با وجود ثابت بودن قیمت استیبل کوین‌ها، چرا باید استیبل کوین بخریم؟

0

اگر بخواهیم استیبل کوین ها را به طور خلاصه توصیف کنیم باید بگوییم رمز ارزهایی با ویژگی های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال در کنار ثبات قیمتی ارزهای فیات هستند. با اینکه فناوری بلاکچین و ورود بیت کوین به عرصه‌ی بازار های مالی از سال 2009 به بعد به طور جدی شروع شد اما نیاز به استیبل کوین ها از سال 2014 احساس شد. در واقع استیبل کوین ها را می توان پل ارتباطی بین بازار کریپتوکارنسی و بازار دارایی های فیات معرفی کرد.

استیبل کوین ها امروز تقریبا به اهداف تعریف شده از طرف توسعه دهندگان و سازندگان خودشان رسیده اند و موفق شدند با حفظ ویژگی های دارایی های دیجیتال، مثل غیر متمرکز بودن، ناشناس بودن و سرعت بالای نقل و انتقالات، ثبات قیمتی دارایی های فیات را نیز داشته باشند.

با شروع سال 2023 گرایش سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال به استفاده از استیبل کوین ها و سرمایه گذاری در این حوزه افزایش یافت. در یک سال گذشته ارزش بازار این ارزهای باثبات رشد قابل توجه ای داشته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هنوز ظرفیت استفاده از استیبل کوین ها به خوبی درک نشده است. کارشناسان حوزه‌ی بازارهای دیجیتال، استیبل کوین ها را در واقع حلقه‌ی گم شده‌ی کسب و کارهای در حال رشد می دانند.

رونیکس

چرا استیبل کوین های برای کسب و کارهای جهانی مهم هستند؟

وقتی در سال 2010 برای اولین بار مفهوم استفاده از بازارهای مالی دیجیتال و به طور کلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال در چارچوب یک صرافی ارز دیجیتال در دنیا مطرح شد، کسب و کارهای مختلف به سرعت برای سرمایه گذاری در این حوزه پیش قدم شدند. ویژگی های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال میتواند بسیاری از مشکلات کسب و کارهای جزئی و کوچک را در بازارهای جهانی رفع کند.

با این حال استفاده از ارزهای دیجیتال به دلیل نوسان های شدید قیمتی برای استفاده‌ی کسب و کارهای کوچک چندان قابل اعتماد نبود. به همین دلیل توسعه دهندگان شروع به طراحی ایده ای جدید کردند که هم ویژگی های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال را داشته باشد و هم از ویژگی های ارزهای با ثبات فیات بهرمند باشد. در واقع استیبل کوین ها ارزهای فیاتی هستند که امکان تبادلات برون مرزی را نیز بدون درگیر شدن با سیکل های اداری برای کسب و کار های کوچک فراهم میکنند.

در ادامه به برخی از ویژگی های بسیار کاربردی استیبل کوین های خواهیم پرداخت:

فواید استیبل کوین ها برای کسب و کارهای تجاری

صحبت از خرید و فروش ارزهای دیجیتال معمولا مفهوم معاملات تریدرها در بازارهای مالی را به ذهن مخاطب القا می کند. حالا وقتی قرار است درباره‌ی ارزهای دیجیتال اما در حوزه ی استیبل کوین ها صحبت کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که استیبل کوین ها با توجه به ثبات قیمتی که دارند چندان گزینه ی هیجان انگیزی برای معامله گران بازار های مالی به حساب نمی آیند. در واقع استیبل کوین ها بیشتر از تریدرها برای استفاده ی کسب و کارهای تجاری کاربرد دارند.

بر خلاف معامله گران، شرکت ها و کسب و کارهای تجاری برای پیشرفت کار خود به دنبال ارزهایی با نوسان های شدید مثبت و یا منفی نیستند. آن ها ترجیح میدهند از ارزی استفاده کنند که ثبات قیمتی آن ها شرایط پیش بینی و برنامه ریزی مالی را برای شرکت فراهم کند.

رمز ارزهایی مثل تتر، پکس گولد، دای، یو اس دی کوین و بایننس کوین همه جز استیبل کوین های برتر بازار کریپتو کارنسی به حساب می آیند. تتر با داشتن رتبه ی سوم از نظر ارزش بازار در بازار کریپتوکارنسی محبوب ترین استیبل کوین بازار است. برای خرید تتر میتوانید به همه صرافی های معتبر ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

فارغ از محدودیت های مرزی

دقیقا مهمترین دلیلی که کسب و کارهای کوچک به سراغ ارزهای دیجیتال و خصوصا استیبل کوین ها میروند همین ویژگی بسیار مهم است. با استفاده از ارزهای دیجیتال کاربران می تواند بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی تبادلات ارزی خود را انجام دهند. در حالی که استفاده از ارزهای فیات به طی شدن برخی دوره های زمانی نیاز دارد، انتقال سرمایه از طریق ارزهای دیجیتال فقط در عرض چند دقیقه انجام می شود.

طولانی شدن و زمان بر بودن فرآیند تبادلات مالی برای کسب و کارهای بزرگ مشکل خاصی را ایجاد نمیکند. شرکت های بزرگ در بیشتر موارد دارای اعتبارات مالی بین مشتری های خود هستند و روابط بین المللی محکم آن ها باعث می شود تا تاخیر در دریافت پول، فعالیت های شرکت را با اختلال مواجه نکند. در طرف مقابل اما اختلال و تاخیر در تبادلات مالی میتواند حتی منجر به حذف شرکت ها و کسب و کارهای کوچک از چرخه های اقتصادی شود. کسب و کارهای کوچک معمولا با بودجه‌ی بسیار محدودی وارد فعالیت در بازارهای جهانی می شوند. به دلیل طولانی شدن فرایند پرداخت و یا درگیر شدن شرکت با قوانین اداری میتواند ادامه ی کسب کار آن ها را حتی در مواردی متوقف کند.

تصور کنید که شما صاحب یک کسب و کار و یک تجارت تولیدی یا خدماتی هستید و برای مبادلاتتان با کشورهای دیگر و یا اصلا یک قاره‌ی دیگر نیازی به چنج کردن واحد پول های ملی ندارید. این واقعا یک اتفاق بسیار خوب و خوشایند است. در این شرایط شما با استفاده از یک استیبل کوین مورد قبول دو طرف میتوانید در عرض چند ثانیه یا نهایتا چند دقیقه ارزش مورد نظر خود را مبادله کنید. این سرعت عمل در تبادل دارایی های مالی به معنای دریافت سریع تر پول و راه اندازی سریع تر تولید بیشتر و پرداخت حقوق های بهتر و در نهایت افزایش راندمان کاری و سود سازی است.

سرعت پردازش فوق العاده

هرچه از سرعت دنیای دیجیتالی ارزهای دیجیتال گفتیم یک جنبه‌ی داستان است. وقتی از سرعت تبادل ارزش با استیبل کوین ها صحبت میکنیم باید به این نکته اشاره کنیم که سرعت انجام تراکنش استیبل کوین ها از ارزهای دیجیتال دیگر نیز فوق العاده بیشتر است. همه با این نظر موافقند که وقت طلا است و صرفه جویی در زمان خصوصا در فرایند تبادلات مالی بسیار با اهمیت است.

کاهش چشمگیر کارمزد تراکنش های مالی

استفاده از ارزهای فیات به دلیل وجود واسطه های مالی برای انجام فرایند تراکنش‌ها همیشه با کارمزد های بالایی به عنوان کارمزد و یا هزینه ی خدمات همراه بوده است. استفاده از استیبل کوین ها اما با توجه به اینکه تمام این موسسات مالی واسطه از فرایند انتقال را حذف میکند، هزینه ی کارمزد را تا حد قابل توجهی کاهش داده است و شما فقط باید کارمزد تراکنش شبکه بلاکچین را پرداخت کنید.

ایجاد شرایط مناسب سرمایه گذاری

همیشه برای ایجاد کسب و کارهای جدید معمولا صاحبان ایده و توسعه دهندگان به سرمایه گذاری یک یا چند شخص ثالث نیاز دارند. با استفاده از استیبل کوین ها شرایط جذب این سرمایه گذاری ها به صورت فزاینده ای فراهم می شود. با استفاده از استیبل کوین ها حتی شما میتوانید سرمایه های خارجی را نیز جذب کنید.

حرف آخر

اگر چه استفاده از استیبل کوین ها فواید بسیار زیادی دارد اما باید توجه داشته باشیم که یک استیبل کوین تا زمانی اعتبار و ارزش دارد که شرکت پشتیبان و توسعه دهنده ی آن با دارایی های دیگر مثل دلار آمریکا یا طلا ارزش ثابت آن را حفظ کنند. برای مثال شرکت تتر همیشه اعلام کرده که در ازای هر توکن تتر یک دلار آمریکا سرمایه ذخیره شده دارد.

صنعت ارزهای دیجیتال و به طور خاص استیبل کوین ها هنوز فضای زیادی برای پیشرفت دارند. با وجود اینکه یکی از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال ناشناس بودن و غیر متمرکز بودن این دارایی و صاحبانشان است اما شاید وضع یک سری قوانین برای شرکت های پشتیبان این ارزهای دیجیتال، باعث شود تا آن‌ها موظف به ارائه گزارشات معتبر درباره‌ی دارایی های خود باشند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.