راهنمای خرید انواع موکت برای هر فضایی که بخواهید

0

در دنیای پیشرفته امروزی، هنوز هم موکت ها جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی دارند. خرید انواع موکت به دلیل مزایای این محصول هر روز بیشتر می شود. هم اکنون نصب موکت در هتل، باغ تالارها، موکت سینما و آمفی تئاتر، سالن های نمایشگاهی و کتابخانه ها بسیار رایج است. در بسیاری خانه ها و ادارات هم ترکیب موکت با دیگر کفپوش های مدرن به کار می رود که جلوه ای بی نظیر دارد.

موکت ها از کفپوش های پرزدار هستند و همین ویژگی موجب امتیازاتی شده است. پرزهای موکت قادرند آلودکی صوتی را کاهش دهند. در مکان هایی که موکت نصب می شود، صدای مزاحم به مراتب کمتر است. این ویژگی به خصوص در ادارات، عامل تعیین کننده در خرید انواع موکت است.

موکت از الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه می شود. ساخت موکت از الیاف پروپیلن و پلی اتیلن بیش از سایر متریال رواج دارد. انواع موکت در دو نوع رولی و تایلی تولید می شوند و در موقع راه رفتن، نرمی و گرمی در زیر پا حس می شود. موکت ها عایق صوتی و حرارتی هستند.

رونیکس

انواع موکت در دکوراسیون داخلی

موکت ها مناسب ترین کفپوش برای پوشاندن کف اتاق هستند. انواع موکت با رنگ بندی شاد و فانتزی در دکوراسیون اتاق کودک به کار گرفته می شود که زیبایی و جلوه خاصی دارد. چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب با انواع موکت های نرم و راحت، گرمای محیط را چند برابر می کند. در چیدمان فضای اداری و پوشاندن کف، اغلب از موکت استفاده می شود موکت ها در رنج قیمتی متفاوتی عرضه می شوند و با هر بودجه ای هم خوانی دارند.

برای اینکه موقع خرید انواع موکت، انتخاب بهتری داشته باشد باید از قبل بدانید به دنبال چه محصولی هستید. موکت ها دارای تنوع رنگی بالا، طرح و نقش متنوع، کیفیت متفاوت و حتی قیمت های بالا و پایین هستند. اگر بدانید به دنبال چه محصولی هستید قطعا از خریدتان رضایت بیشتری خواهید داشت. برخی از انواع موکت که بیشتر در بین خریداران محبوب شده اند، اینها هستند:

  • موکت پرز بلند (تافتینگ)
  • موکت کبریتی
  • موکت نمدی
  • موکت طرح دار
  • موکت چاپی
  • موکت طرح برجسته
  • موکت تایل
  • موکت طرح سرامیک

چکونه موکت مناسب را خریداری کنم؟

شرکت های تولید کننده داخلی و خارجی محصولات متنوعی را روانه بازار کرده اند. خریداران انتخاب های زیادی دارند و همین امر، کار را دشوار کرده است. برای اینکه پس از انتخاب پشیمان نشوید، خرید انواع موکت را طبق این توصیه ها انجام دهید:

به جیب تان نگاه کنید

اینکه چقدر حاضرید برای خرید موکت هزینه کنید تنها مربوط به خودتان است. هر خریداری با توجه به برنامه ریزی و مدیریت مالی خود باید مبلغ مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید. به این ترتیب موقع خرید انواع موکت می توانید از محصولاتی با همان رنج قیمتی، یکی را انتخاب کنید. معمولا در خرید حضوری یا خرید آنلاین، محصولات بر اساس قیمت فروش دسته بندی می شوند. نگاه کردن به دیگر موکت های آلبوم فروشگاه، هیچ ضرری ندارد ولی مدت ها وقت تان را هدر می دهد. با خرید بر اساس محدوده قیمتی می توانید در کوتاه ترین زمان، محصول مناسب را انتخاب کنید.

به دکوراسیون داخلی نگاه کنید

این یکی خیلی سلیقه ای است و اصلا قانون خاصی ندارد. برخی از افراد سبک دکوراسیون مدرن و امروزی را می پسندند. البته طرفداران طراحی کلاسیک هم، علایق خود را دارند. در طراحی سبک مینیمال، دکوراسیون به سبک روستیک یا هر نوع دیگری، المان های طراحی نیز متفاوت است. در فضایی طراحی شده به سبک سنتی، عموما موکت های طرح دار و پر نقش و نگار، انتخاب می شود اما طراحی مدرن بدون تردید موکت های پرز بلند زیبا و جذاب را می پسندد.

نوع دکوراسیون داخلی یک عامل مهم در انتخاب کفپوش است. این موضوع شامل رنگ، جنس و حتی اندازه بلندی پرزهای موکت هم می شود. برای مثال موکت نمدی برای اتاق خواب گزینه خوبی است ولی موکت پذیرایی را از انواع تافتینگ انتخاب کنید. با در صورتی که بخواهید کل ساختمان را با موکت رولی بپوشانید، طرح های ساده با رنگ خنثی و پرزهای متوسط ایده بهتری است.

در خرید انواع موکت به حرفه تان نگاه کنید

خرید موکت های خانگی با دیگر موارد تفاوت هایی دارد. فرض کنید قصد خرید موکت هتلی را دارید. یا برای نمایشگاه و سالن انتظار و …. به دنبال انتخاب بهترین کفپوش هستید. در این صورت کیفیت و تراکم الیاف موکت، اهمیت زیاد تری از شکل و شمایل آن دارد. موکت هایی که در لابی هتل ها و دیگر فضاهای پر تردد نصب می شوند در معرض سایش و فرسایش بیشتری از موکت اتاق خواب هستند. روزانه صدها نفر از روی موکت اداری، تجاری و فضاهای عمومی عبور می کنند.

موقع خرید موکت برای اماکن پر تردد به تراکم الیاف و لایه زیره موکت توجه کنید. لایه زیرین، نگهدارنده بافت و گره های موکت است و کیفیت آن موجب افزایش استحکام و طول عمر موکت می شود. همچنین محصولات موکتی با تراکم بالا دارای وزن و ضخامت بیشتری هستند به علاوه فشردگی نخ بافت در این محصولات بیشتر است و این عاملی برای ارتقای کیفیت موکت خریداری شده است.

نکات خرید انواع موکت

  • موکت های پرز کوتاه، فضا را بزرگتر نشان می دهند.
  • موکت های پرز بلند و طرح برجسته برای اماکن عمومی مناسب نیستند.
  • موکت اتاق خواب کودک را از میان طرح های رنگارنگ و ترکیب رنگی انتخاب کنید تا لکه ها را کمتر نشان دهد.
  • موقع خرید موکت حتما به کیفیت و تراکم بافت دقت کنید فریب موکت ارزان قیمت را نخورید. محصولات با دوام، قیمت بالاتری دارند ولی خیال تان بابت پولی که پرداخته اید راحت است.

قیمت انواع موکت متفاوت است و شما باید با توجه به نوع و برندی که انتخاب می‌کنید، هزینه‌ای را بپردازید. توجه

داشته باشید برندهای گوناگونی تا به حال دست به طراحی انواع موکت زده اند و برای هر یک از انواع هزینه‌ی مشخصی را

در نظر گرفته اند؛ اما گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که برخی از برندها به صورت تقلبی کالای جعلی را وارد بازار

می‌کنند و از شما هزینه‌ی مدل اصل و اورجینال را می‌گیرند.

در زمان خرید به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید خرید خود را از فروشگاه‌هایی انجام دهید که از کالای آن‌ها

مطمئن هستید. شما می‌توانید با مراجعه به محصولات شرکت گامان تزیین جاوید (https://gamantj.com) از انواع

موکت‌هایی که برای شما فراهم آورده اند، دیدن کنید و سپس به خرید اینترنتی موکت نیز بپردازید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.