5 مزیت مهم چای ایرانی که آن را از سایر چای ها متمایز می‌کند

0

بی‌شک شما هم از آن دسته افرادی هستید که چای را به عنوان نوشیدنی اصلی در طور روز مصرف می‌کنید. به طور کلی گیاه چای در آب و هوای مختلف و در مناطق گوناگونی تولید می‌شود و مدل‌های متنوعی دارد. مصرف این نوشیدنی خوش طعم فواید متعددی را به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضدسرطانی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود علائم خستگی و افزایش تمرکز اشاره کرد. از آن جایی که چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ها بسیاری از ما محسوب می‌شود از همین رو باید بدانیم که چرا باید نوع اصیل ایرانی آن را مصرف کنیم. پس در ادامه راجع به ویژگی‌های چای ایرانی و مزیت‌های آن نسبت نوع خارجی بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

 

ویژگی‌ها و مزیت‌های چای ایرانی

خیلی از ما ایرانی‌ها در موقعیت‌های مختلف و حتی در فصل گرما روزانه چندین نوبت چای می‌نوشیم و از طعم بی‌نظیرش لذت می‌بریم. حال چه خوب است که برای رفع خستگیمان از چای ایرانی استفاده کنیم و آن را به سایر چای‌های خارجی ترجیح دهیم. بدون شک یکی از دلایلی که افراد به مصرف چای ایرانی روی می‌آورند خالص بودن آن است. چای اصیل ایرانی هیچ گونه مواد شیمیایی ندارد و به معنای واقعی کاملا طبیعی و سالم است. چیزی که در نوع خارجی آن دیده نمی‌شود. غیر از این مورد چای ایرانی مزیت‌های دیگری نسبت به سایر چای‌ها دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رونیکس

خوش رنگ بودن

احتمالا شما هم پس از دم کردن چای ایرانی شاهد رنگ خوش آن بوده‌اید. چای‌های خارجی به محض اینکه آب جوش به آن‌ها برسد رنگشان سریع پخش می‌شود و در این بین خیلی از افراد تصور می‌کنند که چای خارجی از کیفیت بیشتری برخوردار است. در حالی که این مورد نشان‌ دهنده بی‌کیفیتی محصول بوده و دلیل ایجاد آن نیز وجود مواد افزودنی می‌باشد. پس می‌شود نتیجه گرفت که چای خارجی به دلیل رنگ مصنوعی که به آن‌ها افزوده شده زودتر رنگ می‌دهند. به همین سبب بهتر است که مصرف چای ایرانی را جایگزین نوع خارجی کنیم.

طعم دلچسب

یکی از فاکتورهای اصلی برای خرید چای، طعم دلنشین آن است. چای‌های ایرانی غالبا بخاطر عدم استفاده از مواد افزودنی طعم بسیار خوبی داشته و خیلی از افراد هم بخاطر همین ویژگی آن را بیشتر می‌پسندند. این در حالی است که چای خارجی به دلیل وجود افزودنی‌های مصنوعی، در صورت مصرف زیاد طعم تلخ و ناخوشایندی می‌گیرند. پس اگر طعم چای برایتان مهم است از مصرف چای ایرانی غافل نشوید.

 

خوش عطر بودن

قطعا کمتر کسی را می‌توان یافت که عطر خوش چای ایرانی را حس نکرده باشد. شاید برایتان سوال پیش آید که چرا چای‌های ایرانی اینقدر خوش عطر هستند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که دلیل عطر ناب چای ایرانی برخلاف انواع خارجی، طبیعی بودن آن است. در چای‌های خارجی برای خوش عطر کردن از اسانس‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که در صورت مصرف می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. پس پیشنهاد می‌شود که برای لذت بردن از عطر خوش چای حتما نوع ایرانی آن را خریداری کنید.

تنوع بالای محصول

یکی از موضوعات جالب در رابطه با تفاوت چای ایرانی با چای خارجی این است که موقع خرید چای ایرانی با تنوع زیادی از محصولات روبرو هستیم. در واقع این گیاه بر اساس این که در چه منطقه‌ای، در چه فصلی و در چه آب و هوایی کشت می‌شود، انواع مختلفی دارد. از آن جایی هم که در کشورمان طی چهار فصل آب و هوا تغییرات زیادی می‌کند به همین سبب شاهد تنوع بیشتری از این گیاه هستیم. چای بهاره، تابستانه و پاییزه از جمله مدل‌های مختلف چای در ایران به شمار می‌رود که در این بین چای بهاره نسبت به سایر موارد از عطر و طعم بهتری برخوردار می‌باشد. مدل ایرانی این محصول را می‌توان در پنج دسته سرگل، قلم، شکسته، کله مورچه‌ای و ممتاز تقسیم بندی کرد.

خواص متعدد

این روزها افراد به دلایل مختلف خواهان استفاده از محصولات طبیعی و سالم هستند. چای ایرانی به دلیل طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد افزودنی فواید متعددی برای بدن دارد و از همین رو خیلی از افراد از این محصولات برای درمان مشکلات زیادی استفاده می‌کنند. در حالی که استفاده از چای خارجی به دلیل داشتن مواد افزودنی سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

 

شاید برای شما نیز سوال باشد که مگر چای ایرانی چه خواصی دارد که ما از آن بی‌خبر هستیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چای اصیل ایرانی خاصیت آرامبخشی دارد و برای درمان استرس بسیار مفید است. همچنین از این نوشیدنی می‌توان برای کاهش کلسترول، کاهش فشارخون، جلوگیری از ابتلا به دیابت هم استفاده کرد. علاوه بر این مصرف چای می‌تواند منجر به لاغری و کاهش وزن شود و از همین بابت برای کنترل وزن می‌توان از این نوشیدنی بی‌نظیر بهره برد. درمان مشکلات پوستی، کمک به درخشندگی موها و درمان اسهال نیز از جمله دیگر خاصیت‌های مصرف چای به شمار می‌روند.

سخن آخر

چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار بین ایرانی‌هاست و همه افراد به دنبال بهترین مدل‌های این محصول هستند. به همین خاطر امروزه علاوه بر مدل‌های ایرانی، انواع خارجی آن هم در فروشگاه‌ها یافت می‌شود. این مسئله باعث شده که موقع خرید چای، افراد دچار تردید شوند. از همین رو در این مقاله تفاوت چای ایرانی با چای خارجی را به طور مفصل شرح دادیم تا شک و تردید شما در رابطه با خرید چای مرغوب برطرف گردد. به طوری که متوجه شدید که مدل‌های ایرانی از نظر رنگ، عطر، قیمت، تنوع، کیفیت و ماندگاری بیشتری نسبت به انواع خارجی دارند. همچنین درباره تفاوت چای ایرانی با چای خارجی نیز صحبت کردیم بر این مورد تاکید کردیم که انواع ایرانی این گیاه کاملا طبیعی هستند و طی مراحل تولیدشان، هیچ مواد افزودنی و اسانسی در آن‌ها استفاده نمی‌شود. به همین خاطر است که خیلی از افراد خرید چای ایرانی را به مدل‌های خارجی ترجیح داده و از خواص متعدد آن بهره‌مند می‌گردند.

منبع: واجارو بازار محلی آنلاین

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.