کود مناسب سانسوریا چیست ؟ [+ روش سفارش گیری آنلاین]

0

کود مناسب سانسوریا چیست ؟

سانسوریا یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی می باشد که هر کسی می تواند در خانه خود از آن نگهداری کند و نگهداری از این گیاه در محیط خانه شما از مزایا زیادی برخوردار می باشد. اما این گیاه مانند هر گیاه دیگری باید از شرایط خوبی برخوردار باشد که هم مزایای خود را داشته باشد و هم زیبا باشد. یکی از شرایطی که شما برای پرورش این گیاه باید تهیه کنید کود مناسب سانسوریا می باشد. اما کود مناسب سانسوریا چیست ؟ ما در این صفحه به این سوال به طور کامل پاسخ می دهیم پس همراه ما باشید.

گیاه سانسوریا چیست ؟

گیاه سانسوریا ، شمشیری یا گیاه ماری یکی از گیاهان پر طرفدار برای آپارتمان ها می باشد که به علت آسان بودن شرایط نگهداری از آن می باشد. این گیاه از رشد بسیار خوبی برخوردار می باشد و در عین حال کمتر مورد آسیب قرار میگیرد. اما در هر صورت باید بدانید که این گیاه باید بستر مناسبی برای رشد و پرورش داشته باشید که از این رو تهیه کود مناسب سانسوریا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

رونیکس

کود مناسب سانسوریا باید حاوی چه موادی باشد ؟

همانطور که گفتیم بستر این گیاه همیشه باید آماده و محیا باشد تا ریشه از آن تغذیه کند و رشد نماید. اما برای رشد این گیاه ریشه آن به چه چیزی نیاز دارد ؟ موادی که شما باید برای رشد این گیاه در کود مناسب سنسوریا جست و جو کنید به این شرح می باشد :

  1. نیتروژن که برای ریشه زایی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
  2. فسفر که برای تقویت ریشه و رشد گیاه تاثیر بسیار مهمی دارد.
  3. پتاسیم که برای ریشه و افزایش رشد آن باید در کود مناسب سنسوریا وجود داشته باشد.
  4. کلسیم که برای تقویت ساقه و زیبایی آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
  5. همچین یک کود مناسب و ایده آل بدون شک از زینک نیز برخوردار می باشد که ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما در کود سنسوریا این مواد آلی را جست و جو کنید.

بهترین کود مناسب سانسوریا چیست ؟

همانطور که گفتیم مناسب ترین کود های گیاه سنسوریا حاوی مواد آلی فوق می باشند اما کدام کود ها این مواد را دارا می باشد ؟ برای خریداری به سراغ کدام کود برویم ؟ از آنجایی که کود های مناسب رشد و پرورش گیاهان از انواع زیادی برخوردار می باشند ما در ادامه بهترین کود های مناسب سانسوریا را به شما معرفی می کنیم :

  • کود سه بیست(20 20 20)
  • کود کلات آهن
  • کود گیاهی شوک
  • کود هیومیک اسید
  • کود 10 52 10

این کود ها هر کدام از مزایا خاص خود برخوردار می باشند که بهتر است پیش از خریداری آن را برسی کنید. البته نباید فراموش کنید برند های مختلفی در دنیا این کود هارا ارائه می کنند که ما در این صفحه قصد داریم تا یکی از بهترین برند های تولید کننده این کود ها یعنی کود ادونس را معرفی کنیم.

این کود آمریکایی می باشد و با بهترین تکنولوژی ساخت تولید می شود که بیشترین تاثیر را در رشد و پرورش گیاهان دارد. خوشبختانه این کود در ایران نیز موجود شده است و شما می توانید برای خریداری کود مناسب سانسوریا از برند ادونس بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : نمایندگی کود ادونس در ایران

بهترین کود برای سانسوریا ؛ کود جامد یا مایع ؟

ممکن است ندانید اما کود ها در دو دسته مایع و جامد تولید می شوند که قطعا این سوال را ایجاد می کنند که بین این دو کود مناسب سانسوریا چیست ؟ بستگی به مرحله رشدی که این گیاه در آن قرار دارد نوع کودی که در آن استفاده می کنید متفاوت می باشد.

  1. اگر این گیاه هنوز ضعیف می باشد و چندان قوی نیست خوب می توانید از کود مایع برای آن استفاده کنید چرا که جذب آن سریع تر است و ریشه های ضعیف گیاه بهتر از آن تغذیه می کنند.
  2. اما وقتی گیاه رشد کرد و بزرگ شد این مهم است که بستر یعنی خاک گیاه غنی شود که از این باید از کود جامد استفاده کرد.

 

استفاده از کود هیومیک اسید برای سانسوریا

یکی از بهترین کود هایی می توانید برای سنسوریا استفاده کنید بدون شک هیومیک اسید است. اما چرا اسید هیومیک کود مناسب سانسوریا می باشد ؟ این کود از مواد بسیار مفیدی غنی شده است و قوی ترین و مفید ترین کود موجود در طبیعت می باشد که برای همه گیاهان مناسب می باشد. از این رو اگر می خواهید رشد بی نظیری از گیاه سنسوریا تجربه کنید حتما از کود هیومیک نه تنها برای سنسوریا بلکه برای تمامی گیاهان خود استفاده کنید.

تاثیرات استفاده از کود مناسب سانسوریا چیست ؟

  1. وقتی از کود مناسب سانسوریا استفاده می کنید به مرور می توانید شاهد این موارد در گیاه خود شوید.
  2. گیاه به مراتب رشد بهتری پیده کرده است.
  3. ساقه و برگ های آن ضخیم و سالم شده اند.
  4. گل زیبا تر شده است.
  5. برگ های آن سبز تر گشته اند.
  6. آقت زدگی در گیاه دیده نمی شود.
  7. ریشه گیاه قوی تر شده است.

البته توجه داشته باشید که موقع خرید کود مورد نظر خود حتما دستور العمل و شیوه استفاده از کود را مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

چه زمان از کود مناسب سانسوریا استفاده کنیم ؟

زمانی که صحبت از کود دهی به این گیاهان می شود، زمان کلیدی است. این گیاهان در طول ماه‌های بهار و تابستان رشد فعالی را تجربه می‌کنند، و این زمان ایده‌آل برای تمرکز بر تامین مواد مغذی آن‌ها است. برای اطمینان از اینکه گیاه سانسوریا شما غذای مورد نیاز خود را دریافت می کند، در طول فصل رشد هر چهار تا شش هفته یکبار یک کود مایع را در برنامه آبیاری خود بگنجانید.

همچنین کود جامد نیز پس از رشد کامل گیاه باید مورد استفاده قرار بگیرد که بهتر است در فصل های ذکر شده هرچند در فواصل زمانی طولانی تر کود دهی انجام شود.

از کجا کود مناسب سانسوریا را تهیه کنیم ؟

قطعا تهیه کود اصل و با کیفیت که باعث سوختن ریشه گیاه نشود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که از یک فروشگاه معتبر گیاه مورد نظر خود را خریداری کنید. در ابتدای این مطلب لینکی برای خرید کود برای شما قرار داده ایم که شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین کود را تهیه کنید و به سادگی و البته با انجام مشاوره اولیه رایگان کود مناسب سانسوریا را خریداری نموده و از آن بهره مند شوید.

 

قیمت کود مناسب سانسوریا

قیمت هر نوع کود از عوامل زیادی تاثیر می گیرد که به این شرح می باشد :

  • نوع کود (جامد یا مایع)
  • برند کود
  • کشور تولید کننده کود
  • حجم کود
  • کیفیت کود
  • فروشگاه مورد نظر شما

البته باید در نظر داشته باشید که کود هایی که از کیفیت بالاتر برخوردارند اثر بهتری نیز دارند و از این رو میزان مصرف کود کاهش پیدا می کند. در آخر استفاده از این کود ها باعث می شود که از نظر اقتصادی صرفه بیشتری داشته باشد پس سعی کنید در زمان خرید کود بهترین و با کیفیت ترین نوع آن را تهیه کنید تا بهترین نتیجه را دیده و نیاز به هزینه مجدد برای خرید یک کود دیگر نداشته باشید.

سخن آخر در خصوص کود مناسب سانسوریا

ما در این مطلب سعی کرده ایم تا کود مناسب سانسوریا را به شما معرفی کنید و راهنمای استفاده و البته خرید آن را برای شما قرار دهیم. امیدواریم که با استفاده از این مطلب توانسته باشید تا بهترین و با کیفیت ترین کود سانسوریا را خریداری کرده و با رشد این گیاه از مزایا آن برخوردار شوید. همچنین فراموش نکنید که علاوه بر خرید کود مناسب سایر شرایط مورد نیاز برای این گیاه مانند گلدان و نور مناسب را نیز فراموش نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.