چگونه پرواز خوبی داشته باشیم؟

0

به‌صورت کلی سفرهای هوایی خستگی کمتری به دنبال دارند، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در طول سفر هوایی داریم، امکان خستگی بیشتری نیز خواهند داشت. به‌خصوص زمانی که مسیر سفر طولانی باشد و بخواهیم چندین ساعت متوالی را در هواپیما بگذرانیم، بهتر است با تدابیر مختلف برای سفری راحت آشنا باشیم. در این صورت احتمال خستگی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و از مسیر سفر نیز لذت خواهیم برد. البته به یاد داشته باشید که برای داشتن سفری راحت قبل از خرید بلیت هواپیما بهتر است چمدان‌های خودتان را ببندید و برای سفر آماده باشید. همچنین بعد از سوارشدن به هواپیما چند نکته را رعایت کنید تا سفر مطلوب‌تر و راحت‌تر به پایان برسد. این موارد را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید

در حالت کلی بعدازاینکه بلیت سفر را تهیه کردید، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در صندلی‌های وسطی یا کنار پنجره بنشینید؛ اما توصیه بهتر این است که صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب کنید. برای توضیح بیشتر؛، باید گفت که با انتخاب این صندلی‌ها به‌راحتی می‌توانید استراحت کنید و در صورت نیاز به خوابیدن، سر خودتان را به دیوارها پنجره تکیه بدهید. اما درصورتی‌که صندلی‌های وسط را برای نشستن انتخاب کنید، محدودیت‌های بیشتری دارید. علاوه بر آن، صندلی کنار پنجره به معنای لذت بردن از تصاویر آسمان و مشاهده بهتر ابرها و آسمان از زاویه‌ای نزدیک است.

کمی راه بروید

اگر مسیر پروازی طولانی است، پیشنهاد می‌شود که بعد از بلند شدن هواپیما و با اجازه گرفتن از مهمانداران، کمی در راهرو هواپیما قدم بزنید. این کار هرچند کم و کوتاه است، اما به شما کمک می‌کند که خون‌رسانی لازم به پاها را انجام دهید. همچنین درصورتی‌که مسیر پرواز طولانی است، می‌توانید از جوراب واریس هم کمک بگیرید تا مانع جمع شدن خون در قسمت‌های تحتانی پا شود و از ورم و اختلال در گردش خون جلوگیری کند.

رونیکس

یک بالش گردن همراه داشته باشید

با استفاده از بالش گردن می‌توانید خواب راحت‌تری را تجربه کنید. همچنین با داشتن این بالش، تفاوتی نمی‌کند که روی کدام‌یک از صندلی‌ها نشسته باشید، به‌هرحال با خیال راحت به بالش تکیه بزنید و استراحت کنید.

یک لباس راحت بپوشید

به یاد داشته باشید که مسیر سفر، قسمت مهمی از تمام سفر محسوب می‌شود و باید از این مسیر هم لذت ببرید. با انتخاب و پوشیدن لباس‌هایی که حس راحتی بیشتری به شما می‌دهد، سفر راحت‌تر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است از پوشیدن مانتوهایی با آستین و استایل تنگ، شلوار جین تنگ یا لباس‌های حجیم خودداری کنید. آستین‌ها بهتر است کمی گشاد باشند تا به‌راحتی بتوانید دست خودتان را تکان دهید. در عین حال اگر قصد دارید در فصل زمستان سفر کنید، به جای پوشیدن یک پالتوی بزرگ و بسیار حجیم، چند لایه لباس به تن کنید. در این صورت علاوه بر اینکه بدن شما گرم‌تر خواهد شد، احساس راحتی بیشتری هم در طول مسیر تجربه می‌کنید.

وسایل شخصی راحتی را همراه داشته باشید

اگرچه خرید بلیت هواپیما به معنای سفری کاملا راحتی نیست و نمی‌توانید تمام لوازم شخصی راحتی را همراه داشته باشید؛ اما برخی وسایل شخصی و اضطراری را حتما همراه بیاورید. به‌طور مثال اگر عادت دارید که در موقع خواب از چشم‌بند و ماسک چشم استفاده کنید، حتما آن را در کیف‌دستی همراه داشته باشید. همچنین اگر دست و صورت شما بیشتر از حد معمول خشک می‌شود، یک کرم مرطوب‌کننده و آبرسان در کیف داشته باشید تا در طول سفر به دلیل خشک شدن دست و صورت احساس بدی نداشته باشید. همراه داشتن یک هدفون بزرگ برای جلوگیری از سروصدای هواپیما و سایر لوازم شخصی کوچک نیز کمک می‌کنند تا تجربه بهتری از سفر هوایی داشته باشید.

آجیل بخورید اما زیاده‌روی نکنید!

یکی از جاذبه‌های سفر این است که در طول مسیر بتوانیم از خوراکی‌های خوشمزه لذت ببریم شما هم می‌توانید در هنگام پرواز کمی آجیل همراه داشته باشید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید؛ اما بهتر است زیاده‌روی نکنید. فراموش نکنید که پرخوری در طول مسیر هوایی چندان خوشایند نیست و هضم غذا را سخت‌تر از حالت معمول می‌کند. همچنین امکان دارد که به مشکلاتی مانند نفخ و ناراحتی در گوارش نیز دچار شوید. به همین دلیل بهتر است در خوردن غذا، میان وعده و تنقلات اسراف نکنید.

یک بطری آب همراه داشته باشید

هنگامی‌که در فرودگاه هستید یا اینکه در مسیر پرواز قرار دارید، حتما یک بطری آب داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. البته دلیلی ندارد که در خوردن آب موقع پرواز زیاده‌روی کنید، اما به یاد داشته باشید که کمبود آب بدن هم نتیجه خوشایندی ندارد. به همین دلیل در طول پرواز کمی آب بخورید تا بدن را از عوارض کم‌آبی در امان نگه دارید.

پرواز صبح بهتر است

بله، با وجود اینکه خرید بلیت هواپیما در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است، اما پیشنهاد بهتر این است که ابتدای صبح را برای سفر هوایی انتخاب کنید در این ساعت از روز سرحال‌تر هستید و آسمان هم در شرایط مساعدتری قرار دارد. به عبارت دیگر، در بیشتر مواقع، شرایط جوی نامساعد در ساعات بعدازظهر و عصر رخ می‌دهد و صبح‌ها، آسمان آرام‌تر است. بنابراین برای داشتن سفری راحت و بدون استرس، صبح پرواز کنید.

این احتمال وجود دارد که هواپیماها با رسیدن عصر و گرم شدن زمین، با مشکلات بیشتری روبه‌رو شوند. از سوی دیگر، احتمال رخ دادن طوفان و رعدوبرق در بعدازظهر بیشتر است. توصیه می‌کنیم برای داشتن پروازی آسوده‌تر، بلیط صبح را تهیه کنید.

نرمش کنید!

البته قرار نیست در راهرو هواپیما شروع به دویدن کنید یا اینکه ورزش‌های سنگین انجام دهید. تنها توصیه مهم این است که کمی به پاهای خودتان نرمش بدهید تا مانع از خستگی آن شوید. سفرهای طولانی هوایی باعث اختلال در خون‌رسانی می‌شود و نشستن مداوم روی صندلی نیز آن را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکل کافی است کمی روی صندلی کمی پاها را نرمش بدهید. در این صورت علاوه بر اینکه از خستگی پاها کم می‌شود، خون‌رسانی مطلوب‌تری هم خواهد داشت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.