جاهای دیدنی مشهد و اصفهان

0

 

معمولا ماه‌های آخر سال یکی از بهترین زمان‌های سفر است؛ زیرا قیمت تورها در این فصل زمستان افت داشته و به همین دلیل خیلی از مردم سفر را در برنامه زندگی خود قرار می‌دهند. اصفهان و مشهد از بهترین‌ شهرهای توریستی ایران هستند و جاهای دیدنی زیادی دارند. سالیانه مسافران زیادی به اصفهان و مشهد سفر می‌کنند. البته جاهای دیدنی ایران بسیار زیاد بوده و در همین دو شهر خلاصه نمی‌شود. هزینه سفر به مشهد به عوامل خاصی بستگی دارد؛ اگر به مشهد سفر می‌کنید از جاهای دیدنی مشهد دیدن فرمایید.

اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای ایران بوده که در 424 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. آب‌وهوای اصفهان به‌خاطر موقعیت جغرافیای آن تقریبا معتدل است؛ ولی در سال‌های اخیر به‌دلیل قطع آب زاینده‌رود آب‌وهوای اصفهان تغیرات زیادی داشته که باعث گرم‌تر شدن این شهر زیبا و تاریخی شده است. بسیاری از جاهای دیدنی ایران در اصفهان جای گرفته؛ به همین دلیل اصفهان به نصف جهان شهرت داشته و معروف است. به تعریفی دیگر اصفهان برگی مهم از تاریخ کشور ایران به‌حساب می‌آید که در هر دوره از سلطنت پادشاهان ایران نقشی اساسی را ایفا کرده است. جاهای دیدنی اصفهان نظیر محله جلفا، آکواریوم اصفهان، باغ پرندگان، چهل ستون، باغ گل‌ها، منار جنبان، میدان امام، پل خواجو، سی و سه پل، عالی قاپو، کلیسای وانک، چلستون و… اهمیت زیادی در فرهنگ و تمدن ایران دارند.

رونیکس

نکات جالب درباره اصفهان

اگر قصد مسافرت به اصفهان را دارید، این را بدانید در فصل بهار و عید نوروز این شهر بسیار شلوغ است. آب‌وهوای اصفهان در این سال‌ها گرم‌تر شده و به همین خاطر سفر در فصل تابستان پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا گرمای اصفهان در تیر و مرداد آزاردهنده است. برای رفتن به جاذبه‌های گردشگری اصفهان برنامه‌ریزی کنید؛ چون تعداد مکان‌های دیدنی زیاد بوده و ممکن است نتوانید همه جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا را ببنید. از غذاهای محلی و سوغات معروف اصفهان، گز و پولکی، حتما نوش‌جان کنید. خیابان چهارباغ، میدان نقش جهان و جلفا بهترین مکان برای گردش‌های شبانه هستند.

 

مشهد

مشهد یکی از بزرگ‌ترین استان‌های ایران است و سالانه مسافران زیادی به این شهر زیارتی و زیبا سفر می‌کنند. در این شهر زیارتی بناهای تاریخی، گردشگری و تفریحی زیادی واقع شده است که مسافران علاوه‌بر زیارت بارگاه امام رضا (ع) به بازدید از این اماکن نیز می‌پردازند. از جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌توان به پارک و شهربازی ملت، باغ وحش و پارک وکیل اباد، شاندیز و طرقبه، زشک، نغندر، جاغرق، چالی دره، پارک جنگلی وکیل‌آباد، بوستان ملت، آبشار اخلمد و کنگ، زیست‌خاور، الماس شرق، پروما، رويال سنتر، کیان سنتر، بازار رضا، باغ نادری، موزه آب، موزه علوم و تاریخ طبیعی مشهد اشاره کرد. هزینه سفر به مشهد به محل اقامت، وسیله سفر و مدت اقامت در این شهر مذهبی بستگی دارد.

 

طرقبه

طرقبه یکی از شهرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد بوده که در دامنه کوه‌های بینالود قرار گرفته است. امروزه و پس از گذر زمان طرقبه مشهد به شهر کوچکی تبدیل شده که امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و توانسته توجه مسافران و زائران را به خود جلب نماید. دلیل این اسم برای شهر می‌تواند داشتن باغ‌های بزرگ میوه باشد که آب‌وهوای شهر را تغییر داده است. طرقبه مشهد آب‌وهوای سرد و خشکی دارد که در فصل زمستان بسیار سرد بوده؛ ولی در فصل بهار و تابستان با جاری شدن رودخانه آب‌وهوای کم‌نظیری پیدا می‌کند.

جاهای دیدنی ایران

ایران مجموعه‌ای شهرهای بوده که پر از مکان‌های دیدنی و جاذبه گردشگری است. هرکدام از این جاذبه‌های گردشگری در فصلی خاص و متفاوت زیبا خود را بیشتر نمایش می‌دهد. ایران دومین کشور بزرگ خاورمیانه شناخته می‌شود. کشور ایران با ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ متر از سطح دریا به‌عنوان یکی از سرزمین‌های مرتفع به‌حساب می‌آید. این کشور به‌علت داشتن رشته کوه‌های بلند در غرب، جنوب غرب، شمال، شمال شرق و وجود دریای عمان و خلیج‌فارس در جنوب و دریای خزر در شمال آب‌و‌هوای متنوعی دارد.

کویر لوت

کویر لوت بیابانی بزرگ بوده که 10 درصد از مساحت کشور را در خود جای داده ولقب بکرترین مکان ایران را به‌دست آورده است. بیابان به مناطقی گفته می‌شود که بارش سالانه در آن معمولا به ۵۰ میلی‌متر هم نمی‌رسد و پوشش گیاهی بسیار فقیری دارد. تقریبا هیچ پوشش گیاهی ندارد؛ ولی بیابان‌ها یکی از جاذبه‌های گرشگری کشور هستند که سالانه میزبان هزاران مسافر می‌شوند. یکی از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش، آفرودسواری است که میان مردم ایران بسیار محبوبیت دارد.

بیستون و طاق بستان

این دو مکان تاریخی واقع در استان کرمانشاه در فاصله‌ کمی از یکدیگر قرار دارند. این جاذبه‌های گردشگری از دوره ساسانیان برجا مانده است. طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ نوشته‌های دوره ساسانی بوده و سالانه توریست‌های زیادی به این مکان سفر می‌کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.