کاهش هزینه تعمیر اسپلیت و پکیج دیواری با 6 راهکار فوق‌العاده

0

از زمان ظهور اسپلیت و پکیج، استفاده از این دو سیستم مدرن تنظیم دمای محیط نظر همگان را به سمت خود جلب کرده است زیرا با مزایای زیادی که این وسایل دارند، باعث رفاه زندگی مردم شده اند. اما از آنجایی که به طور مداوم از این دستگاه ها استفاده می شود، دیر یا زود دچار خرابی هایی شده و باید آنها را تعویض کرده یا به فکر تعمیر کردنشان باشیم. به طور کلی و با توجه به روند افزایشی قیمت سیستم های سرمایشی و گرمایشی در ایران، با خراب شدن پکیج شوفاژ و اسپلیت اغلبگ مردم گزینه دوم را انتخاب می کنند؛ چون با افزایش سرسام آور هزینه ها، جایگزین کردن دستگاه نو به جای وسیله خراب شده کار بسیار سختی شده و تعمیر پکیج و اسپلیت به صرفه تر است.

 

از آنجایی که هزینه خرید قطعات کولر گازی و پکیج و همچنین دستمزد تعمیرکاران هم به ویژه در کلان شهر هایی مثل تهران بسیار زیاد است، ما باید با نگهداری صحیح و کارهایی مثل اسیدشویی و هواگیری پکیج، پیگیری ایرادات و کدهای خطا، تمیز کردن فیلتر تهویه کولر گازی، از این دستگاه ها مراقبت کرده تا در صورت خرابی به کاهش هزینه تعمیر اسپلیت و پکیج کمک کنیم. برای همین این مقاله را به موضوع کاهش هزینه تعمیر پکیج و اسپلیت با ترفند های ساده و تست شده اختصاص دادیم.

رونیکس

کاهش هزینه تعمیر پکیج دیواری با 3 راهکار طلایی

 

به طور کلی برای اینکه از تحمیل هزینه های اضافی تعمیر پکیج در آینده جلوگیری کنید، لازم است که به نکات مهمی قبل از خرید پکیج و بعد از خرید آن توجه کنید. نکاتی که باعث کاهش هزینه تعمیرات پکیج دیواری می شوند، عبارتند از:

  • دستگاه پکیج را متناسب با مساحت مکان مورد نظر خریداری کنید؛
  • پکیج را در محل مناسبی نصب کنید؛
  • از یخ زدن سیستم جلوگیری کنید؛

دستگاه پکیج را متناسب با مساحت مکان مورد نظر خریداری کنید؛ اولین قدم برای کاهش هزینه تعمیر پکیج

شاید واژه ظرفیت گرمایی را پکیج زیاد شنیده باشید؛ ظرفیت گرمایی در حقیقت میزان گرمای تولیدی پکیج را نشان می دهد. از این رو شما باید قبل از خرید به متراژ محیط مورد نظر و ظرفیت گرمایی سیستم دقت کرده تا با انتخابی درست به کاهش هزینه تعمیر پکیج در آینده کمک کنید؛ چون با انتخاب نادرست و در صورت کم بودن گرمای تولیدی پکیج نسبت به متراژ محیط شما، دستگاه بیش از توان خود کار خواهد کرده و در زمان کوتاه به مشکلات شدید دچار می شود؛ در غیر این صورت هم با کم بودن متراژ محیط شما، گرمای بیشتری تولید شده و شما در همان ابتدا هزینه ی بیشتری برای مصرف انرژی دستگاه پرداخت خواهید کرد.

پکیج را در محل مناسب نصب کنید؛ راه کاری ساده ولی موثر برای کم کردن هزینه تعمیرات پکیج دیواری

با اینکه پکیج فضای زیادی اشغال نمی کند اما نمی توان آن را در هر جایی نصب کرد زیرا محل نصب با طول عمر پکیج رابطه مستقیم دارد؛ از این رو بهتر است آن را در فضای بسته نصب کرده و حدود یک تا دو متر از زمین فاصله دهید. حتما در نظر بگیرید که محل نصب پکیج به گونه ای باشد که در صورت نیاز به سرویس و تعمیرات احتمالی، سرویس کار بتواند این کار را بدون مشکل انجام دهد. با رعایت همین نکته شما در آینده می توانید تا حد زیادی به کاهش قیمت تعمیر پکیج کمک کنید.

از یخ زدن سیستم جلوگیری کنید؛ یکی از مهم ترین اقدامات برای کاهش مخارج تعمیر پکیج

معمولا در فصل زمستان و با سرد شدن زیاد هوا، امکان یخ زدگی آب در لوله ها و داخل سیستم پکیج افزایش می یابد که با خاموش کردن دستگاه برای مدت زیاد مثلا در زمان مسافرت ممکن است باعث آسیب جبران ناپذیر به پکیج گرمایشی شود؛ پس بهترین اقدام این است که اولا پکیج را خاموش نکنید زیرا سیستم ضد یخ زدگی بعد از کاهش دمای آب در حد مشخص شده از یخ زدگی جلوگیری می کند یا در صورت خاموش کردن پکیج، قبل از مسافرت آب داخل لوله ها را خالی کنید تا یخ زدگی به دستگاه آسیب نزند.

3 روش تضمینی کاهش هزینه تعمیرات اسپلیت

 

توجه به برخی نکات ساده و راحت می تواند کاهش هزینه تعمیر اسپلیت را به همراه داشته باشد؛ به عبارت دیگر همیشه نیاز نیست در این حوزه تخصص و مهارت داشته باشید و خودتان با دست کاری کولر گازی را تعمیر کرده تا مثلا در هزینه ها صرفه جویی کنید. بلکه میتوانید در اولین مرحله با رعایت نکات نگهداری، طول عمر دستگاه را افزایش دهید و از خراب شدن آن جلوگیری که نتیجه آن کاهش هزینه تعمیر کولر گازی است. این نکات عبارتند از:

  • سرویس اسپلیت را به صورت منظم انجام دهید؛
  • شارژ گاز سالیانه کولر گازی را فراموش نکنید؛
  • تمیز کردن کندانسور اسپلیت را جدی بگیرید؛

سرویس اسپلیت را به صورت منظم انجام دهید؛ اصلی ترین روش کاهش هزینه تعمیرات اسپلیت

به طور کلی سیستم تهویه مطبوع اسپلیت هم مانند سایر لوازم به سرویس منظم نیاز دارد و شما با مشاوره و راهنمایی سرویس کاران ماهر و عیب یابی و سرویس به موقع اسپلیت، می توانید از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کنید. البته برخی قطعات کولر گازی هم نیاز به کنترل مرتب دارند که باید این کار را به مراکز خدماتی معتبر بسپارید تا بعدها در هزینه تعمیر اسپلیت صرفه جویی کنید.

شارژ گاز سالیانه کولر گازی را فراموش نکنید؛ راهکاری تضمینبرای کاهش هزینه تعمیر کولر گازی

توجه کنید که گاز اسپلیت در عملکرد آن نقش اساسی دارد و گاهی کم بودن گاز کولر گازی با عث می شود عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار گیرد و فشار زیادی به قطعات اصلی آن وارد شود، از این رو شما باید هر سال نسبت به شارژ کولر گازی اقدام کنید تا کارایی آن دچار اختلال نشده و مخارج تعمیرات اسپیلت زیاد نشود. البته توجه داشته باشید که برای شارژ گاز اسپلیت حتما باید از تعمیرکاران یا تعمیرگاه های با سابقه کمک بگیرید.

تمیز کردن کندانسور اسپلیت را جدی بگیرید

حتما می دانید که گردش هوا در سیستم خنک کننده اسپلیت باعث ایجاد هوای مطبوع در داخل منزل می شود و کندانسور کولر گازی معمولا در بیرون از فضای داخلی منزل قرار می گیرد، برای همین همیشه در معرض گرد و خاک قرار دارد؛ از این رو غبار روبی مرتب این قسمت در کاهش هزینه تعمیرات اسپلیت نقش اساسی دارد که یک سرویس کار ماهر این کار را به خوبی برای شما انجام می دهد.

تهران سرویس یار؛ بهترین مرکز تعمیر پکیج و اسپلیت تهران

 

این مرکز خدماتی سابقه ی چندین ساله در سرویس و تعمیر انواع اسپلیت و پکیج دارد و تمام خدمات مورد نیاز در این حوزه را با بهترین کیفیت و قیمت برای هم وطنان عزیز در تهران و فراهم می کند. ما به فکر جیب مشتریان خود هستیم و تا جایی که امکان دارد با تعمیر قطعات از تحمیل هزینه های اضافی به مشتریان جلوگیری می کنیم؛ تهران سرویس یار در کنار شماست تا بتوانید در هزینه تعمیرات اسپلیت و پکیج صرفه جویی کنید. همچنین اعزام تعمیرکاران مجموعه در کمترین زمان ممکن به تهران انجام می گیرد و تا جایی که امکان دارد مجموعه ما سعی می کند که در محل تعمیرات را انجام دهند تا با حمل دستگاه، هزینه اضافی به شما تحمیل نشود.

نتیجه گیری

در این مقاله برای به 6 راهکار ساده برای کم شدن قیمت تعمیرات پکیج دیواری و کولر گازی پرداختیم، اما به یاد داشته باشید که بهترین روش برای اینکه به کاهش هزینه تعمیر اسپیلت و پکیج کمک کنید، ابتدا قبل از اینکه وسیله از کار بیفتد یا مشکل پیش آمده بزرگتر شود، به نشانه های خراب شدن توجه کنید؛ چون هر صدای اضافی، هر تغییر در قدرت وسیله و هر اتفاق غیر عادی می تواند نشانه شروع یک اشکال اساسی باشد. برای همین امروزه بسیاری از مراکز معتبر تعمیر پکیج و اسپلیت در تهران از جمله تهران سرویس یار با امکان مشاوره سریع از بروز مشکلات بزرگتر برای وسایل شما جلوگیری می کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.