کتاب کلیدهای برخورد با لکنت زبان در کودکان؛ کتابی برای تقویت تکلم کودکان

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی: Keys to dealing with stuttering
  • عنوان فارسی: کلیدهای برخورد با لکنت زبان در کودکان
  • نویسنده: پاتریشیا ام. تریبر
  • سال انتشار: ۱۹۹۳

درباره‌ی کتاب

این کتاب، در پنج بخش و سی و نه فصل تألیف شده است. بخش اول آن، اطلاعات عمومی است؛ حقایقی درباره‌ی لکنت و تکلم. در بخش دوم تحت عنوان «مددجویی از متخصصان باتجربه» از ضرورت مددجویی از روان‌شناسان و آسیب‌شناسان تکلم و زبان (گفتاردرمانگرها)، روند درمان لکنت، و اینکه «چگونه والدین، می‌توانند به فرزند خود کمک کنند» صحبت می‌شود. در بخش‌های سوم و چهارم، از راه‌ها و راهکارهایی صحبت می‌شود تا با کمک آنها بتوانیم در محیط‌های خانه و مدرسه، کودک دارای لکنت را یاری دهیم و درنهایت در بخش پایانی (بخش پنجم) روی سخن نویسنده با والدین است. از خانواده و درمان‌های خصوصی می‌گوید و گروه‌های حامی؛ گروه‌هایی که والدین با عضویت در آنها «متوجه می‌شوند تنها نیستند و دیگرانی هم هستند که مشکل آنها را دارند. اعضای گروه می‌توانند مهارت‌های تکلم بدون لکنت را تقویت کنند و درباره‌ی کنار آمدن با موقعیت‌های مشکلِ ارتباطی با یکدیگر تبادل‌نظر کنند …»

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای چه کسانی است؟ بنابر روایت خود کتاب، نگارش حاضر، والدین را با علل لکنت و بهترین روش کمک به فرزندشان آشنا می‌کند. بسیاری از لکنتی‌ها در گذشته با کتاب‌هایی همچون «خوددرمانگری در لکنت زبان» نوشته ملکم فریزر (رئیس بنیاد آمریکایی تکلم ) و «کودک و لکنت‌زبان» نوشته دکتر استنلی این‌ورشار و جین فریزر (از اعضای بنیاد آمریکایی تکلم) آشنا شده‌اند. به‌نظر می‌رسد این کتاب، جدید‌ترین کتاب تخصصی درباره‌ی لکنت کودکان باشد.

رونیکس

در حاشیه

پاتریشیا معاون رئیس یک بیمارستان بزرگ در امر خدمات تخصصی و درمانگر گفتاردرمانی است. وی بیش از بیست سال با کودکان و بزرگسالان کار کرده است و مدرک خود را در زمینه‌ی آسیب‌شناسی گویایی و تکلم از نیوجرسی و انجمن تکلم-زبان- شنوایی آمریکا دریافت کرده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.