۱۲ تکنیک برای نجات یافتن از ۱۲ حیوان خطرناک

4

امیدواریم تا‌به‌حال سروکارتان به یک شیر گرسنه نیفتاده باشد و یا مجبور نشده باشید برای نجات جان خود از دست کروکودیل یا کرگدنی که با تمام سرعت به دنبال‌تان است فرار کنید. اما اگر روزی روزگاری این اتفاق افتاد چه؟ ما در این مقاله می‌خواهیم دوازده روش برای نجات جان خود از دست ۱۲ حیوان وحشی به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

کوسه

۱۲۰ نوع کوسه در دنیا وجود دارد و جالب این است که از این تعداد فقط ۲۰ کوسه می‌توانند به انسان حمله کنند. علت این است که اکثر کوسه‌ها ما را طعمه نمی‌دانند، اما اگر کوسه‌ای انسان را به چشم طعمه نگاه کند، دیگر فرار از دست او بسیار دشوار خواهد بود.

کوسه ای در حال حمله - نجات از دست کوسه

رونیکس
  • وقتی در آب دریا یا اقیانوس هستید، برای دفع خطر کوسه و اینکه توجهش به شما جلب نشود، از ادرار کردن در آب خودداری کنید و جلوی خون‌ریزی‌تان را بگیرید. کوسه‌ها می‌توانند از چندین کیلومتر بو را حس کنند.
  • اگر مستقیما با کوسه‌ای برخورد کردید، هرگز سعی نکنید، برای فرار کردن پشت‌تان را به او کنید. اگر این کار را بکنید، او به چشم طعمه به شما نگاه می‌کند. پس آرام حرکت کنید.
  • اگر کوسه شما را گرفت، چشم‌ها و باله‌هایش را هدف بگیرید. این نواحی حساس هستند.

کانگورو

انسان و کانگارو در حال نبرد - نجات از دست کانگارو

کانگورو فقط وقتی به انسان حمله می‌کند که وارد قلمروش شود. در این صورت است که حیوان احساس خطر و تهدید می‌کند. برای مقابله با خطر حمله‌ی کانگورو این نکات را به‌یاد داشته باشید:

  • سرفه کنید. سرفه‌ی کوتاه و آرام بیمار جلوه‌تان می‌دهد و احتمالا شما را از خطر حمله‌ی کانگورو مصون نگه‌می‌دارد.
  • آرام به عقب برگردید. این‌گونه کوچک‌تر و درنتیجه کم‌خطرتر به‌نظر خواهید رسید.
  • پشت‌تان را به او نکنید و ندوید. کانگوروها می‌توانند با یک پرش به شما برسند. پس این کار را نکنید.

شیر

مردی در حال بوسیدن شیر - نجات از دست شیر

اگر با یک شیر مواجه شدید، مستقیما به چشم‌هایش زل بزنید. پشت‌تان را به او نکنید و به اطراف هم نگاه نکنید، چون در این صورت به شیر فرصتی برای حمله داده‌اید.

  • سعی کنید بزرگ‌تر به‌نظر برسید. بازوها یا ژاکت‌تان را بالا ببرید. اگر بزرگ و خطرناک به‌نظر برسید، شیر به شما حمله نخواهد کرد.
  • با صدای نسبتا بلند و با اعتماد‌به‌نفس با شیر حرف بزنید. همچنین، از خودتان صدا دربیاورید و ژست‌های مختلف بگیرید. چون طعمه‌ها معمولا این کارها را نمی‌کنند. بدین‌ترتیب حیوان گمراه خواهد شد، و شما با اذیت کردن او باعث می‌شوید راه خود را بگیرد و برود.

فیل

یک فیل به دنبال یک مرد - نجات از حمله ی فیل

فیل‌ها باهوش هستند و رفتاری دوستانه دارند. باوجوداین می‌توانند حمله کنند؛ مخصوصا فیل‌های ماده اگر تهدیدی برای فرزندان خود حس کنند حمله خواهند کرد.

  • اگر با فیلی روبه‌رو شدید، به زبان بدن او توجه کنید. اگر گوش‌هایش به عقب رفته و تنه‌اش پیچ‌وتاب خورده یعنی آماده‌ی حمله به شماست.
  • اگر فیل دارد به شما حمله می‌کند، فرار نکنید. درعوض سعی کنید چیزی را، نظیر سنگ یا درخت، پیدا کنید که به‌عنوان مانعی بین شما و فیل عمل می‌کند.

کرگدن

کرگدنی در حال دویدن -نجات از دست کرگدن

کرگردن‌ها قدرت دید ضعیفی دارند. به‌همین‌خاطر زود می‌ترسند و به انسان حمله می‌کنند. کرگردن‌ها می‌توانند در هر ساعت ۶۰ کیلومتر بدوند، به این دلیل، فرار از دست آنها غیرممکن نیست اما خیلی سخت است.

  • تنها راه برای محفوظ ماندن از دست کرگدنی که به‌دنبال شماست، پنهان شدن پشت درخت است. درخت مانع خوبی است. کرگردن داخل بیشه‌ها و علفزارها به‌دنبال شما نمی‌آید.

اسب آبی

نمای نزدیک اسب آبی - نجات از دست اسب آبی

اسب آبی حیوان نجیب و مظلومی به‌نظر می‌رسد، اما نباید گول ظاهرش را خورد؛ چون سالانه تعداد افرادی که به دست اسب آبی کشته می‌شوند، از کسانی که طعمه‌ی کروکودیل‌ها می‌شوند بیشتر است. با اینکه اسب آبی حیوان سنگین‌وزنی است، اما می‌تواند در هر ساعت ۳۰ کیلومتر بدود. علاوه‌براین، زود عصبانی می‌شود و حمله می‌کند.

  • اگر هوا گرم است، وارد بیشه نشوید. وقتی هوا گرم است و آب‌ها بخار شده‌اند، این حیوانات در بیشه‌ و علفزارها زندگی می‌کنند.
  • اگر اسب آبی به شما حمله کرد، از درخت، یک تخته سنگ یا تپه بالا بروید و منتظر باشید از حمله به شما صرف‌نظر کند.

گاومیش

حمله‌ی گاومیش به انسان - نجات از دست گاومیش

برخلاف تصور عموم، گاومیش‌ها به حرکت واکنش نشان می‌دهند نه رنگ قرمز یا هر رنگ دیگری.

  • به‌همین‌خاطر، وقتی گاومیشی دنبال شما دوید، محکم در یک نقطه بایستید و تکان نخورید. کلاه، تی‌شرت یا هر تکه لباس دیگری را به‌عنوان طعمه در دست بگیرید. وقتی گاومیش به شما نزدیک شد، آن تکه لباس را به کناری بیندازید؛ خواهید دید که گاومیش به‌دنبال آن می‌دود.

عروس دریایی

عروس دریایی - درمان نیش عروس دریایی

نیش عروس دریایی، درد بسیار طولانی و شدیدی دارد. بین عموم مردم رایج است که دوای این نیش، ریختن ادرار روی جای نیش‌زده است، اما این روش اصلا سودی ندارد و باوری غلط است.

  • بلافاصله پس از اینکه عروس دریایی به شما نیش زد، جای نیش را با آب شور بشویید. آب شیرین تنها درد را بدتر می‌کند. سپس با استفاده از تکه‌ای چوب، شاخک عروس دریایی را که در عضو نیش‌خورده باقی مانده بردارید. اگر همراه خود کرم آنتی‌هیستامین دارید، آن را روی محل نیش‌خورده بمالید.

کروکودیل

حمله‌ی کروکودیل به انسان - نجات از دست تمساح

آرواره‌های کروکودیل یکی از قوی‌ترین آرواره‌های موجودات در جهان است.

  • اگر به دام کروکودیل افتادید، چشمانش را هدف بگیرید. چشم‌ها و گلوی این حیوان حساس‌ترین نقاط بدنش است. بنابراین به آن نقاط حمله کنید تا جان خود را نجات داده باشید.
  • اگر دیدید کروکودیل در حال خزیدن روی زمین در حال نزدیک شدن به شماست، تا می‌توانید از خودتان صدا دربیاورید، داد و فریاد کنید و به‌شکل زیگ‌زاگ بدوید.
  • اگر در حال شنا متوجه حضور کروکودیل شدید، از آب‌پاشی و فریاد بپرهیزید. با این کار توجه او را جلب خواهید کرد. بلکه سعی کنید به‌آرامی از او دور شوید.

مار

ماری در حال خزیدن - نجات از دست مار

اکثر مارها خطرناک‌ و سمی نیستند. ۸۰ درصد مارها کسی را نیش می‌زنند که قصد گرفتنش را دارند.

  • اگر دیدید ماری به‌دنبال شماست، پای خود را به زمین بکوبید. ارتعاشات حاصل از این کار مار را گمراه می‌کند و از آنجا دور می‌شود.
  • اگر ماری شما را نیش زد، سعی نکنید جای نیش را بمکید. این کار مال فیلم‌هاست. بهتر است زخم را با آب شیر بشویید، آن را با شریان‌بند باندپیچی کنید و به اورژانس زنگ بزنید.

گوریل

یک کوریگل در شرف حمله - نجات از دست گوریل

گوریل‌ها اغلب سلطان جنگل خوانده می‌شوند؛ آن‌هم به این دلیل که از خانواده و محوطه‌ی زیست خود به‌خوبی محافظت می‌کنند. پس اگر به این دو تعرض نکنید، به شما حمله نمی‌کنند.

  • بنشینید تا از او کوچک‌تر و کوتاه‌تر به‌نظر برسید. سعی کنید نجوا کنید و مستقیما به چشم‌های او زل نزنید.
  • اگر هم به شما حمله کرد، خودتان را به‌شکل جنین جمع کنید. گوریل حیوان ضعیف‌کُشی نیست و به بی‌پناه‌ها حمله نمی‌کند.

زنبور

کندوی عسل - نجات از دست زنبورها

زنبور‌های عسل از کندوی خود محافظت می‌کنند. به‌همین‌دلیل ممکن است حتی اگر از کنار کندو رد شوید، بیرون بیایند و شما را نیش بزنند.

  • رنگ تیره زنبورهای عسل را جذب می‌کند. بنابراین اگر پیراهن تیره‌رنگی بر تن دارید، به‌احتمال زیاد زنبور عسل شما را نیش خواهد زد.
  • اگر چند زنبور عسل دسته‌جمعی به شما حمله کردند، در یک مکان تاریک پنهان شوید. تاریکی آنها را گمراه خواهد کرد.

در ادامه بخوانید: چرا بعد از گذراندن تعطیلات باز هم احساس خستگی می‌کنیم؟

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع brightside
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. علیرضا رسولی می‌گوید

    عالی بود ممنون
    ولی لطف کنید تعداد حیوانات را زیاد تر کنید 12 کمه

    1. محمد علی مشایخی می‌گوید

      ممنونم عالی بود من وارد حیاط داییم شدم تا به مرغ ها غذا بدم و یهو سگ ول شد من میخواستم فرار کنم تا اینکه یادم افتاد که این سایت چی گفت همون جا وایستادم و ظرف رو بطرفش محکم پرت کردم همچنین سر صدای بلند راه انداختم سگ فرار کرد و رفت سر جاش نشست

    2. عرفان برقبانی می‌گوید

      سلام علیرضا.
      ممنون که نظر دادی.

  2. سجاد می‌گوید

    خخخ گربه دیدم چیکار کنیم 😂😂😂