10 راهکار برای افزایش فروش کافه و کافی شاپ

1

آیا می‌دانید چه راه‌هایی برای افزایش فروش کافی شاپ وجود دارد؟ آیا تاکنون برای افزایش فروش کافه خود‌ ایده نو و قابل قبولی را امتحان کرده‌اید؟
در کل می‌توان گفت که هیچ ترفند جادویی یا دستورالعمل کاملی برای افزایش فروش کافی شاپ وجود ندارد. با این حال، می‌توانید یک استراتژی مناسب برای افزایش فروش کافه خود طراحی نمایید. صنعت کافی شاپ کاملاً رقابتی است در واقع می‌توان گفت که این صنعت یک تجارت پررونق جهانیست. در سال‌های اخیر میلیون‌ها کافی شاپ در سرتاسر جهان دایر شده است که هر کدام مشتریان خاص خود را دارند. بنابراین اداره یک کافی شاپ سودآور و موفق اغلب یک چالش محسوب می‌شود؛ احتمالاً از خود می‌پرسید که دلیل آن چیست؟ چه چیزی بر افزایش سود کافه تأثیرگذار است؟
هزینه‌های بالای نیروی کار و تجهیزات، هزینه‌های ملک و تبلیغات و… مدیریت کافی شاپ‌ها را دشوار کرده است. اگر یک کافه به درستی مدیریت شود می‌تواند به راحتی در زمان کم به سودآوری بالا برسد یا اگر بد مدیریت شود بسیار زیان‌آور خواهد بود. با این حال، این سؤال برای صاحبان کافی شاپ‌ها ایجاد می‌شود که چگونه می‌توان مشتری‌های جدیدی را به کافی شاپ جذب کرد؟ و بهترین روش جهت افزایش فروش کافه و به دنبال آن افزایش سود کافه چیست؟ ما در این مقاله چند‌ ایده جهت افزایش فروش کافی شاپ را برای شما مطرح خواهیم کرد تا به شما کمک کند که مشتریان جدیدی را وارد کافه خود کنید.

1- توجه ویژه به دکوراسیون کافی شاپ داشته باشید

یکی از راه‌های افزایش فروش کافی شاپ اهمیت به دکوراسیون کافی شاپ می‌باشد. وقتی یک مشتری وارد کافی شاپ می‌شود، اولین چیزی که او را جذب می‌کند دکور و ظاهر بصری کافی شاپ است. حتی نوع در ورودی کافه و نمای خارجی آن هم تأثیر به سزایی در جذب مشتری و افزایش سود کافه دارد. همیشه سعی کنید دکور کافی شاپ را طوری انتخاب کنید که با نوع منوی شما همخوانی داشته باشد. حتی تابلو‌هایی که روی دیوار کافه‌تان آویزان می‌کنید هم باید کاملاً با یکدیگر هارمونی داشته باشند. سعی کنید از صندلی‌های استاندارد و شیک استفاده کنید و آن‌ها را به گونه‌ای چیدمان کنید که مشتری بتواند به راحتی جابه‌جا شود و احساس ناراحتی نکند.

رونیکس

 

2- سیستم صوتی حرفه‌ای نصب کنید

بعد از انتخاب نوع دکوراسیون کافه که جنبه‌ی بصری دارد یکی از راه‌های افزایش فروش کافی شاپ پخش صدای خوب در محیط کافی شاپ است که در جذب مشتری بسیار مؤثر است. اگر سیستم صوتی شما مناسب نباشد و صدا با ولوم بالا پخش شود یا دارای نویز زیاد باشد ممکن است مشتریان کافه‌تان در همان ابتدای ورود، کافی شاپ را ترک کنند. بنابراین سعی کنید بهترین و استاندارترین تجهیزات صوتی را برای کسب و کار خود خریداری کنید و از آن‌ها به درستی استفاده نمایید.

3- منوی خود را به روز کنید

سعی کنید برای افزایش فروش کافی شاپ منوی کافه خود را به‌روز کنید؛ اگر مدام نوشیدنی‌ها، کیک‌ها و شیرینی‌های تکراری و قدیمی در منوی شما قرار گیرد مشتری دیگر انگیزه‌ای برای ورود به کافه شما نخواهد داشت. شاید بگویید که شما در کافه خود فقط بر روی شیرینی و نوشیدنی خاصی تأکید دارید، این درست است اما مشتریانِ دائمی کافی شاپ شما نیز به تنوع نیاز دارند. پس سعی کنید در منوی خود به فکر دمنوش‌های فصلی باشید و یا چایی‌های مختلف با طعم‌های متفاوت سرو کنید تا مشتری ترغیب شود برای خوردن نوشیدنی‌های جدید بیشتر از قبل به کافی شاپ شما سر بزند. این کار باعث افزایش فروش و سود کافه شما می‌شود.

4- در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

یکی از بهترین روش‌ها جهت افزایش فروش کافی شاپ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. این روز‌ها اکثر افراد، چه برای سرگرمی، چه برای آموزش و چه برای تجارت به نوعی در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و… حضور دارند. بنابراین باید همگام با پیشرفت تکنولوژی و راه کسب درآمد، به‌روز و فعال باشید، و در این شبکه‌ها برای کسب و کار خود حساب‌های کاری و تبلیغاتی ایجاد کنید. سعی کنید هر روز از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های قابل سرو در کافی شاپتان عکس بگیرید و در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارید.

 

5- از بلاگرهای غذا دعوت کنید

این روزها افراد زیادی به عنوان بلاگر غذا یا اینفلوئنسر در فضای مجازی مشغول به کار هستند که به راحتی می‌توانند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. شما برای افزایش فروش کافی‌شاپ، بر اساس بودجه خود یک یا چند نفر از این بلاگرها را دعوت کنید تا کافه شما را در پیج خود تبلیغ کنند.

6- مشتریان را به یک نوشیدنی رایگان مهمان کنید

همه‌ی افراد غذا‌ها و نوشیدنی‌های رایگان را دوست دارند. حتی اگر یک بطری آب معدنی باشد. بنابراین، نیازی به گفتن نیست که ارائه یک نمونه رایگان تا چه اندازه می‌تواند بر افزایش فروش کافی‌شاپ شما تأثیر‌گذار باشد. همیشه سعی کنید قبل از سرو نوشیدنی یا اسنک اصلی، یا حتی در کنار سرو آن، نمونه‌ای رایگان را به مشتری ارائه دهید. مطمئن باشید که این کار باعث می‌شود که افراد زیادی جذب کافی شاپ شما گردند.

7- برای وفادارسازی مشتریان، باشگاه مشتریان راه اندازی کنید

یکی از تکنیک‌هایی که برندهای بزرگ دنیا برای افزایش فروش استفاده می‌کنند، وفادارسازی مشتریان است. وفاداری مشتری به این معناست که مشتریان به دلیل تجربیات ‌لذت‌بخش و چشمگیری که از کافی شاپ شما دارند، مجددا برای خریدهای بعدی به کافه شما مراجعه کنند. راه‌های زیادی برای افزایش وفاداری مشتریان کافه وجود دارد اما مهمترین ابزار، باشگاه مشتریان است. یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان به شما این امکان را می‌دهد تا روز تولد مشتریان‌تان آن‌ها را سورپرایز کرده و با یک پیامک حاوی کد تخفیف، آن‌ها را به کافه خود بیاورید. و یا به‌ازای تعداد یا مبلغ مشخصی از خرید، نوع مشتری را از نقره‌ای به طلایی بهبود داده و خدمات بهتری به مشتریان طلایی ارائه دهید. این ایده‌ها و ده‌ها ایده‌ی جذاب دیگر در صورتی قابل اجراست که شما از سیستم‌های مدرن و یکپارچه مدیریت کافی‌شاپ استفاده کنید. برای مثال نرم افزار کافی شاپ باران، علاوه بر مدیریت فروش و حسابداری، به ماژول باشگاه مشتریان متصل می‌گردد، و همچنین محصولات شما را به صورت مستقیم روی سایت قرارداده و سفارش‌های آنلاین را مدیریت می‌کند.

8- پیک بیرون‌بر اضافه کنید

داشتن پیک بیرون بر برای آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها امری عادی تلقی می‌شود، اما خیلی از صاحبان کافی شاپ برای افزایش سود کافه و افزایش فروش کافه خود هنوز اقدامی جهت فروش بیرون‌بر نکرده‌اند. بسیاری از افراد دوست دارند در محیط کار یا منزل خود نوشیدنی و یا خوراکی مورد علاقه خود را سرو کنند. شما با فراهم کردن پیک بیرون بر به راحتی می‌توانید این مشتریان را جهت افزایش فروش کافی‌شاپ خود جذب کنید. البته فراموش نکنید که رساندن قهوه داغ به مقصد کار آسانی نیست و نیاز به ایده‌پردازی و هزینه دارد.

9- سایت فروشگاهی بسازید و آنلاین بفروشید

بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا هستند که بیشتر کار‌های اداری، خرید‌ها و حتی کار‌های شخصی خود را توسط تلفن‌های همراه و یا در پشت صفحه لپ‌تاپ انجام می‌دهند. شما با ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای برای کافی شاپ خود نه تنها بسیاری از هزینه‌های جاری خود را کاهش می‌دهید بلکه با کمی خلاقیت به راحتی می‌توانید مشتریان زیادی را به شکل اینترنتی جذب کافه خود کنید و حتی محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. در طراحی سایت، توجه به نکاتی همچون ظاهر زیبا و کاربرپسند، UX خوب، معرفی سایت به گوگل و بهبود سئو، رسپانسیو بودن و… حائز اهمیت است.

10- منو را به‌صرفه قیمت‌گذاری کنید

شما با مقرون به صرفه کردن منوی کافی شاپ، به راحتی می‌توانید مشتریان زیادی را از راه دور و نزدیک جذب کافه‌تان کنید. البته این بدان معنی نیست که کیفیت یا کمیت نوشیدنی و خوراکی‌های خود را کم کنید و یا خدمات کمتری را ارائه دهید. بلکه برای جذب مشتری و افزایش سود کافه باید در عین حال که منوی با کیفیت و استانداردی را سرو می‌کنید و خدمات مناسبی را ارائه می‌دهید، مقداری از قیمت آن‌ها را نیز کاهش دهید. تا مشتری با یک بار مراجعه به کافه شما جزء مشتریان همیشگی و ثابت شما گردد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. مجتبی می‌گوید

    خیلی خوبه که به نکته مکانیزه شدن فروش اشاره کردین. توی این دنیای مدرن بدون استفاده از تکنولوژی و نرم افزار های تخصصی حوزه کافی شاپ واقعا نمیشه خیلی از این راهکارها رو پیاده سازی کرد.