11 نکته مهم در پیشنهاد ازدواج به دختر

0

مهم است که مردان به چه نحو به بانویی که به وی علاقمند هستند پیشنهاد ازدواج دهند زیرا این پیشنهاد نباید به گونه ای باشد که سبب معذب شدن زن و یا حتی احساس ناراحتی خاطر در وی گردد..بنابراین در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که سبب می گردد بتوان به نحوی درست پیشنهاد ازدواج به دختر را مطرح نمود.

الزامات پیشنهاد ازدواج به دختر چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بسیار مهم است که مردان به چه نحو به فردی که به آن علاقه دارند پیشنهاد ازدواج دهند زیرا نحوه پیشنهاد ازدواج می تواند بر رضایت فرد متقابل برای پیشبرد مراحل بیشتر جهت آشنایی دو طرف و خانواده ها و..تاثیرگذار باشد.

فراموش نکنید که پیش از هر چیزی شما نیاز به مشاوره ازدواج در تهران دارید.

رونیکس

1.پیشنهاد ازدواج در زمان و موقعیتی مناسب

بسیار مهم است که مرد در زمان و مکان مناسبی پیشنهاد خود را مطرح سازد و همچنین به روحیات وی توجه کافی داشته باشد فرضا ممکن است فرد از حال روحی خوبی برخوردار نباشد یا ذهنش درگیر است بنابراین توصیه می گردد از قبل به این مسئله توجه گردد و زمانی برای پیشنهاد ازدواج انتخاب گردد که فرد مقابل درگیری ذهنی زیادی نداشته باشد.

پیشنهاد ازدواج به دختر باید در مکان و موقعیتی مناسب انجام گیرد فرضا از آنجایی که محیط کار محیطی رسمی می باشد ممکن است فضای مطلوبی برای پیشنهاد ازدواج نباشد البته این مسئله دارای استثناء هم می باشد ولیکن به طور کل این امر بسیار مهم است و باید به آن توجه نمود.

2.سعی نکنید نتیجه را پیش بینی کنید

برخی افراد نیز سعی می کنند پیش از پیشنهاد ازدواج نتیجه را برای خود تداعی و پیش بینی کنند بنابراین توصیه می گردد افراد از این امر اجتناب ورزند لذا اگر نتیجه ای که پیش می آید با فکر و باور مرد در تضاد باشد به روحیه مرد بسیار لطمه و آسیب وارد کرده و می تواند نتایج مخربی را به همراه داشته باشد.

3.به علاقه مندی های فرد توجه کنید

اگر مرد با دختر مورد علاقه خود از قبل آشنایی کمی دارد خوب است که با توجه به علاقمندی های وی عمل کند..فرضا اگر زن محیط کافه را دوست دارد مرد وی را به کافه دعوت کرده و پیشنهاد ازدواج خود را مطرح سازد.

خوب است که مرد به هنگام پیشنهاد ازدواج هدیه ای برای زن تهیه کند فرضا حلقه و.. اما این امر دارای ریسک است و بهتر است که برای زوجینی صورت گیرد که از قبل از پیشنهاد ازدواج از سوی مرد، با هم رابطه نزدیکی داشته اند زیرا طبیعتا بانویی که رابطه نزدیکی با خواستگار خود نداشته باشد هدیه ای از وی نمی پذیرد و ممکن است از این کار احساس مطلوبی نداشته باشد.

 

4.روراست و صادق باشید

نیاز نیست از جملات و کلماتی که تنها در کتاب ها آن ها را خوانده اید استفاده کنید..در عین سادگی به طور واقعی و جذاب پیشنهاد ازدواج خود را مطرح سازید. بیش از آنچه که باید از خود، شغل و..صحبت نکنید و از اغراق کردن فاصله بگیرید..

مهم است که مرد از صمیم قلبش علاقه خود را به زن مطرح سازد و احساساتش را صادقانه ابراز نماید.

علاوه بر پیشنهاد ازدواج در جلسه خواستگاری نیز نحوه رفتار و حرف هایتان با زن بسیار می تواند بر دیدگاه و ذهنیت والدین تاثیرگذار باشد و عشق مرد را نسبت به زن به خوبی نشان دهد.

به جای امتحان کردن راه های مختلف و سخت برای ابراز علاقه به این توجه داشته باشید که صادقانه و با آرامش خاطر درخواست خود را مطرح سازید.

خودتان باشید..

5.به ظاهر و آراستگی خود اهمیت دهید

حائز اهمیت است که مرد جهت پیشنهاد ازدواج خود به زن از ظاهر خوبی برخوردار باشد زیرا جذابیت ظاهری بسیار می تواند بر نتیجه خواستگاری تاثیرگذار باشد.

منظور از جذابیت ظاهری این نیست که از لباس های گران قیمت استفاده گردد اما مهم است که پوشش مرد خوب و باوقار بوده و سبب گردد زن از طرز پوشش مرد خوشش آمده و بتواند برداشتی هر چند حدودی از میزان بلوغ فکری مرد با تناسب بر سن، با بررسی نوع پوشش وی داشته باشد.

فرضا تناسب پوشش مرد با عقاید و نوع پوشش مورد قبول زن و..

6.به عقاید و رسوم طرف مقابل اهمیت و احترام قائل شوید

اگر دختر به تنهایی نمی تواند واکنشی در قبال پیشنهاد ازدواج مرد بدهد بهتر است مرد به این مسئله اهمیت دهد و به وی فرصت دهد تا به خوبی فکر کرده و با بررسی جوانب متعدد با کمک روانشناس و مشاور ازدواج نیز بهترین نتیجه را رقم بزند..

شروع زندگی مشترک می تواند برای یک زن بهترین نتیجه و یا عدم پذیرش پیشنهاد ازدواج مرد نیز برای وی بهترین نتیجه باشد بنابراین بسیار مهم است که اگر دختر باید از والدین اش یا مشاور روانشناس مشورت بگیرد این اجازه به وی داده شود.

هر یک از افراد می توانند رسم و رسومات متعددی داشته باشند که نیاز است به این رسم و رسوم اهمیت داده شود.

7.اهداف خود را از ازدواج مطرح کنید

مهم است که مرد بداند چرا می خواهد ازدواج کند..دلیل اینکه فرد مورد نظر خود را برای ازدواج انتخاب کرده است چیست و..به طور کل مرد باید به بلوغ فکری رسیده باشد و بعد از آن پیشنهاد ازدواج خود را مطرح سازد زیرا بانوان امانتی هستند از سوی والدین وی به مرد و نیاز است مرد بداند هدفش از ازدواج با وی چیست و با چه رفتارهایی می تواند صمیمیت بین خود و همسرش را بیشتر گرداند.

 

8.از قبل به حرف ها و نوع رفتارتان فکر کنید

بهتر است نه خود و نه طرف مقابل را در عمل انجام شده قرار ندهید..توصیه می گردد مردان پیش از پیشنهاد ازدواج حرف های خود را مرور کنند حتی به زبان بدنشان توجه داشته باشند زیرا در پیشنهاد ازدواج به دختر بسیار مهم است که فرد دارای بلوغ فکری بوده و سنجیده عمل کند.

توصیه : بهتر است از بیان هر حرفی در ارائه پیشنهاد ازدواج خودداری گردد که این نیز وابسته به تمرین های متوالی می باشد.

9.مضطرب نباشید و شرایط را کنترل کنید

برخی مردان زمانی که می خواهند پیشنهاد ازدواج دهند بسیار مضطرب می شوند مخصوصا زمانی که قصد دارند به سوالات زن پاسخ دهند..بسیار مهم است که توجه گردد زمانی که فرد آمادگی لازم را برای پیشنهاد ازدواج نداشته باشد مسلما به هنگام حرف زدن با زن هول می کند.

بهتر است مردان به خود فرصت دهند، آرامش خود را حفظ کنند و بعد از فرد مورد علاقه شان درخواست ازدواج کنند.اگر مرد در حین پیشنهاد به زن دچار استرس گردد نمی تواند شرایط و روند پیشنهاد رسمی خود را به خوبی طی کند و این نیز سبب می گردد زن با خود بگوید این مرد حتی نمی تواند به خوبی خواستگاری کند چه برسد به تشکیل زندگی مشترک و..

10.خودتان را به خوبی بشناسید

مهم است که افراد پیش از درخواست ازدواج نیز دارای خودشناسی بوده و علایق، عقاید و..خود را به خوبی بشناسند زیرا ممکن است فرد مقابل دارای علایق و یا عقایدی مخالف بر عقاید مرد باشد و در آینده مشکلاتی را رقم بزند بنابراین مهم است مرد از خود شناخت کافی داشته باشد.

این بدین معنی نیست که نباید هیچ نقطه تقابلی با هم داشت اما خوب است که تفاهم های زن و مرد بیش از نقاط تقابل یکدیگر باشد.

11.صبور باشید

برخی مردان به سبب استرس و اضطرابی که دارند برای بیان حرف ها و درخواست خود از ازدواج عجله زیادی می کنند به نحوی که در انتها خودشان هم از این اتفاق پشیمان می شوند.

بهتر است قدم به قدم جهت آشنایی و درخواست ازدواج به زن برداشت و با صبر و حوصله در زمان و موقعیتی مطلوب درخواست ازدواج را مطرح نمود.

توصیه می گردد که مردان پیش از پیشنهاد رسمی ازدواج به دختر مورد علاقه خود، تمامی جوانب را در نظر داشته و صادقانه به این امر بپردازند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.