهی به شما می‌دهند که با فکر کردن به آنها می‌توانید مسیر شغلی خود را عوض کنید و شغل مناسب‌تری پیدا کنید.

یکی از این تست‌ها، تست MBTI است که استفاده آسان و رایگان بودن آن، این تست را به یکی از محبوب‌ترین و دقیق‌ترین تست‌های شخصیت شناسی تبدیل کرده است.

رونیکس

تست MBTI چیست؟

آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز که به تست MBTI معروف است، یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های ارزیابی است که مورد استفاده آن بیشتر در کسب و کارها و کاریابی است. هدف از آزمون MBTI، نشان دادن تفاوت‌ها در ترجیحات روان‌شناختی است و به هیج عنوان قرار نیست بهترین شخصیت را معرفی کند.

این آزمون در ابتدا توسط کاترین بریگز و دخترش ایزابل بریگز مایرز معرفی شد، که آن را بر اساس تحقیقات خود و نظریه‌های کارل گوستاو یونگ بنا نهادند. بر اساس گفته‌های شرکت مایرز بریگز، سالانه 2 میلیون کاربر از این تست برای شخصیت سنجی استفاده می‌کنند.

در این تست شخصیت افراد بر اساس 4 معیار مورد بررسی قرار می‌گیرد که افراد در آن دسته بندی‌ها به تیپ شخصیتی خود می‌رسند. این دسته بندی‌ها به شرح زیر است:

  • برون گرایی یا درون گرایی
  • حسی یا شهودی
  • منطقی یا احساسی
  • قضاوت‌گر یا ادراکی

آزمون MBTI معتقد است که افراد دارای 16 تیپ شخصیتی مختلف هستند و این تیپ‌های مختلف است که آنها را از هم متفاوت کند.

چرا باید تست MBTI بدیم؟

پس از اتمام تست MBTI حس خوشایندی نسبت به خودشناسی خود خواهید داشت و مطمئن خواهید شد که چه شغلی برای شما مناسب است.

اطلاعات جمع آوری شده از این آزمون شخصیت شناسی، می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از خود یا حتی تجارت و افراد اطراف خود داشته باشید. نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید، چرا که این موارد هستند که باعث رشد شما در هر موقعیت شغلی می‌شوند. پس از مشخص شدن نتیجه، شما می‌توانید سراغ افزایش مهارت‌های خود مانند تصمیم گیری، مدیریت زمان، روش انجام و مدیریت کار و موارد دیگر بروید!

برخی از مشاغل از آن برای تشکیل تیم‌ها در شرکت خود استفاده می‌کنند. برای یک مدیر، بسیار مهم است که بداند کارکنانش چه نوع شخصیتی دارند و چگونه می‌توان با آنها کنار آمد. تیمی که تمام افراد آن شخصیت‌های متفاوتی دارد، نیاز به تصمیم گیری‌های متفاوتی نیز دارد. با کمک آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز، مطمئن خواهید شد که چگونه می‌توانید با اعضای تیم یا کارمندان خود به روشی مناسب، کارآمد و موثر همکاری کنید.

چطوری تست MBTI بدیم؟

ایران تلنت به عنوان اولین مرجع کاریابی در ایران، همیشه به دنبال راه‌هایی برای ساده‌تر شدن روند پیدا کردن کار و قرار گرفتن در مسیر شغلی مناسب بوده است.

تست MBTI ایران تلنت (irantalent.com/tests/mbti)، همان راهی است که می‌تواند به شما کمک کند که شغلی مناسب با روحیه، توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود پیدا کنید.

در این تست، تنها کافی است ده دقیقه زمان بگذارید و به سوالات آن پاسخ دهید. ایران تلنت این تست را با توجه به بازار کار و محیط کاری ایران بهینه سازی کرده است و نتایج آن منطبق با آخرین تحقیقات روانشناسی است.

منبع: وب سایت ایران تلنت

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.