اقامت ملکی در ترکیه؛ چگونه اقامت دائم بگیریم؟

0

اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک یکی از راحت ترین راه های اقامت در این کشور است. سال هاست که بسیاری از مردم برای دریافت اقامت و سرمایه گذاری اقدام به خرید ملک در این کشور می کنند. با توجه به شرایط زندگی خوب و بستر مناسب سرمایه گذاری در ترکیه شهروندان ایرانی زیادی اقدام به خرید ملک در این کشور کرده اند.

چرا کشور ترکیه

چرا اقامت ترکیه نه؟ کشوری که از نظر مجامع بین المللی بسیار با اهمیت است و با داشتن اقامت و شهروندی در این کشور تغییر قابل ملاحظه ای در شرایط خود و در کشورهای اروپایی و آمریکایی مشاهده خواهید کرد. اقامت ترکیه مزایای بسیار زیادی دارد و شما با داشتن این اقامت راحت تر می توانید به کشورهای اروپایی مهاجرت کنید. بخشی از این کشور در اروپا و بخشی از آن در آسیا قرار دارد و فرهنگ آن با بسیاری از کشورها خصوصا کشور ما نزدیک است. همچنین شرایط زندگی و شرایط اقتصادی مناسبی دارد. اغلب افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند از شرایط زندگی خود رضایت کامل دارند.

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار میان ایرانی ها می باشد. اماکن دیدنی، سواحل زیبا، تفریحات جذاب و موقعیت جغرافیایی آن تجربه یک سفر اروپایی لذت بخش را میسر کرده است. قبل از مهاجرت به ترکیه بهتر است یکبار به این کشور سفر کنید تا شرایط زندگی در آنجا را خودتان از نزدیک ملاحظه کنید. اگر اهل گردشگری هستید یا می خواهید قبل از مهاجرت بیشتر با این کشور آشنا شوید تور استانبول سایت لحظه را از دست ندهید.

رونیکس

قانون ترکیه برای خریدارن مسکن

قبل از سال 2020 با خرید ملکی به ارزش کمتر از 250 هزار دلار اخذ اقامت یکساله ممکن بود. اما در قانون جدید ترکیه با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار میتوان صاحب اقامت دائمی ترکیه شد. کشور ترکیه شباهت فرهنگی و اقلیمی بسیار زیادی با ایران دارد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک درترکیه و دریافت پاسپورت صفر تا صد

مطابق با به روز ترین قوانین ترکیه با خرید ملکی (خانه، آپارتمان، زمین و…) به ارزش 250000 دلار آمریکا می توانید جهت دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه درخواست دهید. برای اخذ تابعیت ترکیه باید ملک را تا سه سال نگه دارید و بلافاصله آن را نفروشید. خرید ملک در ترکیه قوانین مخصوص خود را دارد به عنوان مثال کشور ترکیه به افرادی اجازه خرید ملک را میدهد که مجاز به خرید ملک در کشور آنها نیز باشد. کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تمامی شهروندان ایرانـــی قادر به خرید ملک در ترکیه هستند.

نکته جالب توجه این که اشخاصی که بتوانند ملکی به ارزش 500 هزار دلار در این کشور معامله کنند نیاز به نگه داری ملک به مدت سه سال را ندارند و به راحتی می توانند تابعیت و اقامت ترکیه را دریافت کنند. بعد از خرید ملک و پس از تکمیل مدارک تان با مراجعه به اداره ثبت اسناد رسمی ترکیه (نوتر) ملک معامله می شود. بعد از خرید ملک باید به ادره مهاجرت کشور ترکیه مراجعه کرده و نوبت دریافت کنید تا به سوالات مصاحبه پاسخ دهید. بعد از گذشت یک ماه کارت اقامت دائم کشو ترکیه شما آماده می شود. مهمترین مسئله که در این خصوص وجود دارد این است که باید ملک را به مدت سه سال نگه دارید.

اگر هم 250 هزار دلار نداشته باشید با 60 هزار دلار هم می توان اقامت توریستی ترکیه را بدست آورد. نکته ای که وجود دارد نمی توانید با این اقامت کار کنید! زیرا مجوز کار به شما تعلق نمی گیرد. از دیگر قوانین مربوط به اخذ اقامت از طریق خرید خانه باید به این نکته نیز اشاره کرد که اگر با مجوز تحصیلی هر چند سال مقیم ترکیه باشید جز سال های اقامت شما محسوب نمی شود.

قیمت خانه در ترکیه

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران به توجه به کاهش قیمت لیر بسیار مناسب تر شده است. باید در نظر داشته باشید قیمت خانه در محله های متوسط تهران نیز به همین مقدار می باشد و با همین مقدار می توانی یک خانه خوب در ترکیه داشته باشید و اقامت و پاسپورت ترکیه را نیز داشته باشید. و شرایط کار و زندگی را در این کشور داشته باشید.

آیا با خرید یک ملک میتوان به اعضای تمامی افراد خانواده اقامت ترکیه گرفت؟

بله با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار میتوان برای خود همسر و فرزندان زیر 18 سال اقامت دریافت کرد. اگر فرزند بلای 18 سال دارید باید او را نیز شریک در سند خانه کنید تا اقامت به او نیز تعلق بگیرد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

با توجه رشد اقتصاد ترکیه بسیاری از افراد علاوه بر اقامت توریستی در کشور ترکیه نسبت به سرمایه گذاری نیز اقداماتی انجام داده اند. بسیاری از افراد در بخش املاک و گردشگری و ساخت و ساز نیز اقدام به سرمایه گذاری می کنند. قیمت ملک و زمین در ترکیه در مقایسه با تورم ایران وضع بهتری دارد.

شرط عجیب دولت ترکیه برای سرمایه گذاران ایرانی سال 2022

مطابق تصمیم جدید دولت ترکیه، ایرانی هایی که در کشور ترکیه ملک خریداری کرده اند فقط می توانند آن را به سازمان هایی که خود دولت ترکیه مشخص کرده است بفروشند. اظهارات جدید آن است که این یازمان ها املاک ایرانی را با قیمت پایین تر به فروش می رسانند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.