۳ نکته‌ که همه باید درباره رزومه‌نویسی بدانند

1

آیا شما فکر می‌کنید که همه‌چیز را درمورد نوشتن یک رزومه خوب می‌دانید؟ این عالی است؛ اما بسیاری از مردم واقعا مسائل مهم را نمی‌دانند. بگذارید چند مورد را روشن کنیم. در این مقاله ۳ ​​نکته وجود دارد که هر متقاضی کار برای نوشتن یک رزومه مؤثر در دنیای امروز، باید بداند. البته در کنار این نکات، نباید استفاده از یک رزومه‌ساز ساده و در عین حال حرفه‌ای (https://karboom.io/cv-builder) را فراموش کنید .

۱. رزومه شما باید کاملا واقعی باشد

اگر رزومه شما دارای صفت یا اصطلاحات ذهنی دیگری است، باید دکمه حذف را فشار دهید تا تمام آنها را پاک کنید. کارفرمایان و استخدام‌کنندگان به دنبال حقایق و مهارت‌های سخت هستند. آنها به دنبال عبارات ذهنی مانند «هم‌تیمی سخت‌کوش» ​​یا «فردی نتیجه‌محور» نیستند. چرا کارفرمایان باید شما را باور کنند؟ آنها شما را نمی‌شناسند. شما هیچ مدرک یا هیچ دستاورد قابل ارزیابی برای حمایت از این اظهارات به آنها نداده‌اید.

کارفرمایان اهمیتی نمی‌دهند شما بگویید که هستید. آنها می‌خواهند بدانند که شما در حرفه خود چه کاری انجام داده‌اید که باعث می‌شود شما برای کار مناسب باشید.

رونیکس

بنابراین، بیایید به واقعیت‌ها پایبند باشیم. لطفا فقط مهارت‌های سخت و موفقیت‌های قابل ارزیابی را ذکر کنید. رزومه شما فقط پس از پیروی از این نکته اول بسیار بهتر خواهد شد. به ما اعتماد کنید.

۲. برای هر موقعیت و هر شغل، یک رزومه داشته باشید

هر نقشی که متقاضی آن هستید احتمالا الزامات کمی متفاوتی را با سایر نقش‌ها دارد. شما باید رزومه خود را متناسب با آنچه در شرح شغلی آمده است، بنویسید. اگر رزومه شما دارای کلمات کلیدی مناسب یا تراکم کلمات کلیدی کافی نباشد، خطر فیلترشدن توسط «سیستم ردیابی متقاضی» یا همان ATS وجود دارد.

در عوض، یک رزومه اصلی با تمام تجربه کار و مدارک خود ایجاد کنید. سپس، اطلاعات مربوطه را در رزومه جدید متناسب با موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، کپی و جایگذاری کنید. به این ترتیب می‌توانید همه اطلاعات را در یک سند مرتب نگه دارید.

با این کار می‌توانید سفارشی‌سازی متناسب با آن را انجام دهید و رزومه خود را از ATS عبور دهید و مطمئن می‌شوید که بهترین رزومه ممکن را برای هر شغل ارائه می‌دهید.

۳. رزومه شما قرار نیست شغل مورد نظرتان را به دست آورد

یک تصور غلط بزرگ این است که ایجاد یک رزومه بی‌عیب و نقص شما را به سمت کار سوق می‌دهد. حتی اگر نخواهید این حقیقت را قبول کنید؛ اما این طور نیست. هدف رزومه شما ارائه صلاحیت‌ها و مهارت‌های سخت شماست. استخدام‌کنندگان و کارفرمایان وقت ندارند مصاحبه با متقاضیانی که مهارت‌های صحیح رزومه‌نویسی خود را از آغاز کار به نمایش نمی‌گذارند، تلف کنند. رزومه شما راهی است که آنها می‌توانند متقاضیان را فقط بر اساس اعتبار خود فیلتر کنند.

بنابراین، با صرف این همه وقت و هزینه برای نوشتن رزومه یا پرکردن هر سانتی‌متر از رزومه خود، متوقف شوید؛ زیرا این باور مهمی در استخدام‌شدن است. یک رزومه فقط نیاز دارد تا کارفرمایان به جای «نه» بگویند «بله». این تمام کاری است که باید انجام شود.

البته نکته مهم دیگری که در مطلب جام جم آنلاین با عنوان نکاتی برای نوشتن یک رزومه قوی باید به آن توجه داشت این است که :«متصدی استخدام و کارفرما ده‌ها رزومه دریافت می‌کنند؛ مطمئن شوید که خواندن رزومه شما بسیار آسان است. گزیده بنویسید، خاص باشید، واژگان اضافی را حذف کنید، جزئیات غیرضروری را حذف کنید، رزومه‌تان را بازبینی و ویرایش کنید و سپس دوباره آن را بازبینی و ویرایش کنید.»

آنچه شما را استخدام می‌کند شخصیت، استعداد و تجربه شماست که در روند مصاحبه درخشش خواهد داشت.

بسیاری از افراد جویای کار این ۳ نکته رزومه‌نویسی را نمی‌دانند و این اغلب در جست‌وجوی کار به آنها آسیب می‌زند.

امیدواریم هنگام جست‌وجوی شغل بعدی یا تغییر شغل از این نکات رزومه‌نویسی استفاده کنید. به خاطر بسپارید؛ اصل رزومه‌نویسی، ذکر مهارت‌های سخت و دستاوردهای شماست.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. مریم اکبری می‌گوید

    رزومه نوشتن همیشه برام مشکل بوده و هست! شمام تا حدی تونستین کمک کنید. مرسی