آشنایی با مراحل اعتراض به سابقه بیمه

0

به گزارش سایت ازکیـ ، هر فرد بیمه شده‌ای می تواند به راحتی به سابقه بیمه ای خود از زمان اولین واریزی تاکنون مطلع شود. برای این کار باید ابتدا وارد سایت سوابق بیمه شده و سابقه بیمه خود را مشاهده نماید:

مشاهده سوابق بیمه

کارفرمایان به دلایل مختلف امکان دارد بیمه کارکنان خود را واریز نکنند بنابراین مشاهده سوابق بسیار مهم است.

رونیکس

همیشه امکان مراجعه حضوری به سازمان های تامین اجتماعی و دفاتر پیشخوان و دفاتر ICT ممکن نیست، به همین علت سایتی راه اندازی شده است که شما عزیزان اطلاعات بیمه ای و تاریخچه سابقه بیمه پرداختی خود را بصورت منظم و به آسانی مشاهده نمائید.

بسیاری از مردم جهت آگاهی از آخرین واریز حق بیمه خود توسط کارفرما به شعب تامین اجتماعی مراجعه می کنند با آن که سامانه جدید سوابق راه اندازی شده ولی باز هم مراجعات جهت آگاهی از ماه آخر واریز زیاد است

سازمان تامین اجتماعی با طراحی کدهای دستوری موبایل (ارسال پیام از طریق کد دستوری USSD) کار را خیلی ساده کرده است، جهت استفاده از این سامانه کافی ست شماره #1420*4* را با تلفن همراه شماره گیری کنید.

نحوه استفاده از سامانه USSD

برای استفاده از این کد دستوری باید از قبل در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده و کد کاربری شما تایید شده باشد.

۱. مرحله اول

ابتدا #1420*4* با تلفن همراه خود شماره گیری نمایید.

کد #1420*4*

مرحله دوم

از گزینه های زیر تامین اجتماعی را انتخاب کنید.

انتخاب تامین اجتماعی

مرحله سوم

برای اطلاع از سابقه بیمه خود گزینه استعلام را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه استعلام

مرحله چهارم

در کادر باز شده کد ملی خود که از قبل با آن در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده اید را وارد نمایید.

وارد کردن کد ملی

در ادامه می‌توانید سابقه‌ی بیمه خود را مشاهده نمایید .

توجه کنید

در صورتی که سابقه بیمه به طور کامل درج نشده یا ناقص باشد از طریق لینک اعتراض سابقه موجود در صفحه اصلی به سامانه مربوطه (اعتراض به سوابق حق بیمه) وارد شده و با استفاده از راهنمای موجود نسبت به ثبت درخواست اعتراض خود اقدام کنید.

اعتراض‌ بیمه شدگان از طریق سامانه به شعب مربوطه ارسال و در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد و پاسخ مقتضی به آن‌ها ارائه می‌شود و بدین ترتیب بیمه شدگان می‌توانند از این طریق تمامی سوابق خود را در این سامانه بررسی و مشاهده کنند.

سازمان تامین اجتماعی در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و ارتقای سطح کیفی خدمات مشاهده سوابق و ثبت اعتراض را ارائه داده است.

در صورتی که تمامی سوابق بیمه شدگان در این سامانه وجود داشته باشد تا زمان ارائه خدمات، بیمه شدگان نیازی به جمع آوری سوابق ندارند و در زمان ارائه خدمات، با توجه به ارتباط الکترونیکی میان شعب، اقدامات لازم انجام می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.