چگونه با بازخورد سفر به افزایش ایمنی و کیفیت سفرهای اسنپی کمک کنیم؟

پیگیری مغایرت راننده و خودرو بر اساس گزارش‌های کاربران اسنپ

0

اسنپ همواره به دنبال راه‌هایی است که تجربه سفر امن‌ و رضایت‌بخشی را برای مسافران ایجاد کند و بررسی و پیگیری گزارش‌های کاربران در نظرسنجی پایان سفر یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در بهبود کیفیت سفرها اثرگذار باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن اسنپ، نمایش مشخصات کاربر راننده، تصویر و اطلاعات خودروی او در ابتدای سفر به مسافران است. از آنجا که در روند ثبت‌نام کاربران راننده، اسنپ با بررسی صلاحیت متقاضیان توسط پلیس ناجا و ثبت و ارزیابی شرایط و مشخصات خودرو، از هویت کاربران راننده و استاندارد بودن وسیله‌ی نقلیه‌شان اطمینان حاصل کرده است، نمایش این اطلاعات در اپلیکیشن پیش از آغاز سفر به مسافر برای هم‌مسیر شدن با راننده اطمینان خاطر می‌دهد.

فرآیند ثبت‌نام متقاضیان عضویت در ناوگان اسنپ در سه مرحله جذب، آموزش و احراز هویت انجام می‌شود. در مرحله احراز هویت یک تیم ناظر کلیه مدارک فرد و خودرو را با یکدیگر تطبیق می‌دهد و در صورت مطابقت آن را برای دریافت تاییدیه ناجا ارسال می‌کنند. اطلاعات فرد متقاضی، پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام و ارائه‌ی مدارک، به صورت برخط برای ناجا ارسال می‌شود و ناجا سوابق متقاضی را از طریق شماره‌ی ملی بررسی می‌کند و نتیجه‌ی استعلام (تایید یا رد صلاحیت) به اسنپ اعلام می‌شود.

رونیکس

با توجه به این اقدامات برای تامین امنیت سفر، اسنپ به کاربران توصیه می‌کند در هر شرایطی اگر هر کدام از این موارد، یعنی چهره‌ راننده، پلاک خودرو یا رنگ و مدل آن با آنچه در مشخصات سفر در اپلیکیشن آمده مطابقت نداشت، سفرشان را لغو کنند و این مغایرت را به پشتیبانی اطلاع دهند.

با این حال گاهی ممکن است کاربران پس از پایان سفر متوجه مغایرت اطلاعات و راننده با مشخصات اپلیکیشن شوند. برای گزارش این موارد هم راهکاری برای اپلیکیشن مسافر طراحی شده است که به اسنپ این امکان را می‌دهد که گزارش‌های کاربران مسافر در رابطه با مغایرت خودرو و راننده را دقیق‌تر و متمرکزتر بررسی کند. در صفحه نظرسنجی پایان سفر دو گزینه «مغایرت راننده» و «مغایرت خودرو» در بخش نقاط منفی وجود دارد که با انتخاب آن کاربران می‌توانند به اسنپ اطلاع دهند که کاربر راننده یا خودروی فعال در ناوگان ثبت نشده است.

در نتیجه اگر کاربر مسافر در پایان سفر متوجه شد راننده‌ای که سفر را انجام داده راننده‌ای نیست که در اپلیکیشن مشخصات او را دیده است یا مدل و پلاک خودروی او متفاوت با مشخصات ثبت‌شده است، با انتخاب گزینه «مغایرت راننده» و «مغایرت خودرو» می‌تواند این موارد را به اسنپ گزارش دهد. تیم پشتیبانی و امنیت اسنپ گزارش‌های کاربران را بررسی می‌کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از سفرِ راننده یا فعالیت خودروی ثبت‌نشده در ناوگان انجام می‌دهد.

بازخورد کاربران مسافر در این زمینه به اسنپ کمک می‌کند ایمنی و کیفیت سفرها را افزایش دهد و گام‌های موثری برای بالا بردن دقت در فرآیند تطبیق مشخصات سفر بردارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.