علائم عفونت پس از کشیدن دندان کدامند؟

0

عفونت استخوان پس از کشیدن دندان یک مشکل نادر ولی در صورت بروز، بسیار خطرناک است. در صورت عدم توجه به علائم این عفونت و به تعویق انداختن درمان آن، بیمار ممکن است دچار مشکلی به نام سپسیس شود. سپسیس یک عفونت ناشی از هر چیزی مانند (ویروس، باکتری، قارچ) است که وارد جریان خون می شود و می تواند جریان خون ورودی به اندام های حیاتی در بدن شما را مختل کند. در این مقاله درباره بروز عفونت پس از کشیدن دندان، علائم آن و نحوه درمانش مطالبی خواهید خواند. اگر به تازگی دندان خود را کشیده اید این مقاله را بخوانید.

درمان سریع عفونت دندان بعد از کشیدن دندان چیست؟

همانطور که عفونت سپسیس بدتر می شود، مشکلات متعددی بر جای می گذارد. مثلا می تواند بر تنفس شما و سطح اکسیژن در سراسر بدن شما تأثیر بگذارد، می تواند باعث کم آبی بدن شود و حتی می تواند منجر به پریشانی ذهنی و عاطفی شود. اگر پس از جراحی نگران علائم عفونت دندان هستید، لطفاً با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا توسط او هرچه زودتر ویزیت شوید.

رونیکس

اگر پس از کشیدن دندان مشکوک به عفونت استخوان هستید، بهتر است فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. زیرا هر چه مدت طولانی تری عفونت استخوان درمان نشود، خطر سپسیس بیشتر افزایش می یابد. شستشوی دهان با آب نمک می تواند به کاهش درد در زمانی که منتظر یک قرار ملاقات هستید کمک کند. دندانپزشک شما پس از ویزیت و اطمینان از بروز عفونت دندان شما، در صورت امکان عفونت را تخلیه می کند تا روند بهبودی را تسریع ببخشد و سپس آنتی بیوتیک های قوی برایتان تجویز می کند.

آیا حفره خشک پس از کشیدن دندان، همان عفونت دندان است؟

پس از کشیدن دندان جای آن، خالی می ماند و اصطلاحا گفته می شود که حفره ایجاد شده است. این حفره به دنبال خونریزی بعد از کشیدن و صد البته بعد از ایجاد لخته، به مرور زمان پر شده و با استخوان سازی، کاملاً مسطح می شود. با این حال در صورت عدم تشکیل لخته خون یا جابجایی آن، وضعیت دردناکی به نام حفره خشک ایجاد می شود که در آن استخوان در معرض هوا قرار دارد. این حفره خشک هنوز عفونی نشده ولی درمان آن کمی طول خواهد کشید و ممکن است افراد فکر کنند جای دندانشان عفونت کرده است. در صورتی که درمان آن به تعویق بی افتد دچار عفونت می شود.

عفونت دندان کشیده شده دقیقا چگونه ایجاد می شود؟

حفره خشک عفونی پس از کشیدن دندان داستان متفاوتی است. علت این عفونت اغلب باکتری‌هایی هستند که در طی یک یا دو روز پس از کشیدن دندان، در خط لثه، اطراف حفره یا داخل آن در حال فعالیت هستند و باعث تورم و قرمزی می‌شوند.

علائم عفونت بعد از کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) چیست؟

پس از کشیده شدن دندان اگر با عفونت مواجه شده باشید علائم خاصی را تجربه می کنید که با تشخیص به موقع آن ها می توانید فوری به دندانپزشک مراجعه کرده و به درمان عفونت کمک کنید. برخی از مهمترین علائم عفونت پس از کشیدن دندان عبارتند از:

  • بوی بد دهان که پس از مسواک زدن از بین نمی رود
  • طعم تلخی که پس از شستشو با آب نمک از بین نمی رود
  • تب بالای 37 درجه
  • دردی که به مسکن های تجویز شده پاسخ نمی دهد
  • تورم لثه
  • حساسیت به دما روی دندان ها
  • تورم غدد گردن
  • تورم فک
  • درد در محل استخراج یا سوکت
  • احساس درد در فک پایین

در صورتی که علائم بالا را برای مدت طولانی تجربه کرده اید اما هنوز به دندانپزشک مراجعه نکرده اید احتمال گسترش عفونت به بخش های مختلف بدن وجود دارد. در این حالت علائم نگران کننده سپسیس بروز می کند که حتما باید فوری به آن ها توجه شود. چنانچه هر یک از علائم زیر را تجربه می کنید فورا به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید:

  • مشکل در بلع یا تنفس
  • خون ریزی بیش از حد
  • بی حسی یا از دست دادن احساس مداوم
  • وجود خون یا چرک در ترشحات بینی
  • خروج چرک از حفره دندان کشیده شده

درمان عفونت دندان شامل چه مورادی می شود؟

همانطور که در ابتدای صفحه نیز اشاره شد، درمان می تواند شامل تخلیه عفونت، آنتی بیوتیک درمانی و شستشوی دهان باشد. دندانپزشک ممکن است برای پیشگیری از عفونت جدد باکتری های اطراف حفره را کاملا از بین برده و یا حتی اقدام به جرمگیری دندان در ناحیه عفونت کند. سپس حفره را پوشانده و آن را پانسمان می کند. در موارد شدید تر که عفونت گسترش یافته به تشخیص دندانپزشک یا پزشک درمان های دیگر صورت خواهد گرفت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.