بادی بگ چیست و مناسب چه استایلی است؟

0

کراس بادی بگ یا به اختصار بادی بگ ها نوع جدیدی از کیف ها هستند که علاوه بر راحتی، استایل شما را نیز خاص می کنند.این کیف‌های جذاب و کاربردی می‌توانند تکمیل‌کننده هر نوع استایلی باشند، از کژوال گرفته تا مجلسی. در این پست، شما را با دنیای رنگارنگ بادی بگ‌ها آشنا می‌کنیم.

تاریخچه بادی بگ:

گرچه شاید بادی بگ اخیرا سر زبان ها افتاده باشد ولی ریشه‌ی بادی بگ به دهه‌ها پیش بازمی‌گردد، زمانی که به عنوان کیف‌هایی ساده و کاربردی برای حمل وسایل ضروری استفاده می شدند.

با گذشت زمان، طراحان مد این قطعه کاربردی را به یک اکسسوری شیک و ضروری در صنعت مد تبدیل کردند و به شکلی که امروز میبینید درآوردند.

رونیکس

انواع بادی بگ:

قبل از مطالعه ادامه مقاله دعوت می‌کنیم جدیدترین بادی بگ های ایرانی و خارجی را از لینک زیر مشاهده فرمایید:

انواع بادی بگ

بادی بگ ها را می توان بر اساس مواد سازنده، سبک طراحی و کاربرد به موارد زیر تقسیم کرد:

انواع بادی بگ بر اساس جنس:

1- بادی بگ چرمی

بادی بگ های چرمی از چرم طبیعی یا مصنوعی تولید می شوند. این نوع بادی بگ ها بادرخشندگی خاص و دوام بالا، برای استایل‌های رسمی تا نیمه‌رسمی مناسب هستند. برخی از مدل های چرمی ضد آب نیز هستند.

2- بادی بگ پارچه ای

این نوع بادی بگ ها از جین، کتان یا برزنت تهیه شده اند و مناسب استایل‌های کژوال، روزمره و اسپرت هستند. بادی بگ های پارچه ای معمولا ارزانتر از بادی بگ های چرمی هستند.

 

انواع بادی بگ بر اساس طراحی:

1- بادی بگ کلاسیک

بادی بگ های کلاسیک شکلی شبیه اشک دارند طوری که پایین آن پهن و هرچه به سمت بالا می رود باریک تر می شود. این نوع بادی بگ ها مرسوم ترین نوع بادی بگ هستند.

2- بادی بگ مدرن

این نوع بادی بگ ها طراحی مکعبی و چهارگوش دارند به شکل کوله های مکعبی طراحی شده اند.

3- بادی بگ های کوله شو

این نوع بادی بگ روی بند خود یک زیپ دارند که می توان زیپ را باز کرده و از بادی بگ به عنوان کوله پشتی نیز استفاده کرد.

4- بادی بگ دو طرفه

برخی بادی بگ ها را فقط از یک طرف می توان استفاده کرد ولی برخی دیگر دارای دو حلقه بوده که می توان به انتخاب آن را از چپ به راست یا از راست به چپ استفاده کرد.

5- بادی بگ های دستی

این نوع بادی بگ ها علاوه بر بند کراس بادی یک بند دستی نیز دارند که به راحتی می توان آن را به صورت دستی نیز حمل کرد.

6- بادی بگ های دوکاره کمری- کراس بادی

در واقع این نوع کیف ها به کیف کمری مرسون هستند که می توان به صورت بادی بگ نیز استفاده کرد.

نحوه استفاده از بادی بگ:

بادی بگ را می توانید در قسمت جلو یا پشتتان بیندازید. معمولا بادی بگ های بزرگ را به پشت می اندازند. همچنین اگر بادی بگ شما قابلیت دو طرفه شدن دارد می توانید آن را از راست به چپ یا از چپ به راست بیندازید.

انواع بادی بگ بر اساس کاربرد

1- روزمره: این نوع بادی بگ ها معمولا دارای فضای زیاد برای حمل وسایل ضروری مثل بطری آب و … هستند.

2- مجلسی: این نوع بادی بگ معمولا طراحی ظریف و لوکس دارد.

3- ماجراجویی/سفر: این نوع بادی بگ مقاوم، جادار و برای حفظ امنیت دارای قفل رمزدار است و برای سفر و دوچرخه سواری استفاده می شوند.

 

چگونگی انتخاب بادی بگ مناسب:

 

1- بر اساس فرم بدن: افراد با قد بلند ممکن است بادی بگ‌های با بندهای طولانی‌تر را ترجیح دهند، در حالی که برای قدهای کوتاه‌تر، بادی بگ‌هایی با بندهای کوتاه‌تر مناسب‌تر است. همچنین افراد قد بلند می توانند از بادی بگ های کشیده تر نیز استفاده کنند.

2-بر اساس سلیقه شخصی: معمولا بادی بگ ها در رنگ های مشکی، خاکستری و سرمه ای تولید می شوند. این ترجیح شماست که کدام رنگ مناسب تر است. اگر تمام لباسهایتان مشکی است ترجیحا رنگ های سرمه ای و خاکستری بادی بگ را روی استایل شما بیشتر و بهتر نشان می دهند. اگر از لباس های رنگی می پوشید احتمالا بادی بگ مشکی بیشتر روی استایلتان نمایش داده می شود.

3- بر اساس نیازهای کاربردی: توجه به تعداد و اندازه جیب‌ها برای نگهداری وسایل ضروری یکی از مهمترین پارامترها برای چگونگی انتخاب بادی بگ است.

4- بودجه: اگر بودجه کمی دارید باید قید خرید بادی بگ های خارجی، چرم طبیعی یا رمزدار را بزنید و سراغ بادی بگ های ایرانی که کیفیت متوسطی دارند بروید.

 

استایل‌های مختلف با بادی بگ:

1- کژوال و روزمره: برای این نوع استایل می توان بادی بگ های از جنس برزنت، جین یا کتان را با جین و تی شرت ست کرد.

2- شیک و مجلسی: برای این نوع استایل بهتر است بادی بگ های چرمی با طراحی های لوکس را استفاده کنید.

3- اسپورت: معمولا برای این استایل بهتر است بادی بگ رسمی انتخاب نکنید. بادی بگ های چرمی اسپرت یا برزنتی می توانند مناسب باشند.

نگهداری و مراقبت از بادی بگ:

اگر بادی بگ شما چرم طبیعی است حتما به صورت مرتب آن را تمیز کرده و واکس بزنید. همچنین از رها کردن بادی بگ در محیط های خیلی سرد و خیلی گرم خودداری کنید.

اگر قرار است از بادی بگ چرمی خود به صورت طولانی مدت استفاده نکنید حتما داخل آن را پر کنید که شکل خود را از دست ندهد و مقداری روغن بادام یا واکس به آن بزنید و آن را در دمای اتاق قرار دهید.

اگر بادی بگ شما از جنس چرم مصنوعی است صرفا کافیست آن را به صورت مرتب تمیز نگه دارید و اگر قرار است برای طولانی مدت استفاده نکنید داخل آن را پر کرده و مقداری روغن بادام یا نارگیل به آن بزنید.

بادی بگ های چرمی را به هیچ عنوان نشویید و صرفا با دستمال آن را تمیز کنید.

اگر بادی بگ شما برزنتی، کتان یا جین است آن را در ماشین لباسشویی نیندازید و حتما با دست و با آب سرد خیلی آرام شستشو دهید تا از فرم اصلی خود خارج نشود.

برای هر نوع بادی بگی توصیه می شود که آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

سخن پایانی:

بادی بگ‌ها نه تنها یک اکسسوری مد روز هستند بلکه به عنوان یک انتخاب عملی نیز، قادر به تکمیل هر استایلی با راحتی و سبک هستند. با دانستن چگونگی انتخاب و استفاده از آنها، شما می‌توانید استایل خود را به سطح بالاتری ببرید.

آیا شما تجربیات یا سوالاتی در مورد بادی بگ‌ها دارید؟ در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.