جاهای دیدنی آنکارا؛ ۱۹ مکانی که نباید فرصت دیدن‌شان را از دست داد

0

آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور، مکان زیبایی برای گذراندن تعطیلات است. آنکارا، شهر فوق‌العاده‌ای برای گذراندن ماه‌عسل، تعطیلات خانوادگی، مسافرت با دوستان یا کشف‌وشهود میان آثار به‌جامانده از تمدن‌های گذشته است. تاریخ و فرهنگ بی‌پایانی را می‌توان در میان نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی، موزه‌ها، جاذبه‌ها و رویدادهایی تجربه کرد که در این شهر برگزار می‌شوند. همراه ما باشید، در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی آنکارا و جاذبه‌های گردشگری آن را به شما معرفی کنیم.

برخی از جاهای دیدنی آنکارا و جاذبه‌ها‌یی که نباید دیدن‌شان را از دست داد، عبارت‌اند از قلعه‌ی آنکارا، آرامگاه آتاتورک، مسجد قوجاتپه و موزه‌ی تمدن‌های آناتولی که در این مقاله با جزئیات بیشتری به معرفی آنها می‌پردازیم. گردشگران عاشق منظره‌های چشم‌نواز و صداهای مسحورکننده‌ای می‌شوند که در این شهر تاریخی و زیبا آنها را محاصره می‌کنند؛ البته از غذاهای خوشمزه و معروف ترکیه هم نباید گذشت!

رونیکس

۱. موزه‌ی فضای باز آلتینکوی

موزه‌ی فضای باز آلتینکوی، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی فضای باز آلتینکوی (Altinkoy Open Air Museum) یکی از بهترین جاهای دیدنی آنکارا برای گردشگرانی است که دوست دارند با نحوه‌ی زندگی مردم صد سال پیش در روستاهای ترکیه را از نزدیک آشنا شوند. تعامل با جاذبه‌های این شبْه‌جامعه‌، آن را برای بازدیدکنندگان در تمام سنین به‌یادماندنی می‌کند. مسجد، خانه‌ها، چشمه‌های قدیمی و هر چیز دیگری که دربرگیرنده‌ی زندگی روستایی گذشتگان باشد، در محوطه‌ی این روستا وجود دارد. گردشگران می‌توانند چیزهای جالبی از فروشگاه‌های روستا بخرند یا از خوردن غذاهای محلی سالم در فضای آزاد لذت ببرند. کارگاه‌های بسیاری هم وجود دارند که مهارت‌ها و رویدادهای مختلف خانوادگی و دوستانه‌ای را که در طول سال برگزار می‌شوند، برای بازدیدکنندگان به‌نمایش می‌گذارند.

۲. موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی (Anadolu Medeniyetleri Muzesi) را در بازار و کاروان‌سرایی قدیمی می‌توان یافت که برای احداث موزه، ساختمان‌های اداری، سالن کنفرانس، آزمایشگاه و کتابخانه‌ی آن بازسازی شده است. در نمایشگاه‌های این موزه، آثار فراوانی از باستانی‌شناسی آناتولی، از دوران پارینه‌سنگی گرفته تا دوره‌ی امپراتوری عثمانی، به‌نمایش گذاشته شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار مختلفی از سنگ مرمر، شیشه، طلا، نقره و برنز را مشاهده کنند که قدمت‌شان به هزاره‌ی قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. مجموعه‌ی سکه‌های این موزه، نمونه‌هایی از اولین سکه‌های ضرب‌شده هستند که همراه گنجینه‌های فرهنگی نادر دیگری در حفاری‌ها به‌دست آمده و اکنون درمعرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

۳. موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا

موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی نیروی هوایی آنکارا (Ankara Air Force Museum) با هدف به‌اشتراک‌گذاریِ تاریخ پُرفرازونشیب هواپیمایی ترکیه برای بازدیدکنندگان و همچنین نسل‌های آینده افتتاح و امروزه به یکی از جاهای دیدنی آنکارا تبدیل شده است. بیش از ۷۰۰ اثر، سند و عکس در نمایشگاه مربوط به اداره‌ی هواپیمایی کشوری ترکیه و آژانس هوایی ترکیه در ساختمان موزه به‌نمایش گذاشته شده‌اند. برخی اقلامی که در سالن‌های این موزه درمعرض دید عموم قرار گرفته‌اند، عبارت‌اند از لباس‌های فرم، گواهی‌نامه‌ها و مدال‌ها.

بازدیدکنندگان می‌توانند از باغی که مدل‌ها و هواپیماهای اصلی در آن به‌نمایش گذاشته شده‌اند، و همچنین از برج تاریخیِ چتربازی (Parachute Tower) که مهندسان ترکی و روسی در سال ۱۹۳۷ ساخته‌اند، دیدن کنند. تجربه‌ی چتربازی برای افراد ۱۶ سال به بالا، یکی از مفرح‌ترین سرگرمی‌هایی است که در این موزه می‌توان تجربه کرد.

۴. قلعه‌ی آنکارا

قلعه‌ی آنکارا، از جاهای دیدنی آنکارا

قلعه‌ی آنکارا (Ankara Castle) که در قرن هفتم پس از میلاد بنا شد، متعلق به امپراتوری روم و امپراتوری روم شرقی بوده و استفاده از آن همین‌طور تا دوره‌ی ترک‌های سلجوقی و امپراتوری عثمانی ادامه یافت. در‌حال‌حاضر، بازدیدکنندگان می‌توانند قلعه‌ی متعلق به اوایل قرون وسطی را مشاهده کنند که شامل یک ردیف دیوار داخلی و یک ردیف دیوار بیرونی به‌همراه برج‌های زیادی است که از سنگ تراشیده شده‌اند. این سبک معماری منحصربه‌فرد نمایانگر سنت و فرهنگِ معروف ترکیه است و بازدیدکنندگان می‌توانند اجرای موسیقی و آثار هنری بی‌نظیری را هم به تماشا بنشینند. در طول ماه تابستان کنسرت‌ها و جشنوار‌ه‌های بسیاری در این قلعه برگزار می‌شوند و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

۵. آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا، از جاهای دیدنی آنکارا

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium) که در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ترکیه قرار گرفته، از جاهای دیدنی آنکارا است و برای هر سنی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این آکواریوم دارای تونلی به‌طول حدود ۱۰۴ متر است و زیستگاه طبیعی و زندگی موجودات زیرِ آب را در مقابل چشمان بازدیدکنندگانش گسترده است.

مخازن این آکواریوم دیدنی‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند آنها را کاوش کرده و زندگی در آب شور و آب شیرین را از نزدیک تماشا کنند. دیدن موجودات عجیب‌و‌غریب که از رودخانه‌ها و اقیانوس‌های مختلفِ سرتاسر دنیا در این آکواریوم گرد آورده شده‌اند، چشم هر بازدیدکننده‌ای را مسحور خود می‌کنند. جاذبه‌های دیگر این آکواریوم شامل استخرهای تماسی، لانه‌ی خزندگان، مکان‌های اختصاصی برای عکاسی، فروشگاه سوغات و کافه‌تریا برای استراحت و خوردن غذا هستند.

۶. آرامگاه آتاتورک

آرامگاه آتاتورک، از جاهای دیدنی آنکارا

آرامگاه آتاتورک (Ataturk’s Mausoleum) معروف به آنیت‌کابیر (Anitkabir)، محل دفن مصطفی کمال آتاتورک، اولین رئیس‌جمهورِ جمهوری ترکیه است که پیش از آن جنگ استقلال این کشور را هم رهبری می‌کرد. دولت ترکیه معماری آرامگاه یادبود را در قالب مسابقه‌ای برگزار کرد و در نهایت طرح معماران اِمین اُنات (Emin Onat) و احمت اُرهان آردا (Ahmet Orhan Arda) به‌عنوان اثر برگزیده پذیرفته شد.

بازدیدکنندگان می‌توانند جاذبه‌های بسیاری، ازجمله گذرگاه‌های طاق‌دار که حیاط تشریفات را احاطه کرده‌اند و همین‌طور جزئیات زیبای روی ساختمان‌های مزین به سنگ‌ را تماشا کنند. جاده‌ی شیرها (Road of Lions)، میدان تشریفات (Ceremonial Plaza)، تالار افتخار (Hall of Honor) و پارک صلح (Peace Park) هم از دیگر جاذبه‌های آرامگاه آتاتورک هستند. امروزه این مکان به یکی از جاهای دیدنی آنکارا برای گردشگران تبدیل شده است.

۷. موزه‌ی چنگلهان راحمی

موزه‌ی سنگلهان رهمی ام کوش، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی چنگلهان راحمی (Çengelhan Rahmi M Koc Museum) موزه‌ای صنعتی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی تأسیس شد. این موزه روبه‌روی قلعه‌ی آنکارا، در کاروان‌سرایی بازسازی‌شده و در منطقه‌ی تاریخی قرار گرفته است. بازدیدکنندگانِ این موزه می‌توانند از گالری‌های فرش، نمایشگاه‌های دارویی و ماشین‌‌آلات کشاورزی دیدن کنند. چندین نمایشگاه دیگر با وسایل گوناگون و محصولات ساخته‌شده در ارتباط با حمل‌ونقل ریلی، وسایل روزمره‌ی زندگی، وسایل ارتباطی، هوانوردی و دریایی هم وجود دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند درباره‌ی وهبی کوچ (Vehbi Koç)، یکی از اولین صنعتگران ترکیه و همچنین مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه‌ی مدرن هم چیزهای زیادی یاد بگیرند.

۸. موزه‌ی هنرهای مدرن

موزه‌ی هنرهای مدرن، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی هنرهای مدرن (CerModern) یکی از جاهای دیدنی آنکارا است که از سال ۲۰۱۰ میلادی هنر مدرن خیره‌کننده‌ای را پیش چشم بازدیدکنندگانش به‌نمایش گذاشته و رویدادهای مختلفی را میزبانی کرده است. این موزه در یک کارگاه سابق راه‌آهن قرار گرفته که زیبایی‌شناسی و هنر را در محیط متنوع و پویایی به‌نمایش گذاشته است.

تا به امروز نمایشگاه‌هایی همچون جایزه‌ی عکس استانبول (Istanbul Photo Awards)، عکاسان زن ایرانی (Iranian Women Photographers) و کارهای فریدا کالو (Frida Kahlo)، دیه‌گو ریورا (Diego Rivera) و همچنین فرناندو فرانکو (Fernando Franco) در این موزه برگزار شده‌اند. موزه‌ی هنرهای مدرن در طول سال میزبان نمایش فیلم و برگزاری کنسرت، و همین‌طور نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های سرگرم‌کننده برای همه‌ی سنین است. بازدید از موزه‌ی هنرهای مدرن، با وجود نمایشگاه‌های مختلفی که در آن برگزار می‌شود، هرگز تکراری نخواهد شد.

۹. موزه‌ی اریمتان

موزه‌ی اریمتان، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی باستان‌شناسی و هنرهای اریمتان (Erimtan Museum) مرکز فرهنگیِ هنرهایی است که بر مجموعه‌ی یوکسل اریمتان از آثار باستانی آناتولی تمرکز دارند. اشیای باستانی با داستان‌هایی از میراث فرهنگی و زندگی خلاقانه که برای بازدیدکنندگان تعریف می‌شود، آنها را به گذشته‌ها می‌برند. بیش از ۲۰۰۰ شی ازجمله مصنوعات شیشه‌ای، سنگ‌های قیمتی، سکه‌ها، جواهرآلات، آثار برنزی، مهرهای سنگی و اشیای دیگر درمعرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

این موزه میزبان مجموعه‌ای از کنسرت‌های موسیقی مجلسی با عنوان موسیقی در موزه یا کنسرت‌های سه‌شنبه است و از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند شنونده‌ی تعدادی از آثار موسیقی‌دان‌های پیشروی ترکیه باشند. بازدیدکنندگان می‌توانند جواهرات، وسائل تزئینی خانه و خیلی چیزهای جالب دیگر را از فروشگاه داخل موزه خریداری کنند.

۱۰. مرکز فرهنگی ترکی استرگم

مرکز فرهنگی ترکی استرگم، از جاهای دیدنی آنکارا

مرکز فرهنگی ترکی استرگم (Esztergom Turkish Cultural Center) که از جاهای دیدنی آنکارا است، در قصر تاریخی استرگم واقع شده و از سال ۲۰۰۵ تا کنون، میزبان علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ترکیه بوده است. بازدیدکنندگانِ این مرکز فرهنگی می‌توانند تماشاگر نقوشی از هنر سنتی ترکیه در موزه‌ی این مرکز باشند. خودِ ساختمان هم اثری هنری محسوب می‌شود؛ معماری ترکی اسلامی، از سنگ مرمر گرفته تا هنر دست معماران ترک، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را پیش چشم بازدیدکنندگان می‌گستراند. رویدادها و کارگاه‌های فراوانی درمورد سنت و هنر در این مرکز فرهنگی برگزار می‌شوند و ورود آنها برای عموم آزاد است. بازدیدکنندگان می‌توانند از فروشگاه مخصوص موزه سوغاتی بخرند یا در رستورانِ داخل آن غذاهای خوشمزه‌ای بخورند.

۱۱. موزه‌ی قوم‌نگاری آنکارا

موزه‌ی قوم‌نگاری آنکارا، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی قوم‌نگاری آنکارا (Ethnography Museum of Ankara) مختص فرهنگ‌های مربوط به تمدن‌های ترک است و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود. ساختمانِ این موزه بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۸ توسط معمار معروف ترک، عارف حکمت کويون‌اوغلو (Arif Hikmet Koyunoglu) به‌طور اختصاصی برای آن طراحی شده است. اشیایی که در این موزه قرار گرفته‌اند، فرهنگ و طبیعتِ وجودیِ ترکیه را به‌نمایش می‌گذارند؛ این اشیاء عبارت‌اند از جواهرات، نسخه‌های خطی، مصنوعات سنگی و چوبی، اقلام شیشه‌ای و سفالی، آثار فلزی و دست‌سازه‌ها و دست‌دوزها. فرش‌ها و قالی‌هایی که به‌نمایش گذاشته شده‌اند هم قدمتی طولانی در صنایع‌دستی ترکیه دارند. این فرش‌ها و قالی‌های دیدنی که از مناطق مختلف ترکیه گردآوری شده‌اند، منقش به الگوهای هندسی، پیکرهای حیوانی و خیلی چیزهای دیگر هستند.

۱۲. پارک گنچلیک

پارک گنچلیک، از جاهای دیدنی آنکارا

پارک گنچلیک (Genclik Parki) پارک همگانی ۶۸ هکتاری است که در سال ۱۹۴۳ ساخته شد. میدان اولوس (Ulus Square) و تالار اُپرای آنکارا (Ankara Opera House) در نزدیکی این پارک واقع شده‌اند؛ پارکی که یکی از کم‌ارتفاع‌ترین نقاط در آنکارا، در عرض جغرافیایی ۸۵۰ متری است. بازدیدکنندگان این پارک می‌توانند از مرکز فرهنگی و مرکز جوانان بازدید نمایند. تالار انجمن شهرداری آنکارا (Ankara Municipality Convention Hall) هم در این پارک واقع شده و چندین کیوسک هم سرتاسر آن پراکنده‌اند. به‌جز یک استخر شنای عمومی، کنسرت‌ها و اجراهای زنده‌ی فراوان دیگری هم ساعات مفرحی را برای بازدیدکنندگان این پارک که از جاهای دیدنی آنکارا است، رقم می‌زنند.

۱۳. قلعه‌ی نظامی حصار

حصار، از جاهای دیدنی آنکارا

قلعه‌ی نظامی حصار (Hisar) که در نزدیکی موزه‌ی چنگلهان راحمی و موزه‌ی تمدن‌های آناتولی واقع شده، به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش و دوران هیتی‌ها برمی‌گردد. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق دروازه‌ی ساعت (Clock Gate) که به‌نام دروازه‌ی انگشتی (Finger Gate) هم معروف است و ساعت بزرگی روی برج هشت‌ضلعی‌اش دارد، وارد این قلعه شوند.

تکه‌هایی از تابوت‌های قدیمی مرمرینی که سال‌ها در میان دیوارهای حصار جای گرفته‌اند، و همین‌طور روستاهای سنتی ترک که طی قرن‌ها در این قلعه‌ی نظامی به‌همان شکل اولیه حفظ شده‌اند، از دیدنی‌های آن به‌شمار می‌روند. هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، برج‌ها و مسجدهای گوناگونی هم در این قلعه واقع شده‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند همه‌ی آنها را در کنار چشم‌اندازهای جذابی از پایتخت ترکیه تماشا کنند.

۱۴. مسجد قوجاتپه

مسجد قوجاتپه، از جاهای دیدنی آنکارا

مسجد قوجاتپه (Kocatepe Mosque) بزرگ‌ترین مسجد آنکارا و یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان است. ساخت این مسجد ۲۰ سال طول کشید و نهایتا در سال ۱۹۸۷ عملیات ساخت آن به پایان رسید. این مسجد یکی از مشهورترین مکان‌های ترکیه است و تقریبا از هر جایی در مرکز آنکارا می‌توان آن را دید. طراحی خیره‌کننده‌ی این مسجد طوری انجام گرفته که می‌تواند هم‌زمان ۲۴۰۰۰ نمازگزار را در خود جای بدهد. سبک معماری عثمانی نئوکلاسیکِ آن، مساجد و مراکز اسلامی فراوانی را در سرتاسر جهان تحت‌تأثیر خود قرار داده است. مسجد قوجاتپه از آن جاهای دیدنی آنکارا است که هر گردشگری را از هر دین و آئینی مسحور جذابیت خود می‌کند.

۱۵. موزه‌ی جمهوری

موزه‌ی جمهوری، از جاهای دیدنی آنکارا

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه موزه‌ی جمهوری (Republic Museum) را در سال ۱۹۸۱ بنا کرد. این ساختمان را اغلب «ساختمان دومین مجلس ترکیه» (Second Parliament Building of Turkey) می‌نامند، چون از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۶۰ میلادی، میزبان مجلس ترکیه بود. خود این ساختمان که توسط معمار وِدات تِک (Vedat Tek) به‌سبک نئوکلاسیک ترکی طراحی شده، جلوه‌ای تماشایی پیشِ روی گردشگران علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ گسترده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند چیزهای مختلفی که در موزه‌ی جمهوری به‌نمایش گذاشته شده‌اند، ازجمله عکس‌هایی از همه‌ی نخست‌وزیران و رؤسای جمهور سابق ترکیه را تماشا کنند. اقلام دیگری هم مانند سکه و اسکناس‌های منتشرشده طی دوره‌ی جمهوری‌خواهان و همین‌طور عکس‌ها و مدل‌هایی از پیشرفت‌های کشور پس از اعلام جمهوری هم درمعرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

۱۶. خرابه‌های رومی

خرابه‌های رومی، از جاهای دیدنی آنکارا

آنکارا شهر رومی مهمی محسوب می‌شده و تاریخِ آن در خرابه‌های رومی (Roman Ruins) زیبایی که نزدیکی میدان اولوس قرار گرفته‌اند نمایان است. بازدیدکنندگان می‌توانند در جاده‌ی رومی‌ها به‌سوی ستون جولیان (Column of Julian) قدم بزنند و خود را در هیبت امپراتور روم در بازدید از این شهر تصور کنند. در ادامه‌ی این پیاده‌روی، بازدیدکنندگان به معبد آگوستوس و روم (Temple of Augustus and Rome) و بعد هم خیابان چانکیری (Cankiri Caddesi) می‌رسند که در امتداد شمالیِ بلوار آتاتورک (Ataturk Bulvari) قرار گرفته است.

جاذبه‌های اصلی در این محدوده، بقایای گسترده‌ای از حمام‌های رومی آنکارا هستند. راهنمایان و شرکت‌های گردشگری فراوانی وجود دارند که بازدیدکنندگان را در میان این خرابه‌های باستانی همراهی و جزئیاتی شنیدنی از آنچه صدها سال پیش بوده و اکنون دیده می‌شود برای‌شان تعریف می‌کنند. اگر به تاریخ‌گردی علاقه دارید، خرابه‌های رومی را که از جاهای دیدنی آنکارا هستند، ازدست ندهید.

۱۷. موزه‌ی ایالتی هنر و مجسمه‌سازی

موزه‌ی ایالتی هنر و مجسمه‌سازی، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی ایالتی هنر و مجسمه‌سازی (State Art and Sculpture Museum) در آنکارا که به مجسمه‌سازی و هنرهای زیبا اختصاص دارد، در سال ۱۹۳۰ احداث و در ساختمانی قرار گرفته که توسط عارف حکمت کویون‌اوغلو به‌طور ویژه برای خودِ آن طراحی شده است. در این موزه، مجموعه‌ای غنی از هنرِ اواخر قرن نوزدهم تا امروز، درمعرض دید عموم قرار گرفته است. فضاهای نمایشگاهی در این موزه پُر از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، ظروف سرامیکی، عکس‌ها و خیلی دیدنی‌های دیگر هستند. کلاس‌ها و کارگاه‌هایی با موضوعات مختلف هم برای هنرمندان آماتور و حرفه‌ای در این موزه برگزار می‌شوند. در طول سال، نمایشگاه‌های موقت گوناگونی هم از سرتاسر جهان در این موزه‌ی ایالتی هنر و مجسمه‌سازی برگزار می‌شوند.

۱۸. موزه‌ی زندان اولوجانلار

موزه‌ی زندان اولوجانلار، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی زندان اولوجانلار (Ulucanlar Prison Museum) یکی از جاهای دیدنی آنکارا و در نوع خودش بسیار خاص است. این موزه سال‌ها پیش یکی از زندان‌های ایالتی واقعی آنکارا بوده است. این زندان بیش از ۸۱ سال خانه‌ی بسیاری از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی برجسته‌ی ترکیه، ازجمله بولنت اجویت (Bulent Ecevit)، نخست‌وزیر سابق این کشور بوده است.

این موزه در سال ۲۰۱۱ در ساختمان بازسازی‌شده به‌راه افتاد و اکنون میزبان دیدنی‌های زیادی برای بازدیدکنندگانش است، ازجمله عکس‌ها، وسایل شخصیِ زندانیان پیشین آن، و گرافیتی‌هایی روی دیوارهای زندان که توسط زندانی‌ها به تصویر کشیده شده‌اند. کتابخانه‌ی این موزه کتاب‌های فراوانی را در خود جای داده که زندانیان آنها را نوشته‌اند. دیگر دیدنی‌های آن عبارت‌اند از مجسمه‌های مومی زندانیان در زندگی روزمره در زندان، حمام ترکی و چوبه‌ی داری در حیاط با طناب دار واقعی که از آن سال‌های سال استفاده می‌شده است.

۱۹. موزه‌ی جنگ استقلال

موزه‌ی جنگ استقلال، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی جنگ استقلال (War of Independence Museum) که در نخستین ساختمان مجلس ملی کبیر ترکیه واقع شده، اسناد، عکس‌ها و وسایلی از جنگ استقلال ترکیه را در خود جای داده است. بازدید از همه‌جای موزه برای عموم آزاد است و بازدیدکنندگانش می‌توانند تاریخ ترکیه، جنگ این کشور و رویدادهایی را که اتفاق افتاده‌اند بهتر درک کنند. دیدنی‌های فراوانی در این موزه هستند که می‌توان در آنها به کاوش پرداخت؛ راهروی موزه پر از نقاشی‌های روغنی است که حوادث سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۳ را به تصویر کشیده‌اند؛ اتاق ریاست‌جمهوری نیز با همان وسایل اصلی‌اش، همچون مُهر ریاست‌جمهوری، حفظ شده است. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند بعضی وسایل شخصی آتاتورک را هم در اتاق مدیریت موزه تماشا کنند.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی استانبول و ۵۰ تجربه هیجان‌انگیز در این شهر

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع vacationidea
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.