چگونه یک تیپ بهاری شیک و مطابق مد روز داشته باشیم؟

1

آب‌وهوای غیر‌قابل‌ پیش‌بینی فصل بهار سبب می‌شود که کارتان در انتخاب لباس و تیپ بهاری چندان راحت نباشد. در این فصل اغلب افراد معمولا دل‌شان می‌خواهد لباس‌های بهاری و خنک بپوشند اما ویژگی روزهای بهاری این است که در چشم به‌هم زدنی شرایط جوی چنان به‌هم می‌ریزد و سرد می‌شود که افراد مجبورند دوباره به لباس‌های زمستانی پناه ببرند و از فردا دوباره روز از نو روزی از نو. همراه ما باشید،‌ در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی تیپ بهاری نکات بسیار مفیدی در اختیارتان بگذاریم و به شما بگوییم که در فصل بهار پوشیدن و سِت‌کردن کدام لباس‌ها و رنگ‌موها، هم روحیه‌تان را در سال جدید عوض می‌کنند و هم متناسب با آب‌و‌هوای این فصل است.

تیپ بهاری برای خانم‌ها

۱. پارچه‌‌های گل‌دار انتخاب کنید

رونیکس

پارچه‌های گل‌دار ازجمله بهترین انتخاب‌ها برای فصل بهار و تیپ بهاری هستند. اگر در روزهای بهار به مهمانی دعوت شدید، یک پیراهن گل‌دار تا روی زانو بهتر از پیراهن‌های بلند است که سن‌تان را بیشتر نشان می‌دهند.

اگر بالاتنه‌ای لاغر دارید، برای بهار امسال پیراهن‌هایی با پارچه‌های گل‌دار و بندی تهیه کنید. پیراهن‌هایی که در بخش دامن کمی گشادتر هستند و در بدن شما آزادتر می‌ایستند. اگر بازوهایتان لاغر است، پیراهن‌هایی با یقه‌های ایستاده و بدون آستین مناسب شما هستند. برای یک دورهمی یا گردش در هوای آزاد، انواع شلوارهای طرح‌دار و ساده با مانتوهای جلو‌باز نخی به‌راحتی سِت می‌شوند. اگر مانتوها و بلوزهای طرح‌دار و رنگی انتخاب شما برای تیپ بهاری امسال‌تان هستند، شلوارهای جین تک‌رنگ را با آنها ست کنید. استفاه از کیف‌های گل‌دار از برندهای مشهور یا طرح‌های سنتی یک ایده‌ی جالب دیگر برای یک تیپ بهاری شیک و سرزنده است که حسابی روحیه‌تان را عوض می‌کند.

۲. دستمال‌گردن‌های شاد را فراموش نکنید

علاوه بر شال و روسری‌های گل‌دار و شاد به‌عنوان پوشش، سِت‌کردن دستمال‌گردن‌های شاد و طرح‌دار رنگی با لباس‌تان در مهمانی‌ها یک اکسسوری شیک و چشم‌گیر است. دستمال‌گردن را می‌توانید با بلوز و دامن‌های تنگ و کوتاه، پیراهن‌های کوتاه، بلوز و شلوار و حتی پیراهن‌های بلند تابستانی هماهنگ کنید. معمولا دستمال‌گردن‌هایی که رنگ و طرحی متفاوت با لباس داشته باشند شکیل‌تر هستند، بنابراین نگران سِت‌کردن دستمال‌گردن گل‌گلی‌تان نباشید.

۳. صندل بندی و نیم‌بوت گل‌دار بپوشید

برای روزهای آفتابی بهاری و یک تیپ نه‌چندان رسمی یک جفت «صندل بندی» انتخاب خوبی برای سِت‌کردن با شلوارهای پارچه‌ای گشاد یا شلوارهای جین و کتان کلاسیک و راسته است. اگر هم اهل پوشیدن صندل بندی نیستید نیم بوت‌های گلدار یا صندل‌های پاشنه‌بلند هنوز هم انتخاب‌های به‌درد بخوری به خصوص برای مهمانی و دورهمی هستند.

۴. از جواهرات و اکسسوری‌های رنگی استفاده کنید

زیورآلات شاد با سنگ، مروارید، پَر و زلم‌زیمبوهای رنگی بهترین اکسسوری‌های تکمیل‌کننده برای یک تیپ بهاری هستند. استفاده از اکسسوری‌هایی با سنگ و مهره‌هایی به رنگ‌های سبز (زمرد)، زرد، قهوه‌ای و صورتی (کوارتز) و نیز رنگ‌هایی مثل قرمز با استفاده از سنگ‌هایی مانند «اوپال آتشین» و «عقیق»، رنگ آبی با استفاده از سنگ‌ «آکوامارین» و رنگ بژ و یشمی انتخاب‌های خوبی برای روزهای رو به گرمی فصل بهار هستند.

۵. جوراب‌شلواری بپوشید

برای خانم‌هایی که اهل پوشیدن دامن و پیراهن زیر مانتو هستند، یکی از بهترین انتخاب‌ها در این فصل جوراب‌شلواری‌های ضخیم (نه پشمی) به رنگ‌های مختلف و ست‌کردن آنها با کفش، شال و روسری و روپوش است.

۶. رنگ‌موهای مناسب فصل بهار را انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌های ایرانی برای آغاز فصل بهار انتخاب یک رنگ‌موی شیک و مد روز است. به عقیده‌ی کارشناسان زیبایی، اگر خانم‌ها با توجه به رنگ پوست، رنگ چشم‌ها و علاقه یا عدم علاقه‌شان به آرایش صورت، رنگ‌موی مورد نظرشان را انتخاب کنند، نتیجه‌ی کار برایشان خوشایندتر خواهد بود.

انواع رنگ بلوند

اگر از طرفداران موهای بلوند هستید با توجه به گرم‌تر شدن هوا موهایی به رنگ بلوند روشن، بلوند عسلی، پلاتینه، بلوند بژ که امسال با هاله‌های روشن‌تر و بلوند‌تر در بورس است، بلوندهای کنفی، صدفی، کاراملی، کره‌ای و … با سبک‌های مختلف آمبره، سامبره، بالیاژ، بی‌بی‌لایت، لو‌لایت و هایلایت انتخاب‌هایی مناسب برای آغاز سال جدید هستند. از سوی دیگر اکثر خانم‌هایی که موهایشان را بلوند می‌کنند، تمام دغدغه‌شان این است که به‌جای تناژ «زرد» درنهایت یک تناژ «دودی» و «پلاتینه» به موهایشان بدهند.

خبر خوب به‌خصوص برای کسانی که معمولا موهایشان به‌اصطلاح به «پایه» نمی‌رسد و بعد از شسته‌شدن «رنساژ» معمولا تناژ زرد به خودش می‌گیرد این است که بلوندهای سال ۲۰۱۸ به‌جای تناژ سفید و نقره‌ای و پلاتینه، تن «طلایی» و «زرد کَره‌ای‌شان» غالب است. با این‌همه، اگر پوست‌تان روشن است و چشم‌های رنگی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که موهایتان را بلوند و طلایی نکنید. برای ایجاد یک ترکیب رنگی جذاب و کنتراست اصولی، سراغ رنگ‌های تیره مثل «قهوه‌ای سوخته» و «مشکی» بروید.

از سوی دیگر رنگ‌های «قهوه‌ای موکا تیره»، «بلوند یخی»، «رزگلد»، «کاراملی»، «شرابی با تناژ بنفش» و «قهوه‌ای‌های طلایی و نسکافه‌ای» برای پوست‌های روشن با ته‌رنگ صورتی و قرمز انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر هم پوست‌تان خیلی تیره است، باز هم بلوندهای روشن برای شما مناسب نیستند. قهوه‌ای تیره، مشکی و بلوندهای متوسط مثل شاه بلوطی با تکنیک‌های هایلایت و بالیاژ چهره شما را بازتر و شفاف‌تر می‌کنند.

بروند؛ رنگ محبوب سلبریتی‌ها

اگر برای فصل بهار قصد دارید موهایتان را رنگ کنید، بد نیست بدانید یکی دیگر از انواع رنگ‌های بلوند که از ترکیب رنگ قهوه‌ای و رنگ‌های روشن موسوم به «بلوند» به دست می‌آید و اتفاقا با تمام رنگ‌های پوست سازگار است، رنگ‌های موسوم به «Bronde» است. حالت سایه‌روشن و یک‌دست نبودن رنگ در تکنیک بالیاژ هم زیبایی آن را دوچندان می‌کند. بد نیست بدانید که «Bronde» ازجمله محبوب‌ترین رنگ‌موها در بین ستاره‌های هالیوود است. از سوی دیگر، رنگ‌موی بروند یک انتخاب ایده‌آل مخصوصا برای پوست‌های گندمی، زیتونی، برنزه و سبزه روشن است.

قرمز و ماهگونی؛ رنگی برای تمام پوست‌ها

تناژهای مختلف رنگ قرمز از مسی گرفته تا ماهگونی، بنفش بادمجانی، شرابی بادمجانی و قرمز آتشی ازجمله انتخاب‌های محبوب در تمام فصول سال هستند. اتفاقا هایلایت‌های قرمز آتشی، ماهگونی و بنفش ازجمله گزینه‌های هیجان‌انگیز برای فصل بهار محسوب می‌شوند. رنگ‌هایی با تن قرمز و بنفش که در دسته‌ی رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند، برای تمام پوست‌ها از روشن گرفته تا گندمی و سبزه مناسب‌اند. اما اگر پوست‌تان خیلی تیره یا زیادی روشن و سفید است بهتر است برای رنگ‌های خانواده قرمز و شرابی با تناژهای مختلف موهایتان را به سبک‌های لولایت و هایلایت رنگ کنید.

رنگ‌های فانتزی؛ محبوب حتی در فصل بهار

رنگ‌موهای فانتزی در سال‌های اخیر ازجمله پرطرفدارترین رنگ‌موها به‌خصوص در بین دختران جوان هستند که اتفاقا به چهره ظاهری لطیف و شاداب می‌بخشند. رنگ‌های فانتزی در تناژهای مختلف ازجمله رنگ‌هایی هستند که برای رسیدن به آنها باید ابتدا موهایتان را دکلره یا بی‌رنگ کنید. از قرمز و صورتی گرفته تا سبز و آبی و رزگلد و بنفش که اتفاقا رنگ سال هم هست، در طیف رنگ‌های فانتزی هستند. این رنگ‌ها که رنگ‌های فصل بهار و تابستان در سرتاسر دنیا هستند معمولا به‌سرعت از بین می‌روند و برای حفظ ظاهر شیک و مرتب‌شان نیاز به مراقب دائمی دارند. اگر فرصت و حوصله‌ی این را ندارید که به‌طور مرتب ریشه‌ی موهایتان را رنگ کنید، بهتر است تمام موهایتان را رنگ نکنید. بهترین و بی‌دردسرترین روش‌ برای رنگ‌های فانتزی استفاده از تکنیک‌های «بالیاژ» و «آمبره» است.

یک هایلایت بهاری جوان‌پسند

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های هایلات در بین دختران جوان به‌خصوص آنهایی که علاقه ندارند تمام موهایشان را به‌دست رنگ بسپارند، سبک «هایلایت مخفی» است. در این سبکِ جوان‌پسند، روی زمینه و لابه‌لای موهای خودتان چند تکه موی روشن‌تر یا «هایلایت» به هر رنگی که دوست دارید، در می‌آورید. رنگ‌های بلوند و فانتزی مناسب‌ترین رنگ‌ها برای این سبک شیک هایلایت به‌خصوص در فصل بهار هستند.

مشکی؛ رنگی برای تمام فصول

رنگ‌موی مشکی از آن دسته رنگ‌هایی است که لقب رنگی برای تمام فصول برازنده‌ی آن است. اگر پوست سفیدی دارید و طرفدار رنگ‌های روشن و بلوند و قرمز هم نیستید، رنگ مشکی همیشه می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل حتی برای روزهای سبز بهاری باشد.

تیپ بهاری برای آقایان

۱. پیراهن‌های چهارخانه و طرح‌دار بپوشید

استفاده از پیراهن‌های چهارخانه و طرح‌دار مردانه همان کارکرد لباس‌های گل‌دار زنانه را برای آقایان دارد. این پیراهن‌ها را می‌توانید با یک شلوار جین یا کتان و یک جفت کفش کالج یا رسمی ست کنید. برای مثال اگر انتخاب‌تان پیراهن قرمز چهارخانه است، شلوار جین مشکی به‌خوبی با آن هماهنگ است. یا برای مثال پیراهن چهار‌خانه دودی و نوک‌مدادی در کنار یک شلوار جین آبی به زیبایی می‌نشیند. اگر پیراهن‌تان طرح‌دار سرمه‌ای، قهوه‌ای یا جین تیره است، آن را با یک شلوار کتان خاکی یا نخودی که تم رنگ زردش غالب است، ست کنید.

اگر اهل پوشیدن تی‌شرت هستید، تی‌شرت‌های سایز خودتان را بپوشید نه تنگ و نه گشاد. از رنگ‌های شاد استفاده کنید و البته رنگ سفید را هم فراموش نکنید. تی‌شرت‌های نخی یقه‌دار بهترین انتخاب برای فصل بهار هستند. اگر دوست دارید یک تیپ اسپرت داشته باشید، ترکیب تی‌شرت، شلوار جین و کفش اسپرت سفید یا رنگی، انتخا‌ب‌های خوبی هستند. تی‌شرت‌های نخی آستین بلند هم برای فصل بهار مناسب هستند.

چند سالی است که «خاکستری» به رنگ محبوب طراحان مشهور کت‌وشلوار برای فصول بهار و تابستان تبدیل شده است. طبق قوانین نانوشته‌ی دنیای مد، استفاده از این رنگ نیاز به جسارت زیادی برای کمپانی‌های مشهور دارد اما طراحان برندهایی مثل D&G ،CK ،PRADA و … این ریسک را کرده‌ و چند سالی است که برای کلکسیون فصل بهارشان روی رنگ خاکستری کت‌و‌شلوارها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که البته موفق هم بوده است. از سوی دیگر خاکستری، رنگ محبوب خیاط‌هاست. رنگی کلاسیک و انعطاف‌پذیر که به‌راحتی با رنگ‌های مختلف پیراهن ست می‌شود.

۲. تیپ‌های اسپرت بهاری برای مردان سرزنده

در هر سن‌وسالی که باشید، اگر از آن‌دسته مردان سرزنده‌ای هستید که اهل پوشیدن کت‌و‌شلوار رسمی برای دید و بازدیدهای بهاری عید نیستید و تیپ‌های راحت‌تر و اسپرت را ترجیح می‌دهید، یک کت تک طوسی، کرم یا هر رنگی را که با روحیه‌تان سازگار است، با یک دست پیراهن روشن یا تیره، شلوار کتان به رنگ روشن یا تیره (بستگی به رنگ کت دارد) و البته یک جفت کفش کالج یا کتان مشکی یا رنگ روشن و حتی رنگی، ست کنید.

۳. یک کت ترنچ همراه داشته باشید

«کت‌های ترنچ» در واقع کت‌های سبک بارانی کمربند‌دار برای فصل بهار هستند. این کت‌های سبک و شیک در رنگ‌های بژ، مشکی و خاکی برای استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی مناسب هستند و با پیراهن‌های رسمی رنگ روشن، شلوارهای کتان و جین راسته در رنگ‌های مختلف و کفش‌های اسپرت، رسمی و کالج به‌راحتی ست می‌شوند. داشتن یک کت ترنج بژ یا کرم برای فصل بهار به‌خصوص در شهرهای مناطق سردسیر، یک انتخاب هوشمندانه و ایده‌آل است.

توصیه‌های عمومی

۱. لایه‌لایه لباس بپوشید

بهترین روش لباس پوشیدن در فصل بهار، لایه‌لایه لباس پوشیدن است. از آنجایی که در فصل بهار دمای هوا و شرایط جوی متغیر است، بهتر است ابتدا یک بلوز یا پیراهن نخی، سپس یک مانتو یا کت نه‌چندان ضخیم روی آن بپوشید، اگر هم خیلی سرمایی هستید یک سویشرت، کت جین، کت‌ بارانی یا ژاکت ضخیم‌تر همراه داشته باشید تا در صورت سردتر شدن هوا از آن استفاده کنید.

۲. پارچه‌‌هایی از جنس مناسب انتخاب کنید

بهترین لباس‌ها برای فصل بهار لباس‌هایی از جنس نخ، پنبه و کتان هستند. اما درصورتی‌که بیشتر احساس سرما می‌کنید، پارچه‌هایی از جنس پشم نازک، ابریشم و کنف انتخاب‌های مناسبی هستند.

۳. رنگ‌های شاد بپوشید

بهار زنده‌ترین و شاداب‌ترین فصل سال است و همین مسئله دست‌مان را برای انتخاب شادترین رنگ‌ها باز می‌گذارد. از انواع طیف رنگ سبز و سِت‌کردن آنها با رنگ‌هایی مثل لیمویی، قرمز و سُرمه‌ای گرفته (برای مثال بالاتنه سبز و پایین‌تنه یک دامن یا شلوار جین) تا سِت‌کردن رنگی مثل آبی آسمانی با رنگ‌های شاد قرمز و صورتی همگی سرزندگی و نشاط فصل بهار را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند و مناسب تیپ بهاری هستند. اگر اهل رنگ‌های شادی مثل زرد و صورتی هستید، به‌سادگی می‌توانید آنها را با رنگ‌هایی مثل سُرمه‌ای، قهوه‌ای، بنفش، مشکی و حتی رنگ‌های خنثی مثل سفید و طوسی هماهنگ کنید.

۴. از عطرهای مناسب فصل بهار استفاده کنید

بهترین رایحه‌های عطر زنانه و مردانه برای فصل بهار عطرهای پر‌انرژی با رایحه‌های گلی‌-‌میوه‌ای، وانیلی و چوبی با بوهای سبز و خنک و شیرین هستند.

۵. چتر را فراموش نکنید

آب‌و‌هوای بهاری قابل پیش‌بینی نیست. بارش‌های گاه‌و‌بی‌گاه در اکثر مواقع و به‌خصوص زمانی که در فضای آزاد هستید، ممکن است شما را غافلگیر کنند. به همین دلیل یادتان باشد که همیشه یک چتر در کیف‌دستی یا اتومبیل‌تان داشته باشید.

۶. شلوار جین‌هایتان را بپوشید

شلوارهای جین هم ازجمله بهترین انتخاب‌ها برای یک تیپ بهاری هستند. در حقیقت اگر یک عدد شلوار جین کلاسیک تیره یا روشن در کمد لباس‌هایتان دارید خیال‌تان برای ست‌کردن یک تیپ بهاری تا حدود زیادی راحت است. خانم‌ها برای ست‌کردن کفش با شلوار جین مشکل زیادی ندارند. شلوار جین‌های راسته، دم‌پا گشاد و کلاسیک را می‌توان با کفش‌های پاشنه‌بلند، اسپرت و کتانی ست کرد.

آقایان بهتر است گزینه‌ی ست‌کردن کفش رسمی مشکی با شلوار جین را فراموش کنند. کالج‌های رنگی، کتانی و البته یک جفت کفش رسمی قهوه‌ای انتخاب‌های بهتری برای ست‌کردن کفش مردانه با شلوار جین هستند. در تمام دنیا، ست‌کردن شلوار جین با کفش قهوه‌ای رسمی یک قانون است پس از این قانون جهانی سرپیچی نکنید. اگر قصد دارید با شلوار جین یک کفش قهوه‌ای کمی تا قسمتی ساقدار و رسمی بپوشید بهتر است یک جفت کفش ساق‌دار بندی انتخاب کنید.

۷. عینک آفتابی بزنید

کمپانی‌های مشهور تولید عینک آفتابی از «میو‌میو»، «دیور»، «دولچه‌اند‌گابانا» گرفته تا «گوچی» و «ولنتینو»، از ماه‌ها پیش کلکسیون بهاره‌شان را به بازار فرستاده‌اند. در این میان مجله‌ی مد مشهور «ووگ» در هفته‌های اخیر به معرفی جذاب‌ترین عینک‌های آفتابی برندهای برتر مد جهان پرداخته است. از عینک خلبانی زرد رنگ برند کریستین‌ دیور گرفته تا عینک‌های گربه‌ای با طراحی قدیمی برند مشهور Erdem در این فهرست بلند بالا به چشم می‌خورند. برند مشهور «گوچی» هم برای بهار و تابستان ۲۰۱۸ نوعی عینک آفتابی به سبک علمی-تخیلی طراحی کرده است.

بد نیست بدانید که به عقیده‌ی متخصصین چشم، در فصول پاییز و بهار بیشترین اشعه‌ی ماورای بنفش به چشم برخورد می‌کند چرا که اشعه‌ی نور خورشید به‌صورت مایل به زمین برخورد می‌کند و برمی‌گردد و به این ترتیب به چشم آسیب وارد می‌شود. این در حالی است که برخلاف تصور عموم در فصل تابستان تابش و برگشت اشعه‌ی نور خورشید به سطح زمین عمودی است و چشم‌ها آسیب کمتری می‌بینند.


در ادامه بخوانید: طرز لباس پوشیدن چه تاثیری روی حال و هوای شما دارد؟
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع independent wikihow elle
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. عیسی می‌گوید

    سلام مقاله جالبی بود.