چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم (راهنمای کامل)

0

اگر مدال قهرمانی و استقامت را دست ما بدهند، بی‌بروبرگرد به گردن شنبه‌ها می‌اندازیمش! چون آدم‌ها همیشه بار کارهایی را که قرار است انجام دهند روی دوش شنبه بعدی می‌اندازند و کمرش را بیشتر از ۹۰ درجه خم می‌کنند؛ مثلا وقتی دلشان می‌خواهد زبان یاد بگیرند و می‌پرسند چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم، مدام به شنبه بعدی حواله‌اش می‌دهند و فقط درموردش رؤیاپردازی می‌کنند. ما در این مطلب، می‌خواهیم به سؤال چگونه انگلیسی یاد بگیریم پاسخ بدهیم. در انتها نیز یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی همه‌چیزتمام بهتان معرفی می‌کنیم. تا آخر مسیر همراهمان باشید.

قدم‌به‌قدم تا یادگیری کامل زبان انگلیسی

برای تقویت زبان انگلیسی روش‌های متنوعی وجود دارد، از شرکت در کلاس‌های حضوری یا کلاس‌های آنلاین گرفته تا مطالعه کتاب‌‌های آموزشی و یادگیری با اپلیکیشن زبان انگلیسی و…. منتها بهتر است قبل از انتخاب روش یادگیری و دنبال‌کردن سؤال چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم، با مسیر درست تقویت زبان انگلیسی آشنا شوید.

رونیکس

۱. انگیزه‌هایتان برای تقویت زبان انگلیسی را مشخص کنید

در این دنیا هر کس برای خودش هدف‌ها و امیدها و آرزوهایی دارد. شما هم حتما برای رسیدن به نقطه و هدف خاصی می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. بعضی‌ها به مهاجرت فکر می‌کنند و عده‌ای دیگر هم دلشان می‌خواهد کتاب‌های محبوبشان را به زبان اصلی بخوانند یا فیلم‌ را با زبان اصلی تماشا کنند.

شما هم بهتر است به‌محض پرسیدن سؤال‌هایی مثل چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم دنبال انگیزه‌های قوی برای یادگیری هم باشید. خوب فکر کنید و انگیزه‌هایتان را به‌ترتیب در دفترچه بنویسید. بعدها و در طول مسیر تقویت زبان انگلیسی، هرجا کم آوردید یا احساس ناامیدی و خستگی کردید، سراغ این دفترچه می‌آیید و با انگیزه‌هایتان عهد دوباره‌ای می‌بندید!

۲. هدفتان را دقیق و روشن روی کاغذ بیاورید

در مسیر تقویت زبان انگلیسی قرار است به کجا برسید؟ همین که تا حدودی زبان یاد بگیرید و مثلا ماه های سال به انگلیسی را بشناسید و با تعدادی واژه‌های پرکاربرد آشنا شوید برایتان کافی است؟ یا می‌خواهید در آزمون‌های زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل شرکت کنید و نمره خوبی بگیرید؟

هدف شما به شرایط و خواسته‌هایتان بستگی دارد. بهتر است کمی وقت بگذارید و هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی را روی کاغذ بیاورید. این‌طور تکلیفتان با خودتان مشخص‌تر می‌شود و مسیر روبه‌رویتان روشن‌تر و واضح‌تر می‌شود.

۳. بازه زمانی دقیقی برای رسیدن به هدفتان مشخص کنید

در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، اگر برای خودتان بازه‌ای زمانی تعیین کنید، همه کارها و هدف‌هایتان بهتر پیش می‌روند. بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و میزان مطالعه و منابع مطالعه و… را مطابق با همین مدت‌زمان مشخص می‌چینید. بهتر است دقیقا معلوم کنید قرار است چند وقته زبان انگلیسی را یاد بگیرید و به سطح استاندارد موردنظرتان برسید.

در ادامه چند مثال از هدف‌گذاری درست و دقیق را برایتان آورده‌ایم:

  • می‌خواهم ۱ سال دیگر همین موقع در آزمون آیلتس شرکت کنم و نمره حداقل ۷ به دست بیاورم؛
  • باید در بازه زمانی ۶ماهه به سطحی از زبان انگلیسی برسم که بتوانم روزنامه‌های انگلیسی را به‌راحتی بخوانم؛
  • قرار است ۸ ماه دیگر سفر خارجی بروم و باید بتوانم در طول سفر به‌راحتی در زمینه‌های مختلف با انگلیسی‌زبان‌ها صحبت کنم.

البته فراموش نکنید مسیر تقویت زبان انگلیسی مسیری طولانی و پرزحمت است. اگر می‌خواهید در بازه‌های زمانی کوتاه و مثلا کمتر از ۱ سال زبانتان را حسابی تقویت کنید، باید روزی حداقل چند ساعت برای تمرین و یادگیری وقت بگذارید.

۴. از مسیر یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

خیلی‌ها به سؤال چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم پاسخ‌هایی به‌شدت کسل‌کننده و کلیشه‌ای می‌دهند. کتاب‌های خسته‌کننده، کلاس‌های تکراری و بدون انعطاف، و دوره‌های کوتاه‌مدت و فشرده را پیشنهاد می‌دهند. با این کار، تمام انگیزه زبان‌آموزان را از بین می‌برند!

غافل از اینکه اگر می‌خواهید یادگیری موفق و مستمری داشته باشید، باید قبل از هرچیز دنبالۀ علایقتان را بگیرید. موضوع‌ها و روش‌های موردعلاقه‌تان را پیدا کنید و مسیر یادگیری‌تان را بر اساس آنها بچینید. این‌طور همه‌چیز برایتان بهتر و دوست‌داشتنی‌تر پیش می‌رود. مغزتان هم بیشتر و بهتر یاری‌تان می‌کند. درمورد یادگیری زبان انگلیسی همراه با سرگرمی و جذابیت، نقش انواع اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را دست‌کم نگیرید.

۵. یادگیری زبان انگلیسی را به عادتی هرروزه تبدیل کنید

پاسخ‌دادن به سؤال چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم خیلی سخت نیست؛ ولی داشتن برنامه‌ای درست و نیز متعهدماندن به برنامه سخت و زمان‌بر است. بهتر است بدون فکر و دودوتاچهارتاکردن فقط استارت کار را بزنید و یادگیری‌تان را حتی با روزی ۵ دقیقه مطالعه شروع کنید.

اگر بتوانید یادگیری زبان انگلیسی را جزو برنامه هرروزه‌تان قرار دهید، قدم بزرگی برداشته‌اید. همچنین، به‌مرور می‌توانید زمان مطالعه را بیشتر کنید و برنامه‌ای دقیق‌تر برای خودتان بچینید.

۶. به هر ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی به یک اندازه بها بدهید

از خودتان می‌پرسید چگونه انگلیسی را یاد بگیریم؟ ما قبل از هرچیز توصیه می‌کنیم برای یادگیری هر ۴ مهارت زبان انگلیسی برنامه داشته باشید. این‌طور نباشد که فقط روی یک یا دو مهارت متمرکز شوید. ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی شامل نوشتن (Writing)، خواندن (Reading)، شنیدن (Listening) و مکالمه انگلیسی (Speaking) است. این ۴ مهارت مثل زنجیری به‌هم‌متصل باهم ارتباط دارند. اصلا نمی‌توان مرز دقیق و مشخصی بینشان کشید.

توصیه می‌کنیم اگر ابتدای مسیر یادگیری زبان هستید، بیشتر برای تمرین خواندن و شنیدن وقت بگذارید. مهارت مکالمه و نوشتن در طول یادگیری ۲ مهارت دیگر به‌صورت خودکار تقویت می‌شوند و شما را روی غلتک می‌اندازند.

چگونه مکالمه انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه مکالمه انگلیسی را یاد بگیریم؟

تمرکز روی مهارت شنیدن ناخودآگاه به یادگیری مکالمه زبان انگلیسی کمک می‌کند و باعث پیشرفتتان در این زمینه می‌شود. دقیقا مثل کودکی که در محیط فقط به حرف‌ها و مکالمه‌های بزرگ‌ترها گوش می‌دهد، یاد می‌گیرد و کم‌کم شروع به حرف‌زدن می‌کند. منتها چه ترفندهایی به کار ببریم و چگونه مکالمه انگلیسی را یاد بگیریم؟

۱. تا می‌توانید واژه‌ها و عبارت‌ها و اصطلاحات جدید یاد بگیرید

هرچه دایره واژگانی‌تان گسترده‌تر باشد، در مکالمه به مشکل کمتری برمی‌خورید.

۲. با خودتان حرف بزنید و از کلمه‌هایی که روزانه می‌آموزید استفاده کنید

شما می‌توانید موقعیت‌های روزانه، چیزهایی که می‌بینید، حال‌وهوای شخصی‌تان، و کل اتفاق‌های روزمره را برای خودتان به انگلیسی توصیف کنید.

۳. با دوستان و اطرافیان انگلیسی صحبت کنید

می‌پرسید چگونه مکالمه انگلیسی را یاد بگیریم؟ جواب ساده است: با همکلاسی‌ها و دوستان و هر کسی که مثل شما مشغول یادگیری زبان انگلیسی است مکالمه کنید. لازم نیست حتما به سطح خاصی از زبان انگلیسی برسید تا تمرین مکالمه را شروع کنید. از همان سطوح اولیه و با تعداد کلمه‌های محدود، تمرین Speaking را شروع کنید و جدی‌اش بگیرید.

۴. از انواع اپلیکیشن زبان انگلیسی کمک بگیرید

اگر اطرافتان کسی برای تمرین مکالمه وجود ندارد، می‌توانید از امکانات اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید و دنبال پیدا‌کردن یک کاربر برای تمرین مکالمه باشید. کاربران زیادی در اپلیکیشن‌های آموزش زبان به یادگیری مکالمه علاقه دارند و می‌خواهد از بقیه کاربران برای رسیدن به هدفشان کمک بگیرند. شما هم می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید، به فکر تقویت مکالمه زبان انگلیسی‌تان باشید، و به‌طور متقابل در یادگیری زبان انگلیسی به بقیه کاربران کمک کنید.

یک اپلیکیشن آموزشی برای تقویت هر ۴ مهارت زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

برایتان توضیح دادیم راه‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند، ولی بهتر است روشی انتخاب کنید که:

  • بتوانید به عادتی هرروزه تبدیلش کنید؛
  • بتوانید روی هر ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی تمرکز کنید؛
  • بتوانید با استفاده از روش‌های جدید و به‌روز زبان انگلیسی را یاد بگیرید؛
  • بتوانید یادگیری‌ای جذاب و همراه با سرگرمی و دنبال‌کردن موضوع‌های موردعلاقه‌تان داشته باشید.

کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی حسابی مؤثرند؛ ولی این‌گونه نیست که همیشه و همه‌جا در دسترس باشند. ممکن است نتوانید برای مطالعه هرروزه برنامه بریزید. به‌علاوه، یافتن کتاب‌های مناسب برای تقویت هر ۴ مهارت زبان انگلیسی کار راحتی نیست و یادگیری‌تان را دچار مشکل می‌کند. کلاس‌های آموزش زبان نیز گزینه‌های خوبی برای تقویت زبان انگلیسی هستند؛ اما هزینه زیاد، انعطاف کم، و هرروزه‌نبودن مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آورند.

یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی مثل زبانشناس می‌تواند تمام این مشکلات را حل کند و مسیر جدیدی پیش پایتان بگذارد. شما می‌توانید به داستان‌ها، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، رمان‌ها، کتاب‌های آموزشی به‌روز، ویدئوهای آموزشی استادان برتر زبان، و همین‌طور بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی در زبانشناس دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، با توجه به موضوع‌ها و زمینه‌های موردعلاقه‌تان، مسیر آموزشتان را مشخص کنید.

زبانشناس در اولین قدم روی مهارت خواندن و شنیدنتان به‌طور ویژه کار می‌کند و قدم‌‌به‌قدم تا یادگیری کامل هر ۴ مهارت همراهتان می‌آید. جعبه لایتنر زبانشناس نیز به بهترین شکل روی مهارت واژگانی‌تان کار می‌کند و کلمه‌ها را برای همیشه به حافظه بلند مدتتان می‌فرستد.

اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید، به سؤالات زبانشناس پاسخ دهید تا سطح زبان انگلیسی‌تان مشخص شود، و در مرحله بعدی و با توجه به امکانات مختلف اپلیکیشن راهبرد مناسبی برای یادگیری‌تان بچینید. کافی است چند وقت به‌طور مرتب از اپلیکیشن زبانشناس استفاده کنید تا سؤال چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم دیگر برایتان مبهم و پیچیده نباشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.