فیلم های پاییزی؛ ۱۰ فیلم جذاب و خاطره‌انگیز

3

تماشای فیلم یکی از سرگرمی‌های خوب در فصل پاییز است. فصلی که در آن تکاپو و تلاش از نو شروع می‌شود. بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و در واقع شروع دغدغه‌های جدید باعث می‌شود که روزهای پرکار و پرفعالیتی را در فصل پاییز بگذرانیم. برای همین انتخاب یک فیلم برای تماشاکردن و سرگرمی در شب‌های پاییزی برای بسیاری حذاب است. از طرفی انتخاب فیلم مناسب فضای این فصل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با ۱۰ فیلم پرط‌رف‌دار آشنا کنیم که از بهترین فیلم های پاییزی هستند. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱۰. روستا (The Village)

روستا (The Village) از فیلم های پاییزی

رونیکس
کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی
سال تولید:
۲۰۰۴
ژانر: درام، رمزآلود
کارگردان: M. Night Shyamalan
بازیگران اصلی: Sigourney Weaver, William Hurt, Joaquin Phoenix
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۵ از ۱۰

درباره فیلم روستا

اگر دنبال فیلمی هیجان‌انگیز برای عصری پاییزی هستید، این فیلم را انتخاب کنید! مردم این فیلم در روستایی نفرین‌شده زندگی می‌کنند و حق ندارند از آن خارج شوند وگرنه هیولا به آنها حمله می‌کند. در این میان زندگی معشوق یکی از اهالی نابینا به‌ خطر می‌افتد. آیا این عاشق‌پیشه نابینا برای نجات جان معشوقش خطر می‌کند که از روستا خارج شود؟

این فیلم شما را کاملا در دنیای خود غرق می‌کند و لحظات خوبی برای شما می‌سازد. نماهای پاییزی جنگل، فضای فیلم و داستانش ذهن مخاطب را به دنیایی فانتزی می‌برد و خستگی روز را از تن مخاطب بیرون می‌کند.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

فیلم خوبی بود و از دیدن آن لذت بردم. دوست دارم باز هم بنشینم و با دقت تمام صحنه‌هایش را تماشا کنم.

۹. لبخند مونالیزا (Mona Lisa Smile)

لبخند مونالیزا یک فیلم مناسب برای روزهای پاییز

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی
سال تولید:
۲۰۰۳
ژانر: درام
کارگردان: مایک نیوِل
بازیگران اصلی: جولیا رابرتز، جولیا استایلز، مگی جیلنهال، کرستن دانست
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۷ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۵ از ۱۰

درباره فیلم لبخند مونالیزا

فیلم داستان استادی است که به‌تازگی به کالج معتبر دخترانه وسلی پیوسته است. این استاد پیشرو علاوه بر اینکه آموخته‌های دانشجویانش را در رشته هنر به چالش می‌کشد، درباره هدف آنها از تحصیل و برنامه زندگی‌شان پس از پایان کالج هم به آنها تلنگر می‌زند.

نماهای فیلم پر است از زرد و سرخ پاییزی با جلوه‌های افسونگر دهه‌پنجاهی که احتمالا به‌سادگی شما را به سال‌های دانشجویی می‌برد و همین آن را به یکی از فیلم های پاییزی جذاب تبدیل می‌کند.

۸. داستان عشق (Love Story)

فیلم داستان عشق

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی
سال تولید:
۱۹۷۰
ژانر: درام، رمانتیک
کارگردان: آرتور هیلر
بازیگران اصلی: Ali MacGraw, Ryan O’Neal, John Marley
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۶٫۹ از ۱۰

درباره فیلم داستان عشق

دو جوان در روزهای پاییزی کالج عاشق هم می‌شوند، ولی اختلاف طبقاتی شدیدشان مانع از وصلت آنها می‌شود. اهداف، موقعیت، سبک زندگی و خانواده‌های این دو جوان کاملا با هم تناقض دارند، اما مسئله این است که آنها عاشق هم هستند.

علاوه‌ بر مشکلاتی که این دو جوان دارند، مخالفت والدین ثروتمند هم بسیار شدید است و مرتب ثروتشان را به رخ می‌کشند. آنها دوست ندارند فرزندشان با کسی ازدواج کند که سطح مالی پایین‌تری دارد. این فیلم بسیار زیباست و می‌تواند فیلم پاییزی خوبی باشد که از تماشایش لذت می‌برید. داستان آن عاشقانه و آرام است و تنش‌های یک روز پرکار پاییزی را از ذهن شما خارج خواهد کرد.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

این فیلم آن‌قدر عشق را زیبا و جذاب تصویر می‌کند که انگار راه عاشقی را به ما می‌آموزد. از دیدنش لذت بردم و به همه پیشنهاد می‌کنم آن را ببینند.

۷. هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها (Planes, Trains & Automobiles)

هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها (Planes, Trains & Automobiles) از فیلم های پاییزی

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی
سال تولید:
۱۹۸۷
ژانر: کمدی، درام
کارگردان: John Hughes
بازیگران اصلی: Steve Martin, John Candy, Laila Robins
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۶ از ۱۰

درباره فیلم هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها

این فیلم ماجرای مردی را روایت می‌کند که از خانه دور است و می‌خواهد برای جشن شکرگزاری به خانه برگردد، اما به‌علت طوفان پروازش لغو می‌شود و باید به فکر راه‌های دیگری باشد.

مرد بسیار مضطرب و نگران است تا اینکه با کلاهبرداری حرفه‌ای آشنا می‌شود. دیدن تلاش مرد برای رسیدن به خانه‌اش و تلاش کلاهبردار برای اغفال مردم ماجراهایی کمدی و جذابی را ایجاد می‌کند. داستان فیلم در حال و هوای ماه‌هایی از سال رخ می‌دهد که پاییز در ذهن مخاطب تداعی می‌شود و همین می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب این فیلم کمدی جذاب باشد.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

فیلمی فوق‌العاده خنده‌دار و جذاب با ماجراهایی غیرقابل‌پیش‌بینی، کارگردانی عالی، بازی عالی که تماشایش لذتی وصف‌نشدنی دارد! به شما هم توصیه می‌کنم این فیلم جذاب را ببینید.

۶. راشمور (Rushmore)

راشمور (Rushmore) از فیلم های پاییزی

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی، اسپانیایی، لاتین، فرانسوی
سال تولید:
۱۹۹۸
ژانر: کمدی، درام، رمانتیک
کارگردان: Wes Anderson
بازیگران اصلی: Jason Schwartzman, Bill Murray, Olivia Williams
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۷ از ۱۰

درباره فیلم راشمور

پاییز فصل مدرسه است! نوجوانی در مدرسه روزگار پرتنشی را سپری می‌کند و مدام درگیر کارهای حاشیه‌ای است و کمتر به درس توجه می‌کند تا اینکه به مرز اخراج می‌رسد. در همین اوضاع عاشق هم می‌شود. البته عاشق‌شدنش هم پردردسر است، چون رقیبش اصلا اهل کوتاه‌آمدن نیست.

این فیلم برای سرگرم‌کردن مخاطب روایتی عاشقانه و جذاب را ارائه می‌دهد. به عنوان یک فیلم عاشقانه از دیدنش لذت خواهید برد. خصوصاً که فضای آن یادآور شروع مدرسه و فعالیت‌های پاییزی است.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

من این فیلم را دو بار دیدم و بار دوم خیلی بهتر درکش کردم و بیشتر لذت بردم. باید با دقت ماجرا را دنبال کنید، چون هر سکانس آن حرفی برای گفتن دارد.

۵. زنان کوچک (Little Women)

زنان کوچک (Little Women) از فیلم های پاییزی

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی، فرانسوی
سال تولید:
۲۰۱۹
ژانر: درام، رمانتیک
کارگردان: Greta Gerwig
بازیگران اصلی: Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

درباره فیلم زنان کوچک

در سال‌های پس از جنگ داخلی، جو مارچ در شهر نیویورک به‌عنوان نویسنده زندگی می‌کند، در حالی که خواهرش امی مارچ در پاریس نقاشی می‌خواند. امی با تئودو لارنس برخورد می‌کند که قبلا قرار بود با هم ازدواج کنند و ماجرای جدیدی بین آنها رخ می‌دهد. مگ مارچ، فرزند ارشد خانواده، هم با یک معلم ازدواج کرده است. هرکس پی زندگی خودش است. ماجرا ساده و آرام پیش می‌رود تا اینکه خواهر کوچک‌تر به بیماری سختی مبتلا می‌شود…

نسخه گرتا گرویگ از زنان کوچک با طراحی صحنه و لباس ویژه‌اش، بیش از فیلم‌های دیگر رنگ و بوی پاییزی دارد. داستان قوی این فیلم خستگی را از روح مخاطب می‌گیرد و او را در فضایی متفاوت غرق می‌کند.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

فیلمی که هم زیبا ساخته شده و هم داستان زیبایی دارد. حتی اگر قبلا این فیلم را دیده‌اید، باز هم ببینید و بیشتر از آن یاد بگیرید.

۴. تایتان‌ها را به خاطر داشته باش (Remember the Titans)

تایتنز را به یاد آور (Remember the Titans) از فیلم های پاییزی

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی
سال تولید:
۲۰۰۰
ژانر: زندگینامه، درام، ورزشی
کارگردان: Boaz Yakin
بازیگران اصلی: Denzel Washington, Will Patton, Wood Harris
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

درباره فیلم تایتان‌ها را به خاطر داشته باش

این فیلم ورزشی جذاب واقعیت‌های اجتماعی مهمی را در خود پنهان کرده است و ماجرای ورزش بچه‌های دبیرستانی را روایت می‌کند، در حالی که مفاهیمی مانند اتحاد و کنارهم‌بودن را باید در تشکیل این تیم و نحوه‌ مربی‌گری مربی سیاه‌پوست و محبوب جست‌وجو کنیم.

این فیلم می‌تواند تأثیر بسزایی بر لحظات عصر پاییزی شما داشته باشد و آن‌قدر حالتان را بهتر کند که تا چند روز نتوانید فکرش را از سرتان خارج کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به تماشای این فیلم بنشینید، چون فیلمی پر از تلاش و تکاپوست که می‌تواند انگیزه شما را برای مواجه مشکلات بیشتر و بیشتر کند.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

این فیلم ماجرای عجیب و تکان‌دهنده یک تیم فوتبال است. من می‌دانم «سیاه‌ها» و «سفیدها» اصطلاحاتی منسوخ‌شده‌اند، اما باید این فیلم را دید تا مفاهیم انسانی را بیش از پیش حس کرد و با آنها زیست.

۳. گونیز (The Goonies)

گونیز (The Goonies)

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی
سال تولید:
۱۹۸۵
ژانر: ماجراجویی، کمدی، خانوادگی
کارگردان: Richard Donner
بازیگران اصلی: Sean Astin, Josh Brolin, Jeff Cohen
مدت‌زمان: ١ ساعت و ۵۴ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۸ از ۱۰

درباره فیلم گونیز

مایکی و دوستانش همیشه می‌خواستند به ماجراجویی بروند تا اینکه شبی در اتاق زیرشیروانی مایکی نقشه‌ای قدیمی پیدا می‌کنند که انگار نقشه گنج است. با به میان آمدن پای خانواده‌ای تبهکار که آنها هم به دنبال گنج هستند، بچه‌ها به مخمصه‌ای وحشتناک می‌افتند.

پاییز میل ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها را در خیلی از ما زنده می‌کند، چیزی که شخصیت‌های این فیلم به‌دنبالش هستند. این فیلم پاییزی با داستان گیرا و پرهیجانش شما را در خود غرق خواهد کرد. فضای کودکانه آن هم باعث می‌شود که روز کاری بعدتان را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

ماجراجویی بسیار سرگرم‌کننده، خنده‌دار، ساده و قدیمی. این فیلم همچنان در صدر است، فوق‌العاده ساخته شده، به‌خوبی بازی شده و یکی از آن فیلم‌هایی است که هرگز از دیدنش پشیمان نخواهید شد!

۲. چاقوکشی (Knives Out)

چاقوکشی (Knives Out) از فیلم های پاییزی

کشور: آمریکا
زبان:
اسپانیایی، هندی، انگلیسی
سال تولید:
۲۰۱۹
ژانر: کمدی، جنایی، درام
کارگردان: Rian Johnson
بازیگران اصلی: Daniel Craig, Chris Evans, Ana de Armas
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۷٫۹ از ۱۰

درباره فیلم چاقوکشی

هنگامی که جسد هارلان ترومبی، رمان‌نویس جنایی مشهور، در املاکش پیدا می‌شود، کارآگاه کنجکاو و بداخلاق برای تحقیق و بررسی استخدام می‌شود. بلان افراد مختلف را وارد تحقیقاتش می‌کند و همه را پای میز محاکمه می‌کشد تا حقیقت مرگ نابهنگام هارلن را کشف کند.

این فیلم با مناظر رنگارنگ پاییزی، بسیار رمزآلود و زیباست و مخاطب را کاملا با خود همراه می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را در فهرست فیلم‌هایی قرار بدهید که می‌توانید در پاییز ببینید و از تماشایش لذت ببرید.

نظر یکی از کاربران سایت IMDb درباره این فیلم را بخوانیم:

فیلمی پرستاره و ناب و جذاب! با بهترین بازی و فضایی فراموش‌ناشدنی روبه‌رو خواهید شد. تماشای این فیلم را به شما توصیه می‌کنم.

۱. انجمن شاعران مرده (Dead Poets Society)

فیلم انجمن شاعران مرده

کشور: آمریکا
زبان:
انگلیسی
سال تولید:
۱۹۸۹
ژانر: کمدی، کمدی، درام
کارگردان: پیتر ویِر
بازیگران اصلی: رابین ویلیامز، اتان هاوک، رابرت شین لنارد
مدت‌زمان: ۲ ساعت و ۸ دقیقه
امتیاز IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

درباره فیلم انجمن شاعران مرده

اگر پاییز برایتان یادآور حس نوستالژیک شروع مدرسه است، بی‌شک از تماشای این فیلم لذت می‌برید. انجمن شاعران مرده داستان معلمی پرحاشیه اما الهام‌بخش است که تأثیری عمیق بر زندگی دانش‌آموزان می‌گذارد.

یکی از کاربران IMDb درباره این فیلم می‌گوید:

شاید کلیشه‌ای باشد، اما انجمن شاعران مرده شاهکاری سینمایی است. می‌توانم دوباره و دوباره آن را تماشا کنم و هر بار معنای جدیدی در آن پیدا کنم.

شما بگویید

در این مقاله شما را با ۱۰ فیلم از فیلم های پاییزی آشنا کردیم. نظر شما درباره فیلم‌های معرفی‌شده در این مقاله چیست؟ کدام‌یک از فیلم‌های پیشنهادی ما را دیده‌اید؟ می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» نظرات خود را به ما و مخاطبان «چطور» بگویید. اگر فیلم خوب دیگری هم سراغ دارید که برای فصل پاییز مناسب می‌دانید، معرفی کنید.


در ادامه بخوانید: بهترین فیلم های مریل استریپ، پرافتخارترین بازیگر زن هالیوود
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع countryliving marieclaire
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. نگین می‌گوید

    وقتی سالی هری را ملاقات می کند.

    1. شراره رحیمی می‌گوید

      سپاس که این فیلم رو معرفی کردی نگین عزیز.

  2. حسین می‌گوید

    فیلم هری پاتر