خانه‌دار شدن در ترکیه یا قبرس؟ کدام انتخاب بهتری است؟

8

افرادی زیادی خواهان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک هستند. ترکیه و قبرس بیشترین طرف‌داران را به خود اختصاص داده‌اند؛ به همین علت این سؤال برای آن‌ها به وجود می‌آید که خرید ملک در ترکیه یا قبرس و اخذ اقامت امکان‌پذیر است؟ کدام یک شرایط بهتری دارند؟ برای پیدا کردن جواب سؤالات باید جوانب و شرایط مختلفی را مورد بررسی قرار داد. هرکدام از کشورها می‌توانند مزایا و معایب خودشان را داشته باشند؛ اما انتخاب نهایی بستگی به شما، بودجه و شرایطتان دارد. در ادامه به‌صورت کامل‌تر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مقایسه کلی کشورهای ترکیه و قبرس

افرادی که خواهان خرید ملک در ترکیه یا قبرس بوده، حتماً به دنبال اقامت طولانی‌مدت هستند. در این شرایط نیاز است تمام جنبه‌ها را بررسی کنید. به‌عنوان‌مثال شما باید بدانید زبان مردم چیست؟ درصد بیکاری چقدر است؟ سیستم آموزشی کارآمد یا خیر و غیره.

رونیکس

از نظر جمعیت و مساحت کشور ترکیه در مقایسه با قبرس صدرنشین است. زبان رسمی هر دو کشور ترکی بوده و دین اکثریت افراد اسلام است. البته در کشور قبرس زبان یونانی و دین مسیحیت نیز رایج است. لازم به ذکر بوده هر دو کشور مذکور به ایران نزدیک هستند و واحد پول آن‌ها لیر است.

همان‌طور که مشاهده کردید، هر دو گزینه از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند. قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود که قسمت شمالی آن توسط دولت کشور ترکیه حمایت می‌شود. حالا در یک مقایسه کلی اگر می‌خواهید زندگی در یک کشور آرام، ساکت و امن را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما قبرس است؛ اما اگر به شلوغی و سروصدا علاقه دارید، می‌توانید کشور ترکیه را برای زندگی و خرید ملک انتخاب کنید. انتخاب با خود شما است.

 

قیمت خرید خانه در ترکیه و قبرس

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، باید به هزینه توجه کنند. حالا در این بخش قصد داریم به مقایسه هزینه‌ها با یکدیگر بپردازیم. به‌طورکلی عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت‌ها تأثیر خود را بگذارند. یکی از آن‌ها شهر و محل مورد نظر و دیگری مورد کاربری ملک است. در ترکیه اگر قصد دارید شهرهای بزرگ‌تر را برای اقامت و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری کنار بگذارید. برای دریافت شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه می‌توانید 400 هزار دلار روی ملک سرمایه‌گذاری کنید.

برای خرید خانه در قبرس نیز حداقل باید 300 هزار دلار سرمایه‌گذاری انجام دهید. مورد مهمی که باید به بررسی آن بپردازیم، شاخص قیمت ملک در مقایسه با درآمد است. در حال حاضر این شاخص برای قبرس 6.67 و برای ترکیه 8.58 درصد است؛ ازاین‌رو در یک نگاه کلی می‌توانیم این‌طور بیان کنیم با خرید ملک در قبرس می‌توانید صرفه بیشتری را به دست بیاورید. البته به‌طورکلی باید به اهداف خود نگاه بیندازید.

امکانات زندگی در ترکیه و قبرس چگونه هستند؟

یکی از مواردی که هنگام خرید ملک در ترکیه یا قبرس باید به آن توجه داشته باشید، امکانات زندگی است. هر یک از این کشورها امکانات مخصوص به خود را دارند که باید بادقت مورد بررسی قرار بگیرند. هم قبرس و هم ترکیه در نزدیکی کشور ایران قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده است افراد زیادی نسبت به مهاجرت به یکی از این کشورها گام بردارند. یکی از مواردی که باعث می‌شود در انتخاب خود دچار تردید شوید، امکانات زندگی است. زندگی در ترکیه می‌تواند شما را با امکانات زیر روبه‌رو کند:

  • بدون اینکه به ویزا نیازی داشته باشید، می‌توانید به تحصیل بپردازید.
  • در حین تحصیل نیز امکان کار وجود دارد.
  • می‌توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید و از این طریق بدون شهریه به تحصیل بپردازید.
  • امکان افتتاح حساب بین‌المللی برای شما وجود دارد.
  • فرهنگ‌های کشور ایران و ترکیه به یکدیگر نزدیک هستند.
  • از سیستم آموزشی باکیفیت بهره‌مند خواهید شد. سیستم آموزشی این کشور در رتبه 43 قرار دارد.
  • همچنین در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه‌های تحصیل پایین‌تر است.

حالا افرادی که قصد خرید ملک در قبرس را دارند، باید امکانات زندگی را مورد بررسی قرار دهند که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین است.
  • ازآنجایی‌که جمعیت در این کشور زیاد نیست، می‌توانید شاهد امنیت بالایی باشید.
  • نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.
  • مبلغی که باید به‌عنوان مالیات بپردازید، بسیار کم است.
  • اقتصاد این کشور پیشرفته بوده و هنوز هم درحال‌رشد است.
  • با خرید ملک در قبرس می‌توانید به اقامت دائم دست پیدا کنید.
  • خدمات درمانی و بهداشتی در این کشور کیفیت بالایی دارند.
  • می‌توان با هزینه پایین و مقرون‌به‌صرفه به تحصیل پرداخت. لازم به ذکر بوده کیفیت آموزش قبرس دارای رتبه 37 است.

هزینه زندگی در قبرس و ترکیه چگونه است؟

اجازه دهید یک مقایسه بین هزینه زندگی در قبرس و ترکیه انجام دهیم؛ زیرا همین موضوع می‌تواند باعث عوض‌شدن تصمیم‌هایتان شود. کیفیت زندگی قبرس در مقایسه با ترکیه بهتر است؛ اما هزینه‌ها بالاتر هستند. بیشتر بودن هزینه‌ها چیزی در حدود 2.9 درصد است. اگر قبرس را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، باید بدانید در موارد زیر باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید:

  • رستوران: هزینه رستوران در قبرس 4 برابر بیشتر از ترکیه است.
  • مواد غذایی: برای خرید مواد غذایی باید 3 برابر بیشتر هزینه کنار بگذارید.
  • حمل‌ونقل: به‌منظور حمل‌ونقل باید 98.3 درصد مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

در یک نگاه کلی می‌توانیم این‌طور بیان کنیم اگر برای زندگی و خرید ملک قبرس را انتخاب کرده‌اید، باید ماهیانه 1188 دلار کنار بگذارید؛ این در حالی است که هزینه زندگی در کشور ترکیه 461 دلار است. همچنین در بین کشورهای گران قبرس رتبه 40 را به خود اختصاص داده است. رتبه ترکیه نیز 184 است.

هرچند از کیفیت زندگی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، بااین‌وجود خودتان باید تصمیم بگیرید برای خرید ملک در ترکیه یا قبرس به چه عوامل و پارامترهایی می‌خواهید نگاه کنید و به‌طورکلی هدف شما چیست. البته لازم به ذکر است این هزینه‌ها و مقایسه‌ها باتوجه‌به هزینه‌های کشور ایران در نظر گرفته شده‌اند. فراموش نکنید استفاده از یک وکیل و کارشناس کاربلد می‌تواند در این زمینه به کمک شما بیاید.

برای خرید ملک در ترکیه یا قبرس چه مراحلی باید پشت سر گذاشته شوند؟

مراحلی که برای خرید ملک در ترکیه یا قبرس باید پشت سر گذاشته شوند، تقریباً مشابه هم هستند. شما در ابتدا باید اطلاعات کافی درباره شرایط زندگی و محل مورد نظر به دست بیاورید. اگر چندین خانه و ملک را در نظر دارید، از تمامی آن‌ها دیدن کنید و توجه به ریزترین نقطه را نیز از یاد نبرید. سپس باید خانه خود را رزرو کنید و مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت گرو بگذارید. اگر خانه رزرو شده را نخواهید، مبلغ به شما عودت داده نخواهد شد. سپس در مرحله بعد باید برای عقد قرارداد بروید.

البته فراموش نکنید بررسی‌های لازم را درباره ملک انجام دهید تا هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته باشد. برای این امر می‌توانید از یک وکیل کاربلد کمک بگیرید. شما باید مجوز خرید را به دست بیاورید و کارهای انتقال سند را با گرفتن وقت از محضر به انجام برسانید. همچنین باید یک حساب بانکی باز کنید تا مبلغ از کشور ایران به‌حساب بین‌المللی منتقل شود. تمامی این مراحل باید با بالاترین سطح از کیفیت انجام شوند. حضور وکیل می‌تواند به انجام کارها تسریع ببخشد.

چه قوانینی برای خرید ملک در قبرس وجود دارند؟

اگر قصد خرید ملک در قبرس را دارید، یک سری از قوانین وجود دارند که باید به آن‌ها توجه خود را معطوف کنید. در یک نگاه کلی این قوانین شامل موارد مختلفی می‌شوند؛ از جمله:

  • مساحت ملک مسکونی خریداری‌شده در کمترین حالت ممکن باید 100 متر باشد. همچنین برای ملک تجاری باید به دنبال گزینه‌هایی با مساحت بیشتر از 250 متر باشید.
  • ارزش ملک شما با نوع اقامت رابطه مستقیم دارد. به‌عنوان‌مثال اگر ارزش ملک شما 80 هزار یورو باشد، در آن صورت اقامت شما موقت خواهد بود. این ویزا یک ساله بوده و می‌توانید هر سال نسبت به تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهید. اگر ویزای موقت شما سه سال به درازا بکشد، قابلیت تبدیل به آن به اقامت دائم را دارید.
  • در صورتی که ارزش ملک شما 2 میلیون یورو باشد، در آن صورت از این مزیت بهره‌مند خواهید شد که پاسپورت کشور قبرس را دریافت کنید.
  • همچنین به ازای هر متر ملک خریداری‌شده در قبرس موظف هستید، مبلغی بین 85 تا 260 یورو را سالانه به عنوان مالیات به شهرداری بدهید.

اگر در خرید ملک در ترکیه یا قبرس شک دارید، این بخش مناسب شما است

سرمایه‌گذاری و خرید ملک نیاز به سرمایه بالایی دارد؛ به همین علت نباید بی‌گدار به آب بزنید. شما باید تصمیم‌گیری درستی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید علاوه بر بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری و ملک خوب، با خیالی راحت خانواده را نیز با خود همراه کنید. برای تصمیم‌گیری بهتر به‌منظور خرید ملک در ترکیه یا قبرس می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با شماره 02191070170 تماس بگیرید. این مجموعه با بهره‌مندی از برترین کارشناسان می‌تواند یک کمک بزرگ برای شما باشد؛ پس جای تعللی وجود ندارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 8 دیدگاه)
  1. محمد سمیعی می‌گوید

    ممنونم از مقاله خوبتون
    برای دریافت شهروندی ترکیه میزان مبلغ خرید ملک هم مهمه؟

  2. Hasan می‌گوید

    اگر ملک خریداری شده به نام یکی از اعضای خانواده باشه هم میشه اقامت ترکیه رو گرفت؟

  3. کامران می‌گوید

    ممنونم، اطلاعات مفیدی کسب کردم