کتاب عاشقش باش، ترکش نکن؛ به شما یاد می‌دهد از شغل‌تان راضی باشید

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Love it, Don’t Leave it
  • عنوان کتاب به فارسی: عاشقش باش، ترکش نکن
  • نویسنده: بورلی کای، شارون جوردن ایوانز (Beverly L. Kaye,‌ Sharon Jordan-Evans)
  • سال انتشار: ۲۰۱۳

درباره‌ی کتاب

امروزه پیداکردن شغل مناسب کار آسانی نیست. بنابراین اگر شغلی پیدا کردید، باید نهایت بهره را از آن ببرید. باید انگیزه داشته باشید که شغل خود را حفظ کنید. «کتاب عاشقش باش، ترکش نکن» استراتژی‌ها و راهکارهایی را به شما یاد می‌دهد تا از کار خود راضی باشید.

بورلی کای و شارون جوردن ایوانز به خواننده‌‌ی این کتاب یاد می‌دهند که از شغل‌شان راضی باشند و به‌دنبال آسمان‌های آبی‌تر نگردند. این کتاب به خواننده یاد می‌دهد سؤالاتی را از خود بپرسد. با پاسخ‌هایی که به این سؤالات می‌دهید متوجه می‌شوید آیا شغل خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اید یا نه.

رونیکس

این کتاب چند پیام اصلی دارد که به شما کمک می‌کند از شغل‌تان رضایت داشته باشید:

  • همان‌جایی که هستید، می‌توانید هرچه می‌خواهید به‌دست بیاورید. گاهی‌اوقات کارکنان باید اهداف خود را دقیق‌تر ببینند. بورلی کای و شارون جوردن ایوانز توصیه می‌کنند قبل از ترک شغل فعلی، اهداف‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید.
  • تصمیم‌گیرنده شما هستید. همه‌ی ما مسئول رضایت خود از شغل‌مان هستیم. رئیس یا مدیر نمی‌داند چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. بنابراین خودتان باید به او بگویید. خودتان باید مشکلات و کاستی‌ها را کم کنید.
  • حداقل ۲۶ روش برای رضایت پیدا کردن از شغل وجود دارد. «کتاب عاشقش باش، ترکش نکن» هرکدام از این روش‌ها را در یک فصل بررسی می‌کند.
  • منتظر نمانید. سعی نکنید با کاری که برای شما لذت‌بخش نیست، کنار بیایید. سعی کنید روش‌هایی را پیدا کنید که آن را بهبود ببخشید. بی‌فایده است که صبر کنید تا شخص دیگری وضعیت شما را بهبود ببخشد.
  • شغل‌های دیگر را درست بررسی کنید. خیلی از افراد در بررسی‌های خود متوجه می‌شوند آسمان همه‌جا یک‌رنگ است. هر کار جدیدی، چالش‌ها و ناامیدی‌های خود را دارد. بنابراین قبل از اینکه شغل کنونی خود را ترک کنید، در مورد کارهای دیگر خوب تحقیق کنید.

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب عاشقش باش، ترکش نکن» برای کسانی است که برای خوشحالی و رضایت از زندگی باید دیدگاه خود را تغییر بدهند. واقعیت این است که هر موقعیتی در حرفه و زندگی خود داشته باشید، بسته‌ به نوع نگاه خود می‌توانید از آن راضی یا ناراضی باشید.

بنابراین آموخته‌های این کتاب را می‌توان به سایر جنبه‌های زندگی هم تعمیم داد. این کتاب نوشتار خواندنی و روانی دارد و نقل‌قول‌ها و داستان‌های آن را می‌توان بارها خواند.

در حاشیه

بورلی کای کتاب‌های دیگری را هم در زمینه‌ی پیشرفت حرفه‌ای و کاری نوشته است. از جمله‌ی آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «کمک کن رشد کنند، یا شاهد رشدشان باش: گفتمان‌های شغلی که کارفرمایان می‌خواهند»، «بالا تنها جهت نیست: بازنگری پیشرفت شغلی»، «عاشق‌شان باش یا آنها را از دست بده: تشویق کردن کارکنان برای ماندن».

بورلی کای یکی از مطرح‌ترین چهره‌ها در زمینه‌ی پیشرفت شغلی، استخدام، بازرسی و تشویق کارکنان است. او همچنین یک سخنران موفق و پُرانرژی است و با سخنان خود افراد را جذب می‌کند، به آنها نکاتی را یاد می‌دهد و آنها را تشویق به عمل می‌کند.


در ادامه بخوانید: کتاب هایی که باید خواند؛ معرفی ۲۴ کتاب جذاب و ارزشمند
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.