چطور رفت و آمد به محل کار را جذاب‌تر کنیم؟

3

هواپیما، قطار یا اتومبیل، مهم نیست که با چه وسیله نقلیه‌ای سرکار خود حاضر می‌شوید، هیچ‌کس سفرهای کاری را دوست ندارد (حتی کسی که هواپیمای جت شخصی داشته باشد). در واقع افراد از آن تنفر دارند. دلایل آن عبارتند از طولانی بودن چراغ قرمزها، ترافیک سنگین خطوط، زمان انتظار و اتلاف زمان.

اما کمی صبور باشید، اگر زمان شما در هنگام رفتن به محل کارتان تلف نشود، چطور؟ ممکن است فکر کنید ما دیوانه‌‏ایم، اما آیا واقعا تنها کاری که می‏‌توانید انجام دهید، گوش‏‌دادن دوباره‌ و‌ دوباره به آهنگ‏‌های تکراری است؟ (بیایید با هم روراست باشیم، بعضی‏‌ها بارها به یک آهنگ تکراری گوش می‌دهند.)

پس بیکار ننشینید! در اینجا می بینید که چطور می‌توانید حتی در هنگام رفت‌و‏آمد به محیط کار از زمان خود استفاده کنید و این سفر کاری بی‌حاصل را به سفری پرفایده تبدیل کنید.

رونیکس

ما از شورای کارآفرینان جوان خواسته‌ایم تا ایده‌ها و راه‌‏هایی را برای بهره‌وری بیشتر از زمان سفرهای کاری پیشنهاد دهند، هم برای مسافران و هم برای رانندگان:

۱. پادکست گوش دهید

listen-to-podcasts

من از زمان رفت‌وآمد به سوی محل کار، برای توسعه‌ی دانش خودم استفاده می‌کنم. موثرترین وسیله برای من فایل‌های صوتی موجود در اینترنت است. من به تمام پادکست ‌های مربوط به کسب‌و‏کارم گوش می‌دهم و این باعث می‌شود که افکار بزرگتری در ذهنم ایجاد شود. گوش دادن به پادکست‌ها با سرعت 1.5X به شما این امکان را می‌دهد که در زمان کمتر، مطالب بیشتری بیاموزید. شما هم می توانید به راحتی پادکست‌هایی مربوط به کار یا رشته‌ی تحصیلی‌تان پیدا کنید، کافی‌ست جستجویی در گوگل داشته باشید.

۲. به ایمیل‌های خود پاسخ دهید

ممکن است شما ایمیل‌های زیادی داشته باشید که باید به آنها پاسخ دهید. در صورتی که از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند مترو استفاده می‏‌کنید، می‌توانید در طول مسیر به ایمیل‌های خود پاسخ دهید. این کار می‌تواند باعث 30 الی 45 دقیقه صرفه‏‌جوئی در وقت شود و در طول یک هفته، شما زمان زیادی خواهید داشت تا در محل کارتان به کارهای مفیدتری بپردازید.

۳. مقالات مربوط به صنعت را مطالعه کنید

Checking_email

اپلیکیشن پاکت، این امکان را به شما می‌دهد تا اخبار و مقالات در هر صنعتی را ذخیره کنید و حتی وقتی به اینترنت دسترسی ندارید آنها را مطالعه کنید. اگر در طول مسیر رانندگی می‌کنید و ترجیح می‌دهید مقالات روز را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، می‌توانید از قابلیت «تبدیل متن به صوت» در برنامه استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا مانند یک پادکست، به مقالات گوش دهید. این کار یک سفر کاری مفید را برای شما فراهم می‌سازد.

۴. به دوستان‌تان در شبکه‌‏های اجتماعی سر بزنید

همه ما در شبکه‌های اجتماعی، دوستانی داریم و ممکن است همیشه فرصت نکنیم که به آنها سری بزنیم و با آنها رابطه داشته باشیم. شما می‌توانید در طی حرکت به سوی محل کارتان به آنها ایمیل بزنید، تماس بگیرید و پیام بدهید تا ارتباط دوستی‏‏‌تان برقرار باشد.

۵. کتاب‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان را بخوانید

مطالعه در مترو

زمانی که در وسایل نقلیه عمومی هستید، می‌تواند بهترین زمان برای تهیه کتاب‌های مربوط به کسب‌و‏کارتان باشد که قصد خواندن آنها را داشته‌اید. موضوعی مرتبط با کارتان را انتخاب کنید (برای مثال چنانچه شما با یکی از همکاران‌تان بحث شدیدی داشته‌اید می‌توانید کتابی درباره حل تعارض بخوانید). سپس می‌توانید نکات مهم آن را یادداشت کنید تا در محل کارتان از آن استفاده نمایید.

۶. یک همسفر پیدا کنید

می‌توانید در طی مسیر خود با یکی از همسفران‌تان که به نظر فرد جالبی است، دوست شوید. می‌توانید با هم در مورد مسائل جاری صنعت، سازمان و یا شغل‌هایتان صحبت کنید. به زودی خواهید دید که با یک تیر دو نشان زده‌اید: هم به محل کارتان رفت‌و‌آمد می‌کنید و هم‌ یک جلسه‌ی مفید مشاوره‌ای دارید.

۷. سخنرانی آینده‌ی خود را تمرین کنید

آیا قصد دارید مطلبی را ارائه دهید یا در مورد موضوعی سخنرانی کنید؟ می‌توانید شب قبل صدای خود را ضبط کنید و در طول مسیر به آن گوش دهید. این یکی از کارهای مفید دیگر در طی سفر کاری است.

۸. داستان بخوانید

داستان‌های و ماجراهای مربوط به کسب‌و‏کارها بسیار مهم هستند و شنیدن یک داستان تاثیرگذار، حتی اگر مربوط به زمینه‌ی کاری شما نباشد، می‌تواند برای‌تان مفید باشد. داستان‌های ادبیات انگلیسی این حس را در من ایجاد می‌کنند که با مطالعه‌ی این داستان‌ها می‌توانم ایده‏‌ها و دیدگاه‌های جدیدی کسب کنم یا روش‌های داستان‌سرایی را یاد بگیرم.

۹. افکارتان را بنویسید

زمانی که در مترو هستید، می‏‌توانید وای‌فای گوشی یا تبلت خود را روشن کنید، هدفون را کنار بگذارید و یک فایل متنی باز کنید و ایده‏‌های خود را که بسیار فرار هستند بنویسید، پیش از آنکه آنها را فراموش کنید. مسئله مهم این است که این ایده‏‌ها را ثبت کنید.

۱۰. با اعضای تیم خود هماهنگی‌‏ها را انجام دهید

telphone-meetins

صحبت کردن با اعضای تیم در راه بازگشت از محل کار و پاسخ دادن به پرسش‏‌های مهم آنها در طی مسیر، کار مفیدی است. همچنین تماس با همکاران، مشتریان یا دنبال کردن چشم‌اندازهای جدید، واقعا در استفاده مفید از زمان سفرهای کاری موثر باشد.

برگرفته از: success

اولویت‌بندی کارها را بیاموزید تا در زمان کمتر، بهینه‌تر کار کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. Aidin Bonab می‌گوید

    سلام
    جالب بود، ممنون

  2. علی می‌گوید

    با سلام
    اپلیکیشن پاکت رو از کجا میشه دانلود کرد؟ توی بازار نبود

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام بر شما
      لینکش توی متن هست. اونجا که زیرش یه خط آبی کشیده شده.