چطور طرز فکرمان را برای غلبه بر چالش‌های زندگی تغییر دهیم

8

اجرای یک برنامه‌ی روزانه با هدف ارتقای طرز فکرم یکی از با‌ارزش‌ترین کارهایی است که من همیشه انجام داده‌ام. این برنامه تنها یک هدف دارد و آن «پرورش و ارتقای مداوم ذهنم از طریق مثبت‌اندیشی» است. این برنامه به من کمک می‌کند که فعالیت‌های روزانه‌ی خودم را، علی‌رغم تمام پیشامدها، در عالی‌ترین سطح ممکن انجام دهم.

افراد شکست‌خورده، اشخاص با ذهن مسموم و همچنین تمامی چالش‌های روزانه‌ی زندگی، توانایی این را دارند که رؤیاهای شما را به کلی خراب کنند. این عوامل می‌توانند امیدهایتان و هرآنچه را که دوست دارید در این دنیا انجام بدهید یا در آینده به‌دست آورید، نقش بر آب کنند. زمانی‌ که در این وضعیت قرار می‌گیرید، نمی‌توانید هیچ‌کس دیگری را دوست داشته باشید. ضربه‌های عمیق روحی کیفیت تفکر و تصمیم گیری درست را در هنگام وقوع اتفاقات بد در زندگی‌تان کاهش می‌دهند.

ذهن‌تان را بازسازی کنید. ذهن عزیزتان را رشد دهید و با چیزهایی که در اختیارتان است، از آن محافظت کنید. تمامی دستاوردهای شما، ثروت‌هایی که به‌دست خواهید آورد و همین‌طور شادی‌هایتان، از ذهن‌تان سرچشمه می‌گیرند.

رونیکس

روزهایی را به‌یاد بیاورید که صبح شده، تازه از خواب بیدار شده‌اید و حس می‌کنید حالش را ندارید که از جای‌تان بلند شوید و به فعالیت‌های روزانه‌تان بپردازید؛ این وضعیت به‌خاطر طرز تفکر شما و ذهن خسته‌تان اتفاق می‌افتد. در هر صورت با این رویکرد در انجام تمام امور شکست خواهید خورد؛ چون در حال حاظر شما کلکسیونی از چالش‌ها و مشکلات هستید. مگر اینکه همت کنید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت روزانه‌تان را بنشینید و برای تغییر طرز فکرتان برنامه‌ریزی کنید.

من در اینجا قدم به قدم برنامه‌ی چگونگی تغییر طرز تفکر خودم را برای مقابله با چالش‌های روزانه در اختیار شما می‌گذارم. تا انتهای مقاله با من همراه باشید تا بتوانید با توجه به مسیری که خودم در جهت تدوین این برنامه طی کرده‌ام، برنامه‌ریزی شخصی‌تان را انجام دهید. از این مطلب کمک بگیرید و شروع کنید.

صبح زود از خواب بیدار شوید

صبح حداقل دو ساعت زودتر از زمانی که باید از خانه خارج شوید، بیدار شوید. مثلا اگر باید ساعت ۸ صبح در محل کارتان حاضر باشید، ساعت ۶ صبح بیدار شوید. بیدار شدن دو ساعت قبل از رفتن به هر جایی مهم است؛ چون مهم‌ترین دلیل اینکه افراد صبح خوبی را آغاز نمی‌کنند این است که هر صبح برای رفتن به مقصدشان با ازدحام جمعیت و عجله برای رفت‌و‌آمد مواجه هستند. از طرف دیگر، یکی از مشکلات این است که افراد پیش از خارج شدن از خانه و وارد شدن به دنیای واقعی، آن‌قدر زمان ندارند تا به خودشان اختصاص دهند. پس صبح زود بیدار شوید تا بتوانید به خودتان بپردازید.


حتما بخوانید: چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟

در سکوت تفکر کنید

طرز تفکر

در این دوره و زمانه و با این همه تکنولوژی، انواع و اقسام گجت‌ها و تعهدات‌ و مشغولیات روزمره‌مان، به سختی می‌توانیم زمان‌‌هایی را پیدا کنیم و با خودمان خلوت کنیم. هیچ زمانی برای بی‌اعتنایی به جهان پیرامون و فهم احساسات درونی‌مان بهتر از صبح زود نیست. همه‌ی چیزی که شما نیاز دارید تقریبا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نشستن در جای خلوت و درک ماهیت تمام چیزهای زیبایی است که در زندگی‌تان وجود دارد. در گوشه‌ای خلوت و آرام بنشینید و به تمام چیزهای خوبی که در زندگی‌تان وجود دارد یا کارهایی که می‌خواهید در آینده انجام بدهید، فکر کنید. من هر روز چند لحظه قبل از خروج از منزل، به تمام جزئیات مربوط به هر روزم فکر می‌کنم. از حالات چهره‌ی مشتریان بعد از جلسات کاری، تا خوردن غذاهای سالم در تمام روز. دیدگاه من در پیشبرد برنامه‌های روزهای آینده‌ام تأثیرگذار است و همین‌طور موفقیتم را امکان‌پذیر می‌کند.


حتما بخوانید: آیا تفکر خلاق آموختنی است؟

یک لیست شکرگزاری تهیه کنید

طرز تفکر

قدردانی بهترین کاری است که در تمام طول زندگی‌تان می‌توانید انجام دهید و تهیه‌ی یک لیست از چیزهایی‌ که می‌توانید قدردان داشتن‌شان باشید، یکی از عالی‌ترین راه‌های قرار دادن معنویات در زندگی روزمره‌تان است. چه زمانی‌ که ما در موقعیت دشواری هستیم، چه زمانی‌ که ذهن‌مان خیلی درگیر است، آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنیم نعمت‌ها و موهبت‌هایی است که خداوند به ما ارزانی داشته است. هر روز صبح زمانی را برای نوشتن ۳ تا ۵ مورد از چیزهایی که بابت‌شان شکرگزار هستید اختصاص دهید این کار می‌تواند برای شما یک روز شگفت‌انگیز و شاد بسازد. صرف‌نظر از آنچه که شکست یا چالش‌های زندگی برای روحیه‌ی شما ایجاد می‌کند، شکرگزاری و تفکر درباره‌ی داشته‌هایمان بهترین سلاح علیه ناراحتی است و باعث می‌شود دیگر به حال خود تأسف نخوریم.

یک کتاب نشاط‌بخش و مثبت بخوانید

طرز تفکر

کتاب خواندن برای مغز، مثل ورزش کردن برای بدن است. کتابی بخوانید که در شما انگیزه ایجاد کند و باعث نشاط‌تان شود، این‌گونه سوخت ذهنی مورد نیازتان برای داشتن طرز فکر مثبت در تمام طول روز را فراهم می‌کنید. اینکه ما در ابتدای روز چه می‌خوانیم یا مشاهده می‌کنیم، بیشترین تأثیر را روی بقیه روزمان دارد.


حتما بخوانید: این جملات مثبت را افراد موفق هر روز به خود می‌گویند

از قدرت فوق‌العاده‌ی کتاب‌های صوتی غافل نشوید

طرز تفکر

به جای گوش دادن به موسیقی در حین رانندگی، یک کتاب صوتی مناسب گوش بدهید. گوش دادن به یک برنامه‌ی شنیداری الهام‌بخش‌، به شما انگیزه می‌‌دهد. ما هر روز زمان زیادی را در اتومبیل‌مان، قطار یا هواپیما می‌گذرانیم. از فایل‌های شنیداری یا برنامه‌های آموزشی رادیویی می‌توانیم به بهترین شیوه برای رشد خود استفاده کنیم.

در گفت‌وگوهایی شرکت کنید که ذهن‌تان را فعال می‌کند

طرز تفکر

درباره‌ی اینکه مکالمات روزمره‌تان بیشتر در چه زمینه‌ای است فکر کنید. چه مقدار از گفت‌وگوهایتان ذهن شما را فعال کرده است؟ این مکالمات تا چه اندازه با انرژی مثبت همراه بوده است؟ کدام یک از این گفت‌وگوها شما را هیجان‌زده کرده است؟

همیشه افراد زیادی با انرژی منفی دور و بر ما هستند، دوستان نزدیک‌مان، افراد فامیل و خیلی‌های دیگر. همین الان شروع کنید و واقعیت‌های نهفته در مکالمات‌تان را پیدا کنید. خلق و خوی ما، زندگی و ذهنیت‌مان، تا حد زیادی تحت تأثیر مکالماتی است که درگیر آن می‌شویم. گفت‌وگوهایتان باید باعث اوج گرفتن‌تان بشود و شما را بالا ببرد، نه اینکه باعث سقوط شما شود و آزارتان دهد.

ایجاد یک برنامه‌ی مناسب و منظم برای بهبود طرز تفکر و رشد ذهن‌تان، می‌تواند در یک چشم به هم زدن تغییر چشمگیری در مسیر زندگی و کسب‌وکارتان ایجاد کند.

برگرفته از: entrepreneur

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 8 دیدگاه)
  1. نرگس می‌گوید

    عاشق این سایت هستم
    همیشه بهم کمک کرده
    خیرش بیاد تو زندگیتون

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      نرگس عزیز، باعث دلگرمی ماست که همراهان خوبی مثل شما داریم.🌹😊

  2. مصطفی می‌گوید

    بسیار عالی
    مختصر و مفید
    آموزنده و جذاب

  3. سید مومن موسوی می‌گوید

    سلام ممنونم ازمطالب عالی وکاربردی تان انشالله استفاده میکنم وبرای شماهم خیر وبرکت میخواهم