هرآنچه باید درباره دستبند طلا کارتیر بدانید

1

برندهای لوکس مانند کارتیه همیشه به‌خاطر سبک‌های منحصربه‌فرد و ایده‌های مد روز خود شناخته شده‌اند. یکی از محصولات این برند معروف که از سال ۱۸۴۷ تا امروز می‌درخشد، دستبند است. طراحان مختلف این برند، همواره خلاقانه‌ترین طراح‌های ممکن را به دست کارتیه می‌سپرند و کارتیه به زیبایی تمام آنها را تولید می‌کند. یکی از این دستبندها که می‌توان آن را بهترین دستبند طلا کارتیر دانست، دستبند عشق است که از دیرباز تا به امروز یکی از پرطرفدارترین جواهرات کارتیه محسوب می‌شود، اما متأسفانه کپی‌های تقلبی زیادی از آن در بازار وجود دارد. با این اوصاف، ما در این مطلب در مورد بهترین دستبند طلا کارتیه صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه طراحی بهترین دستبند طلا کارتیه

دستبند عشق کارتیر تاریخچه عاشقانه و درعین‌حال کمی غم‌انگیزی دارد. در سال ۱۹۵۹ زمانی که یک طراح جوان ایتالیایی، آلدو سیپولو، خانه خود را به مقصد نیویورک ترک کرد تا برای تیفانی و دیوید وب کار کند، آغاز شد. معشوق آلدو، او را در همان سال‌ها ترک کرد و در پاسخ، آلدو دل‌شکسته دستبندی با سرپیچ طراحی کرد که باز کردن آن بدون ابزار غیرممکن بود. تیفانی طرح آلدو جوان را تولید نکرد، اما آلدو برای کار به کارتیه رفت که کارتیه خلاق طرح او را پذیرفت و دستبند عشق کارتیه متولد شد. در واقع طراحی دستبند عشق به‌گونه‌ای است که با کمک شخص دیگری، مثلا معشوق شما که همیشه همراه شماست، باز می‌شود. در نهایت، دستبند عشق که بهترین دستبند طلا کارتیه است به عنوان نمادی از عشق به یک نفرشناخته می‌شود و افراد این دستبند کارتیه را به‌صورت تک یا همراه با حلقه نامزدی می‌خرند.

رونیکس

ساخت‌وساز بهترین دستبند طلا کارتیه

دستبند عشق که بهترین دستبند طلا کارتیه است به‌صورت دو قطعه نازک C شکل که از طلا ساخته شده و ۱۲ پیچ روی آن حک شده است، برای اولین‌بار تولید شد. اولین نسخه از دستبند عشق کارتیه دارای پیچ‌هایی بود که می‌توانستند به طور کامل جدا و سفت شوند. اما نسخه جدید این دستبند کارتیه در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، در نسخه‌ی جدید پیچ‌ها به دهانه‌ها چفت می‌شوند تا از گم‌شدن آنها جلوگیری شود. علاوه بر این، تمام دستبندها دارای پیچ‌گوشتی ظریفی هستند که عشق و دلدادگی را به افراد هدیه می‌دهد. به‌طور معمول، یکی از زوجین دستبند و دیگری پیچ‌گوشتی که یک قطعه طلای کوچک است را روی یک زنجیر به عنوان گردن‌بند می‌بندد.

همچنین در ابتدا دستبندهای عشق طلا اندود می‌شدند، درحالی‌که سبک‌های فعلی از مواد لوکس، از طلای ۱۸ عیار (در رنگ‌های زرد، سفید و رز گلد) یا پلاتین ۹۵۰ ساخته می‌شوند. خطوطی که در دستبند کارتیه اصل وجود دارد با قطعات الماس تزئین شده است که از تقریباً ۰٫۱۰ قیراط در یک الماس منفرد تا ۰٫۹۵ قیراط برای تنظیم الماس ۱۷۷ قیراطی، در آن استفاده شده است.

چه کسانی از بهترین دستبند طلا کارتیه استفاده می‌کردند؟

ازآنجایی‌که دستبندهای عشق نماد عشق و پیوند همیشگی هستند، کارتیه در اصل فقط به زوج‌ها اجازه خرید این مدل از دستبند کارتیه را می‌داد. صاحب دستبند پیچ‌گوشتی دستبند خود را برای نگهداری به شریک زندگی خود می‌سپرد. برای نشان‌دادن ماهیت رمانتیک بهترین دستبند طلا کارتیه، این شرکت به زوج‌های معروف از جمله الیزابت تیلور و ریچارد برتون، دوک و دوشس ویندزور و همچنین الی مک گرو و استیو مک کوئین دستبند عشق را هدیه داد. خوشبختانه این قانون دیگر اجرا نمی‌شود و هر کسی می‌تواند امروز دستبند عشق خود را بخرد.

امروزه دستبند عشق چگونه تولید می‌شود؟

در حال حاضر دستبند عشق در انواع فلزات گران‌بها از جمله طلا، نقره و پلاتین، با یا بدون الماس عرضه می‌شود. قیمت آن از حدود ۵۰۰۰ دلار شروع می‌شود اما بسته به مواد مورداستفاده می‌تواند تا ۶۲۰۰۰ دلار یا بیشتر برسد.

یک دستبند عشق چقدر سنگین است؟

دستبندهای عشق کارتیر وزن قابل‌توجهی دارند. آنها به‌هیچ‌عنوان شل و ول نیستند و در دست شما لق نمی‌زنند. در واقع وقتی دستبند عشق را می‌پوشید احساس می‌کنید که چیزی مهمی در دست دارید. به طور کلی، وزن متوسط یک دستبند عشق حدود ۳۵ گرم است. البته سنگینی دستبند بسته به فلز و طراحی و نوع الماسی و تزییناتش متفاوت است.

راه‌های تشخیص دستبند کارتیر اصل از تقلبی

دستبند عشق کارتیه به دلیل شهرتی که دارد، نمونه‌های تقلبی فراوانی از روی آن ساخته شده است. زمانی که این دستبند کارتیه برای اولین‌بار تولید شد، شماره‌سریال نداشت، اما زمانی که کارتیه متوجه شد بازار در حال اشباع شدن از دستبندهای تقلبی است، آنها شروع به مهرزدن به هر دستبند با شماره‌سریال منحصربه‌فردی کردند که در پرونده خود نگه داشته بودند. در واقع، از آن زمان، کارتیه چندین علامت مشخص را بر روی دستبند عشق خود اضافه کرده است تا جلوی تولید تقلبی را بگیرد. بهتر است هنگام خرید بهترین دستبند طلا کارتیه به نکات چک‌لیست زیر توجه کنید.

  • علائم و حکاکی‌ها را بررسی کنید: املا و اندازه، شکل تایپوگرافی باید تمیز و متناسب با سال تولید، و صحیح باشد. اگر عبارت خیلی غلیظ یا خیلی نازک باشد، تقلبی است. در دستبندهای اصلی، آرم کارتیه فقط در یک طرف قرار دارد. از سال ۱۹۷۴ به بعد، بر روی دستبندها یک شماره‌سریال منحصربه‌فرد مهر می‌شود که ممکن است دارای پنج رقم و ۱ حرف باشد مثلاً) ۱۲۳۴۵ ( A یا دو حرف و چهار رقم به‌عنوان‌مثال (AB1234) و سه حرف و سه رقم (ABC123) .
  • فلز، سنگ‌های قیمتی و وزن دستنبد را بررسی کنید: دستبند عشق واقعی کارتیه از طلای ۱۸ عیار زرد، رز و سفید با مهر ۷۵۰ ساخته شده است. پلاتین دارای مهر PT950 است. اگر دستبند نقره، استیل یا روکش طلا باشد، تقلبی است. سنگ‌های دستبند باید الماس و یا جواهرات قیمتی باشد، در غیر این صورت جعلی است. در نهایت وزن بهترین دستبند طلا کارتیه باید بین ۲۸-۴۲ گرم باشد. حواستان باشد هر دستبندی که به طور قابل‌توجهی سبک‌تر یا سنگین‌تر باشد جعلی است.
  • پیچ و بسته‌شدنش را بررسی کنید: پیچ‌های موجود در یک دستبند عشق واقعی به آن متصل می‌شوند و در داخل دستبند یکپارچه می‌شوند؛ یعنی به هم چفت می‌شوند. آنها باید به طور مساوی در یک راستا قرار گیرند و برجسته نباشند. علاوه بر این، باید تمیز، بدون فرورفتگی یا هر گونه ناهمواری باشند.
  • دستبند باید بسته‌بندی و گواهی اصالت داشته باشد: بهترین دستبند طلا کارتیه با گواهی اصالت برند توسط یک‌خرده فروش شناخته شده ارائه می‌شود. همچنین مواد استفاده شده در دستبند را به همراه محل و تاریخ خرید اصلی نشان می‌دهد. بسته‌بندی را نیز بررسی کنید که اگر از مواد ارزان‌قیمت ساخته شده باشد یا غلط املایی داشته باشد تقلبی است. بسیاری از دستبندهای تقلبی دارای آرم جعلی کارتیه در داخل و خارج جعبه هستند که با آرم اصلی کارتیه مطابقت ندارد.
  • به قیمت خرید دستبند توجه کنید: اگر قیمت دستبند بسیار کمتر از ارزش بازار است، به عنوان خریدار مراقب باشید. چرا که دستبند عشق یک دستبند ارزشمند است که نمی‌توان آن را ارزان ‌خرید.
  • از فروشنده شخصی خرید نکنید: از همه مهم‌تر، از یک منبع دست‌دوم مشکوک مانند فروشنده شخصی خرید نکنید. چرا که جعل‌کنندگان می‌توانند ماکت‌های عالی تولید کنند.

جمع‌بندی

سیپولو ایتالیایی با نام مستعار آلدو، همیشه به سمت آمریکا و به‌ویژه نیویورک کشیده شده بود. سیپولو با الهام از عناصر صنعتی شهر، بهترین دستبند طلا کارتیه را طراحی کرد که به عنوان ظهور طراحی جواهرات مدرن اعلام شد. این دستبند با استفاده مداوم مفاهیم جواهرات «روز» و «شب» را به چالش کشید. یعنی همیشه می‌توان از آن استفاده کرد. ناگفته نماند که این دستبند که نماد عشق است نتیجه دلشکستگی طراح آن است و از همان زمان که توسط کارتیه تولید شد تابه‌حال یکی از محبوب‌ترین دستبندهای کارتیه محسوب می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. فرنوش می‌گوید

    ممنون از مطلب مفیدتون. من عاشف برند کارتیه هستم