کتاب زندگی داستانی ای جی فیکری؛ رمانی سرشار از شوخی، عشق و هیجان

3

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: The Storied Life of A. J. Fikry
  • عنوان کتاب به فارسی: زندگی داستانی ای جی فیکری
  • نویسنده: گابریل زوین (Gabrielle Zevin)
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

درباره‌ی کتاب

«کتاب زندگی داستانی ای جی فیکری» شما را شوکه و با احساسات‌تان بازی می‌کند. این رمان قصه‌ی تغییر و فرصت دوباره‌ی انسان است. به شما یادآوری می‌کند چرا عاشق رمان‌خواندن هستید و اصلا چرا رمان می‌خوانید.

زندگی ای‌جی فیکری دقیقا همانی که می‌خواست نشد. همسرش از دنیا رفت، کتاب‌فروشی او کمتر از همیشه فروش داشت و بدتر از همه اینکه ارزشمند‌ترین دارایی‌اش، «مجموعه‌ی شعری عتیقه از ادگار آلن پو» را دزدیدند.

رونیکس

کم‌کم از تمام مردم شهر آلیس آیلند جدا افتاده بود. حتی کتاب‌های فروشگاه‌ هم دیگر به او لذت چندانی نمی‌دادند. دنیا به‌سرعت در حال تغییر بود و انگار ای‌جی و کتاب‌هایش از قافله جدا مانده بودند.

ناگهان بسته‌ای رمزآلود در فروشگاه او پیدا ‌شد. بسته‌ای کوچک ولی سنگین که زندگی ای‌جی را زیرورو ‌کرد. کم‌کم مردم شهر هم متوجه‌ی تغییر زندگی و رفتار ای‌جی شدند و بار دیگر او را با آغوش باز پذیرفتند.

«زندگی ما دقیقا شبیه رمان نیست. شبیه داستان کوتاه هم نیست. نهایتا، زندگی ما بیشتر به مجموعه‌آثار شباهت خواهد داشت.»

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب زندگی داستانی ای جی فیکری» سرشار از شوخی، عشق و حتی کمی هیجان است. عشق به کتاب، انسان‌های کتاب‌خوان و در کل انسانیت با تمام کاستی‌هایش در این داستان موج می‌زند.

«کتاب زندگی داستانی ای جی فیکری» آن‌قدر جذاب است که اصلا نمی‌خواهید تمام شود. مخصوصا اگر عاشق کتاب هستید و فکر می‌کنید باید عاشق انسان‌های کتاب‌خوان بود.

علاوه بر داستان جذاب، انسانی و تکان‌دهنده، این کتاب سرشار از نقل‌قول‌هایی از کتاب‌های دیگر هم هست. کتاب‌هایی که ای‌جی فکر می‌کند ارزش خواندن دارند. در واقع کسانی که این کتاب را می‌خوانند آن‌قدر عاشق شخصیت ای‌جی می‌شوند که می‌خواهند تمام کتاب‌های موردعلاقه‌ی او را هم بخوانند. این کتاب دری به‌سمت دنیایی از کتاب‌های ناخوانده‌ای که منتظر شما هستند، برای‌تان می‌گشاید.

در حاشیه

«کتاب زندگی داستانی ای جی فیکری» در سال ۲۰۱۴ نامزد دریافت بهترین کتاب داستانی وب‌سایت Goodreads شد. لحن ساده و گیرای این کتاب مورد تحسین و تقدیر منتقدان زیادی در سرتاسر آمریکا قرار گرفته است. این کتاب همچنین یکی از پُرفروش‌ترین رمان‌های آمریکا و سرتاسر جهان بوده است.

گابریل زوین کتاب‌‌های دیگری را هم برای نوجوانان و بزرگسالان نوشته است. ازجمله‌ی آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «وقتی جین جوان بود»، «گودالی که در آن افتاده‌ایم»، «خاطرات یک نوجوان فراموش‌کار»، «جایی دیگر»، «سال‌های عشق و شکلات»، «چون این در خون من است» و «کارهایی که کرده‌ام».

زوین همچنین فیلم‌نامه‌ی «گفت‌وگوهایی با زنان دیگر» را نوشته است که نامزد دریافت جایزه‌ی Independent Spirit (جوایز مستقل اسپیریت، جایزه‌ای برای فیلم‌سازان مستقل) شد.

در سال ۲۰۰۹ او و کارگردان ژاپنی، هانس کانوسا، کتاب «خاطرات یک نوجوان فراموش‌کار» را به‌صورت فیلم‌نامه درآوردند. این فیلم در ژاپن اکران و با اقبال عمومی روبه‌رو شد.

گابریل زوین در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه هاروارد در رشته‌ی ادبیات انگلیسی و آمریکایی فارغ‌التحصیل شد. وی هم‌اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و در زمان‌های آزاد خود برای مجله‌ی نیو‌یورک‌تایمز معرفی کتاب می‌نویسد.


در ادامه بخوانید: کتاب سه شنبه ها با موری؛ یک مرد پیر، یک مرد جوان و بزرگ‌ترین درس زندگی
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. Seyedeh Hayedeh Anghaei می‌گوید

    سرکار خانم شهدوست عزیز.سلام.خواستم به نوبه خودم از مطالب ارزشمندی که میزارین تشکّر کنم.موفق باشین.

    1. Seyedeh Hayedeh Anghaei می‌گوید

      ببخشید اسمتونو به اشتباه نوشتم.سرکار خانم ناصری عزیز.با پوزش مجدد.

      1. الهام ناصری می‌گوید

        خواهش می‌کنم. مسئاله‌ای نیست. ممنون که با ما همراه هستید.