یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

0

بوی بد ناجوانمردانه با روح‌وروان آدم بازی می‌کند. بوی بد، به‌خصوص زمانی‌که حرف یخچال و مواد غذایی در میان باشد، قابل‌تحمل نیست. هیچ‌کس یخچالی را که بوی سطل زباله بدهد دوست ندارد. البته بوی بد یخچال درد بی‌درمان نیست! راه‌حل‌های متنوعی برای برطرف‌کردن این بو وجود دارد. اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر از شر بوی آزاردهنده یخچال خلاص شوید، راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله را به کار ببندید.

تصور کنید برای شب تولد فرزندتان کلی مهمان دعوت کرده‌اید. کیک تولد داخل یخچال منتظر شروع مهمانی است. زمان صرف کیک فرامی‌رسد و بعد از اینکه مهمانان اولین تکه از کیک را در دهان می‌گذارند، به‌جای بو و طعم جذاب خامه و وانیل، متوجه مخلوطی از طعم کشک‌بادمجان باقی‌مانده از ناهار دیروز با طعم کیک می‌شوند! کشک‌بادمجان که گناهی ندارد! همه این اتفاقات اسفناک زیر سر یخچالتان است که بو گرفته و تمام نقشه‌های شما برای پذیرایی بی‌نقص از مهمانان را نقش بر آب کرده است.

این فقط گوشه‌ای از ماجراست؛ اگر فکری به حال این عادت زشت یخچالتان نکنید، داستان‌های شبیه این داستان هر روز تکرار می‌شوند: سالاد میوه‌ با بوی کتلت، آب با بوی پیاز، شیر با بوی کله‌پاچه و… . از همه بدتر، هجوم بوی بد و درهم‌برهم مواد غذایی هنگام بازکردن در یخچال است که ممکن است بارها تکرار شود و تا هفته‌ها ادامه داشته باشد و اعصابتان را با خاک یکسان کند.

خب، البته هرجا مشکلی هست راه‌حل‌هایی هم وجود دارد. برخی از راه‌حل‌ها موقت و برخی دیگر هوشمندانه و اساسی‌اند. بهتر است از بین تمام راه‌حل‌های موجود، گزینه‌ای را انتخاب کنید که به‌جای رفع صورت‌مسئله، مشکل را اساسی برطرف کند.

در این مطلب، چند راه‌حل برای برطرف‌کردن بوی ناخوشایند یخچال معرفی خواهیم کرد؛ اما از همین حالا اتمام‌حجت می‌کنیم که هرکدام از این راه‌حل‌ها، دردسرهایی دارند که به آنها نیز اشاره می‌کنیم. در این ‌میان، فناوری هم بیکار ننشسته و راهکاری برای مشکل بوی بد یخچال در آستین دارد. درِگوشی به شما می‌گوییم که اگر می‌خواهید مشکل بوی بد یخچال را از بیخ‌وبن برطرف کنید، به‌سراغ راه‌حلی بروید که فناوری روز پیش پای شما می‌گذارد.

در ادامه، این مقاله به‌طور مفصل درباره راهکارهای سنتی و راهکار فناوری برای بونگرفتن یخچال توضیح خواهیم داد.

راهکارهای سنتی رفع بوی بد یخچال

تمیزردن یخچال - فیلترینگ سه‌لایه اسنوا - یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

گاهی یک لیوان شیر تاریخ‌انقضاگذشته یا چند برگ کلم پلاسیده یا غذاهایی که دور از چشم شما روی طبقات یخچال ریخته‌اند، تمام زحمات شما برای بی‌بونگه‌داشتن یخچال را بر باد می‌دهد. اگر این بو ناشی از تجمع باکتری‌ها در یخچال یا کپک‌زدن مواد غذایی داخل یخچال باشد، ماجرا جدی است و پای سلامتی شما به میان کشیده می‌شود. هرقدر که حواستان به نظافت یخچال باشد و غذاها را داخل ظروف دربسته نگهداری کنید تا مانع بوگرفتن یخچال شوید، گاهی این مسئله ممکن است برای شما هم پیش بیاید.

برای رفع بوی بد یخچال و جلوگیری از سرایت بو به مواد غذایی داخل یخچال ترفندهای زیر امتحان کنید:

یخچال را حسابی تمیز کنید

این راهکار هرقدر که ساده و پیش‌پاافتاده به نظر برسد، قدم اول و اساسی در مبارزه با بو گرفتن یخچال است.

  1. تمام نوشیدنی‌ها و مواد غذایی را از یخچال بیرون بیاورید. موادی را که باید سرد بمانند، می‌توانید داخل کاسه پر از یخ قرار دهید؛
  2. تمام غذاهای کهنه، سبزیجات پلاسیده و مظنونین بوی بد یخچال را دور بریزید؛
  3. سطح بیرونی شیشه‌های مربا و سایر ظروف را خوب تمیز کنید؛
  4. تمام قفسه‌ها و طبقات یخچال را با آب گرم و صابون تمیز کنید و اجازه دهید سطح قفسه‌ها خشک شود؛
  5. یک قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده را با ۳ لیتر آب ترکیب کنید و با کمک این محلول، سطوح داخلی یخچال را ضدعفونی و گندزدایی کنید. ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز یک راه دیگر برای تمیزکردن سطوح داخلی یخچال است. با این کار، لکه‌ها و مواد غذایی چسبیده به سطوح داخلی، که یکی از عوامل ایجاد بوی بد در یخچال‌اند، کاملا برطرف می‌شوند. می‌توانید قسمت‌های متحرک یخچال مثل طبقات را از یخچال خارج کنید و بشویید؛
  6. تمام طبقات یخچال را با یک حوله خشک کنید و نوشیدنی‌ها و مواد غذایی را سر جایشان برگردانید. قبل از قرار دادن مواد غذایی داخل یخچال، مطمئن شوید دمای یخچال مناسب است (۵ درجه سانتی‌گراد و کمتر).

یک کاسه جوش‌شیرین را مأمور انتظامات یخچال کنید!

استفاده از جوش‌شیرین برای رفع بوی بد یخچال - یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

جوش‌شیرین قاتل بوهای بد است و تا حدود زیادی بوی بد را به خود جذب می‌کند.

  1. یک کاسه را با جوش‌شیرین پر کنید؛
  2. کاسه را داخل یخچال قرار دهید و درِ یخچال را ببندید. به‌جای جوش‌شیرین می‌توانید قهوه یا جوی دوسر داخل کاسه بریزید؛
  3. چند ساعتی صبر کنید. اگر بعد از گذشت ۲ ساعت، بوی بد یخچال با سماجتِ تمام پابرجا بود، این بار جوش‌شیرین را روی طبقات یخچال بپاشید. در مرحله آخر، سطوح داخلی یخچال را با محلول آب و جوش‌شیرین پاک کنید.

غذاها را داخل ظروف دربسته قرار دهید و تاریخ انقضای غذا را روی ظرف بچسبانید

شما هر بلایی که سر کشک‌بادمجان خوشمزه‌تان بیاورید، بازهم بوی سیر می‌دهد. اگر غذاهای بوداری مثل کشک‌بادمجان را با ظرف بدون پوشش در یخچال قرار دهید، یخچالتان بو خواهد گرفت. البته همیشه تمام تقصیرها بر گردن کشک‌بادمجان باقی‌مانده از شام دیشب و غذاهای بودار مثل آن نیست. یک برگ خیار پلاسیده ته کشوی یخچال و مواد غذایی فاسد نیز باعث بوگرفتن یخچال می‌شوند.

  • کمی پول و وقت صرف کنید و تعدادی ظرف دردار نگهدارنده غذا در شکل‌ و اندازه‌های مختلف بخرید.
  • نام برخی مواد غذایی مثل شیر یا پنیر (که همیشه داخل یخچال شما پیدا می‌شوند) را روی یک برچسب بنویسید و برچسب را روی ظرف مناسب برای نگهداری آن ماده غذایی بچسبانید.
  • مواد غذایی مربوطه را همیشه داخل ظرف برچسب‌دار مخصوص به خودش داخل یخچال قرار دهید.
  • تاریخ‌مصرف مواد غذایی فاسدشدنی را نیز روی برچسب بنویسید.

از لیمو برای رفع بوی بد یخچال استفاده کنید

لیمو - یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

لیمو و اسید موجود در آن نیز راهکار خوبی برای مبارزه با بوی بد یخچال است.

  • سطح داخل یخچال را با دستمال آغشته به آب‌لیمو پاک کنید.
  • هرازچندگاهی چند برش لیمو داخل یک بشقاب قرار دهید و بشقاب را برای مدتی داخل یخچال بگذارید. تکه‌های لیمو علاوه بر اینکه بوی بد یخچال را به خود جذب می‌کنند، هوای داخل یخچال را هم خوش‌بو خواهند کرد.
  • فراموش نکنید که لیمو‌ها را بعد از مدتی از یخچال خارج کنید؛ وگرنه ممکن است لیموهای گندیده کار را خراب کنند.
  • یک راه دیگر هم برای خوش‌بو شدن داخل یخچال وجود دارد: پنبه‌های آغشته به وانیل!

دقت کنید که دمای یخچال مناسب باشد

دمای داخل یخچال را جدی بگیرید. اگر هوای داخل یخچال به‌اندازه کافی سرد نباشد، سوروسات رشد میکروب‌ها فراهم می‌شود و مواد غذایی داخل یخچال خیلی زود فاسد می‌شوند و بوی بد آنها در یخچال منتشر می‌شود.

  • دمای مناسب یخچال بین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد (۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت) است.
  • دمای مناسب برای داخل فریزر بین منفی ۱۸ تا منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد (۰ تا ۴ درجه فارنهایت) است.

راهکار فناوری برای بونگرفتن یخچال

وقتی جوش‌شیرین و لیمو در خانه نداشته باشید، چه باید بکنید؟ آیا مجبورید رقص چندش‌آور بوی یخچال در فضای خانه را تحمل کنید؟ وقتی حوصله و وقت تمیزکردن یخچال را ندارید، بوی بد یخچال با کمال پررویی روی اعصاب شما رژه خواهد رفت. وقتی تمام راهکارهای بالا را اجرا کنید و بعد از مدتی یخچالتان دوباره بو بگیرد، صبرتان لبریز خواهد شد.

در حل مشکلات، برگ برنده همیشه در دست راه‌حل‌هایی است که دائمی‌اند و دنگ‌و‌فنگ ندارند. راه‌حل‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم در دوران مادربزرگ‌هایمان فکرهای بکری برای رفع بوی یخچال بودند، اما دوره استفاده از لیمو و جوش‌شیرین برای برطرف‌کردن بوی بد یخچال تمام شده است. مشکل بو گرفتن یخچال یک راه‌حل درست‌و‌حسابی می‌طلبد.

فناوری آماده‌به‌خدمت است تا گره از مشکلات این‌چنینی باز کند. درمورد بوی بد یخچال هم فناوری لطف خود را دریغ نکرده است.‌ یخچال‌های مدرن این قابلیت را دارند که جلوی رشد باکتری و میکروب در داخل یخچال را بگیرند. این قابلیت نقش انکارناپذیری در جلوگیری از بوگرفتن دارد.

فیلترینگ سه‌لایه اسنوا؛ سلاح مدرن فناوری در برابر بوگرفتن یخچال

فیلترینگ سه‌لایه اسنوا - یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

بیشتر یخچال‌ها مجهز به سیستم تهویه و فیلتر بوگیر هستند. فیلتر ضدبوی به‌کاررفته در اکثر یخچال‌ها فیلتر کربنی ساده‌ای است که بوی بد یخچال را به خود جذب می‌کند. فیلتر کربن در برخی از موارد آن‌طور که بایدوشاید کارساز نیست و نمی‌تواند مانع بو گرفتن یخچال شود.

یخچال‌های مدرنی مثل یخچال‌های سری لاکچری اسنوا از سیستم تهویه پیچیده‌‌تری بهره می‌برند. در سیستم تهویه این یخچال‌ها، علاوه بر فیلتر کربن، از دو فیلتر دیگر نیز برای تهویۀ هرچه بهتر هوای یخچال استفاده می‌شود. این فیلترها علاوه بر بو، میکروب‌ها و باکتری‌های داخل یخچال را نیز از بین می‌برند. میان بو و طعم غذاهایی که در این یخچال‌ها نگهداری می‌شوند با غذاهایی که در یخچال‌های معمولی نگهداری شده‌اند، زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد. در طراحی سیستم فیلترینگ سه‌لایه، حفظ سلامت مواد غذایی نیز در نظر گرفته شده است:

حذف باکتری‌های موجود در هوای یخچال توسط فیلترینگ سه‌لایه موجب می‌شود مواد غذایی داخل یخچال کپک نزنند و سالم بمانند.

فیلترینگ سه‌لایه اسنوا در یخچال‌های مدرن این شرکت راهکاری طلایی برای حل مشکل بوی بد یخچال است. فیلترینگ سه‌لایه به‌کارگرفته‌شده در یخچال‌های هایپر و گالری اسنوا با استفاده از فن قدرتمند، باکتری‌ها و بوهای نامطبوع را حذف و تجزیه می‌کند. بوی بد و باکتری و آلاینده‌های هوای یخچال، وقتی وارد تونل وحشت سه‌لایه یخچال‌های اسنوا می‌شوند، برای همیشه دار فانی را وداع می‌گویند!

سیستم فیلترینگ سه‌لایه اسنوا هوای بدبو و آلوده یخچال را می‌گیرد و هوای تمیز و عاری از بو تحویل می‌دهد. در سیستم فیلترینگ سه‌لایه اسنوا، یک فن قدرتمند آلاینده‌ها و بوهای نامطبوع داخل یخچال را می‌مکد. هوای مکیده‌شده توسط فن از سه فیلتر قوی عبور می‌کند:

  • فیلتر اول فیلتر Hygienic است. این فیلتر هوا را تصفیه می‌کند و آلاینده‌های هوای داخل یخچال را از بین می‌برد.
  • سپس هوا وارد فیلتر دوم یعنی فیلتر کربن می‌شود، بوی نامطبوع یخچال با کمک فناوری نانو، در این فیلتر جذب می‌شود.
  • فیلتر سوم وظیفه خطیر باکتری‌زدایی را بر عهده دارد. باکتری‌های موجود در هوای یخچال به‌کمک این فیلتر از بین می‌روند.

با حذف بو و باکتری‌ها توسط فیلترینگ سه‌لایه اسنوا، مواد غذایی داخل یخچال تروتازه می‌مانند، کپک نمی‌زنند و بو و طعم اصلی خود را تا زمان مصرف حفظ می‌کنند. با کمک فناوری فیلترینگ سه‌لایه اسنوا، هوای داخل یخچال، بدون نیاز به چوب و چماق، همواره عاری از باکتری و بو خواهد بود.

حرف آخر

حرف آخر و اصل مطلب اینکه اگر از بوی بد یخچال و گفتن و شنیدن جملۀ تکراری «معلوم نیست یخچاله یا سطل آشغال!» به تنگ آمده‌اید یا اگر از امتحان راهکارهای موقت برای رفع بوی بد یخچال خسته‌اید و دوست ندارید کیک بوی کتلت و کتلت بوی شیر گندیده بدهد، یک یخچال خوب بخرید و قال قضیه را بکنید. حواستان باشد یکی از ویژگی‌های یخچال خوب این است که بو نگیرد و بو و طعم اصلی غذاها را بر باد ندهد. یخچال‌های مجهز به فیلترینگ سه‌لایه اسنوا این ویژگی را بی‌کم‌وکاست برای شما فراهم می‌کنند. با داشتن یک یخچال مجهز به فیلترینگ سه‌لایه، خیالتان از بابت سالم و بدون بو بودن هوای داخل یخچال راحت خواهد بود.


در ادامه بخوانید: انتخاب لوازم خانگی ایرانی مناسب؛ کیفیت و تنوع محصولات چطور کار ما را آسان می‌کند؟
منبع snowa aftermath thecleanerhome
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.