۱۴ شغل از بهترین مشاغل برای دورکاری

0

بسیاری از مردم دورکاری را به این دلیل که راحت‌تر و انعطاف‌پذیرتر است ترجیح می‌دهند. حذف رفت‌وآمد و کاهش هزینه‌های مرتبط با حضور در محل کار از مزایای دورکاری هستند که به‌کمک آنها می‌توانید در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

انواع دورکاری

برخی از افرادی که دورکاری می‌کنند خودشان کارفرمای خودشان هستند، یعنی پروژه‌های شغلی را می‌پذیرند و خودشان برای انجام آنها برنامه‌ریزی می‌کنند. برخی دیگر از افراد اگرچه خارج از محل کار پروژه‌های شغلی را انجام می‌دهند، در استخدام یک کارفرمای مشخص هستند و بر اساس برنامه او کارها را انجام می‌دهند و از او دستمزد می‌گیرند.

رونیکس

در ادامه، بهترین فرصت‌های شغلی برای دورکاری را بررسی می‌کنیم.

۱. ترجمه

مترجم‌هایی که دورکاری می‌کنند می‌توانند فریلنسر باشند و پروژه‌های شغلی را بپذیرند یا اینکه در استخدام اشخاص حقیقی، شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی باشند. معمولا مترجم‌ها برای انجام کار خودشان به چیزی بیش از یک کامپیوتر نیاز ندارند. میزان درآمد مترجم‌ها به میزان مهارت آنها و همچنین زبانی که آن را ترجمه می‌کنند بستگی دارد. زبان‌هایی که افراد کمتری می‌توانند آن را ترجمه کنند، معمولا درآمد بیشتری را نصیب مترجم می‌کنند.

۲. طراحی گرافیک

طراحان گرافیک با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری یا ابزارهای سنتی طراحی برای نمایش‌دادن ایده‌ها تصویرسازی می‌کنند. آنها می‌توانند از راه دور صفحه‌آرایی، تایپوگرافی و طراحی لوگو و تبلیغات را انجام دهند و بر اساس بازخورد مشتری، بهبودهایی در کار ایجاد کنند. افرادی که خلاق هستند و ذوق هنری دارند، معمولا می‌توانند در این شغل موفق باشند.

۳. تدریس خصوصی

بهترین مشاغل دورکاری - آموزش آنلاین

معلمانی که خصوصی تدریس می‌کنند می‌توانند آموزش‌های خود را غیرحضوری ارائه دهند. آنها می‌توانند هر موضوعی را به افرادی از هرکدام از رده‌های سنی تدریس کنند، از زبان انگلیسی گرفته تا شیمی.

آن دسته از معلمان خصوصی که دورکاری می‌کنند، از اپلیکیشن‌های تماس تصویری و نرم‌افزارهای آموزشی برای ارتباط با دانش‌آموزان و تدریس به آنها بهره می‌گیرند. این ارتباط و تدریس می‌تواند فردی یا گروهی انجام شود.

معمولا معلمان خصوصی بر اساس برنامه‌ آموزشی ویژه‌ خودشان تدریس می‌کنند، اما معلمانی هم هستند که بر اساس برنامه‌ تحصیلی دانش‌آموز تدریس را انجام می‌دهند. برای افرادی که به تدریس علاقه دارند اما می‌خواهند ساعت کاری شغل آنها انعطاف‌پذیر باشد، تدریس خصوصی به‌شکل دورکاری گزینه‌ای عالی است.

۴. تولید محتوای متنی

نویسنده‌های فریلنسر بر اساس نیاز مشتری یا حوزه‌ تخصصی خودشان برای مشتری محتوا تولید می‌کنند. به‌ همین‌ دلیل موضوعاتی که این نویسنده‌ها درباره آنها محتوا تولید می‌کنند بسیار گسترده‌اند، از دانش فنی و بازاریابی گرفته تا موضوعات هنری و خلاقانه. افرادی که از همکاری با دیگران لذت می‌برند و قلم خوبی دارند، بهتر است شغل نویسندگی فریلنسری را امتحان کنند.

۵. حسابداری

حسابداران گزارش‌ها و اسناد مالی را برای اشخاص و شرکت‌ها بررسی و تهیه می‌کنند. همچنین می‌‌توانند بر اساس بودجه و هزینه‌های جاری، سود و زیان یک سرمایه‌گذاری را محاسبه کنند و درباره راه‌اندازی آن مشاوره مالی ارائه دهند.

فرقی نمی‌کند تحصیلات شما در رشته حسابداری به‌تازگی به‌ پایان‌ رسیده‌ است یا حسابداری باتجربه هستید، چون در هر جایگاهی می‌توانید موقعیت‌های شغلی دورکاری پیدا کنید و مطمئن باشید که جای پیشرفت خواهید داشت. برای افرادی که مهارت‌های تحلیلی و ریاضیاتی خوبی دارند و حقوق مالیاتی را به‌خوبی می‌دانند، حسابداری شغلی پردرآمد و دائمی است.

۶. دیجیتال مارکتینگ

کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، برای مشتریان خود از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و محتوای وب بازاریابی می‌کنند. آنها معمولا حضور مشتریان خود در فضای مجازی را مدیریت می‌کنند که ممکن است شامل این فضاها و خدمات باشد:

بنابراین این افراد می‌توانند در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، دورکاری کنند. افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ مهارت‌هایی کسب کرده‌اند، می‌توانند از این مهارت‌ها در سطوح مختلف شغلی استفاده کنند، از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ. افراد خلاق و کسانی که میل شدیدی به پیشرفت دارند، می‌توانند در این شغل به موفقیت‌های بزرگی برسند.

۷. مدیریت عملیات

این مدیران نیازهای اساسی کسب‌وکارها را بررسی و بر تأمین آنها نظارت می‌کنند، از استخدام نیروها گرفته تا تضمین کیفیت محصولات و خدمات. بسیاری از مدیران عملیاتی باتجربه کار سازمان‌دهی و مدیریت یک شرکت را با دورکاری انجام می‌دهند. مدیران عملیاتی با همه بخش‌های یک کسب‌وکار ارتباط دارند و افرادی که نتیجه‌گرا باشند و بتوانند زمان را به‌خوبی مدیریت کنند بهترین گزینه‌ها برای این شغل هستند.

۸. پشتیبانی فنی

بهترین مشاغل دورکاری - پشتیبانی فنی

مهندسان پشتیبانی فنی مشکلات مرتبط با فناوری اطلاعات را برای مشتریان خود حل می‌کنند یا به شرکت‌های تأمین‌کننده‌ زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خدمات پشتیبانی فنی ارائه می‌دهند. معمولا افرادی که به شبکه‌های کامپیوتری، روش‌های عیب‌یابی و سیستم‌عامل‌ها علاقه دارند، این فرصت شغلی را از دست نمی‌دهند. البته این افراد علاوه بر دانش فنی، نیازمند آشنایی با نحوه ارائه خدمات به مشتری و مهارت‌های ارتباطی هم هستند تا بتوانند مشکلات را از راه دور هم تشخیص دهند و رفع کنند.

۹. مشاوره‌ فروش

مشاور فروش روش‌های فروش شرکت‌ها را بررسی می‌کند و برای بهبود آنها پیشنهادهایی ارائه می‌دهد. این پیشنهاد می‌تواند برگزاری یک دوره آموزشی برای نمایندگان فروش یا توسعه‌ روش‌های فروش برای جذب مشتریان بیشتر باشد. بسیاری از شرکت‌ها مشاور فروش دورکار استخدام می‌کنند. شرکت‌هایی که بازار هدف ویژه‌ای دارند، دنبال جذب مشاور فروشی هستند که در همان زمینه تجربه و تخصص کافی داشته باشد.

۱۰. نویسندگی پزشکی

افرادی که در حوزه سلامت محتوا تولید می‌کنند، با روش‌های مختلف تحقیقات بالینی آشنایی کامل دارند و از این دانش خود برای نگارش مطالب دقیق پزشکی استفاده می‌کنند و این مطالب را به گونه‌ای بیان می‌کنند که طیف وسیعی از مخاطبان بتوانند آن را درک کنند.

افرادی که دانش نگارش فنی را آموخته‌اند و سابقه تحصیلی مرتبط دارند، می‌توانند درآمد خوبی از نویسندگی پزشکی کسب کنند.

۱۱. مدیریت پروژه

مدیریت پروژه فرصتی شغلی است که در همه صنایع وجود دارد. مدیر پروژه عوامل دخیل در پیشرفت پروژه را به گونه‌ای سازمان‌دهی می‌کند که اهداف آن پروژه محقق شوند. مدیران پروژه معمولا از کنفرانس مجازی و نرم‌افزارهای زمان‌بندی برای تعیین وظایف، راهنمایی کارکنان، بررسی روند پیشرفت پروژه و ارزیابی عملکرد اعضای گروه خود استفاده می‌کنند. افراد مسئولیت‌پذیری که می‌توانند به‌تنهایی ایده‌هایی بزرگ را اجرا کنند می‌توانند در این شغل پیشرفت کنند.

۱۲. مشاوره پزشکی

پزشکان می‌توانند از طریق تماس تلفنی یا استفاده از اپلیکیشن‌های تماس تصویری، وضعیت بیمار را بررسی کنند و به او مشاوره دهند. امروزه به‌لطف پیشرفت‌های فناوری، لازم نیست بیمار با هر شرایطی که دارد به پزشک مراجعه کند و پزشک می‌تواند از راه دور به او کمک کند.

۱۳. توسعه‌ نرم‌افزار

توسعه‌دهنده‌ نرم‌افزار برنامه‌های کاربردی را برای گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و مرورگرهای وب طراحی، آزمایش و پشتیبانی می‌کند. در بسیاری موارد، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند به‌تنهایی یا همراه تیمی کوچک دورکاری کنند. توسعه‌ نرم‌افزار فرصتی شغلی برای دورکاری است که به‌سرعت در حال رشد است و می‌تواند بسیار سودآور باشد. بسیاری از شرکت‌ها، به‌ویژه استارتاپ‌ها، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خودشان را در سود شرکت سهیم می‌کنند.

۱۴. مهندسی نرم‌افزار

 

مهندس نرم‌افزار می‌تواند بر اساس نیاز مشتری هر نرم‌افزاری را تولید کند، از بازی کامپیوتری گرفته تا شبکه‌ کامپیوتری. میزان درآمد مهندس نرم‌افزار به میزان تخصص او بستگی دارد. مهندسی نرم‌افزار یکی از پردرآمدترین و پرطرف‌دارترین فرصت‌های شغلی برای دورکاری است.

تجربه شما

آیا دورکاری را تجربه کرده‌اید؟ به‌نظر شما با سبک زندگی امروزی و پیشرفت‌های فناوری، نیازی به حضور تمام‌وقت در محل کار وجود دارد؟ چه شغل‌هایی امکان دورکاری دارند؟

لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: بهترین مشاغل برای افراد درونگرا؛ معرفی ۲۵ شغل پردرآمد
در این مجموعه ارزشمند، تمام نیازمندی‌های شما برای شروع و رشد کسب‌وکار فراهم شده است.
این مجموعه حاصل تجربیات اساتید هاروارد است که هر یک،‌ از کارآفرینان و مشاوران بزرگ در دنیا هستند.

منبع monster indeed forbes
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.