تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس

0

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس ممکن است آرزوی همه دانش آموزان باشد. اولین موسسه آموزشی در انگلستان، چند صد سال پیش تاسیس شد و این کشور از آن زمان توانسته است به یکی از قدرتمندترین سیستم‌های آموزشی دنیا تبدیل شود. علاوه بر این کسانی که تحصیل در انگلیس را انتخاب می کنند در ادامه می توانند به راحتی در همه دانشگاه‌های جهان ادامه تحصیل دهند‌.

مدارس شبانه روزی انگلیس بر پرورش توانایی‌ها و استعدادهای کودکان تاکید دارند و از یک سیستم آموزشی جامع و کامل پیروی می‌کنند. در این مدارس نه تنها رشته‌های آموزشی متنوعی وجود دارد؛ بلکه رشته‌های ورزشی و هنری نیز به دانش آموزان تعلیم داده می‌شوند. در این مطلب به شرایط پذیرش در مدارس شبانه روزی انگلیس و دیگر سوالات شما پیرامون این موضوع می‌پردازیم.

نحوه پذیرش در مدارس شبانه روزی انگلیس

نحوه پذیرش در هر یک از مدارس شبانه روزی لندن متفاوت است و به شرایط مدرسه مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی مدارکی که برای ثبت نام نیاز است عبارتند از رضایت نامه والدین، سابقه تحصیلی دانش آموز، ارائه تمکن مالی و پرداخت شهریه. البته برخی مدارس شرایط خاصی مانند مصاحبه دارند. علت مصاحبه نیز این است که بهترین افراد را انتخاب کنند؛ چرا که دانش آموزان در این مدارس به طور دائمی و شبانه روزی با هم در ارتباط هستند.

رونیکس

مصاحبه این مدارس به این صورت است که برای احراز صلاحیت اخلاقی دانش آموز، سوالاتی از او پرسیده می‌شود. برخی دیگر از مدارس نیز آزمون ورودی خواهند داشت. تحصیل در این مدارس را می‌توان از سن ۷ سالگی شروع کرد. البته اکثر والدین ترجیح می‌دهند که ثبت نام فرزند خود را از سن ۱۱ تا ۱۶ سالگی انجام دهند.

انواع مدرسه شبانه روزی در انگلستان

به طور کلی مدارس شبانه روزی انگلیس به دو دسته مدارس دولتی و مدارس خصوصی تقسیم می‌شوند. تنها اتباع این کشور می‌توانند در مدارس دولتی ثبت نام کنند و دانش آموزان سایر کشورها اجازه تحصیل در این مدارس را نخواهند داشت. متقاضیان خارجی می‌توانند از مدارس خصوصی استفاده کنند. این مدارس نیاز به پرداخت هزینه دارند و در مقایسه با مدارس دولتی خدمات بیشتری ارائه می‌دهند.

در شرایط آموزشی مدارس خصوصی و دولتی تفاوتی وجود ندارد، اما مدارس خصوصی کلاس‌های فوق برنامه زیادی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند. کلاس‌های ورزشی و موسیقی جزو کلاس‌های اصلی این مدارس هستند؛ در حالی که در مدارس دولتی این آموزش‌ها وجود نخواهد داشت.

مزایای مدارس شبانه روزی انگلیس

همه دانش آموزان از سراسر جهان رویای تحصیل در مدارس انگلستان را دارند. این مدارس به دلیل مزایای فراوانی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

آمادگی برای دانشگاه

مدرک تحصیلی مدارس انگلستان بسیار معتبر است و همه دانشگاه‌های جهان آن را قبول دارند. در سال 2012 حدود 75 درصد از فارغ‌التحصیلان مدارس خصوصی انگلستان موفق شدند در بهترین دانشگاه‌های این کشور قبول شوند. در سال 2014 نیز حدود 92 درصد از کسانی که از این مدارس فارغ‌التحصیل شدند، وارد دانشگاه شدند. سیستم آموزشی انگلستان به گونه‌ای است که منجر به گسترش دانش، خلاقیت و مهارت دانش آموزان می‌شود و آن‌ها را به جایگاه مناسبشان می‌رساند.

آمادگی برای شغل ایده‌آل

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان می‌تواند شما را برای رسیدن به شغل ایده‌آل‌تان آماده کند. اعتبار مدارک تحصیلی این مدارس به گونه‌ای است که توسط همه کارفرمایان جهان مورد قبول خواهد بود. این موضوع محدود به مدرک تحصیلی نمی‌شود و شما با تحصیل در انگلستان و ارتباط با دانش آموزان سایر کشورها می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و با فرهنگ و آداب سایر کشورها آشنا شوید.

یادگیری ورزش‌ها و هنرهای جدید

در مدارس شبانه روزی انگلیس، هنرهای نمایشی، موسیقی، ورزش، سخنرانی عمومی و انجمن‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. ورزش و هنر نه تنها باعث سلامت و شادابی فرد می‌شوند؛ بلکه برای تقویت کار گروهی، اعتماد به نفس و خلاقیت هم بسیار مفید خواهند بود. همچنین باعث می‌شوند که شما در صورت علاقه بتوانید شغل آینده خود را از این رشته‌ها انتخاب کنید و از آن‌ها کسب درآمد نمایید.

این کلاس‌ها معمولا به صورت اختیاری هستند و در آخر هفته یا پس از ساعات مدرسه برگزار می‌شوند. بخشی از این فعالیت‌ها شامل فوتبال، هاکی، اسکی، اسب سواری، قایقرانی، شطرنج، رقص، تئاتر، نقاشی، برنامه نویسی کامپیوتر، نوشتن ترانه و عکاسی هستند.

پیوستن به جامعه بین‌المللی

از آنجایی که در مدارس شبانه روزی انگلستان از همه فرهنگ‌ها، ملیت‌ها و ادیان دانش آموز وجود دارد، با تحصیل در این مدارس می‌توانید از سراسر دنیا دوستانی داشته باشید و با فرهنگ دیگر کشورها آشنا شوید. به عبارت دیگر از طریق این مدارس، کودکان و نوجوانان از سنین پایین می‌توانند به جامعه بین‌المللی بپیوندند و به درک عمیقی از آن برسند.

خوابگاه مدارس شبانه روزی انگلستان

یکی از نگرانی‌هایی که خانواده‌ها در رابطه با تحصیل فرزندانشان در مدارس شبانه روزی انگلیس دارند، مسئله محل اقامت و اسکان آن‌ها است. مدارس خصوصی انگلستان شرایط مناسب و ایده‌آلی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند. با این وجود بعضی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که محل اقامت فرزندشان دارای شرایطی ویژه باشد. این مدارس بر اساس درخواست والدین، شرایط و امکانات خاصی مانند اتاق تک نفره یا برنامه غذایی مخصوص دانش آموز ارائه خواهند داد.

در اکثر مدارس شبانه روزی انگلستان، فیلم دوربین‌های مداربسته به صورت دائمی در اختیار والدین قرار داده می‌شود. از این طریق والدین می‌توانند شرایط فرزندشان را در هر ساعتی از شبانه روز مشاهده کنند.

جمع بندی

یکی از بهترین کشورهایی که متقاضیان می‌توانند در آن به تحصیل بپردازند، انگلیس است. مدارس شبانه روزی انگلستان بهترین خدمات را به علاقمندان به تحصیل در این کشور ارائه می‌دهند. اگر چه هزینه تحصیل در این مدارس ممکن است کمی بالا باشد، اما دانش آموختگان این موسسات پس از فراغت از تحصیل می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های جهان به ادامه تحصیل بپردازند یا در همه کشورها مشغول به کار شوند.

همچنین به دلیل انگلیسی بودن زبان این مدارس، یادگیری و ارتباط برای فرزندانتان راحت‌تر خواهد بود. مدارس انگلستان در تلاش هستند تا بهترین و کاربردی‌ترین کلاس‌های فوق برنامه را در اختیار دانش آموزان قرار دهند. در صورتی که قصد تحصیل در مدارس انگلیس را دارید با مشاوران آژانس مهاجرتی چهره نگار به شماره تماس 02187700913 در ارتباط باشید. آژانس مهاجرتی چهره نگار می‌تواند شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.