۱۰ تفریح مهیج در تهران که اگر امتحان کنید عاشقش می‌شوید

0

به اواخر اسفند که می‌رسیم، هوای سرد زمستانی کم‌کم جایش را به هوای خنک بهاری می‌دهد. طبیعت جان تازه‌ای می‌گیرد و همگام با آن مردم هم انگار از سستی و بی‌حالیِ روزهای سرد زمستان دور می‌شوند. اماکن تفریحی از پارک‌ها گرفته تا کوه و جنگل مملو از افرادی می‌شود که آمده‌اند تا برای چند ساعتی هم که شده از کار و مشغله‌ی روزانه دور بمانند و خوش بگذرانند.

شاید همین الان دارید نشستن کنار یک رودخانه و کباب‌زدن را مجسم می‌کنید؛ شاید هم فکرتان را در جاده‌های شمال به پرواز درآورده‌اید! نه اینکه عالی نباشد، اما بد نیست گاهی هم هیجانی به زندگی‌تان بدهید و با هورمون‌های شادی و آدرنالین بدن‌تان کلنجار بروید. بیایید علمی به آن نگاه کنیم: فعالیت‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز، هورمون‌های شادی بدن مانند دوپامین و سروتونین را افزایش می‌دهند و سطح آدرنالین خون را بالا می‌برند. به این ترتیب، تا مدت‌ها با انرژی مضاعف به کار و تلاش روزانه‌تان خواهید پرداخت.

کجا برویم؟

احتمالا به تنها جایی که فکر نمی‌کنید تهران است. اما چرا نه؟ در حال حاضر تهران هم با وجود آلودگی هوا و شلوغی بیش‌ازحد به یکی از شهرهای تفریحی ایران تبدیل شده و با اماکن تفریحی بسیار زیبایی که دارد، پذیرای هم‌و‌طنان تهرانی و غیرتهرانی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب ۱۰ تفریح مهیج در تهران را به شما معرفی کنیم.

رونیکس

۱. بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ - یک تفریح مهیج در تهران

اگر خیلی شجاع هستید و دنبال تفریحی می‌گردید که حسابی آدرنالین خون‌تان را بالا ببرد، بانجی‌جامپینگ را به شما توصیه می‌کنیم. بام تهران را تصور کنید، ضربان قلب بالا، یک، دو، سه! و بعد با سر سقوط می‌کنید و در عرض چند ثانیه تا ۴۰ متر پایین می‌روید. همه‌چیز در چند ثانیه اتفاق می‌افتد، اما احتمالا تا مدت‌ها هوس هیجان نخواهید کرد!

بانجی جامپینگ هم در توچال هست هم در بوستان ولایت. البته این کار در ایران فقط برای آقایان زیرِ ۹۰ کیلوگرم مجاز است و حتما باید بیشتر از ۱۴ سال داشته باشید و برای افرادی که ناراحتی قلبی، کمردرد یا پلاتین در مچ پا دارند ممنوع است. افرادی هم که کمتر از چندماه از تاریخ عمل چشم‌شان می‌گذرد، نباید از این وسیله استفاده کنند.

۲. سرسره های پارک آبی

سرسره های پارک آبی اوپارک یک تفریح مهیج در تهران

سرسره‌بازی در پارک‌های آبی یکی از تفریحات واقعا هیجان‌انگیز و در عین‌حال کم‌خطر است که معمولا همه می‌توانند از آن لذت ببرند. در حال حاضر سرسره‌ها به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند و هر یک از آنها هیجان خاص خودش را دارد. سرسره‌های روباز، سرسره‌های تونلی و انواع سرسره‌های پیچ‌درپیچ هر کدام می‌توانند لحظاتی پر از شادی و نشاط و هیجان برای‌تان رقم بزنند. اگر از طرفداران سرسره‌های هیجان‌انگیز هستید و می‌خواهید انواع مختلفی از آنها را امتحان کنید، به پارک آبی اُپارک تهران سری بزنید. در این پارک آبی، انواع مختلفی از سرسره‌ها را خواهید یافت که با استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند و طراحی جذاب‌شان آنها را متمایز ساخته است.

ورود به وبسایت اُپارک خرید اینترنتی بلیط

۳. زیپ لاین

زیپ لاین یک تفریح مهیج در تهران

این یکی هم در بام تهران است و در بالابردن آدرنالین دست‌کمی از بانجی‌جامپینگ ندارد، ولی به‌نسبت بهتر است، چون حداقل با سر سقوط نمی‌کنید. همان‌طور که از اسمش پیداست، زیپ‌لاین از یک سیم‌بکسل ساخته شده که به دور یک قرقره‌ی بزرگ پیچیده شده است. شما را با بندهای محکم و ایمن به این سیم‌بکسل‌ها می‌بندند و در ارتفاع ۶۰ متری از روی دره‌ی ولنجک در امتداد یک مسیر ۱۷۰ متری رها می‌کنند (اگر اهل ویدئوگِیم باشید احتمالا دیوید جونز در آی‌جی‌آی را یادتان هست که چطور از زیپ‌لاین استفاده می‌کرد). سرعت زیپ‌لاین بسیار بالاست و نیازی به گفتن نیست که پرواز بر فراز یک دره‌ی زیبا تا چه حد می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

شکل بسته‌شدن به سیم‌بکسل‌ها انتخابی است. به دلخواه می‌توانید حالت عادی یا حالت افقی را که در آن کمر و پاها بسته می‌شوند، انتخاب کنید یا اینکه از پا آویزان شوید. زیپ‌لاین هم برای افراد با ناراحتی قلبی و فشارخون بالا ممنوع است. برای استفاده از زیپ‌لاین باید به مجموعه تله‌کابین توچال بروید.

۴. جت اسکی

جت اسکی یک تفریج مهیج در تهران

تفریحات و ورزش‌های آبی هیجان خاصی دارند و تقریبا برای هر کسی لذت‌بخش هستند. یکی از هیجان‌انگیزترین آنها جت اسکی است. رانندگی با سرعت زیاد روی آب، در حالی‌که قطره‌های آب از هر طرف روی سر و صورت‌تان می‌پاشد، واقعا لذت خاصی دارد. البته نیازی نیست برای استفاده از جت‌اسکی حتما به شمال یا جنوب ایران سفر کنید، دریاچه‌های مصنوعی زیبای تهران نیز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. دریاچه‌ی خلیج فارس و دریاچه‌ی فشافویه در اتوبان تهران – قم همه‌روزه (به‌جز جمعه‌ها) پذیرای هم‌وطنان تهرانی و غیرتهرانی هستند.

۵. کارتینگ

کارتینگ یک تفریح مهیج در تهران

اگر عاشق ورزش‌های تفریحیِ رقابتی هستید و دل‌تان می‌خواهد در کنار آن سرعت و هیجان را بدون کوچک‌ترین خطری تجربه کنید، کارتینگ همان چیزی است که دنبالش هستید. این اتومبیل‌های کوچک با طرح و نقش‌های زیبا تجربه‌ی یک رقابت هیجان‌انگیز را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. می‌توانید گروهی از دوستان‌تان را جمع کنید و با هم به پیست کارتینگ آزادی تهران بروید و ساعاتی انرژی‌بخش را سپری کنید. کارتینگ مناسبِ افراد ۱۰ سال به بالاست و قدِ فرد حداقل باید ۱۴۰ سانتی‌متر باشد.

۶. سورتمه

سورتمه یک تفریح مهیج در تهران

اگر از آن دسته افرادی هستید که سرعت و هیجان را دوست دارید، اما طاقت دلهره‌ی بیش‌ازحد بانجی جامپینگ و زیپ‌لاین را ندارید توصیه می‌کنیم به سورتمه‌سواری بروید. هیجان سورتمه تا حدی کمتر است ولی زمانش طولانی‌تر است (در حدود ۳ دقیقه). هنگام سورتمه‌سواری می‌توانید از تماشای مناظر زیبای ارتفاعات تهران لذت ببرید. سورتمه عبارت است از یک کابین که روی ریل در یک مسیر پر‌پیچ‌وخم حرکت می‌کند و طول آن تقریبا ۱ کیلومتر است. می‌توانید از اهرم کابین برای تنظیم سرعت آن استفاده کنید. کسانی که ناراحتی قلبی، فشارخون و مشکلاتی از این دست دارند نباید سورتمه سوار شوند و برای خانم‌های باردار هم ممنوع است.

سورتمه‌ی تهران در خیابان دربند، انتهای خیابان اسداللهی در پارک گلابدره واقع شده است.

۷. اسکیت یو

اسکیت هوایی یا اسکیت U یک تفریح مهیج در تهران

این یکی از آن بازی‌های هیجان‌انگیز و تقریبا دلهره‌آور است که آدرنالین خون‌تان را به سرعت افزایش می‌دهد. خوبی‌اش این است که کابین‌های ۸ نفره دارد و حداقل تنها نیستید! البته می‌توانید تک‌نفره هم سوار شوید. این اسکیت دو کابین دارد که هر یک از آنها دایره‌وار به دور خود می‌چرخند و مسیر یو (U) شکلی را به صورت رفت‌وبرگشتی طی می‌کنند. البته دو سرِ آن زیاد به هم نزدیک نیست و کمی بازتر است. این یکی هم برای افراد مبتلا به بیمارهایی مانند بیماری قلبی، خانم‌های باردار و کودکان ممنوع است.

این اسکیت در دریاچه‌ی خلیج فارس قرار دارد.

۸. پرواز با تیوب

پرواز با تیوب یک تفریح مهیج در تهران

پرواز با تیوب یکی دیگر از تفریحات واقعا شادی‌آور است که پس از اتمام آن دل‌تان می‌خواهد دوباره امتحانش کنید. درون یک تیوب می‌نشینید، از ابتدای یک مسیر به شکل سرسره‌ی قوس‌دار شروع به سُر خوردن می‌کنید و به‌تدریج سرعت‌تان زیاد می‌شود تا اینکه در نهایت روی یک تشک بادی بزرگ پرتاب می‌شوید. با اینکه زمان آن بسیار کوتاه است و در واقع در یک چشم به‌هم‌زدن اتفاق می‌افتد، اما تا مدت‌ها تجربه‌ی لذت‌بخش آن با شما همراه خواهد بود.

اگر می‌خواهید پرواز با تیوب را امتحان کنید، باید سری به دریاچه‌ی خلیج فارس بزنید.

۹. پینت بال

پینت بال یک تفریح مهیج در تهران

پینت‌بال شاید کمی قدیمی‌تر از بقیه باشد، اما هنوز هیجان خاص خودش را دارد. این بازی بیشتر شبیه ویدئوگیم است. باید با یاران خودتان با گروه حریف مبارزه کنید و با تفنگ‌هایی که گلوله‌های رنگی دارد به هم شلیک کنید. فضای آن طوری است که سنگرهایی برای پناه گرفتن دارد و می‌توانید از تاکتیک‌های جنگی علیه دشمن استفاده کنید. پینت‌بال یک تفریح گروهی است که حسابی عرق‌تان را درمی‌آورد و تمام انرژی‌تان را تخلیه می‌کند. شادی و هیجان وصف‌ناپذیر این بازی می‌تواند تا مدت‌ها روی سلامت جسم و روح‌تان تأثیر مثبت بگذارد.

یکی از بهترین باشگاه‌های پینت‌بال در تهران، باشگاه پینت‌بال در برج میلاد است.

۱۰. واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یک تفریح مهیج در تهران

برای افرادی که طرفدار پروپاقرص بازی‌های ویدیویی هستند، واقعیت مجازی یکی از بهترین گزینه‌ها است. بسیاری از بازی‌های ویدیویی مانند اتومبیل‌رانی یا بازی‌های جنگی آن‌قدر جذاب هستند که حتی هنگامی که پشت کامپیوتر نشسته‌اید هیجان ناشی از آن را حس می‌کنید. حال تصور کنید اگر می‌توانستید در خود صحنه‌ی بازی حضور داشته باشید، چه احساسی به شما دست می‌داد؟ فناوری‌های جدید با برداشتن مرز بین واقعیت و فضای مجازی به شما این امکان را می‌دهند که فقط با استفاده از یک عینک مخصوص و ابزارهای لازم، وارد محیط بازی شوید و البته بسته به هیجان بازی آدرنالین خون‌تان نیز تا بی‌نهایت خواهد رسید.

در حال حاضر، تعداد زیادی باشگاه واقعیت مجازی در تهران وجود دارد که ایستگاه آدرنالین در زعفرانیه و شعبات کلایمکس نمونه‌هایی از آنهاست.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.