معرفی 4 کتاب که برای تغییر سبک زندگی و عادت ها بسیار موثر هستند

0

عادت‌ها؛ همان موارد به ظاهر کوچک و جزئی که هر روز انجام‌شان می‌دهیم، گاهی آنقدر نتایج بزرگی دارند که می‌توانند ما را در رسیدن به هدف‌مان ده‌ها قدم جلو بیندازند یا ماه‌ها عقب. به همین دلیل است که آگاه بودن نسبت به آن‌ها، توانایی تغییر و جایگزین کردن‌ عادت‌های منفی با عادت‌های مثبت و پر رنگ کردن عادات مثبت به مرور زمان از مهم‌ترین مواردی است که هر انسان جوینده موفقیتی باید نسبت به آن واقف باشد. در این مقاله چهار کتاب درخشان را به شما معرفی می‌کنیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با راهکارها و روش‌های مناسب، تغییر سبک زندگی و عادت‌ها را به شما آموزش می‌‌دهند. فرصت را از دست ندهید و تغییر مثبت را از همین لحظه شروع کنید.

1.خرده عادت‌ها


یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید برای تغییر زندگی فردی و عادت‌هایتان سراغش بروید و از نتیجه مطالعه آن لذت ببرید، کتاب خرده عادت‌ها نوشته استفان گایز است. خرده عادت‌ها اصطلاحی است که به عادت‌های ساده و روزمره اطلاق می‌شود؛ همان‌هایی که ممکن است به ظاهر خیلی بی اهمیت باشند؛ اما در طول زمان نتایج بزرگ‌شان را نشان می‌دهند.

رونیکس

استفان گایز، نویسنده کتاب خرده عادت‌ها معتقد است عادت‌های کوچک می‌توانند تاثیر گذار باشند؛ چون کمتر کسی نسبت به تغییرات جزئی گارد می‌گیرد و واکنش منفی نشان می‌دهد. بنابراین اگر کارهایی مثل ورزش کردن، خوردن غذاهای سالم، مطالعه، ارتباط با دوستان و صحبت کردن با اعضای خانواده به عنوان مثال‌هایی معمولی به ابعادی کوچک با زمان‌هایی کوتاه تبدیل شوند، رفته رفته به عادت تبدیل می‌شوند. بنابراین بعد از مدتی به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید زندگی‌تان به راحتی و بدون صرف مقاومت ناخودآگاه زیاد به سمتی حرکت می‌کند که همیشه خواسته و دوست داشته‌اید. به همین دلیل هم خرید و مطالعه این اثر فوق العاده از استفان گایز را به شدت به کسانی که از تغییر می‌ترسند یا نسبت به آن مقاومت دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

2.اثر مرکب

افراد موفق زیادی در دنیا وجود دارند؛ اما عده کمی از آن‌ها می‌توانند تجربه‌هایشان را به شکلی ساده و کارآمد در اختیار بقیه قرار دهند و دارن هاردی، نویسنده کتاب کم نظیر « اثر مرکب» یکی از این معدود افراد است.

هاردی در کتاب اثر مرکب با استفاده از استراتژی‌ها و تمرین‌هایی بسیار ساده اما کاربردی به خواننده‌اش یاد می‌دهد که چطور عادت‌های کوچک او در طول روز می‌توانند موانعی بزرگ در سر راه رسیدن به موفقیت باشند. او نه تنها این مسئله را به خوبی به شما یاد می‌دهد؛ بلکه نشان‌تان می‌دهد چطور می‌توانید عادات منفی را حذف کنید و روی عادت‌های مثبت متمرکز شوید. نتیجه این که او در اثر مرکب در سه گام اساسی، سه کار اساسی را به شما آموزش خواهد داد: اینکه چطور هدف‌های بزرگ و ترسناک‌تان را به عادت‌های کوچک روزمره تبدیل کنید، چطور روی آن‌ها تمرکز کنید و نسبت به انجام‌شان تعهد داشته باشید تا به عادت‌های رفتاری بلند مدت تبدیل شوند و در نهایت چطور دو گام اول و دوم بعد از مدتی منجر به تغییرات بزرگ در زندگی‌تان هستند. این دقیقا همان چیزی است که اثر مرکب باید باشد؛ یک معجزه ساده برای تغییرات بزرگ. برای اطلاعات بیشتر درباره این کتاب کلیک کنید.

3.انسان در جستجوی معنا

هر انسانی برای تحمل شرایط سخت و رسیدن به اهدافش نیاز به چیزی دارد؛ چیزی که بتواند همیشه به آن چنگ بزند و وجودش مطمئن شود؛ چیزی به نام معنا.

زمانی که دکتر ویکتور فرانکل به عنوان یک یهودی به همراه اعضای خانواده‌اش به اردوگاه کار اجباری نازی‌ها منتقل شد، هنوز نمی‌دانست چه اتفاقات تلخی در انتظارش است و قرار است با دنیایی بسیار سخت و مرگ عزیزانش از جمله همسر، برادر، پدر و مادرش رو به رو شود؛ اما با روش‌هایی زنده بماند و از پس درد از دست دادن برآید.

او بعد از نجات یافتن از آشویتس به خودش آمد و دید تمام این سختی‌ها را پشت سر گذاشته، تنها به یک دلیل؛ آن هم اینکه برای زندگی‌اش معنایی را متصور بوده است که تمام مدت امید را در دلش زنده نگه داشته است. بعد از این اتفاق بود که او تصمیم گرفت حاصل این تجربه عجیب را به صورت کتابی دربیاورد و در اختیار کسانی بگذارد که به آن نیاز دارند. او نام کتابش را «انسان در جستجوی معنا» گذاشت و در آن از روش‌هایش برای زنده ماندن در آن شرایط وحشتناک نوشت. با این کتاب او به کمک کسانی شتافت که برای تغییر زندگی‌شان به دنبال یک نیروی محرکه جدی می‌گشتند. نتیجه این شد که این کتاب در سراسر جهان مورد استقبالی بی‌نظیر قرار گرفت و به زبان‌های زنده دنیا از جمله فارسی ترجمه شد. خواندن انسان در جستجوی معنا را به ویژه در این ایام بیشتر به شما توصیه می‌کنیم.

12.4 ستون موفقیت

برای اینکه بتوان مسیر سخت را به درستی طی کرد، باید اصول اساسی را دانست و در مسیر موفقیت و تغییر عادت‌ها این مسیر شامل 12 ستون اصلی است که جیم ران به عنوان یکی از موفق‌ترین مردان جهان آن‌ها را برای خوانندگانش به رشته تحریر درآورده است.

کتاب «12 ستون موفقیت» یکی از درخشان‌ترین آثاری است که به شما ذهنیتی کلی از آنچه که باید برای رسیدن به خواسته‌هایتان انجام دهید، خواهد داد و از اولین گام به عنوان یک راهنمای مفید در کنارتان خواهد بود. زمانی که این کتاب را تهیه کنید، متوجه خواهید شد که برای رسیدن به موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارید. پیشنهاد ما این است که کتاب صوتی 12 ستون موفقیت را تهیه کنید و هر روز بخشی از آن را بشنوید تا بعد از مدتی ملکه ذهن‌تان شود و در ناخودآگاه‌تان جا بیفتد. بعد از شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید چطور می‌توانید روابط را به صورت درست هدایت کنید؛ اهمیت افرادی که دوستی با آن‌ها برایتان مفید خواهد بود را کشف خواهید کرد، یاد می‌گیرید چطور از سلامت روح و جسم‌تان مراقبت کنید و چطور نوشتن هدف‌ها و مشخص کردن‌شان ذهن ناخودآگاه شما را به سمت رسیدن به آن‌ها خواهد برد. این موارد تنها چند نمونه از 12 اصلی هستند که قرار است در این شاهکار انگیزشی با آن رو به رو شوید و بعد از مدتی اثرات تغییر مثبت را مشاهده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.