راهنمای تهیه انواع حوله از زبان فروشندگان + (پاسخ به ۴سوال مهم)

1

سلام، من رحیم یزدانی هستم و نزدیک به ۹سال در صنف فروش حوله در فروشگاه کالای خواب دواج فعالیت داشته ام و این پست در واقع پاسخ به سوالات مشترک اکثر مشتریان در هنگام خرید حوله از ما داشته اند می باشد که قطعاً پاسخ به پرسش های خیلی از شما عزیزان نیز می باشد. پس حتما تا انتهای این پست همراه من باشید.

آشنایی با انواع حوله از نظر کارکرد و قیمت می‌تواند شما را برای خرید بهتر کمک کند. به همین منظور من در این مقاله سعی کرده‌ام تا لیستی از انواع حوله ها، جنس، بافت، طرح، وزن، اندازه و برند را برای شما گردآوری کنیم تا در کمترین زمان، بتوانید بهترین کالای موردنظر خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید انواع حوله برای هر کاربرد

برای یاقتن حوله متناسب با موقعیت، سن و جنسیت افراد، باید اصطلاح بازاری آن را بدانید. برای دانستن نام‌های آن‌ها، لیست زیر را بخوانید.

رونیکس
  1. حوله استخری

    در ابعاد 170*80 تولید می‌شود که وزنی سبک‌تر به نسبت نوع تنپوش دارد و در کنار استخر و ساحل، به عنوان زیرانداز برای آفتاب گرفتن و خشک کردن بدن استفاده می‌‌شوند.

  2. حوله آشپزخانه (میکروفایبر و نانو)

    دستمال جادویی نسل جدیدی از محصولات نظافتی هستند که بدون نیاز به مواد شوینده، داری خاصیت آنتی باکتریال بوده و سطوح کثیف را تا حد قابل قبولی تمیز می‌کنند.

  3. خرید حوله پالتویی (تنپوش)

    حوله قدی که با نام روبدوشامبر نیز شناخته می‌شود در ابعاد 110 تا 160 سانتی‌متر و در انواع مختلف کلاه دار، بدون کلاه، بنددار، دکمه‌ای، چسبی، جیب دار و بدون جیب تولید شده که برای حمام استفاده می‌شوند.

 

  1. حوله دست و صورت

    حوله دستی که عموما برای خشک کردن دست و صورت در سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می‌شود در اندازه 75*30 تولید می‌شود.

  2. حوله سونا

    جزو دسته‌بندی حوله‌های تنپوش است که معمولا نیم تنه بوده و برای پوشاندن پایین بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  3. ست حوله عروس و داماد

    سرویس حوله عروس و داماد دارای دو عدد تنپوش مردانه و زنانه، 2 عدد استخری، 2 عدد دست و صورت و 2 جفت دمپایی حوله‌ای مخصوص حمام است.

  4. حوله سفری (حوله شمدی)

    با بهره‌مندی از تکنولوژی میکروفایر تولید شده است که موجب جذب بالای آب و خشک شدن سریع می‌شود و دارای کاور مخصوص جهت اشغال کمتر فضای کوله پشتی در مسافرت و کوه نوردی است.

  5. کلاه حمامی

    کلاه حوله‌ای به منظور جذب آب موهای سر استفاده می‌شود تا روند خشک کردن سر را تسریع می‌کند. از انواع کلاه می‌توان به کلاه دکمه‌دار، کلاه پاپیونی و کلاه هندی اشاره کرد.

  6. حوله ورزشی

    مخصوص باشگاه از جنس میکروفایبر هستند و به منظور تسهیل استفاده از وسایل ورزشی بدون سر خوردن و رها شدن می‌باشد. همچنین می‌توانید از آن برای خشک کردن عرق بدن به هنگام ورزش استفاده کنید.

  7. حوله حمام هتلی

    معمولا به رنگ سفید است به نمونه استخری شبیه و از جنس و کیفیت بالای برخوردار می‌باشند. این نوع از نخ‌های خاصی با نام رینگ یا اوپن‌اند بافته می‌شوند و نوع رینگ دارای کیفیت بالاتری است.

  8. حوله یکبارمصرف

    در مکان‌های عمومی مانند آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه انتخاب و خرید انواع حوله از نظر نوع بافت

در قدیم پارچه‌ها را به روش سنتی و با دست می‌بافتند، اما امروزه ماشین آلات ریسندگی و بافندگی این کار را تسریع کرده‌اند. پرکابردترین نخ در حوله‌بافی نخ پنبه نمره 20 است که به صورت یک‌لا یا دولا مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بافت آن از یک لایه تار و پود معمولی برای تولید پارچه زمینه و یک تار اضافه برای تشکیل پرز استفاده می‌شود.

 

در بافت این نوع حوله از دو روش بافت معمولی و کشباف استفاده می‌شود و تولید کنندگان جدید برای کاهش قیمت اکثراً از آن استفاده نمی کنند به همین خاطر به شما توصیه می کنیم مخصوصاً حوله تن پوش خود را از برند های قدیمی مانند برق لامع و حوله لاله خریداری کنید، فروشگاه دواج به علت اطمینان به این برندها همیشه روی حوله های دستی و استخری و حوله های پالتویی کارت گارانتی نیز ارائه میکند.

چه جنس حوله ای باید خرید؟

باید توجه داشت که مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک حوله، جنس آن می‌باشد که انواع آن را به صورت خلاصه ذکر کرده ایم:

· حوله پنبه‌ای:

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین جنس‌های حوله، نخی یا پنبه‌ای است، زیرا قدرت بالایی برای جذب آب دارد و بسیار نرم است. به علاوه، از دوام بالایی برخوردار و مقرون به صرفه است.

· حوله پشمی ارگانیک:

از جنس پشم گوسفند تولید و مناسب فصول سرد سال است، دارای قدرت جذب آب و رطوبت کم‌تری است.

· حوله پنبه ارگانیک:

این جنس برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است زیرا از الیاف کاملا طبیعی ساخته شده و سازگار با محیط زیست است.

· حوله میکروفایبر:

از الیاف مصنوعی تولید شده و دارای قدرت جذب آب و رطوبت بالایی است، اما مقرون به صرفه نیست.

· حوله بامبو:

از وزن سبک و ضخامت کم برخوردار است و دوام کمی دارد اما به دلیل ضدباکتری و حساسیت بودن، برای افرادی که آلرژی دارند، پیشنهاد می‌شود.

· حوله ابریشمی و ساتن:

دارای وزن سبک و جنسی لطیفی هستند، اما کاربری محدودی و جذب کمی دارند.

بهترین نوع رنگ حوله ، رنگ ری اکتیو است زیرا …

برای رنگرزی از رنگ‌های واکنشی استفاده می‌شود که بهترین نوع آن‌ها، رنگ های واکنشی یا “ری اکتیو” است. رنگ‌های ری اکتیو به منظور افزایش استحکام، ثبات در برابر نور، تغییر رنگ و رنگ‌های متنوع سایه روشنی استفاده می‌شوند. این عمل رنگرزی همراه با عمل سفیدکاری، ایجاد لطافت و جلوگیری از پرزدهی انجام می‌شود.

چند پرسش رایج مشتریان از فروشندگان حوله که صادقانه پاسخ داده نمی شوند

 

  1. به چه ویژگی‌‌های حوله دستی و استخری در هنگام خرید باید توجه کرد؟

از مهم‌ترین عناصر کیفیتی حوله می‌توان به ثبات رنگ، جذب آب و عدم پرزدهی آنها اشاره کرد. کیفیت، سایز، وزن، طرح پارچه و قیمت نهایی نیز درمرحله بعدی می‌باشند. پیشنهاد می‌شود که حوله‌های خیلی ظریف یا سبک را انتخاب نکنید و حتما 100% نخی خریداری کنید تا آبگیری بهتری داشته باشد. حوله های نخی دارای پرزهای بلندتری نسبت به بقیه هستند.

 

 

  1. تفاوت حوله تنپوش زنانه و مردانه در چیست؟

اندازه حوله تنپوش برای داشتن راحتی مهم است زیرا اگر خیلی بزرگ باشد، برای فرد استفاده کننده سنگین تر شده و دست و پاگیر می‌شود. به علاوه، در صورت کوچک بودن، تنگ شده و احتمال فرسودگی و پارگی آن وجود دارد. برای انتخاب حوله متناسب با سایز موردنظر، باید اندازه سرشانه را داشته باشید تا بهترین سایز را خریداری کنید. در پایین جدولی آورده ایم تا کمکی برای شما باشد.

 

اندازه سرشانه قد سایز استاندارد
36 تا 42 سانتی‌متر 105 small
44 تا 48 سانتی‌متر 115 medium
50 تا 54 سانتی‌متر 125 larg

 

3. حوله ایرانی یا خارجی بخریم؟

مولفه‌های تاثیرگذاری هنگام انتخاب یک حوله عبارتند از جذب آب، کیفیت، طول عمر، نرمی و لطافت و وزن می‌باشند، پس سعی کنید کیفیت را فدای قیمت نکنید. از آنجایی که تولیدکنندگان انواع حوله از گذشته تا به اکنون در ایران وجود داشته است و سابقه طولانی دارد، حوله تنپوش ایرانی از کیفیت و دوام و مقبولیت بیشتری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار است.

4. باکیفیت ترین برند‌های تولید‌کننده حوله کدام اند؟

معروف‌ترین برند‌های تولیدکننده حوله‌ در ایران عبارتند از” برق لامع” “لاله تبریز”، “تنپاک”، “بهباف آذر” و “گلبافت”. با توجه به رونق گرفتن خرید آنلاین از فروشگاه‌های مجازی، خرید اکثر کالاها کاری آسان و راحت شده است. فروشگاه کالای خواب دواج در کنار فروشگاه‌های مجازی دیگر مانند دیجی کالا ، مفتخر به همکاری با برند های داخلی و کمک به کسب و کار‌های داخلی به منظور چرخیدن چرخ صنعت و افزایش تولیدات ایرانی است.

نتیجه گیری

هدف من از انتشار این متن کمک به انتخاب بهترین حوله و کاهش هزینه های خانواده ها در وضعیت گرانی اخیر می باشد تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید حوله رو داشته باشید. در صورت داشتن سؤال، در قسمت نظرات سؤال خود را بپرسید تا به آن پاسخ دهیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. مونا حیدری می‌گوید

    خیلی جالب بود
    من واسم خرید حوله رو با استرس کمتری کرد
    ممنون از سایت چطور
    همیشه اول تو سایت شما مطالب رو میبینم