آموزش آنلاین زبان انگلیسی چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد؟

0

درس و مشق و آموزش تا همین چند سال پیش فقط جایش در کلاس درس بود. نهایتش این بود که مشکلی پیش می‌آمد یا معلم‌ها می‌خواستند تنوعی برایمان ایجاد کنند و آن‌وقت می‌گفتند امروز فلان کلاس در حیاط برگزار می‌شود. اما چند سال است که دیگر کلاس‌ها هر جایی که فکرش را بکنید برگزار می‌شوند، از داخل خانه و اتومبیل و محل کارتان گرفته تا در گردش و سفر. کافی است اراده کنید تا سر کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی دلخواهتان بنشینید.

اینترنت این امکان را به ما داده است و حالا با وجود گوشی‌های هوشمند، هر روز این امکانات به‌روزتر هم می‌شوند. امروزه برای یادگیری زبان علاوه ‌بر شرکت در کلاس‌های آنلاین، می‌توانیم از خدمات اپلیکیشن‌هایی مثل زبانشناس هم استفاده کنیم.

در این مقاله، درباره آموزش آنلاین زبان و ویژگی‌ها و مزایایش کامل توضیح داده‌ایم. تا انتهای این نوشته همراهی‌مان کنید.

رونیکس

آموزش آنلاین زبان انگلیسی یا آموزش حضوری؟

کلاس حضوری مزیت‌های خاص خودش را دارد و آموزش زبان انگلیسی آنلاین هم به جا و وقت خودش حسابی مفید است. بنابراین هرگز نمی‌شود برای یادگیری زبان انگلیسی یک نسخه واحد پیچید. شما باید با توجه به اهداف، شرایط و امکانات خود روش مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید.

در ادامه‌، درباره ویژگی‌ها و مزیت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی بیشتر برایتان توضیح می‌دهیم.

۸ مزیت شرکت در کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی

۱. دسترسی در همه‌جا

برای ثبت‌نام در کلاس حضوری آموزش زبان باید تحقیق و پرس‌وجو کنید و در نهایت یک مؤسسه آموزشی را برگزینید. بعد از ثبت‌نام، زمان و مکان دقیق کلاس به شما اعلام می‌شود و هر جلسه برای شرکت در کلاس باید به آموزشگاه بروید.

ماجرای کلاس‌های آنلاین متفاوت است. کافی است قبل از شروع کلاس آموزش زبان انگلیسی آنلاین هرجا که هستید لپ‌تاپ خود را روشن کنید و کلاس را به خانه، ماشین، هتل یا هرجای دیگری که هستید ببرید.

۲. برنامه زمانی منعطف

مؤسسه‌های آموزش زبان برنامه‌های فشرده‌ای دارند. کلاس‌ها یکی پس از دیگری برگزار می‌شوند و زبان‌آموزان باید سر ساعت مشخص در کلاس حضور داشته باشند. اگر یک جلسه به مؤسسه نروید یا دیر به کلاس برسید، مطالب را از دست می‌دهید و فرصت جبرانی هم وجود ندارد. پس اگر حسابی سرتان شلوغ است و برنامه‌ریزی چندان مشخصی ندارید، به کلاس‌های حضوری حتی فکر هم نکنید و به‌جایش به فکر آموزش آنلاین زبان انگلیسی باشید.

برنامه زمانی کلاس‌های آنلاین انعطاف بیشتری دارد و گاهی می‌توانید با هماهنگی ساعت کلاس را کمی تغییر دهید. در ضمن خیلی از کلاس‌های آنلاین توسط استاد یا زبان‌آموزان ضبط می‌شوند و شما تا چند روز امکان تماشای فیلم ضبط‌شده کلاس را خواهید داشت.

۳. هزینه کمتر

هزینه شرکت در کلاس‌های حضوری به‌مراتب از هزینه آموزش زبان انگلیسی آنلاین بیشتر است. همچنین باید هزینه‌های دیگر مثل هزینه رفت‌وآمد را هم به شهریه کلاس اضافه کنید. بنابراین اگر نمی‌توانید بودجه زیادی برای شرکت در کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی کنار بگذارید، ناامید نشوید و به فکر آموزش آنلاین زبان انگلیسی باشید.

۴. عدالت آموزشی

هرکس برای خودش رؤیایی دارد. عاشقان یادگیری و درس و کتاب هم رؤیاهای خاص خودشان را دارند. مثلا همیشه حسرت امکانات آموزشی شهرهای بزرگ را می‌خورند و دلشان می‌خواهد به استادان حرفه‌ای و کتاب‌های آموزشی جذاب و استاندارد دسترسی داشته باشند. اینترنت در چند سال گذشته تا حد زیادی این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده است. دیگر قرار نیست دانشجوی شهرستانی در آرزوی قبولی در آزمون آیلتس بماند و از دوره‌های آموزشی درست‌وحسابی محروم شود؛ او می‌تواند از بین بهترین استادان یکی را انتخاب کند و سر کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی او بنشیند.

۵. ازبین‌رفتن مشکل خجالت

دست‌هایش عرق کرده‌اند، رنگش پریده است و حس می‌کند حرارت از سر و گوشش بیرون می‌زند. موقع حرف‌زدن هم صدایش انگار از ته چاه می‌آید و همان صدای ته‌چاهی هم می‌لرزد. فکر کردید اینها توصیف کسی هستند که می‌خواهد از دیگری خواستگاری کند؟ نه، قهرمان داستان ما خواستگاری نرفته است، فقط در کلاس آموزش زبان نشسته است و دارد تلاش می‌کند انگلیسی حرف بزند. البته نمی‌توان خیلی به او خرده گرفت، به‌هرحال از اشتباه حرف‌زدن می‌ترسد و اعتمادبه‌نفس کافی ندارد. آموزش آنلاین زبان انگلیسی تا حد زیادی مشکل این افراد را حل می‌کند. زبان‌آموزان در کلاس‌های آنلاین بیشتر احساس راحتی می‌کنند، با استرس کمتری حرف می‌زنند و همین باعث می‌شود اعتمادبه‌نفسشان افزایش یابد و سرعت پیشرفتشان بیشتر شود.

۶. تنوع محتواهای آموزشی

در بیشتر کلاس‌های آنلاین امکان تبادل انواع محتوا‌های آموزشی از جمله فایل‌های صوتی و تصویری، پادکست و پی‌دی‌اف وجود دارد و استاد فایل‌های متنوع و به‌روزی را با زبان‌آموزان به اشتراک می‌گذارد. بنابراین در آموزش آنلاین زبان تنوع و تعداد محتوای باکیفیت و به‌روز بیشتر است که سبب پیشرفت بیشتر و سریع‌تر زبان‌آموزان می‌شود.

۷. دسترسی آسان‌تر به کلاس و محتواهای آموزشی

در آموزش آنلاین زبان انگلیسی، کتاب و جزوه و سی‌دی‌های آموزشی جای خودشان را به فایل‌های آماده داده‌اند. کافی است در تبلت یا لپ‌تاپ خود یک پوشه درست کنید و فایل‌ها را بر اساس موضوع، نوع یا هر مشخصه دیگری مرتب کنید. این‌طوری هم دسترسی به مطالب آموزشی آسان‌تر است و هم وقت و انرژی کمتری برای استفاده ازشان صرف می‌شود.

۸. امکان جبران

حضور نداشتن سر کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی به‌معنی ازدست‌دادن کامل جلسه آموزشی نیست. بیشتر مواقع محتوای کلاس‌ها ضبط می‌شوند و شما می‌توانید تا چند روز بعد بهشان دسترسی داشته باشید و از کلاس عقب نمانید.

کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۱. پلتفرمی ساده و کاربرپسند داشته باشد

دفتر و کتابت را جمع کن، لباس‌هایت را بپوش، نزدیک‌ترین و کم‌دردسرترین مسیر برای رسیدن به مقصد را انتخاب کن. سختی‌های راه مثل فشار جمعیت داخل مترو یا گرمای تاکسی را که تحمل کنی دیگر به مقصد رسیده‌ای و می‌توانی خوشحال و خندان سر کلاس بنشینی و زبان یاد بگیری.

البته راه دیگری هم داری! توی خانه بنشین، روی یک لینک کلیک کن و به همین راحتی سر کلاس آموزش زبان انگلیسی آنلاین بنشین. این‌طوری بازی را برده‌اید؛ هم شما زبان‌آموز عزیز و هم شما استاد گرامی، چون با پلتفرمی ساده و کاربرپسند به هدفتان رسیده‌اید.

۲. پشتیبانی آنلاین مناسب داشته باشد

سر کلاس همه‌چیز ساده و سرراست است، ولی به‌محض تمام‌شدن کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی و شروع تمرین‌ها و مرور مطالب، ابهام و اشکال‌ها یکی‌یکی خودشان را نشان می‌دهند. بنابراین یک کلاس آموزش آنلاین زبان انتخاب کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشد. بهتر است بعد از کلاس به استاد دسترسی داشته باشید و بتوانید اشکالات‌تان را با او در میان بگذارید.

۳. بین استاد و تمام زبان‌آموزان ارتباط صوتی و تصویری متقابل برقرار باشد

بهتر است دوره‌ای انتخاب کنید که شباهت زیادی به کلاس‌های حضوری داشته باشد. مثلا بتوانید اینترنتی با استاد و همکلاسی‌ها ارتباط صوتی و تصویری برقرار و مستقیم با آنها بحث و گفت‌وگو کنید.

۴. برنامه آموزشی خوب و تعاملی داشته باشد

فرض کنید قرار است به سفر بروید. ترجیح می‌دهید همین‌طور بی‌برنامه به دل جاده بزنید یا از قبل اطلاعات کافی به ‌دست بیاورید و با برنامه‌ای کامل سفرتان را شروع کنید؟ خب شاید سفر بی‌برنامه هیجان بیشتری داشته باشد، اما برایتان پرهزینه‌تر خواهد بود و البته وقت و انرژی زیادی هم هدر می‌دهد.

یادگیری بی‌برنامه هم دقیقا چنین وضعی دارد. بنابراین اگر به فکر آموزش آنلاین زبان انگلیسی هستید، بهتر است دوره‌ای را انتخاب کنید که یک برنامه مشخص و تعاملی برای یادگیری زبان‌آموزان داشته باشد. این‌طوری طبق برنامه و همراه سایر همکلاسی‌هایتان پیش می‌روید و در یک فضای آنلاین تعاملی و جذاب زبان انگلیسی یاد می‌گیرید.

۵. اشتراک‌گذاری فایل‌های آموزشی امکان‌پذیر باشد

هم استاد و هم زبان‌آموزان باید امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها و محتواهای مختلف آموزشی را داشته باشند. این‌طوری مسیر یادگیری هموارتر و جذاب‌تر خواهد شد.

۶. استاد با جدیدترین روش‌های آموزشی آشنا باشد

خلاقیت و تسلط استاد در دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی واقعا مهم است. کلاس آنلاین هرچقدر هم که مفید و کاربردی باشد باز هم پدیده‌ای جدید است و برای موفقیتش استادی کاربلد و حرفه‌ای لازم است، استادی که بتواند مطالب را با ارتباط آنلاین به زبان‌آموزان انتقال دهد و در این راه بتواند از ابزارها درست استفاده کند.

خلاقیت استاد هم بسیار مهم است و در اجرای روش‌های آموزشی جدید به کارش می‌آید. بنابراین قبل از انتخاب دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی، بهتر است درباره استاد و روش تدریسش تحقیق و پرس‌وجو کنید.

۷. افرادی بر روند برگزاری کلاس نظارت داشته باشند

پیشنهاد می‌کنیم دوره‌ای را انتخاب کنید که حتما یک یا چند پشتیبان آموزشی داشته باشد. نظارت و پیگیری از بیرون مجموعه همیشه باعث می‌شود کار بهتر پیش برود و هدف‌ها دست‌یافتنی‌تر شوند. فردی کاربلد می‌تواند بر روند برگزاری کلاس و آموزش آنلاین زبان نظارت داشته باشد و شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند.

لب کلام

کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی شلوغ و پرهزینه هستند و محدودیت‌هایی دارند. هر کسی نمی‌تواند از مسیر پرپیچ‌وخمشان بگذرد و یک بار برای همیشه زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی هم مزیت‌های خاص خودش را دارد و از حق نگذریم اگر جدی گرفته شود، می‌تواند برای کسانی که وقت و توان محدودی دارند مفید باشد. البته شرکت در کلاس آموزشی آنلاین یا حضوری زبان انگلیسی تنها گزینه‌ها نیستند. همیشه راه‌های بهتری هم وجود دارند. مثلا برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی راه کم‌هزینه و باکیفیتی مثل اپلیکیشن زبانشناس هم وجود دارد، اپلیکیشنی که شما را با روشی جدید و درست‌وحسابی قدم‌به‌قدم به آشنایی کامل با زبان انگلیسی نزدیک می‌کند. گرامر و مکالمه را هم غیرمستقیم و ناخودآگاه یادتان می‌دهد و مسیر پیشرفت را با دقت و جزئیات جلوی پایتان می‌گذارد.

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.