لوازم خانگی ایرانی همپای تکنولوژی‌ روز؛ چرا باید لوازم خانگی ایرانی بخریم؟

0

تا چند سال قبل، بازار لوازم خانگی ایران در تسخیر برندهای خارجی بود، چون مردم طبیعتا خواهان بهترین کیفیت‌ها و جدیدترین تکنولوژی روز هستند و آن زمان تصور می‌کردند محصولات ایرانی به تکنولوژی‌های روز مجهز نیستند؛ اما به‌تازگی، برندهای ایرانی توانسته‌اند که با تحقیقات گسترده، جایشان را بین لوازم خانگی پیشرفته باز کنند و ثابت کنند که جور دیگر باید دید.

در عصر حاضر، تکنولوژی بی‌وقفه در خدمت ساده‌تر و سریع‌تر کردن زندگی است و دیگر نمی‌توانیم دنیا را بدون تکنولوژی تصور کنیم. سرعت پیشرفت و تنوع تکنولوژی در حوزه‌های مختلف به قدری بالا رفته است که مصرف‌کننده در انتخاب محصولات دچار سردرگمی می‌شود. لوازم خانگی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای زندگی روزمره هستند؛ به همین دلیل، در دهه‌های اخیر و در انقلاب تکنولوژی نوین، صنعت لوازم خانگی هم تغییرات زیادی کرد. لوازم خانگی مجهز به تکنولوژی روز، به‌تدریج باعث آسان‌تر و سریع‌تر شدن زندگی روزمره و کاهش دخالت انسان در انجام امور روزانه شدند. در این میان، برندهای ایرانی برای ارائه لوازم خانگی هوشمند باید باورهای گذشته را تغییر می‌دادند و ثابت می‌کردند که در تکنولوژی روز، چیزی از نمونه‌های خارجی‌شان کم ندارند.

اسنوا

رقابت تنگاتنگ بین لوازم خانگی ایرانی و خارجی

تا چند سال پیش، در بازار لوازم خانگی، فروشنده‌ها تمایلی به ارائه محصولات ایرانی نداشتند، چون تقاضا برای برندهای ایرانی بسیار پایین بود. به‌باور مردم، لوازم خانگی ایرانی از تکنولوژی‌ روز دنیا عقب بودند. مردم می‌خواستند با خرید لوازم خانگی مدرن و شیک خارجی، علاوه بر بهره‌مندی از امکانات بیشتر، هم وسیله‌های مقاوم‌تری داشته باشند و هم دکوراسیونی زیباتر.

اما در چند سال گذشته، برخی برندهای ایرانی مانند اسنوا با سرمایه‌گذاری روی مطالعه توسعه تکنولوژی روز، به‌کمک دانشمندان و دانشجویان ایرانی، به رقیب سرسخت محصولات خارجی تبدیل شدند. محصولات اسنوا از آزمایشگاه‌های پیشرفته و مراکز توسعه و تحقیق سرافراز بیرون آمدند و رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کردند.

عرضه کمتر محصولات خارجی در بازارهای ایرانی و افزایش مصرف لوازم خانگی ایرانی، به اسنوا فرصت داد تا با نمونه‌های خارجی رقابت کند و حتی جلوتر بزند. امروزه اسنوا ادعا دارد که در کیفیت بالای مواد اولیه و لعاب‌کاری محصولاتش، با کارخانجات طراز اول دنیا در رقابت است، و ماشین‌آلات و فرمولاسیونش، با استانداردهای روز اروپا و آمریکا انطباق دارد.

چند باور غلط در مورد لوازم خانگی ایرانی

برخی باورهای رایج در بین مردم باعث می‌شوند که گاهی استفاده از لوازم خانگی خارجی را به نمونه‌های ایرانی‌شان ترجیح دهیم، اما این باورها چقدر درست هستند؟ چند نمونه از این باورها را بررسی می‌کنیم و درستی‌شان را می‌سنجیم:

برندهای خارجی کیفیت بالاتری دارند!

مردم عموما فکر می‌کنند لوازم خانگی برندهای خارجی، کیفیت بالاتری دارند. شاید این باور در دهه‌های گذشته چندان هم اشتباه نبود، اما در چند سال اخیر، برندهای لوازم خانگی ایرانی به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز مجهز شده‌اند. متخصصان و نوابع ایرانی در سطح بین‌المللی عملکردهای قابل‌توجهی دارند و برند اسنوا، با استفاده از متخصصان ایرانی روی لوازم خانگی مدرن تحقیق کرد و امکاناتش را توسعه داد.

گران‌تر بودن یعنی بهتر بودن!

به‌طور معمول تصور می‌شود که چون لوازم خانگی خارجی گران‌تر هستند، کیفیت و امکانات بیشتری هم دارند! ولی همیشه هم این‌طور نیست. گاهی ممکن است یک محصول خارجی نسبت به محصول مشابه‌ ایرانی‌اش کیفیت برابر و حتی پایین‌تری داشته باشد، اما قیمتش به‌دلیل هزینه‌های واردات بالاتر باشد.

با خرید لوازم خانگی خارجی، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود!

گاهی مردم تصور می‌کنند با خرید لوازم خانگی خارجی و صرف هزینه‌ بیشتر، لوازم موردنیازشان بیشتر عمر می‌کنند و این در واقع، نوعی صرفه‌جویی برای آینده است. این باور همیشه درست نیست و جور دیگر باید دید: گاهی هزینه‌ تعمیر و تعویض قطعات محصولات خارجی چندبرابر محصولات ایرانی است.

تکنولوژی‌های لوازم خانگی خارجی همیشه با شرایط بومی ما سازگار است!

گاهی اوقات، افراد با تکیه بر تکنولوژی‌های جدید و ناشناخته، هزینه‌های بالایی بابت لوازم خانگی خارجی می‌پردازند، در صورتی‌که ممکن است برخی تکنولوژی‌ها با توجه به شرایط اقلیمی، اقتصادی و سیاسی کشور، ناکارآمد و غیرقابل‌استفاده باشند؛ مثلا بعضی از یخچال‌های هوشمند، با دمای هوای جنوب کشور سازگار نیستند و بنابراین، یا کارایی چندانی ندارند یا تمام امکانات‌شان قابل‌استفاده نیست؛ همچنین، بعضی از تلویزیون‌ها، امکان خرید سرویس در ایران را ندارند و فقط هزینه‌ای اضافی بابت تکنولوژی‌های ناکارآمد پرداخت می‌شود.

اسنوا چطور در جدیدترین تکنولوژی روز با محصولات خارجی رقابت می‌کند؟

اسنوا از سال ۱۳۸۵، با شعار «احترام به خواسته‌های مصرف‌کننده» شروع به کار کرد. این شعار در آزمایشگاه‌های پیشرفته اسنوا محقق هم شد. در شرایطی که محصولات خارجی، با سرعتی زیاد، لوازم خانگی مدرن و شیک تولید می‌کردند، اسنوا باعث شد لوازم خانگی ایرانی از انزوا نجات پیدا کند و حتی از نمونه‌های خارجی‌اش سبقت بگیرد.

اسنوا با استفاده از نبوغ متخصصان ایرانی، امکانات برندهای روز را توسعه داد و با توجه به شرایط مختلف کشور، آنها را بومی‌سازی کرد. امروزه دیگر اسنوا از مرز برابری با بهترین برندهای مطرح دنیا عبور کرده است و مدعی تولید لوازم خانگی مجهز به تکنولوژی روز است. برخی از این امکانات را باهم مرور می‌کنیم:

  • اجاق گاز هوشمند اسنوا به تایمر مکانیکی و شعله‌ زمان‌دار مجهز است. همچنین در قسمت فر، دارای لعاب هوشمند خودتمیزشونده است؛ یعنی لعاب، بعد از هر بار پخت‌وپز، خود‌به‌خود ذرات غذا را دفع می‌کند و تمیز می‌شود.
  • لباس‌شویی هوشمند اسنوا مجهز به بخارشو، قفل کودک و امکان اضافه کردن لباس حین شست‌وشو است.
  • یخچال هوشمند اسنوا به جدیدترین تکنولوژی‌های روز مانند صفحه‌نمایش لمسی، سامانه سرمایش سریع و حسگر هوشمند تشخیص دما مجهز است.
  • تلویزیون هوشمند اسنوا مجهز به بلندگوهای حرفه‌ای برای ارائه بالاترین کیفیت صداست؛ همچنین این تلویزیون دارای ویژگی «آنتی‌بلولایت» برای حفظ سلامتی چشمانتان هم هست.

جور دیگر باید دید

عصر، عصر رقابت است. هر روز محصولات جدیدی برای راحتی و سریع‌تر انجام شدن کارها معرفی می‌شوند. برندهای ایرانی نیز، بعد از سال‌ها مطالعه روی لوازم خانگی هوشمند مطرح دنیا، حالا در ارائه لوازم خانگی مجهز به تکنولوژی روز، با برندهای مطرح رقابت می‌کنند. حالا جور دیگر باید دید و باورهای گذشته را باید تغییر داد. لوازم خانگی مدرن و شیک اسنوا که حاصل مطالعه نابغه‌های ایرانی در آزمایشگاه‌های پیشرفته اسنوا هستند، با بومی‌سازی تکنولوژی روز، قیمت کمتر و تسهیلات بیشتر، بازار را تغییر داده‌اند.


در ادامه بخوانید: انتخاب لوازم خانگی ایرانی مناسب؛ کیفیت و تنوع محصولات چطور کار ما را آسان می‌کند؟
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.