رازهای استفاده از کانسیلر برای جذاب‌تر شدن پوست

چطور با استفاده از کانسیلر نقص‌های چهره را بپوشانیم؟

0

امروزه خانم ها و خصوصا دسته ای از آنها که به میانسالی نزدیک می شوند بدنبال روش های مختلف برای زیرسازی آرایش خود و از بین بردن چین و چروک های پوست خود هستند. کانسیلر یکی از این زیرسازهای آرایشی است، اما چند درصد از خانم ها نحوه درست استفاده از آن را می دانند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع کانسیلر و شیوه درست استفاده از آن آشنا کنیم.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر کرم‌پودرهای رنگی به‌صورت فشرده جامد (پلت)، نیمه‌جامد(ماتیکی) یا مایع هستند که معمولا زیر پنکیک یا کرم‌پودر و بعد از کانتورینگ (رفع عیوب صورت و برجسته‌سازی نواحی خاص مانند گونه) استفاده می‌شوند.

رونیکس

حقیقت این است که کانسیلرها عموما برای پوشاندن تیرگی زیر چشم طراحی شده‌اند، اما اگر راه‌و‌رسم استفاده‌ی درست از این وسیله آرایشی را یاد بگیرید می‌توانید از آن برای پوشاندن معایبی مثل جای جوش، جای زخم و نیز به‌عنوان پایه و اساس سایه‌ی چشم استفاده کنید.

کانسیلر

مهم‌ترین نکته در استفاده از کانسیلر این است که باید یک درجه از کرم‌پودر روشن‌تر باشد تا نقایص چهره را بپوشاند درغیر این‌صورت به‌جای کاور کردن و پوشانندگی، نقایص چهره را بیشتر به رخ می‌کشند.

اگر هم در استفاده از آن، هدف‌تان روشن کردن برخی نواحی صورت است و به‌اصطلاح می‌خواهید پوست‌تان را در نواحی مثل بینی و پیشانی «هایلایت» کنید، بسته‌به روشن یا تیره‌تر کردن آن ناحیه باید از کانسیلر روشن یا تیره استفاده کنید. معمولا در هایلایت صورت با کانسیلر نواحی زیر چشم و روی بینی را روشن و نقاطی مثل بالای پیشانی، زیر خط گونه و… را تیره می‌کنند.

رنگ‌های مختلف کانسیلر کدام‌اند؟

کانسیلر

رنگ‌های مختلف کانسیلر هر کدام برای پوشاندن لک و نواقص بخشی از صورت و نیز انواع رنگ پوست در افراد مختلف طراحی شده‌اند. برای مثال آن‌هایی که تُن زرد دارند، برای تمام انواع رنگ پوست مناسب‌اند. یادتان باشد اگر پوست صورت‌تان روشن است، روشن‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

کانسیلر زرد: کارکرد کانسیلرهایی با تن زرد برای پوشاندن تیرگی و سیاهی دور‌ چشم و نیز پوشاندن لک‌‌ها و جای جوش‌هایی که تیره شده‌اند، مناسب‌اند؛ چون رنگ‌های تیره را رفع می‌کنند.

کانسیلر سبز: این رنگ کانسیلر برای خنثی کردن قرمزی پوست، جای زخم و جوش و جای جوش مناسب است. اگر به‌صورت مادرزادی در صورت‌تان دارای لک‌های قرمز یا ماه‌گرفتگی هستید، می‌توانید برای پوشاندن آن‌ها از رنگ سبز استفاده کنید. دلیل استفاده از رنگ سبز برای پوشاندن جوش‌ها این است که جوش معمولا قرمز است و رنگ مکمل قرمز رنگ سبز است و به‌این‌ترتیب رنگ سبز کانسیلر رنگ قرمز جوش‌ها را می‌پوشاند. یادتان باشد کانسیلر را با بِراشی فقط روی جوش بزنید تا از پخش شدن باکتری به اطراف پوست پیشگیری کنید.

کانسیلر بنفش: این رنگ کانسیلر برای پوشاندن حالت تورم صورت استفاده می‌شود. علاوه‌براین اگر رنگ پوست‌تان مایل به زرد است، برای پوشاندن نواقص چهره می‌توانید زیر کرم‌پودر از کانسیلر بنفش استفاده کنید.

کانسیلر نارنجی: افرادی که پوست سبزه دارند می‌توانند با کانسیلر نارنجی مواردی مثل جای جوش، زخم و لک را بپوشانند. از سوی دیگر اگر دور چشمان‌تان تیره و کبود است، درصورت استفاده از کانسیلر روشن این کبودی بیشتر و به‌رنگ خاکستری خودش را نشان می‌دهد. برای حل این مشکل تنها یک راه‌حل وجود دارد؛ استفاده از کانسیلر نارنجی که رنگ متضاد با کبودی و بنفشی است بهترین انتخاب است. در این صورت بعد از محو کردن کانسیلر نارنجی، از یک کانسیلر روشن استفاده کنید و آن را با یک پد یا بِراش محو کنید.

انواع مختلف کانسیلر کدام‌اند؟

کانسیلر

۱. مایع

اگر پوست صورت‌تان چرب است بهتر است از کانسیلر مایع استفاده کنید. کانسیلرهای مایع برای پوست‌ خشک مناسب نیستند. معمولا ماندگاری این کانسیلرها بالاست و مدت زمانی زیادی روی پوست می‌مانند. از سوی دیگر نوع مایع این ماده آرایشی نور را منعکس می‌کند و همین سبب می‌شود که خطوط ریز و لکه‌های تیره‌ی زیر چشم کمتر دیده شوند. برای استفاده از نوع مایع سعی کنید از مدل ماژیکی و ابردار که ابر آن در نوک ماژیک تعبیه شده، استفاده کنید.

۲. ماتیکی

کانسیلرهای ماتیکی یا استیکی شبیه رژ‌لب طراحی شده‌اند و کار کردن با آن‌ها ساده است. نکته‌ی مهم این است که این کانسیلرها را مثل رژلب روی پوست زیر چشم یا روی پوست هر نقطه‌ی دیگر نمالید. با استفاده از براش یا پد آن را روی پوست پخش کنید.

۳. مدادی

کارکرد کانسیلرهای مدادی شبیه ماتیکی است. این کانسیلرها به‌خاطر حالت چسبناکی که دارند، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت‌به انواع ماتیکی یا استیکی دارند.

۴. پودری

کانسیلرهای پودری شبیه پودر فشرده هستند و بهتر است به‌خاطر پوشش متوسطی که دارند، با انواع مایع یا مدادی ترکیب و استفاده شوند.

۵. کرمی

کانسیلرهای کرمی، همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، حالت کرمی دارند و با انگشت هم روی پوست پخش می‌شوند. اگر پوشاندن لکه‌های سطح پوست در طول روز برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است از نوع کرمی استفاده کنید. کانسیلرهای کرمی ماندگاری بالایی در طول روز دارند و خشک، پوسته‌پوسته و چروکیده نمی‌شوند.


در ادامه بخوانید: ۷ راز زیبایی از زبان متخصصان پوست

چگونه از کانسیلر بدون چروک‌شدن پوست اطراف چشم استفاده کنیم؟

کانسیلر

مشکل اکثر خانم‌ها یک یا دو ساعت بعد از استفاده از کانسیلر یا کمی بعد از آن، چروک‌شدن پوست دور چشم و بریده‌بریده شدن کانسیلر است. اما نگران نباشید، برای حل این مشکل راه‌حل‌های خوبی وجود دارد.

  • برای جلوگیری از چروک‌شدن پوست اطراف چشم با کانسیلر از پرایمرهای (محصولی‌ست نه کاملا کرمی و نه کاملا مایع است که قبل از شروع آرایش و بعد از زدن کرم پوستی و ضد آفتاب روی پوست استفاده می‌شوند.) مخصوص زیر چشم استفاده کنید که کارکردی شبیه پرایمر صورت برای زیرسازی استفاده از کرم‌پودر دارند.
  • اگر با مشکل چروک‌شدن پوست اطراف چشم مواجه هستید یا حتی اگر پوست اطراف چشم‌تان چروک نمی‌شود یادتان باشد که کرم‌پودر را زیر و اطراف چشم نزنید.
  • کانسیلرهای چرب و غلیظ حتی کوچک‌ترین چروک‌های زیر و اطراف چشم را بزرگ‌تر و عمیق‌تر از حد معمول نشان می‌دهند.
  • به‌جای بِراش از انگشت یا اسفنج مرطوب و به‌صورت ضربه‌ای برای محو کردن کانسیلر زیر چشم استفاده کنید.
  • اجازه بدهید کانسیلر روی پوست صورت خشک شود. در این فاصله سرتان را پایین نگه دارید و بالا را نگاه کنید. به‌این‌ترتیب تمام خطوط چشم باز می‌شوند و کانسیلر روی آن‌ها می‌خوابد. سپس با اسفنج مرطوب به‌صورت ضربه‌ای زیر چشم بزنید. در مرحله‌ی بعد، با همان اسفنج مرطوب کمی پودر روی کانسیلر بزنید. این کار را به‌صورت ضربه‌ای انجام بدهید.
  • کانسیلر را به‌صورت مدور پایین چشم نکشید. نحوه‌ی صحیح استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی و چروک‌های دور چشم به این صورت است که کانسیلر را با ترسیم یک مثلث زیر چشم بزنید و با یک بِراش آن را در نواحی اطراف پوست چشم محو کنید.
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.