آشنایی با ترفندهای اینستاگرام؛ نکاتی که شاید تا به حال نمی‌دانستید

4

خودتان بهتر می‌دانید که اینستاگرام در کنار تلگرام امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای ما ایرانی‌هاست. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم ترفندهایی از اینستاگرام را که شاید تا به‌حال نمی‌دانستید به شما آموزش بدهیم.


حتما بخوانید: حذف اکانت تلگرام؛ آموزش تصویری ساده

۱. مشاهده‌ی استوری‌ها در مرورگرتان

اگر بعضی اوقات از اینستاگرام در مرورگر خود استفاده می‌کنید احتمالا متوجه شده‌اید که نمی‌توانید استوری‌های دوستان‌تان را مشاهده کنید. با نصب کردن افزونه‌ی «Chrome IG Story» در مرورگرتان می‌توانید به‌راحتی استوری‌های دلخواه‌تان را مشاهده کنید.

رونیکس

۲. نمایش عکس‌های اینستاگرام در اندازه‌ی کامل

شاید این یکی از معضلات اینستاگرام باشد که نمی‌شود عکس‌ها را در اندازه‌ی کامل و بزرگ خودشان دید. با این ترفند هم می‌توانید تمامی عکس‌ها (به جز عکس پروفایل اشخاص) را در اندازه‌ی کامل خود ببینید و هم می‌توانید در صورت تمایل آنها را با اندازه‌ی کامل ذخیره کنید. برای این کار باید از طریق مرورگر عکس مورد نظر خودتان را باز کنید. در قسمت آدرس عکس، عبارت «taken-by=UserName?» را پاک کنید و به‌جای آن، کد «media/?size=l» را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. خواهید دید که عکس با اندازه‌ی اصلی برای شما باز می‌شود و شما می‌توانید آن را دانلود کنید.

۳. بزرگ‌نمایی عکس‌ها (مخصوص گوشی‌های آیفون)

شاید بعضی اوقات نیاز داشته باشید که یک سری از عکس‌ها را با دقت بیشتری ببینید. این امکان برای IOSداران فراهم است. هرچند برخی از گوشی‌های اندروید هم توانایی زوم‌کردن را دارند اما مثل همیشه اپل با کلاس خودش در این زمینه پیشتاز بوده است. برای فعال سازی این تنظیمات باید مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting/General/Accessibility/Zoom

سپس گزینه‌ی Zoom را در حالت روشن (On) قرار بدهید. حال به‌راحتی با دوبار کلیک کردنِ سه انگشتی روی هر عکس می‌توانید از قابلیت بزرگ‌نمایی استفاده کنید و حتی می‌توانید با تنظیمات موجود، اندازه‌ی بزرگ‌نمایی را هم تغییر بدهید.

۴. تبدیل کردن عکس به کدهای اسکی


کافی است برای انجام این کار عکس مورد نظر را را با مرورگر خودتان باز کنید. هر عکسی را که می‌خواهید انتخاب کنید. سپس مانند روش دوم عکس را در اندازه‌ی بزرگ خود باز کنید. در قسمت آدرس عکس بعد از «jpg.» تمامی نوشته‌ها را پاک کنید و پسوند «txt.» را دقیقا بعد از «jpg.» بنویسید و کلید Enter را بزنید. خواهید دید که تصویر شما تبدیل به یک صفحه کد اسکی شده است.

۵. دسترسی سریع به آخرین عکس‌های ذخیره شده

اگر می‌خواهید خیلی سریع آخرین عکسی را با گوشی خودتان گرفته‌اید به اشتراک بگذارید، کافی است دکمه‌ی اضافه‌کردن پست را چند ثانیه نگه دارید تا آخرین عکس‌های ذخیره شده در گوشی‌تان را در دسترس داشته باشید.

۶. استفاده از اینستاگرام به‌عنوان یک برنامه‌ی ویرایشگر عکس

شاید بخواهید از فیلترهای زیبای اینستاگرام برای عکس‌های خود استفاده کنید اما نمی‌خواهید آن عکس را با دیگران به اشتراک بگذارید و فقط می‌خواهید در گوشی‌تان ذخیره شود. برای این کار کافی است مراحلی را که برای گذاشتن یک پست طی می‌کنید انجام بدهید و عکس خود را همان‌گونه که می‌خواهید ویرایش کنید و تغییر بدهید. اما قبل از زدن دکمه‌ی به اشتراک گذاری (Share) گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید. سپس گزینه share را بزنید. می‌بینید که به‌خاطر نداشتن اینترنت عکس شما پست نشده اما در گوشی شما ذخیره شده است.

منبع : youtube

کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. مجيد می‌گوید

    لطفا تكنيكهاي فروش و بازاريابي با اينستا رو بذاريد اين نكاتي كه اشاره شده نكته مهمي نيست خيليا بادند

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      دو مقاله در ارتباط با موضوعی که اشاره کردین خدمت شما:
      ۱۰ نکته خیلی مهم برای موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
      جلب رضایت خاطر مشتریان‌ با اینستاگرام
      امیدوارم براتون مفید باشن.

  2. آرمان می‌گوید

    سلام
    این مورد رو هم بنده اضافه می کنم، می توان چندین لینک را در بیو اینستاگرام وارد کرد.
    (از مدیریت درخواست دارم آموزشی رو در خصوص کار با این سرویس برای افراد مبتدی ارائه کنند)

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام بر شما
      برای اطلاع از جزئیات و نحوه درخواست انواع تبلیغات در وب‌سایت چطور، لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:
      https://www.chetor.com/تبلیغات/