خواص زنجبیل برای پوست و مو

0

احتمالا درمورد خواص زنجبیل زیاد شنیده باشید. زنجبیل به‌عنوان دارویی شفا‌بخش، شهرتی دیرینه دارد. از زنجبیل برای درمان خانگی ناراحتی معده، درمان سرماخورگی و حتی درمان علائم آنفولانزا استفاده می‌شود. بااین‌حال، نمی‌توان خواص زنجبیل برای پوست و زیبایی را نادیده گرفت. در این مطلب با بخشی از خواص زنجبیل برای پوست آشنا می‌شوید. پس لطفا با ما همراه باشید.

۵ خاصیت زنجبیل برای پوست و مو

۱. ازبین‌بردن جای زخم و لکه‌ها

به‌دلیل خاصیت لکه‌زدایی و آنتی اکسیدان هایی که در زنجبیل وجود دارد، این گیاه می‌تواند برای درمان لکه‌های پوستی (بخش‌هایی از پوست که رنگی سفید یا روشن‌تر از سایر مناطق بدن دارند) و از بین بردن جای زخم مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار فقط باید برش‌هایی از زنجبیل تازه را روی این مناطق قرار دهید و اجازه دهید تا آب زنجبیل خشک شود. این کار را به‌مدت یک یا دو بار در روز انجام دهید. بعد از دو هفته می‌توانید علائم بهبودی را مشاهده کنید. بعد از گذشت چند ماه این لکه‌ها کاملا ناپدید می‌شوند.

رونیکس

۲. جوان‌سازی پوست

خواص زنجبیل برای پوست - جوان‌سازی پوست

خوردن زنجبیل برای از بین بردن آثار پیری بسیار مناسب است. زنجبیل حدود ۴۰ ویژگی آنتی‌اکسیدانی دارد و مصرف آن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوارض پیری جلوگیری می‌کند. همچنین زنجبیل می‌تواند رنگ پوست و انعطاف‌پذیری آن را حفظ کند. برای استفاده‌ی مناسب از خواص زنجبیل برای پوست می‌توانید هفته‌ای دوبار مخلوط مساوی از زنجبیل، عسل و آب لیمو ترش تهیه کنید و به‌مدت ۳۰ دقیقه به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست شما می‌شود.


حتما بخوانید: ۱۰ خوراکی که شما را ۱۰ سال جوان‌تر می‌کند

۳. تقویت‌کننده‌ی رشد موها

زنجبیل جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد که برای تحریک رشد موهای سر بسیار مناسب است. وجود مقدار زیادی از ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدچرب به تقویت موها کمک می‌کند و در جلوگیری از ریزش مو مؤثر است. برای این کار مخلوطی از زنجبیل رنده‌شده و روغن جوجوبا تهیه کنید و روی موی سر خود ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو بشویید.

۴. مبارزه با شوره‌ی سر

خواص زنجبیل برای پوست - مبارزه با شوره‌ی سر

خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ی موجود در زنجبیل، در درمان شوره سر کاربرد دارد. برای این کار می‌توانید فقط از روغن زنجبیل استفاده کنید یا مخلوطی از دو قاشق روغن زنجبیل و سه قاشق روغن زیتون یا روغن کنجد را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این مخلوط باید به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجار دهید تا از شوره‌ی سر خلاص شوید.

۵. کاهش سلولیت (تجمع چربی در بدن)

زنجبیل علاوه‌بر خاصیت سم زدایی بدن و تقویت‌کنندگی، برای کاهش سلولیت بسیار مناسب است. مقداری زنجبیل و لیمو را روی بدن خود بمالید، این کار جریان خون را بیشتر می‌کند و با ازبین‌بردن سلولیت، اندام شما را متناسب خواهد کرد. برای این منظور می‌توانید از ۱/۲ فنجان شکر، ۱/۴ فنجان روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده‌شده‌ی تازه و مقداری آب‌لیمو هم استفاده کنید. این ترکیب را می‌توانید به‌مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

زنجبیل علاوه برای خواصی که برای پوست دارد، برای لاغری هم مفید است.


در ادامه بخوانید: راز زیبایی موهای زنان هندی چیست؟
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع byrdie
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.